I-olut

hölöbölö

kummallista sinällään mutta olen noin 30v ja pidän edelleenkin ykköskaljasta. Se maistuu hyvälle ja olen korvannut limun sillä. Harmillista on se että se usein on suhteettoman kallista joten ostan sitä lähinnä Lidlistä.

Onko muita ykkösen ystäviä

8

1769

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ExJuoppo

Kesällä kuumana päivänä kylmä Koffin ykkönen maistuu aivan uskomattoman hyvälle...
      ei prosentit ratkaise oluen laatua.

• Män 42 wee

Minä pidän myös ykkösestä janojuomana. Lidlistä sa aivan kohtalaista kohtalaiseen hintaan.

• kaljasieppo87

kyllä ykkönen rulaa! ennen join keskimäärin kuusi olutta joka päivä, mut noin vuosi sitten vaihdoin ykköseen ja siinä oon pysynyt, ja edelleen menee keskimäärin ton kuus päivään, mutta mukavanpi kun ei tuu pikkupöhnää ja kiusausta juoda lisää..:P terveellisempää ja makukin on ihan ok, ainakin kun totuttelee hetken, oon huomannu kun nyt juo sitä kolmosta niin ainakin yleensä se sitten maistuu ihan kuralle..

Ykkösolusista suosittelen lämpimästi lidlin finkbrauta, joka on hinta saatu suhteeltaan ylivoimainen ykkönen, KAIKISTA oluista. Uusi karhun tumma ykkönen on kans todella hyvä, kolmanneksi paras on olvin ykönen, koffi ja lappari menee sit paremman puutteessa.

Tietääkö joku muista suomessa myytävistä ykkösistä, en ole oikein muita löytänyt kun nuo edellä mainitut..?

• oluen juoja

Lildlistä saa kohtuullisen halvalla mutta kaikki merkit ei ole mielestäni hyviä - tosin en tykkää kaikista ns. suomalaistakaan...

Itse tykkäsin joskus Lahtelaisesta, mutta en tiedä onko sitä enää - en ole ainakaan nähnyt aikoihin... LapinKulta on mielestäni ok kans ;) Koffia juon vain "äärimmäisessä hädässä" - muut merkit ns. välikamaa...

Myös alkoholittomissa oluissa on ihan hyviä, mutta niissäkin eri merkeissä vaihtelua...

• hölöbölö

Lapsuuden muisto.
      Oli juhannus ja oltiin Ruotsissa (Halland) sukulaisten luona ja me penskat saatiin saunan jälkeen paikallista Lätt-öl eli paikallista ykköstä. Juotiin sitä bastussa ja bastun jälkeen oli hyvää ruokaa ja aikuiset joi akvaviittia ja ku kerta finnejä oltiin niin sit ne alko juomaan systemin vahvaa piiraa.

Tykkäsin pentuna ykkösestä ja se tuo hyviä lämpimiä muistoja mieleen. Aikuiset maistissa lauloi ja oli hyvää ruokaa ja saatiin mekin valvoa pitkään serkkujen kanssa

• ,,,,,,

Olikos se ykkönen noin 2,26% alkoholia? Pari pulloa yhteenmenoon, on tullut vedettyä yhden A-oluen verran!

• alkoholi

On siinä enempi prosentteja, noin 2,27. Siitä se neloskalja tulee.
      Riippuvuus mikä riippuvuus. Jopa A-klinikalla on hoidettu pilsnerin kittaajia!

• huurre erruuh

Olipa asiantunteva kommentti olutkeskustelussa?? Elä sie kanna liikaa maailman murheita, ota sen sijaan huurteinen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      6768
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2500
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      100
      1928
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1507
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1059
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      980
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      949
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      843
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      719
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      708
    Aihe