Etsiskelen omaa kämppää ja huomasin, että sörnäisissä olisi tarjolla unelmien kaksio halvalla hinnalla ja pidän sijainnista. Ongelma vaan muille on, että valittaa seutua: huumeita ja seksikauppaa. Millaista siis nykyään oikeasti asua metroaseman lähettyvillä, onko levotonta, uskaltaako kulkea iltaisin, kuinka meluisaa...
Itse en niin osaa pelätä, mutta... Kommentteja nykyään asuvilta/pari vuotta sitten asuneilta!! ja rehellisiä vastauksia!!
Millaista asua Sörnäisissä?
38
10907
Vastaukset
- läpikulkupaikka...
Halvalla - stadissa - silloin on jotain vikaa? Ehkä se on juuri se sijainti.
No, kauankos sun kulku siinä metroasemalla kestää? Meinaatko notkua pitkään? Eiköhän siitä hengissä selviä, kun ei ryhdy sekopäitten kanssa juttuun. On siitä varmaan muutkin asukkaat hengissä selvinneet - sehän on vain läpikulkupaikka ja matka jatkuu... Miksi sun pitäisi seilailla siinä metroaseman liepeillä?
Eiks ne fiksut, jopa Marjo, sano niin, että keskenänsähän ne vaan riehuvat.... Marjo, lääkäri, muuten. Ja hahahaahaaaa, hovi se on Marjollakin!- ......
Yleensä se on asunnon tai yhtiön kunto ja tulevat remontit jotka hintaa laskevat mikäli hintapyyntö on alueen normaalitasoa alempi. Ja Sörnäinen ei tosiaan ole hgin halvin alue.
- Pikku-A
Mikä tahansa metroaseman pysäkki/lähistö on jossain määrin "levoton", olit sitten sörnäisissä, tai vuokissa.
Mutta oma kokemus: en kyllä muuttaisi takaisin. Kyllä siellä sen verran häiriköitä piisasi, kun ei jaksas kännisten riitelyä kuunnella(se oli se viheliäisin asia).
Ei, en usko että sinun tarvitsee pelätä, mutta voit varautua kyllä tosiaan jonkin sortin pienimuotoisiin meluhaittoihin. "Halpa ja mukava sijainti" tuppaa kyllä tarkoittamaan, että siinä mukana tulee jotain epämiellyttävää bonusta. - ehdottomasti tänne!
Oon ite asunut nyt viitisen vuotta Sörnäisissä ja ei ole kyllä mitään valittamista. Noita ihme kauhutarinoita ja haukkuja kuulee lähinnä niiltä, jotka eivät täällä asu. Tuntematon pelottaa, jne. Sörnäisistä tekee rauhallisen jo se, ettei täällä juurikaan ole baareja. Pari hassua vain. Lisäksi esim. oma tyttöystäväni on pitänyt tätä aluetta aina turvallisena jo senkin takia, että täällä on käytännössä kelloonympäri joku kadulla. Eli JOS jotain sattuisi, olisi apukin lähellä. Ei kuitenkaan ole ikinä sattunut mitään. Ei mulle eikä mun tyttöystävälle.
Jos sulla on mahis muuttaa tänne, niin muuta ehdottomasti. Käytännössä kaupungin parhaat kulkuyhteydet, 24h Alepa, Lidl, jne. Kyllä täällä viihtyy! :)
Lisäksi täällä on hiljaista ellei nyt satu asumaan ihan tossa Hämeentiessä kiinni. Isot talot blokkaa hyvin kaiken liikentenmelun. - hopeaa////
Minä asun Helsinginkadun alkupäässä ja tykkään kovasti asua tässä asunnossa. Hyvä paikka! Ei puutu mitään. Täälläkin on kallista asua, Eiraan ei olisi varaa minulla. Mutta täällä on kaikkee.
- Petterihoo
En suosittele, meno on muuttunut 1990-luvun lopulta vain pahemmaksi. Nykyään asun Töölössä ja arvostan siisteyttä ja rauhallisuutta. Työpaikkani sijaitsee Kurvissa mutta firmamme muuttaa sieltä pois jatkuvan hörhönarkkarimölinän takia pois.
Turvallista siellä sinänsä on, myös yömyöhään kaduilla on muitakin kulkijoita. Mutta itselleni saa riittää nuo sekakäyttäjien kusivanat ja örinä.- buu töölö
Töölö on niin pystyynkuollut paikka, etten ymmärrä miksi kukaan haluaisi muuttaa sinne. Paitsi eläkeläiset, tietysti.
- Fifi 304
buu töölö kirjoitti:
Töölö on niin pystyynkuollut paikka, etten ymmärrä miksi kukaan haluaisi muuttaa sinne. Paitsi eläkeläiset, tietysti.
Töölössä ei kyllä kovin paljon näe eläkeläisiä, nuoria melko hyvin toimeentulevia lapsiperheitä kylläkin. Loistopaikka asua, keskusta lähellä mutta silti rauhallista.
- töölö on buu
Fifi 304 kirjoitti:
Töölössä ei kyllä kovin paljon näe eläkeläisiä, nuoria melko hyvin toimeentulevia lapsiperheitä kylläkin. Loistopaikka asua, keskusta lähellä mutta silti rauhallista.
Suomessa on rauhallista joka puolella. Se, että suomalainen erikseen kuvailee jotain asuinaluetta rauhalliseksi, tarkoittaa se käytännössä kuollutta seutua, jossa ei suvaita minkäänlaista ääntä tai väriä. Tätä kieltoa vahtivat tämän rauhallisen alueen sankat kerrostalokyttääjä-joukot. Töölö on uskomattoman tylsää seutua.
- Ei rauhallista
töölö on buu kirjoitti:
Suomessa on rauhallista joka puolella. Se, että suomalainen erikseen kuvailee jotain asuinaluetta rauhalliseksi, tarkoittaa se käytännössä kuollutta seutua, jossa ei suvaita minkäänlaista ääntä tai väriä. Tätä kieltoa vahtivat tämän rauhallisen alueen sankat kerrostalokyttääjä-joukot. Töölö on uskomattoman tylsää seutua.
Käy vaikkapa Kontulan ostarilla tai Malmin ostosparatiisissa ostosajan jälkeen, ei todellakaan rauhallista. Rauhattomuus on pop.
- Anonyymi
Fifi 304 kirjoitti:
Mika Waltari ja Tauno Palo
asuivat aikoinaan Töölössä. - Anonyymi
Tyylikkäimpiä ihmisiä näkee kävelevän
ohitse enempi Espan puistossa ja eteläisissä
kaupunginosissa kuten Ullanlinnassa ja
Kampissa. On ilo silmälle näin heteromiehelle
istuskella Espan puistossa ja katsella kun ohitse
kesäaikaan kulkee seksikkäitä hoikkia suoma-
laisnaisia kesähepeneissä. Estetiikka ennen
kaikkea, kuten Ville Vallgren tähdensi Havis
Amandan suihkulähdeveistoksensa kohdalla.
Respektiä suomalaisnaisille! - Anonyymi
Ei rauhallista kirjoitti:
Käy vaikkapa Kontulan ostarilla tai Malmin ostosparatiisissa ostosajan jälkeen, ei todellakaan rauhallista. Rauhattomuus on pop.
Ei kyllä houkuttele Kontula yhtään
asuinalueena, Vuosaaren Aurinkolahtea
voisin vielä harkita, siitä näkee parvekkeelta
merelle päin eikä ole pitkä matka Uutelan
lenkkipoluille ja Skatanniemen 1. Maailmansodan
aikaiselle tykkipatterille.
Tarvitsen harmonisoivaa maisemaa ympärilleni,
mitään autovaylä-, kauppakeskus- ja tehdasalue-
keskittymiä en kaipaa maisemaksi ympärilleni. - Anonyymi
töölö on buu kirjoitti:
Kokoomuslaiset asustelee tylsillä mestoilla,
niinkuin Marjaniemessä ja Kulosaaressa
Helsingissä sekä Westendissä Espoossa.
Tylsää porukkaa siis kokoomuslaiset.
Otetaan ilo irti elämästä niinkuin Rion
karnevaaleilla konsanaan.
Neuvostoliitossa 1917-1991 ja Itä-Saksassa
1949-1990 ja Romaniassa 1948-1989 ja
Virossa 1944-1991 oli jo tarpeeksi ankeata,
joten ei anneta saman tapahtua Suomessa
ja Helsingissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mika Waltari ja Tauno Palo
asuivat aikoinaan Töölössä.Waltari Tunturikatu 13:sta. Itse asuin opiskeluaikana parin korttelin päässä. Waltari on ehdottomasti paras suomalainen kirjailija, jonka teokset ei vanhene koskaan. :)
- nuori nainen myös
Sörkan metriksen vieressä asun, tosin kallion puolella. Monenlaista porukkaa täällä liikkuu, joukossa hörhöjäkin, mut mtn uhkaavia tilanteita ei koskaan oo itelle sattunut. Poliisit on melkein aina kurvissa läsnä tai ainakin lähellä ja tosiaan kadut ei koskaan oo tyhjiä.
Huumeet näkyy katukuvassa käyttäjien lisäksi ruiskuina ( kääreinä neuloina) joita löytyy usein kaduilta ja 100% varmuudella joka ikisestä puistosta. Tosin sama juttu lähes koko kantakaupungissa. Hierontalaitoksista en koe et ois ollu haittaa. - naaunauat
Haluan asua Kalliossa. Täällä on nuoria ihmisiä ja on hauskaa tapailla siellä sun täällä. Täällä on elämä ja kaikki elämän kirjo. Rosoista ja vanhaa ja ylvästä. Töölössä asuu rikkaita mutta tosi tylsä paikka.
Narkithan on vallanneet koko stadin.
Mutta lieveilmiöihinhän on nyt tartuuttu kovalla kädellä stadissa.
Kalliossa ja Sörnäisissä on vanhan ajan patinaa ja Stadin komeimmat talot. - 5g verkko?
Sörkkä, kuten muu stadi on "heikkoa" asumisaluetta. Jos on pakko tunkea sörkkään, niin kattoo KARTASTA sellasen kohdan missä ei mee isoo tietä.
Miksi pitäs asua sörkös? Lyhyt matka baariin? Noo, sillon on ihan sama missä asuu. Jos on jokin työ tai muu vastaava ajanviete, niin säästää kait siinä bussirahat.
Stadi on parasta lännessä ja huononee länteen päin. Kantakaupunki, siis se kaikken surkein ilmanlaatu, meteli on kalleita. Omistustaloissa on toki fiksua väkeä verrattuna idän gettoihin. Hakis/sörkkä/kallio on tunnettuja juoppojen maita vaikka paljon iisimää nykysin.
Jos haluaa pikkasen säästää, niin hesa/vanda/esbo kannattaa jättää taakse ja siottua "pää" radan varrelle. Vaikkapa korso... sieltä pörähtää hesaan hetkessä VRn junalla, jos ne nyt liikkuu.- Anonyymi
Mun serkkupoika (yksi serkuistani) asuu
Urakkakujalla Itä-Pakilassa, siis täydellinen
mesta, takapihalta alkaa Oulunkylän
urheilupuiston metsä sekä 1. Maailmansodan
ajan juoksuhautalinnoitusta. Tämän ko.
serkkupoikani vanhemmat asuivat Urakkakujalla
vuoteen 1994 saakka, mutta poikansa, serkkuni
muutti takaisin Urakkakujalle vuoden päästä
vuonna 1995, ja on nyt asunut 25 vuotta
Urakkakujalla tai virallisesti on serkkupoika
asunut Urakkakujalla 1980-luvun lopulta
lähtien, kun lasketaan kaikki vuodet yhteensä.
- ööööööööööööö......
Korso sattuu olemaan Vantaalla - ei se mikään oma kaupunki ole vaan lähiö Vantaalla. Ja sinnekö pitäisi siis muuttaa juoppoja ja hörhöjä pakoon? Heh. Loistavia neuvoja tulee kyllä täällä.
- Mamma mia Kallio
Sörkässä / Kalliossa 21 vuotta kahdessa omistusasunnossa enkä koskaan muuta minnekään.
Tosi kätevä paikka kaikin puolin ja kaikki on lähellä, pääsee pyörällä ja kävellen.
Ennen olin töissä Malminkartanossa ja siellä pelkäsin iltaisin paljon enemmän junaa odotellessa kuin koskaan Sörkässä.
Riesana on lähinnä kesäiltoina muualta baareihin reissaava nuoriso ja sitten kustaan ja yrjötään joka paikkaan, kun parit siiderit liikaa on juotu.
Jyrkkä ei nukkumalähiöille ja hienostokaupunginosille - ei meidän kulmille -suvaitsemattomuuden synnyinsijoille.
Olen ylpeä kalliolainen / sörkkalainen - Ihan ok.
Sörnäisiin ja ympäristöön mahtuu koko elämän kirjo. Narkkeja on mutta ei noista ole uhkaa ollut, poliisien kanssa päivystävät piriaukiolla. Seksikaupat ja hieromalaitokset eivät häiritse.
Hämeentien sivukadut ovat melko rauhallisia eikä liikenteen melu kanna häiritsevästi. Rauhattomampaa on Vasiksen ja Hesarin puolella lukuisista juottoloista johtuen, eli meteliä on.
Palvelut ovat loistavat ja lähellä. Kulkuyhteydet samoin.- Anonyymi
Hauhontiellä taikka Eurantiellä
Vallilassa voisin asua. Vallila
ihan kivaa seutua Helsingissä,
mun faijan vanhemmat asuivat
aikoinaan Sammatintiellä
Vallilassa, nytten mun serkkupoika
asuu Sammatintiellä.
- make20
Töölössä asuu vaan henkilöt joilla ei ole varaa asua Eirassa ;)
- hölöpölösörkkä
En suosittele. Alue vieläkin täynnä juoppoja, hulluja ja huumehörhöjä. Katri Valanpuisto kunnostettiin mutta huumeenkäyttäjät kerääntyvät vielä siellä. Kadut aina täynnä kusta. Luin kerran jostain että Kalliosta ja Sörkästä tulossa nuorten trendialuetta. No ei todellakaan. Tänne tullaan vain juhlimaan ja juopottelemaan, ja riehumaan. Metro, spåra ja bussit lähellä joo, mutta myös hirveä melu koko ajan. Ja huono ilmanlaatu. Pienet asunnot täynnä riehuvia hulluja, eli huonot yöunet joka toinen yö. Jos valittaa melusta isännöintsijälle ja talon hallitukselle, niin ei ne mitään tee asialle vaan vittuilevat sulle ja asenne on että ei kannata edes valittaa koska eivät aio tehdä asialle mitään. Että tervetuloa vaan.
- Anonyymi
Ei oo Sörkkä enään entisenlainen
niinku oli vielä vuosina 1899-1959
kliffampi mesta dallaa ja budjaa.
- feherheehehe
Paska paikka. Jos ei kukaan muun niin Pekko huutaa siellä kädet kohti taivasta mankka ollalla yai ahjaa liikeneette Jos sille menet vittuilemaan saat turpaasi heti.
- Anonyymi
1980-, 90- ja 2000-luvulla syntyneillä
onkin huono musamaku, pelkkää
teknoa ja räppiä renkuttavat kun
soittelevat kannettavista mankoistaan
kulkiessaan pitkin maisemia lökäpök-
syineen huivit taikka lippikset päässään.
- BärtsinGimma
Vuodesta 2009 asunut Torkkelinmäellä ja parempaa paikkaa saa hakea.
Loistavat julkiset yhteydet ihan joka suuntaan, kauppoja kaikkialla, tori, kauppahalli, kirjasto,puistoja kaikki kävelyetäisyydellä.
