Yrittääköhän yllöpito kokeilla osaavatko vieraat nikit laskea kun eivät ole osanneet rekisteroidä nikkiänsä,
Olen ihmetellyt millä tavoin tuo yhteenlasku todistaa sen ettei kirjoittaja ole joku robotti.
Yhteenlaskua
13
56
Vastaukset
Ei mikään robotti pysty tuollaisia epämääräisiä numeroita tulkitsemaan oikein. Käsinkirjoitus estää robottien "oikean" haistelun"
- Makriina ek
Välillä jää mielipide lähettämättä, kun ensin ei laskutoimitus muka ole oikein, ja sitten alkaa väkkärä vain pyöriä eikä teksti siirry mihinkään.
Ehkä palsta suorittaa jotain automaattista karsintaa. :)Silloin keskeytän lataamisen ja otan uusiksi, tai tyhjennän sivuhistorian. Ollaan joskus liian nopeitakin koneen rekonstruktiolle, ja se jumiutuu ristiriitaisiin komentoihin.
- mejoke
Kopsattua junttikulttuuria
Ei sitten nykyisin enää tule televisiosta Pekkaa ja Pätkää. Miksi?
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta minä vaan kysyn.
Eipä tule myöskään Rovaniemen markkinoita, Lentävää kalakukkoa eikä Lännen lokarin veljeä. Esa Pakarisen syntymästä on kulunut sata vuotta, mutta televisiokanavilla se ei juuri ole näkynyt.
Rovaniemen markkinoiden 1950-luvun alussa aloittama rillumarei oli aikanaan kaikkein matalimmin arvostettu kulttuurimuoto. Eliitti paalutti korkea- ja matalakulttuurin rajan viivasuoraksi ja pakarisenpitäväksi. Suurta yleisöä tämä nenänviertäpitkin katsominen ei toki haitannut: eliitin ärsyttäminen oli oikeastaan osa koko kansanhuumorin ydintä.
Korkean ja matalan rajaa ryhdyttiin horjuttamaan vasta vähän myöhemmin.
Pakarisen jälkeen tulivat popparit, jotka herättivät kauhistusta 1960- ja vielä vähän 1970-luvullakin. Sitten rocksukupolvi kasvoi aikuiseksi ja päätti, että rock on jos ei nyt suorastaan taidetta niin ainakin kulttuuria – samoin kuin sarjakuva ja muut populaarikulttuurin muodot.
Vaikka raja-aidat kaatuivat, pakariset, jaakkotepot ja muut jäivät edelleen jonnekin junttiuden suohon. Sieltä heitä on nostanut vähitellen vasta rocksukupolven jälkeinen sukupolvi, jolle rock on jo niin läpeensä valtavirtaista, ettei se oikein enää jaksa kiinnostaa.
Kulttuurin jaottelu ja arvottaminen lajin suhteen ei ole edelleenkään kadonnut. Puhutaanhan esimerkiksi viihdekirjallisuudesta, joka jo määritelmällisesti on huonompaa ja alempiarvoisempaa kuin ”oikea” kirjallisuus. - palstailija.
Sama käytäntö on monilla muillakin keskustelupalstoilla. Joillakin pitää kirjoittaa annettu kirjain- ja numeroyhdistelmä.
Sillä varmennetaan, ettei todellakaan viestittäjä ole mikään automaattinen robotti, jolle laskutaito on jäänyt sisäänrakentamatta.
Hyrrä on pyörinyt jo pitkään, olisiko jokin palveluntuottajan alimitoitetun resurssin merkki, en tiedä? - mejoke
No, minä nyt ehdin sekoittaa oman avauksenikin aiheen, koska en ollut vielä lukenut ohjetta kuinka keskustellaan,
Onneksi sekoitin vain oman aloitukseni,
Olen joskus turhankin nopea. - *Kukkahame*
Ethän toki sekoittanut, rönsyily rikastuttaa.
Nopeuskin on vain valttia oletkos kuullut, nopeat syövät hitaat!
Ainakin nopeudelle ja järkipuheelle nostan hattua, mutta ei leikinlasku eikä hauskuus ole yhtään hullunpia kumppaneita.
Joskus täällä sivulla oli hassuttelu ketju, jota mielellään tavaili unipäissään jo heti aamusta, kuinkas eräänä aamuna olikaan käynyt...poistettu!
