Eli tarkoitus olisi ostaa pienikulutuksinen auto ja juuri jompikumpi noista.. Molemmat on siis diesel autoja ja tarkoitus olisi rekistöröidä pakuksi, eli pitää olla viistoperä!
Katselin netissä molemmissa eli 106 ja 306 on aikas samat kulutukset ja hinnoissakaan ei suuria eroja.. Molemmat ovat myös pieniä autoja:) Kysynkin nyt Osaisitteko te suositella kumpaa kantsis harkita, perustele?!
netistä olen kokeillu myö katsella noitten kiihtyvyyttä, mutta 106 1.5d ei löydy, eli onko kiihtyvyys aikalailla sama kuin 306 eli jotain 20sekkaa? Molemmathan on nuhapumppuja, mutta nyt vain kokemuksia!!
Peugeot 106 1.5d tai 306 1.9 diesel?
6
1533
Vastaukset
- Xsarastus
Kokemusta on 106 D, 1,9 td (Xsara) ja 306 Hdi:stä.
106 kuluttaa n. 4,5 / 100, meluisa ja vähän hidas kiihtymään. Kuitenkin tykkäsin siitä. Ajoin 2v ja 40tkm.
1,9 td kiihtyy ja kulkee kevyesti. Kulutus n. 5/100.
Hdi kulutus ja kiihtyvyys ok. Vääntää vähän tasaisemmin kuin em.
Valitse oman maun mukaan. 106 omistajan tarvii tykätä pikkuautoista.
1,9 td omistaja voi ajatella kannattaako puolen litran säästö satasella, kun tämä on niin paljon suorituskykyisempi em. verrattuna.
Pelkästä 1,9 turbottomasta ei ole kokemusta, mutta vertaisin sitä lähes 1,5 tasoiseksi. - tyttööööö898
okei! Mikä ton 106 1.5d kiihtyvyys on noin sekunneissa?
- Xsarastus
Sanoisin, että riittävä on tuo kiihtyvyys. Kyllä sillä muun liikenteen mukaan pääsee. Raskasta jalkaa vain ja sitten ihailua urhoollisen moottorin kaikkensa antamisesta. Olisiko 0-100 ollut 14 s, en tarkkaan muista, mutta arkiliikenteessä se ei ole mikään harmi.
Ja kulutusta ei tarvi pelätä, vaikka kaikki tehot irti ottaa.
Sohjossa hieman epävakaa, mutta ei tarvi pelätä kun pitää etupyörät vain oikeassa asennossa, niin kyllä se muu auto perässä tulee ja tiellä pysyy. Kapeat renkaat leikkaa sohjoa tehokkaasti, joten itseasiassa helppo ajaa, kun tottuu.
- diesel jylppy
Itse olen omistanut 306 1,9d:n, se oli niitä viimeisimpiä vapaastihengittäviä ja korimalli sedan.
Mielestäni erittäin miellyttävä lupsakka moottori ja ihan ok suorituskyky. Reippaassa maantieajossa saattoi päästä jopa vähän alle 5 litran satasella. HDi toki on sitten ihan omaa maatansa.- gigili
106 diisseli pakulla on ajeltu vajaa satatonnia ja tyytyväinen olen ollut.
kulutus on kesällä satasen vauhdeissa alle 4 litraa satkulla.
Talvella menee litran enemmän. 320tkm mittarissa nyt.
Lämpenee lisäksi nopeammin talvella kun talouden toinen bensa vehje.
306 1.9tdi oli aikaisemmin, härveli ottaa kaupungissa lähemmäs 7, maantiellä meni 5 litraa satkulla kesti kyllä ajelua yli 400tkm joten ei valittamista siitäkään, piti vain pakettiauto verollinen tötterö saada kun pelkästään itse ajelen työmatkaa niin turha maksaa viidestä penkistä.
- säästöpossu?
Peugeot 106 Diesel 3.3l/100km talvinopeudella eli tasan 80km/h mittarissa maantieajossa. Auto maksoi 2000 euroa. ja ajettu vain 137tkm. pakettiauto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2474639Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii773086- 472473
- 281813
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 811470
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894