Talot vanhoja kunnon kivitaloja suurin osa jo rempattuja (putket, julkisivut). Hinnat nousussa vuosi vuodelta.
Olen ikäihminen ja minua ei koskaan ole häiritty tähän mennessä. - hivnarkki
ei suomessa ole sellaista paikkaa jossa tarvitsi tavallisen tukarin kuumotella ja katsella olan taakse pimeällä. jollet nyt sattumoisin ole vasikka tai muuten vaan ongelmissa, sörnäinen on kiva paikka asua hyvät julkiset kulkuyhteydet joka suuntaan eikä se melu kylläkään kauheasti sinne sisälle kuulu. myöskin päihdeongelmaisia on joka paikassa eikä niitä ole pelkästään keskitetty sörkän/kallion suunnille.
- Rrahaa
Olen asunut Helsingissä lähes 50 vuotta. Ainoa paikka, jossa olen kohdannut fyysistä väkivaltaa, oli Kurvissa Helsinginkadulla. Olin liikkeellä fillarilla ja narkomaanipojat kaatoivat minut ja pyöräni katuun. Luojan kiitos liikkeellä oli ulkomaisia seksibisnestyttöjä, jotka tulivat apuun. Heidän ansiotaan on, että olen hengissä. Ei minulla muuta niistä kulmista. En muuttaisi sinne.
- Anonyymi
Yksi pahimmista peloista pyörällä ajelijana, no eipä oo sinne tarvetta muuttaa kerran tönitään ihan pyöränselästä maihin. Sen kerran kun sielä olin niin johan siellä yks juoppo nukkui keskellä päivää kadulla. Meteli oli kovaa ja varmasti yöllä häiritsevää.
- Anonyymi
Ei varmana Sörkkä olekaan enään semmonen
mesta ku se oli vielä vuosina 1899-1959.
1960- ja 70-luvulta lähtien dokut, narkkarit,
hipit ja punkkarit vallanneet Sörkän kokonaan.
- Anonyymi
Sörnäisissä asuin 2000-luvun alussa, kun ajoin bussia helsingissä. Rahastuslaukun kanssa yölläkin kotiin, muttei ikinä ollut mitään ongelmaa.
Autojen ja hälytysajoneuvojen meteli saattaa häiritä, mutta siihenkin jotkut tottuvat.
Melko rauhatonta iltaisin juu, mutta vaarallisempaa on rautatieasemalla, missä vasta pyöriikin epämääräistä porukkaa!!!
Autolle parkkipaikkaa joutui välillä etsimään ympäriinsä katujen varrelta. Helsingissä se lienee ongelma melkeinpä missä vaan... - Anonyymi
Vuosia sitten olin töissä Sörnäisissä. Yksi päivä siinä metroasemalla tuli nuori nainen vastaan ja kysyi suoraan haluako ostaa lihaa. Pienen hämmästelyn jälkeen kävi ilmi, että naisella oli reppu täynnä varastettua sisäfilettä. Jäi kaupat tekemättä.
- Anonyymi
KIVAN SIISTIÄ MITÄ TUOLLA JOSKUS ON MENNYT KÄVELLYT OHI KYLLÄ TUOLLA VOIS ASUU
- Anonyymi
Aivan kauhea paikka asua. Älä ainakaan lapsia tänne roudaa. Tämä paikka ei todellakaan ole lapsille tarkoitettu.
- Anonyymi00038
Ja nyt vielä pahempi paikka.Asuin 87 sörnäisissä vilhonvuorenkadulla ja silloin oli lähinnä alkoholi
ongelmaisia mutta noin yleensä rauhallista.Nykytila on jotain next level.Muutin kokonaan pois helsingistä 88 enkä kadu yhtään.Lähinnä se muuton syy oli silloisen tyttöystävän tapaaminen ja kavereitten poismuutto kulmilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3233755Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1283530Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku42210- 1061594
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181488Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1221252Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j136907Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit99850Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta77787- 85723