Kai sitten jotain naurunhörähdykset masensi.
Kyllä me hapannutaan ilman tosikkomaisia kirjoituksiakin, hyvä olisi viljellä pienellä saralla myös iloa ja valoa. Omituisinta on, että kun kirjaantuneena käytän mahdollisuutta valita "varjo-olentoni" Puskasuleiman, laite väittää, ettei yhteenlaskun tulos ole oikea.
Minkä hemmetin yhteenlaskun?! Sillehän ei ole ynnättävää eikä summalle paikkaa.
Tämä taitaa nyt olla vähän sekavasti kirjoitettu, mutta toisinaan on mahdollista muuttaa Venlastiina Puskasuleimaksi, toisinaan taas ei.
Bittiavaruuteen lähtee Puskasuleiman teksti. Tuskin se suuri menetys on, mutta itseäni harmittaa, että inspiraatio menee hukkaan.
Joskus käy niinkin, että kirjautuneena en pääse sisään. Oikeassa alareunassa vain pyörii, pyörii, pyörii...- Äläpäs nyt Venla-
stiina loukkaa Puskasuleimaa, menetyshän se on, aivan parasta nauruantiahan hänen tekstinsä useinkin ovat. Ainakin allekirjoittaneen mielestä!
- Iloista perjantaita! Satu*.- Makriina ek
Tulin aikanaan palstalle, kun Puskasuleima siellä kirjoitteli.
Silloin oli vallalla hurja haloo nikittömistä kirjoittajista ja heitä nimitettiin puskasta huutelijoiksi.
Olin erinomaisen ilahtunut nimestäsi, Puskasuleima.
Miksi siitä luovuit?
Tai olisihan se tietenkin ollut tyylitöntä, jos Puskasuleima olisi rekisteröitynyt.
Ratkaisu on ollut huolellisesti harkittu.
Olen muuten huomannut, että minun koneeni ei hyväksy numeroita tuosta oikealta. Pitää näpsyttää kirjaimien yläpuolelta. Olisiko sama tapahtunut sinullekin?
- Puskasuleima
Miä kiitän nöyrimmäst saamastani huamiosta.
En ot tullu huamanneeks, mitä toi Vs napsauttaa. Tänäpän miä kävin Kaffepirtis, eikä tarvittu mitään numeroi.
En tiärä, mikä on toisaikanen - tää kone vai taustaräpeltäjät.
Mitä nikkiin tulee, em miä ol luapunnu siit. Toi Venla on alkuperänen, ja minut se loi vaan sen takii, ku se on murrehullu ja kirjottaa itte yleiskiältä.
Miltäs se näyttäs, et yrittäs lohoruttaa täm murteen kans jotaki surevaa tai puhus vaik politiikkaa vakavasti. Mitäs sihes sanotte? Häh?
(Sinullem, Mejoke, anteekispyyntö, kum miä vähä poikkesin aiheest) - mejoke
Älä pyytele anteeksi hyvä suleima joka puskassa asustelet.
Minä kiitän päinvastoin sinua koska en ymmärrä tuota opetusta että pitäisi vain aloittajan aiheesta keskustella
.
Kai se olis selvempää jos niin tehtäisiin, mutta tämän ikäiset eivät enää opi, eivätkä kaikki haluakaan antaa vain mielipiteitä yhdestä samasta asiasta.
Koulun penkille en enää lähde oppiaksini keskustelun säännöt .Tänne on ennenkin juteltu niitä näitä ja minun mielestäni voitaisiin tehdä niin edelleenkin.
Koko palsta pysyisi milenkiintoisempana jos keskusteluihin lisääntyisi haaroja
.
Katselen juuri ikkunasta naapurin komeaa tuuheaa kuusipuuta, se on kaunis, kauniimpi kuin öksaton haapa toisen naapurin puolella,
Niin että haarroja vain, myös nä'ihin juttihin, - Katleija
Saisi se puunäkymä oksanhaaroineen tulla takaisin, ei tuosta pikkunuolesta ole mihinkään.
Se oli niin selkeä ohjaamaan viestejä. Oli keskustelun runko josta sivuhaarat erottuivat selkeästi.
Nyt ei ole helppo osoittaa kelle vastauksen tarkoitit, vaan on pakko kirjoittaa ei se muuten selviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282577- 1272263
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1111941- 1281926
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121653Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161461220Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901095Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu261085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891051Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno36999