Poikani vakava aivokuume.

äitinen

Henkiinjääminen oli epävarmaa.En ikinä unohda aikaa teho-osastolla.Ääni lähti,kun oli niin kauan tajuttomana hengityskoneessa.Joutui uudelleen opettelemaan kävelyn,syömisen ym.Itkin koko tämän ajan,en pystynyt syömään,käymään töissä...Mutta hän parani täydellisesti.Itse tajuan näin myöhemmin,että olisin tarvinnut terapiaa,eikä varmaan olisi vieläkään myöhäistä.Aika on kuin pahaa unta.En pysty käsittelemään asiaa vieläkään.Pelkään kokoajan että rakkailleni tapahtuu jtn pahaa.Tästä on nyt kolmisen vuotta.

21

758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitaja-äiti

      Elämä on kertakaikkiaan ihmeellsitä ja arvaamatonta! Hienoa että poikasi sai elämän lahjan.Eihän se ole ihme että pelkäät..mutta pelon kanssa eläminen on hirveän raskasta..eikö vaan? Kannustaisin sinua menemään vaikka psykologilel tai johonkin vertaisryhmään(työterveys,terveyskeskus,seurakunta yms) ja puhumaan kokemuksesta..sillä tavoin taakka kevenee..Hyvää Syksyn jatkoa sinulle _Onnnekas Äiti!

    • henrik727

      terveys kulkee käsi kädessä joskus tosi pahoja jaksoja joskus hyviä

    • mummikin

      Minunkin poikani sairastui vakavaan aivokuumeeseen viitisen vuotta sitten. Hänkin joutui opettelemaan kaikki uudelleen. Vaikka täydellistä parantumista ei tapahtunutkaan ja hänelle jäi joitakin pysyviä häiriöitä motoriikkaan, hän jatkoi opiskeluaan ja valmistui ammattiinsa. Hän on nyt työelämässä.
      Poikamme sairastuminen oli kyllä minullekin rankka kokemus.
      Samoihin aikoihin hoidin vielä sairasta puolisoani kotona, jossa hän sai toivomuksensa mukaan viettää myös viimeiset hetkensä. Nykyään olen liikuntavammainen ja asun yksin mökissä maaseudulla eikä naapureita ole ihan lähellä. Tietenkin voi kaikkea ikävää tapahtua, mutta ei elämää kannata hukata pelkäämiseen.
      Toivon sinulle ja kaikille kohtalotovereille voimia ja jaksamista!

    • neljän pojan äitee

      Mihin olisit tarvinnut terapiaa ? Juuri tuo on sairastuneilla kaikkein pahinta, pitäis tukea niitä terveitä. Omat lapseni ovat sairastelleet ja nuorin eli elämänsä ensimmäiset viikot teholla, en olisi tarvinnut terapiaa, kun se vaan on sitä elämää. On asioita joihin ei voi vaikuttaa, niin niitä on turha märehtiäkkään.

    • meningiittipotilas

      hei, itse sairastuin aivokalvon tulehdukseen n.8 vuotiaana (nyt olen jo 19) ja muistan vieläkin kauhulla niitä aikoja ja jopa sen kun olin sairaalassa ja miten _hirveä_ olo oli.. Tälläiset sairaudet on todella vaarallisia ja itse oon ainakin ajatellut että kun siitä selvisin niin pitää ajatella vaan positiivisesti ja yrittää unohtaa ne kamalat ajat (varmaan oli yhtä kamalaa mun vanhemmille kuin sinulle poikasi kanssa) Niin monille muille kävi huonommin.. Tälläinen on kyl tosi traumatisoivaa mutta pitää yrittää olla vaan tosi kiitollinen siitä että parantui.

    • hyvä että parani

      Miksi tarvitaan jotain terapiaa tai järjestettyä yhdessäoloa, auttaisiko sukulaisten / ystävien kanssa jutustelu.

      Ai jaa, mutta nythän ollaan Suomessa.

    • jk

      vai iin

    • henrik ijäs

      onko rukaa sill'?

      • henrik ijäs

        missä se nukkuu onko hyvä vuode.
        pölynimuri
        uudet pussit


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        missä se nukkuu onko hyvä vuode.
        pölynimuri
        uudet pussit

        lapsi tervehtii ja menee avaruutwwn sun kanssa.


      • helsinkisano72
        henrik ijäs kirjoitti:

        missä se nukkuu onko hyvä vuode.
        pölynimuri
        uudet pussit

        fakiirin vuode.


      • henrik ijös72
        helsinkisano72 kirjoitti:

        fakiirin vuode.

        piikit tulee sängystä läpi se on fakiirin vuode sotkalöta pisicina sotka.


      • henrik ijäs 72
        henrik ijös72 kirjoitti:

        piikit tulee sängystä läpi se on fakiirin vuode sotkalöta pisicina sotka.

        kutsunko poliisit todistaa että piikit tulee läpi sängyn.


      • henrik ijös72poliisi
        henrik ijäs 72 kirjoitti:

        kutsunko poliisit todistaa että piikit tulee läpi sängyn.

        heinola on valmistuspaikka


      • henrik ijös72 poliis
        henrik ijös72poliisi kirjoitti:

        heinola on valmistuspaikka

        soittais poliisille ja sanois vuoteenne on rikki


      • henrik ijäs 72

        mulla on näyttö tuossa olohuoneessa jossa piikit lävistää ihmistä. piscina


      • henrik ijös poliisi7
        henrik ijös72 kirjoitti:

        piikit tulee sängystä läpi se on fakiirin vuode sotkalöta pisicina sotka.

        heavy biscona


      • henrik ijäs 72
        henrik ijös72 kirjoitti:

        piikit tulee sängystä läpi se on fakiirin vuode sotkalöta pisicina sotka.

        oikeussyyte sotkaa vastaan.


      • henrik ijäs 72
        henrik ijäs 72 kirjoitti:

        oikeussyyte sotkaa vastaan.

        vuoteenne piikit niin terävät että tulevat läpi.


    • äitinen

      Terapiaa olisin tarvinnut poikani menetyksen pelkoon.Poikani elämä on yksi ainoa ja ainutkertainen,en todellakaan voisi ajatella että "se on vain elämää".Poikani ei todellakaan myöskään ole joutunut minua hädässäni tukemaan,eikai kukaan vanhempi niin tyhmä ole,että sairas lapsi vanhempaa joutuisi lohduttamaan.Mutta totuus on,että jos poikani olisi kuollut,niin olisin kuollut minäkin.Ainakin henkisesti.Mitään tärkeämpää ei minulla ole kuin lapseni ja mieheni.Onneksi sinä "meningiittipotilas"paranit!Aika on ollut sinun vanhemmillesi yhtä hirvittävää!Ei ole pahempaa,kuin pelko oman lapsen menettämisestä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe