Alkoi hieman tänään radiota töissä kuunnellessa tuo Facebook, että eikö enää muuta kanavaa edes ole ihmisillä yhteydenpitoonsa? Radiojuontajakin kehoittaa menemään heidän face sivustolleen katsomaan musiikkilistoja ja muuta vastaavaa aseman matskua.. Monet tuttavani notkuvat joka päivä lärvikirjassa, kun pitää tietää muiden asiat ja samalla kertoa omatkin yksityiskohtaisen tarkasti muille.. Se oli kirjoittanut mun seinälle sillai ja sillai.. Tälläistä on sitten keskustelu, kun tulevat kylässä käymään ja ihmettelevät, kun en vastaa heidän kaverikutsuihin???? Sanon vaan, että tässähän nyt ollaan naamatusten, joten kerrohan murheesi.. Ei kuulemma ole sama asia, kuin kirjoittaa seinälle,, hah! Hah, tosiaan sanon usein heille ja hymyilen noille jutuille,,, ne tietenkin katsovat altakulmain minua, kuin mielenvikaista, kun kerron, että käytän naamakirjaa ainoastaan ihmisten hakukoneena silloin tällöin...(siinä se onkin oiva kapine)
-Mikäs on muiden palstalaisten mielipide tästä asioittensa jokapäiväisestä toitottamisesta ympäri maailman? Itse pidän melkoisen turhana, kun on puhelimet ja meilit olemassa... No, tällästä ajankuluks,-)
Facebook, naamakirja, lärviteos, jne..
42
189
Vastaukset
- o / h
Minulla on edelleen valtava kokoelma entisajan valokuvakirjoja ja kansioita ihmisineen, tärkeistä olleista, menneistä, nykyisistä ihmisistä ja valtava kokoelma myös koneen sisuksissa. Siinä on naamakirjoja tarpeeksi ja ne riittävät. Jos ei ihmiset kyläile naamatusten, muuttakoot henkikirjansakin sinne feisbuukeihinsa. Minä en sitä ovea avaa siksi, että se olisi IHMISTEN välinen ainoa kommunikointimuoto.
- Demoniiih...;o)...
Lärvikirja on tietyissä rajoissa ihan ok..Itsellänikin on, kun nuoret työkaverit tahtoi luoda minulle sellaisen..;o)...
Siel ei kukaan mollaa ja ole asiaton..Ei poistu viestit. Saa jutustella kamujen kanssa huoletta..;o)...
Toki varmasti on huonojakin puolia, jos siellä asuu alvariinsa ja jos siel kuuluttaa kaikki tekemisensä maailmalle..ja on varomaton..Mut silleen snadisti se on ihan OK...;o)..- -kuvassa oikea-lla;)
Kiteytit ajatuksen hyvin. Normaalisti käytettynä varmastikin asiallinen saitti.
- exnikki
-Makuasiahan se on tokikin. Siellä tosiaan ollaan omalla nimellä ja se on hyvä, toisaalta huono asia. Asiattomuuksia ei ole, mutta varomattomuus kostautuu, vaikkapa asuntomurron muodossa..Sitä on tapahtunut, kun on matkoille lähdöstään liikaa toitotellut lärvioppaassa. Olen tosiaan kanssa rekkautunut sinne, mutten käy, kuin hyvin harvoin kirjautumassa. Ei ole meikäläisen juttu yksinkertaisesti, se vaan on niin.. Hmm,, olenkohan mää nytyy sitten epäsosiaalinen yksilö? ,-))....
