Ympäristövelka

HIRVI-TÄTI

Täällä sitä taas kulutetaan.

Tutkimuksen mukaan, jos jokainen maailman ihminen kuluttaisi kuten suomalaiset kuluttavat, niin tarvittaisiin VIISI maapalloa kattamaan kulutettava energia sekä materiaali.

Oletko valmis kantamaan tällaisen velan hartioillasi?

Muistathan, että suurimmat ekologisesti haitalliset kulutustuotteet ovat ne, jotka ovat näennääisesti sinulle itsellesi edullisia.

Halvat vaatteet, jotka eivät kestä kulutusta, jatkuvaa uusimista VAATIVAT elektroniikka tuotteet, halpalennot, helposti rikkoutuvat muovituotteet, KIVAT ja edulliset sisustustuotteet, ynnä muu, joilla sinua houkutellaan kuluttamaan jatkuvasti.

Olet suomalainen. Luonto on aina ollut sinulle tärkeä ja olet tuntenut elämän luonnollisen rytmin ja ympäristön tarpeet kehdosta saakka sydämessäsi.

Mielihyvä, joka on saatu heräteostoksesta, käy myös sinulle itsellesi kalliiksi.
Nimittäin henkisesti. Mitä enemmän ostelet ja kulutat, sitä suurempi on velkasi luonnolle. Tämä tuottaa alitajunnassasi pahoinvointia, jota kutsutaan MASENNUKSEKSI. Eikä mikään uusi ostos riitä poistamaan sitä.

Elämän yksi suurimmista totuuksista on, että maksat siittä AINA täyden hinnan.

Kaunista syksyä luonnon helmasta!

7

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Julle Jankkunen

Kehitysmaiden apinoilla tuskin on koskaan edellytyksiä kuluttaa kuten me, joten huoli on turha.

• Hirvi-Setä

Ainakin heillä on hyvä mieli ja ei masenna kun ei voi kuluttaa. Eikun...si...siellähän on nälänhätä, mutta ei masenna ei.

• huuhaa tutka

Kyllä minua masentaisi enemmän kulkea koinsyömissä kirppisvaatteissa posket lommolla kun saa syödä vain kasviksia :)

• GetReal

olen miettinyt tällaista, että vaikka koko maapallon materia-tuotanto lopetettaisiin nyt, tavaraa riittäisi vielä vuosiksi JOS ihmisen kulutushysteria vain loppuisi. "mulle uusi sitä ja tätä" "tää puhelin on niin last season, mun on PAKKO saada uus" uudet autot, telkut, sisustukset, ipadit... vittu koska meille riittää?!

Kumppaniakin vaihdetaan kun vanha alkaa kyllästyttää.

Mä niin toivon että massatuotanto kaatuis johonkin, ja samalla nettikin ja puhelin verkot. Palatkaamme takaisin 1500 luvulle!

• kaks'kukkuu

mun ei tarvi saada uutta puhelinta esim. kaverin vanha välttää hyvin se on joku 3210 seuraava malli, hyvin pelaa, sillä voi soittaa ja siihen voi soittaa, mitä muuta puhelimen pitäisikään.....

• JK

NINKÖ

• pakkokulutus

PAKKO VAIN SAADA JOTAIN ÄLYTÖNTÄ,VAIKKEI TARVISIKAAN!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7504
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2166
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1830
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1161
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe