Hirvee myrsky

Iltapäivälehdistö vetää tänään otsikoita Länsi-Suomea lähestyvästä hirrrrveästä myrskystä. Kaupassa vilkaisin lehtien otsikoita ja eikö mitä, kypärää suositeltiin käytettäväksi huomenissa, jos ulkona aikoo liikkua.

Kattelin tuossa Forecan paikallissääennustetta tälle ja huomiselle päivälle. Lounaaseen 11m sekunnissa tuulta ja sadetta. Jotta se taas siitä myrskystä.

9

238

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vain pieni tuuli...

Hehkuttivat jo eilen jotta huomenna on ENSIMMÄINEN syysmyrsky jopa 21 metriä tuulta, sekunnissa. Onkopa myrsky vielä sekään? Myrskyhän on jotain 25-30 metriä sekunnissa ja kunnon myrsky 40 - 50 metriä sekunnissa. Satasella menisi Boltin ennätys rikki.

• Olen välillä lueskellut Forecan sivuilta meteorologien blogimerkintöjä. Joku heistä kirjoitti hienosti, miten heiltä kärtetään kommentteja tyyliin "eikö edes jotain tavallisuudesta poikkeavaa olisi".

Nytkään ei taida olla. Sitä samaa, sitä samaa.

• o / h
        AnaLyyzi kirjoitti:

Olen välillä lueskellut Forecan sivuilta meteorologien blogimerkintöjä. Joku heistä kirjoitti hienosti, miten heiltä kärtetään kommentteja tyyliin "eikö edes jotain tavallisuudesta poikkeavaa olisi".

Nytkään ei taida olla. Sitä samaa, sitä samaa.

Olen kuullut samaa. Jos on tyyntä tulossa niin soittelijat ovat että plää, tylsää. Etenkin iltapäivälehdistö haluaa repäistä kunnon myrskyt etusivuilleen, ei mitään henkäyksiä.

• o / h kirjoitti:

Olen kuullut samaa. Jos on tyyntä tulossa niin soittelijat ovat että plää, tylsää. Etenkin iltapäivälehdistö haluaa repäistä kunnon myrskyt etusivuilleen, ei mitään henkäyksiä.

Tulipa mieleeni, että tulen ja henkäisen ja hönkäisen talosi pois kuni Iso Paha Susi joka sekään ei saanut Veli Pontevan (?) taloa kaadettua ja kaikki iltapäivälehtien toimittajat olivat pahoillaan.

Toki olen hakenut kirpparilta ostetun polkupyöräkypäräni esiin kun huomenissa joudun jättämään tiilitaloni lämmön hetkeksi poistuakseni sen luomasta turvasta.

• Demoniiih...;o)...

En ole seuraillut Fonectan sääennusteita...Ihan vaan noita paikallisradion ennuteita..Myräkkää ukkosella nekin lupaivat..Ja varmasti se onkin tulossa..koska luotan noihin kissojen vimmaamiseen..ja sähköiseen turkkiin..Se vasta myrskyä tietääkin..;o)...

• Olen niin monta monituista kertaa pettynyt näihin mukamas-myrskyihin, jotta luulenpa että asun väärässä kohtaa maapalloa kun en muista yhdenkään myrskyn osuneen kohdalleni.

Tai sitten käsitykseni myrskystä on erilainen. Odotan hurrikaania ja saan kohtalaisen sateen ja tuulen.

• Puhurix
        AnaLyyzi kirjoitti:

Olen niin monta monituista kertaa pettynyt näihin mukamas-myrskyihin, jotta luulenpa että asun väärässä kohtaa maapalloa kun en muista yhdenkään myrskyn osuneen kohdalleni.

Tai sitten käsitykseni myrskystä on erilainen. Odotan hurrikaania ja saan kohtalaisen sateen ja tuulen.

Tiedote Turusta: Sataa ja tuulee. Aika vähän väkeä liikkuu kaduilla. Saa nähdä yltyykö myrskyksi.

• Demoniiih...;o)...

Ryhdy myrskynmetsästäjäksi..Meilä täällä Etelä-Karjalassa myrskyjä riittää..On ollut astaa..ja muita naishurjimuksia..Niin..no pieniähän nuo meitin myräkät on, jos vertaa isoon maailmaan..;o)...

• Ainaskin nyt on Tampereella ihan tavallinen syyssää.Märkää ja välillä pikkuisen tuulee, mutta myrskyä ei oo vielä tänä syksynä näkynytkään. Huomisesta en sit tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      144
      3641
    2. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      72
      2206
    3. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      64
      1938
    4. Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!

Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am
      Maailman menoa
      97
      1911
    5. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      19
      1869
    6. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      9
      1714
    7. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      17
      1581
    8. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      79
      1564
    9. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      11
      1370
    10. Mahonselän jäät - Saaristokunta Lieksa brutaalisti kriisin partaalla!

Lieksan loppuvuoden hyvän kehityksen jälkeen ei olisi uskonut että palstan ahkerista kommentoijista huolimatta matkailu
      Lieksa
      125
      1353
    Aihe