Hei, onko muilla ollut vastaavaa tilannette. Haen asuntolainaa. Minulla uorekisteris pari merkintää, jotka maksettu pois. Pankki näyttäisi muuten lainalle vihreää valoa, mutta haluaa lisäselvityksen merkintöjen osalta. Siis muut jotka ovat olleet vastaavassa tilanteessa niin kuinka olette perustelleen merkinnät tai mitenkä asia kannaattaa esittää? Vakityö on minulla ja laskut maksan ajallaan muuten. Nämä merkinnät ovat tulleet, kun on ollut tiukka elämäntilanne.
Asuntolainahakemus pankki haluaa selvityksen maksetusta uo-merk?
8
461
Vastaukset
No siinähän sinä itse esitit ne perustelut. Tosin tiukka elämäntilanne ei vie kenenkään laskuja ulosottoon, vaan heikko talousasioiden hoito.
- arwgarwg
Tuosta asiasta mä olen sun kanssa eri mieltä. Tiukka elämäntilanne kyllä vielä helpostikkin ulosottoon.
Jos sulla on ensin tulot verojen jälkeen 2400€ kuukaudessa ja elät normi elämää, eli autolainaa ja jne...
SItten saat potkut töistä ja putoat työttömyyskorvauksille, niin kyllä se vaan tuntuu, kun yhtäkkiä käteen jää 360€ kuukaudessa. - Velkakierre.
arwgarwg kirjoitti:
Tuosta asiasta mä olen sun kanssa eri mieltä. Tiukka elämäntilanne kyllä vielä helpostikkin ulosottoon.
Jos sulla on ensin tulot verojen jälkeen 2400€ kuukaudessa ja elät normi elämää, eli autolainaa ja jne...
SItten saat potkut töistä ja putoat työttömyyskorvauksille, niin kyllä se vaan tuntuu, kun yhtäkkiä käteen jää 360€ kuukaudessa.Yksi tapa hoitaa talouttaan heikosti on jättää varautumatta vaikeuksiin. Tiukille joutumisesta saa syyttää omaa tyhmyyttään, jos ei ota huomioon edes yleisimpiä elämän riskejä.
Varautumisen perusasioita on liittyä työttömyyskassaan, jolloin korvaus kuukaudessa on noilla tuloilla toistatuhatta euroa nettona. Sillä pärjää paljon paremmin kuin 360 eurolla.
Ei se autolainankaan ottaminen ole ihan välttämätöntä. Maksaa auton silloin kun ostaa, niin ei tule hankituksi liian kallista rautaa. Oman auton voi vaikka myydä rahantarpeessa.
Sitä paitsi velaton ei koskaan joudu ulosottoon. - ...
arwgarwg kirjoitti:
SItten saat potkut töistä ja putoat työttömyyskorvauksille, niin kyllä se vaan tuntuu, kun yhtäkkiä käteen jää 360€ kuukaudessa.Normielämään kuuluu pistää rahaa säästöön pahan päivän varalle, jokaisella töissäkäyvällä normieläjälle tulee olla 2-3 kk palkan verran puskurirahaa siltä varalta että se paha päivä koittaa. Säästäminen on normaalia talousasioiden hoitoa ja tulee ottaa huomioon siinä missä asuntolainan erät ja auton osamaksutkin.
MItä tulee työttömyyskorvaukseesi, niin etkö muka kuulunut liittoon ja saanut asiosidonnaista? Mikäli et kuulunut liittoon niin mikset kuulunut ns. "Loimaan kassaan"? Jos et ole kuulunut siihenkään niin olet vapaaehtoisesti ottanut riskin tulojen putoamisesta peruspäivärahalle mahdollisessa työttömyystilanteessa ja sinulla on ollut vielä suurempi vastuu itse säästää pahanpäivänvaraa.
Jos olet sitten joutunut työttömäksi peruspäivärahalla ja toimeentulo on mennyt tiukaksi niinmikset ole hakenut sossusta apua sen siijaan että olet antanut laskujen mennä ulosottoon? Jos taas kyseessä eivät ole laskut vaan olet sortunut pikavippeihin niin se on ihan oma mokasi, minkä taakseen jättää sen edestään löytää.
Miksi muuten haluat asuntolainaa NYT? Jos kerran olet kädestä suuhun elävä tavis ja sinulla on jo kokemusta siitä että miten käy jos homma kusee? Etkö yhtään seuraa uutisia? Koko euroalue ja samassa lykyssä koko maailma ovat kiikun kaakun. Seuraavien 2 vuoden sisällä on huomattavan korkea riski sekä menettää työpaikkansa että mahdollisuus saada asunto huomattavasti halvemmalla.
- NäinMinulla
Lähinnä kai pankki haluaa UO:sta vahvistuksen että nuo merkinnät aiheuttaneet rästit on todella hoidettu. Näin ainakin itselläni. Toimitin UO.lta selvityksen että asiat on hoidettu ja koska minulla oli säännölliset tulot ja omaisuuttakin, laina irtosi.
- hmm,m
Haluavat varmaan tietää että mitä nämä perityt velkapääomat oli. Eli oliko vippejä tai maksamattomia pankkilainoja. Esim. autovakutus on suoraaan ulosottokelpoinen ja siten voi helposti saada merkinnän. Pankki varmaan hyväksyy semmoisen merkinnän paremmin kuin maksamatta jätetyt pankkivelat.
- kingionhopia
Heitä vakuudeksi kultaharkko ja hopeakolikoita, niin saat lainan!
Silver Shortage This Decade, Silver Will Be Worth More Than Gold
http://losportalos.blogspot.com/2011/09/silver-shortage-this-decade-silver-will.html
Euro-valuutan loppu oven takana - suojaudu nyt hopealla!
http://losportalos.blogspot.com/2011/09/euro-valuutan-loppu-on-oven-takana.html
Loistava ilmainen kirja tietoisuudesta, taloudesta ja henkisyydestä:
http://www.scribd.com/doc/61830837/Tietoisuuden-Laajentuminen-Tahtilapsen-Perspektiivi - Mulla näin
Käy ulosottovirastossa ja pyydä vellalliskohtainen listaus. Vie se pankkiin. Saat lainan, jos velat on maksettu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial161741Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1401712Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3071361Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221098Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2091092- 132998
- 285965
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3935- 10915
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49898