- exnikki
--Törmäsin just äsken avausta sivuavaan uutiseen...
http://www.digitoday.fi/bisnes/2011/09/13/nama-viisi-oiretta-paljastavat-vakavan-facebook-riippuvuuden/201112933/66 - Demoniiih...;o)...
exnikki kirjoitti:
-Makuasiahan se on tokikin. Siellä tosiaan ollaan omalla nimellä ja se on hyvä, toisaalta huono asia. Asiattomuuksia ei ole, mutta varomattomuus kostautuu, vaikkapa asuntomurron muodossa..Sitä on tapahtunut, kun on matkoille lähdöstään liikaa toitotellut lärvioppaassa. Olen tosiaan kanssa rekkautunut sinne, mutten käy, kuin hyvin harvoin kirjautumassa. Ei ole meikäläisen juttu yksinkertaisesti, se vaan on niin.. Hmm,, olenkohan mää nytyy sitten epäsosiaalinen yksilö? ,-))....
Itse olen todella epäsosiaalinen...dunin ulkopuolella..Osaksi se just on duunin syy..Ihmisuhdetyö vaatii veronsa..;o)...
On muuten tosi hupsua kertoa lärvissä..tai kaikki tekemisensä..Vilunkimieliset osaavat kärkkyä ja käyttää sitä hyväksi..;o)...
Käyppä joskus moikkaamassa mua lärvissä..;o)... - Demoniiih...;o)...
-kuvassa oikea-lla;) kirjoitti:
Kiteytit ajatuksen hyvin. Normaalisti käytettynä varmastikin asiallinen saitti.
Kyllä..näin on...;o)...
Kun pitää järjen päässä ja ohjat omissa käsissä...;o)... - o / h
Demoniiih...;o)... kirjoitti:
Itse olen todella epäsosiaalinen...dunin ulkopuolella..Osaksi se just on duunin syy..Ihmisuhdetyö vaatii veronsa..;o)...
On muuten tosi hupsua kertoa lärvissä..tai kaikki tekemisensä..Vilunkimieliset osaavat kärkkyä ja käyttää sitä hyväksi..;o)...
Käyppä joskus moikkaamassa mua lärvissä..;o)...Eihän fasebookissakaan tarvitse olla omalla nimellä. Sinne voi heittää keksityn nimen. Kuva saa olla oikea. Nimi jotakin muuta.
- Demoniiih...;o)...
o / h kirjoitti:
Eihän fasebookissakaan tarvitse olla omalla nimellä. Sinne voi heittää keksityn nimen. Kuva saa olla oikea. Nimi jotakin muuta.
Niinkin...;o)...
Olen huomannut, et sielon vaikka mitä..aina Hiiri Häiriköstä Matami Mimmiin...;o)... - et sillei.
Niinkin...;o)...
Olen huomannut, et sielon vaikka mitä..aina Hiiri Häiriköstä Matami Mimmiin...;o)...12 vuotta erossa -
Äiti löysi poikansa Facebookin kautta - o / h
et sillei. kirjoitti:
12 vuotta erossa -
Äiti löysi poikansa Facebookin kauttaNiin ja eikö kuitenkin feisissä saa karsittua, ketä haluaa "pitää piirissään" kuka saa katsoa profiilia. Meinaan kun ex nikki tuossa mainitsi jopa asuntomurroista. Eihän siellä tarvitse kailottaa kaikkien nähden, että lähtee lomille jne. Vain kamut näkee ja muut ei saa lukea vaimitensemenee?
- Demoniiih...;o)...
et sillei. kirjoitti:
12 vuotta erossa -
Äiti löysi poikansa Facebookin kauttaToivottavasti onnellinen tapaaminen..;o)... Mä en kyl löytäis poikiani lärvistä..He kun pitävät sitä turhana foorumine...;o)... No..onnekeni he eivät ole kadoksissa..;o)...
Lärvikirja on siinäkin mielessä hyvä, ettei tarvitse hyväkyä kavereikseen ketä tahansa..Vain heidät, jotka haluaa..tai tuntee...;o)...
Kyse on hallinnasta..Siitä, et homma on hanskassa..Ööööh..toiv hanskat ei ole hukassa..;o)... - o / h
Toivottavasti onnellinen tapaaminen..;o)... Mä en kyl löytäis poikiani lärvistä..He kun pitävät sitä turhana foorumine...;o)... No..onnekeni he eivät ole kadoksissa..;o)...
Lärvikirja on siinäkin mielessä hyvä, ettei tarvitse hyväkyä kavereikseen ketä tahansa..Vain heidät, jotka haluaa..tai tuntee...;o)...
Kyse on hallinnasta..Siitä, et homma on hanskassa..Ööööh..toiv hanskat ei ole hukassa..;o)...Perinne sanonta: Homma hanskassa hanskat hukassa;)
- o / h
o / h kirjoitti:
Perinne sanonta: Homma hanskassa hanskat hukassa;)
Ai hitsi, onhan mullakin Fese nimi ;) Mikähän sen tilanne mahtaa olla? Nythän mä hokasin asian;)
- Demoniiih...;o)...
o / h kirjoitti:
Ai hitsi, onhan mullakin Fese nimi ;) Mikähän sen tilanne mahtaa olla? Nythän mä hokasin asian;)
No niin..Nyt heti lärväilemään ja joukoittain kavereita hankkimaan..Tai ainakin pelaamaan sitä jotain farmipeliä...;o)...
- o / h
No niin..Nyt heti lärväilemään ja joukoittain kavereita hankkimaan..Tai ainakin pelaamaan sitä jotain farmipeliä...;o)...
Siellä ne muutama, ehkä sormellinen kavereita on varastossa. Menneen ajan tuttuja. Kyllä ne siellä liikahtelee jos sinne kurkkaa;) Itse asiassa taitaisi olla syytä siellä käydä.
Jospa se onkin niin, että mä odotan täällä soittoja ja kyläilijöitä. Mutta he odottavat fasebookissa, milloin tulen kylään ja miksi en tule? Tosi kinkkis tilanne. - o / h
o / h kirjoitti:
Siellä ne muutama, ehkä sormellinen kavereita on varastossa. Menneen ajan tuttuja. Kyllä ne siellä liikahtelee jos sinne kurkkaa;) Itse asiassa taitaisi olla syytä siellä käydä.
Jospa se onkin niin, että mä odotan täällä soittoja ja kyläilijöitä. Mutta he odottavat fasebookissa, milloin tulen kylään ja miksi en tule? Tosi kinkkis tilanne.Sitten he päättelevät että ilkeä ihminen kun ei käy fesessä;)
- exnikki
Käyppä joskus moikkaamassa mua lärvissä..;o)...Voisinpa käydäkkin, mutta aika vaikeata on löytää, jos ei tiedä sitä oikeata nimeä?
- aurinkoinen...
Oonkohan minäkin epäsosiaallinen;) En ole vielä ainakaan kirjautunut
facebookkiin.Kovasti on pyydetty sinne mutta jokin siinä vaan tökkii että en ole niin paljon kiinnostunut siitä paikasta.
Olen seuraillut kun tyttö siellä käy ja ihmetellyt tuota että mitenkä jotkut sinne laittaa kaikki omat tekemisensä.Eihän niitä kylilläkään kaikille kerrota.
Nuorille se on varmaankin tärkeä paikka ja siellähän he pelaavat pelejä myös paljon. - never never
en eläissäni aio liittyä, enkä varsinkaan kuoleman jälkeen. Mun ei tarvi kuuluttaa ympäriinsä mitä olen tehnyt ja milloin, tai tietää muista samaa... jos on asiaa puolin ja toisin, sähköposti on olemassa.
a-v kirjoitti:
Jollet sä olis kirjottanu tota, mä olisin..;)
äh.. liityn jäärien joukkoon ja kiroan mokoman buukin! :-)
kielibasa kirjoitti:
äh.. liityn jäärien joukkoon ja kiroan mokoman buukin! :-)
Tervitused;)
Mulle lärvibuukin vastustamisesta on muodostunu jo hyvin tärkee periaatekysymys! Eikä se mua oikeestikaan yhtään kiinnosta. Yks uusi huono kaveri vaatii mua liittymään, et pääsisin kattoon HÄNEN valokuviaan.. no v*ttu, vähäks kiinnostaakin..
Olkaamme jääriä, jäärät ainakin tietää miten asioitten pitäis olla;)- o / h
a-v kirjoitti:
Tervitused;)
Mulle lärvibuukin vastustamisesta on muodostunu jo hyvin tärkee periaatekysymys! Eikä se mua oikeestikaan yhtään kiinnosta. Yks uusi huono kaveri vaatii mua liittymään, et pääsisin kattoon HÄNEN valokuviaan.. no v*ttu, vähäks kiinnostaakin..
Olkaamme jääriä, jäärät ainakin tietää miten asioitten pitäis olla;)Moeee;) Pitkästä aikaa ja lyhyestä jaksoa. Aika on niin käsitteellistä.
Asiasta toiseen, lärvejä näkee täälläkin, myös näkymättöminä;) a-v kirjoitti:
Tervitused;)
Olkaamme jääriä, jäärät ainakin tietää miten asioitten pitäis olla;)terse :-)
miä olin siellä kirjoilla joskus vuosia sitten, vaan deletoin itteni. sen jälkeen oon vaan neutraalisti suhtautunu koko ilmiöön - joskin nykyaikoina suhtautumiseen on tullu enempi veteraanius-meininkiä :-)a-v kirjoitti:
Tervitused;)
Olkaamme jääriä, jäärät ainakin tietää miten asioitten pitäis olla;)Ai säkin oot siellä..pitäsköhän minun hakee sut kaverikseni siellä?;))
Olisin tietty se hyvä kaveri.;))- 13 + 1
a-v kirjoitti:
Jollet sä olis kirjottanu tota, mä olisin..;)
Joskus ammoin ei varmaan kukaan voinut kuvitella että sulkeutunut suomikansa lähtisi laulamaan karaokea. Toisin kävi, ja naamakirja on ihan älyttömän suosittu. Mä en menisi karaokeen koska en osaa laulaa (eipä se tosin monia hidasta) mutta mun mielestä naamakirja on vähän eri juttu. Sähköposti /känny / live on mun kanava ja sillä sikari.
Onhan näitä kaikenmoisia ollu maailman sivu. Kuinkahan monta vuotta on jo toitotettu, että joulutervehdykset hoituvat kätevästi netissä monimuotoisin tavoin, tai sitten viimeistä huutoa olevalla kännykällä. Ja samaan hengenvetoon on todettu, että vanhanaikainen joulukortti on ollutta ja mennyttä. Ihan kummallista on siis, että joulukortteja lähetetään edelleen sama määrä kuin kymmenen vuotta sitten.
Lapsille kun antaa lelun, niin viehättäähän se vähän aikaa.
Sama se on tuolla työelämän puolella. Oli suorastaan surkuhupaisaa seurata sitä buumia, kun tehtiin noita kauppapaikkoja, eli nettitavarataloja. Pojat väänsivät esitysgrafiikkaa kilvan, mutta ei oikein vielä toiminut. Sitten joku guru totesi alan lehdessä, että siellä esitysgrafiikan takana pitäisi olla jonkinlainen logistiikka/laskutus yms. hommeli, joka itse asiassa homman pitää kasassa. Mutta ei pojat halunneet sellaista ikävää tehdä.- Taas uutta.
Eikös googlelta ole tulossa oma face vai onko se jo markkinoilla, kilpailija, jonne on kuulemma tunkua jo beta vaiheessa.
Taas uutta. kirjoitti:
Eikös googlelta ole tulossa oma face vai onko se jo markkinoilla, kilpailija, jonne on kuulemma tunkua jo beta vaiheessa.
maailma jakautuu kahteen leiriin ja sehän tiedetään mikä siitä seuraa ,. sota tietysti.
En pidä koko lärvikirjasta.:/
En ole joutunut sen kans koukkuun, mutta parina iltana erehdyin katsomaan BB:n...saattaa olla pieni vaara jäädä siihen koukkuun, tosin epäilen, että häviävän pieni.;)- Yx Pässi
Ai,että mitä ? Tottahan toki sitä nyt lärvit pitää joskus ottaa. Pkl.
Poks....... Onpas hyvää.- Lärvi piilossa*
Mut ei kannata mennä umpilärvikirjaan jos ottaa lärvit. Voi tulla sanomista, että taas se on täällä umpilärvissä.
mää en mitään faecies-bookkia käytä ,. yleensäkin vastustan aina enemmistön touhuja jo periaatteellisistakin syistä ,.
- i-v atte
joo liityn sitten tuohon yhteisöön, kun vanha äitini tekee sen ensin.. tämmösen lupauksen olen tutuilleni antanut:)
Son juippi nykyaikaa. :D
Meikäläinen on kai semiahkera facebookin käyttäjä, käyn monta kertaa päivässä. Johtuu lähinnä siitä että kuulun niihin ihmisiin, joille vuorovaikutus tekstin välillä on jotenkin luontevampaa kuin naamatusten. Kaikkine keskusteluryhmineen ja tapahtumakutsuineen face on oiva työkalu niille joille kaikki muu paitsi vessassa käynti pitää kirjoittaa ylös, jotta sen muistaa. Myös lähes kaikki ihmiset (siis minun omituisten datailijoiden täyttämässä lähipiirissäni) ovat tavoitettavissa joidenkin tuntien varoitusajalla oli loma tai arki, ja kaikenlaisten asioiden suunnitteleminen käy helposti.
Hyvä renki, huono isäntä.- vakisotka'''
Niin alkaa vieraantuminen todellisesta reaalimaailmasta.
Onnea valitsemallesi tielle valheellisessa virtuaalimaailmassasi.. Vai, että oikein nykyaikaa..anna minun kaikki kestää.. On kaksi asiaa ajatella itse ja peesailla muiden lampaiden mukana,DD . vakisotka''' kirjoitti:
Niin alkaa vieraantuminen todellisesta reaalimaailmasta.
Onnea valitsemallesi tielle valheellisessa virtuaalimaailmassasi.. Vai, että oikein nykyaikaa..anna minun kaikki kestää.. On kaksi asiaa ajatella itse ja peesailla muiden lampaiden mukana,DD .Kiitos kiitos. Tosin en kyllä koe mitenkään vieraantuneeni 'reaalimaailmasta'. Eikö tuo nyt ole vielä aika scifiä erotella 'todellinen maailma' ja 'virtuaalimaailma'? Ja miksi Internetin edustamat käyttömahdollisuudet on yksinomaan sitä virtuaalia, vierraannutko todellisuudesta puhuessasi puhelimessa tai katsoessasi teeveetä? Samanlaisia työkaluja ne ovat, jotka edesauttavat ja tehostavat viestintää.
Minä olen niin foliohattu, etten käytä facebookia lainkaan. Minun yksityisasiani myös pysyvät sellaisina. Riittää se, mitä täällä paljastelen.
- exnikki
---Paljastelen? Mitäs se tarkoitaa? Foliohattu auttaa ymmärtämään avantouimareita;-))
exnikki kirjoitti:
---Paljastelen? Mitäs se tarkoitaa? Foliohattu auttaa ymmärtämään avantouimareita;-))
Minä tosin luovuin jo aikapäivää sitten foliohatusta, koska se hiosti liikaa. Käytän nykyisin foliopaplareita. Niiden antennimaisen muodon vuoksi voi ottaa vastaan kaukaisiakin viestejä ja lopuksi saa vielä hurmaavat kiharat kaupan päälle!
- errte
Antennit pystyssä istutaan tässä ja viestejä ja kontaktia pukkaa koko ajan aijaijai.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603475Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472951Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242819Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541897- 731132
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101111Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2001059Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27889Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että104874- 45869