haetko sieltä koskaan rahaa jos omat loppuu?
sosku
26
113
Vastaukset
- il po
Eipä ole ollut tarvetta.
15 vuotiaana aloitin työelämässä ja aina on rahaa ollut,
joskus enemmän, joskus vähemmän, mutta en koskaan "peeaa":))Ei ainakaan vielä ole ollut tarvetta. Toivottavasti saan olla työelämässä vielä ainakin viisi vuotta, jotta eläkkeellä pärjää.
- Pirre*
Jos omat loppuisi, niin jostainhan sitä rahaa olisi saatava.
- lejanna
Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot, opetti jo äitini aikoinaan.
Muinoin oli asuntolainaa, lyhyen ajan, muutaman kuukauden, muuten on eletty omillaan.
. Tarvetta olisi ollut.
En osannut hakea. En tiedä olisinko saanut.
1965 palatessani sveduihin myin laivalta ostamani viinat ja tupakat syödäkseni kahden viikon aikana kerran päivässä paistetut silakat.
Tanskalainen työkaverini, entinen sammakkomies, piti minut sätkissä.
Rahat loppuivat siten että viimeiset Scanian työpaikakuppilan silakat söin torstaina.
Kraanavedellä nostelin kuormurin jarrurumpuja perjantaipäivän ja samalla nesteellä elin viikonlopun yli.
Maanantaina kävin tarjoamassa vertani mutta liikkuvan palvelun kortti ei kelvannut.
Join kuitenkin mehua ja sulloin taskuuni peukalohangallisen voileipäkeksejä.
Tiistaina nöyrryin hakemaan palkkaennakkoa perjantaina tulevasta tilistä.
Vaihtoehtoja ei ollut.
Ei ollut mamman jääkaappia eikä isukin lompakkoa.
Suomalaiset parakkikaverini olivat, jos eivät kaikki varkaita ja huijareita niin ainakin hiton epäluuloisia.
Tuon jälkeen päätin että jos minun täytyy nähdä nälkää niin ainakin haluan päättää ajankohdan tapahtuman keston.
Kyllä Suomessakin on ollut jaksoja jolloin anukseni on ollut auki kuin turan putki mutta sosku ei tullut mieleenkään.
Tuskin sieltä 60-lopulla mitään olisin saanutkaan.- lejanna
Woihan örkky, mikä woimamies oletkaan.
Paistettuhiin silahiin tuli tosi himo.
Olet sie monenmoista kohtaloa elämäsi aikana kohdannutkin.
Silti, kauneinta minusta, on iki-ihana sitoumuksesi vaimoosi.
Niin ihana se on, että ihan itkettää.
Kunpa sinua ja minua enemmät ihmiset olisivat löytäneet puol-isonsa, sen todellisen puolen itselleen, jota ilman elämä olisi puutteellista.
. lejanna kirjoitti:
Woihan örkky, mikä woimamies oletkaan.
Paistettuhiin silahiin tuli tosi himo.
Olet sie monenmoista kohtaloa elämäsi aikana kohdannutkin.
Silti, kauneinta minusta, on iki-ihana sitoumuksesi vaimoosi.
Niin ihana se on, että ihan itkettää.
Kunpa sinua ja minua enemmät ihmiset olisivat löytäneet puol-isonsa, sen todellisen puolen itselleen, jota ilman elämä olisi puutteellista.
.Karuja elämän käänteitä.
En allekirjoittaisi mielipidettäsi voimamiehestä.
Vasta Suomeen palattuani sain aikaan puntissa 1:n luokan tuloksen, raja 82.5:ssä 300kg, ennätykseni 325kg.
Siihen aikaan tuo ei piirissämme riittänyt edes pronssiin.
Svedun ja muista levottomista vuosista on pysyvimmin jäänyt mieleeni 1964 jouluaattoiltana, keskellä Södertäljeä, pääkadulla, vieraalla autolla, umpikännissä liikennemerkkiin törmääminen ja sen jälkeisestä sekoilusta tuurilla selviäminen.
Nuo vuodet jäsentivät elämäni arvoja nykyiseen järjestykseen.
En tiedä millainen häirikkö olisin ilman niitä.
Sitoutuminen toimii molempiin suuntiin.
Juhannuksen jälkeinen aika on ollut vahvasti vaimoni sitoutumista koettelevaa.
Varsin konkreettisesti 3:n päivän välein.
Niin ne häipyy asialliset kirjoitukset tältäkin palstalta. Ei ihme, että palsta kuihtuu. Jokohan olisi taas aika vaihtaa seriffiä?
- ,
Vaihda alushoususi.
- tii-na-...
ei se seriffin vaihto niin se kuihtu viiskymppispalstakin ja samalla paljon nimimerkkejä jäi pois kai täällä on joillain elämäntehtävänä kuihduttaa palsta toisensa jälkeen muutama viiskymppisiin jäi ja nyt näköjään ne huseeraa täällä aina sillon tällön nikeillään ja kuinka paljon sitten puskasta toivotaan ettei käy niinkun viiskymppisissä.
- LIIAN HYVÄÄ
Minäkin aina ihailen sitä Laiska Lassin vaimo suhdetta. Onkohan se edes totta!
Paljon yhteistä ja särmätkin sattuneet eri kohtiin.
Mikä on minulle tärkeää, se ei ole sitä vaimolleni.
Ja myös toisin päin.
Minulla ei ole tarvetta ryhtyä kinaamaan vaimolle tärkeistä mutta minulle toisarvoisista asioista.
Iltaruskoni lämpö on tempperamenttinen ja tilanteen tullen myös kiukkuinen ihminen.
Onnekseni sopivissa asioissa.
Älä ihaile kritiikittä!
Liittomme ensimmäisinä kuukausina jouduin joskus väistelemään lentäviä tekstiilejä.
Onneksi ei ollut jalkineita joukossa.
Hymyilynikin hän olisi kokenut provokationa.
- ei sossulaa minulle
Ei sieltä sossusta niin vain rahaa haeta jos omat loppuu. Kyllä ne tuteeraa tulosi, menosi ja omaisuutesi tarkasti ja senjälkeen saatkin pumaskan kouraasi, josta selviää "rikkautesi" ja tuhlaileva elämän tapasi.
Kieltämättä on perheitä, jotka jo neljännessäpolvessa elävät sossulan tuella. Olenkin ihmetellyt minkä korkeakoulun he ovat käyneet, että tähän pystyvät?- pihistettävä vain
Ja jos on velkaa hoidettavana eikä rahat riitä, ei tule toimeentulotukea. Olen yrittänyt laskurilla ja se näyttää, että en saisi toimeentulotukea. Minulle on kuitenkin tärkeää, että hoidan velat pois ja ettei tule luottohäiriömerkintöjä. Missään muussa ei oikein voi pihistää kuin ruuassa. Vaatetta en ole ostanut aikoihin, Olen yli 10 vuotta ollut pois töistä (eläkeputki, työttömyyseläke, ja nyt vanhuuseläke). Vielä töissä ollessani ostin syys/talvitakin, joka minulla on edelleen. Onneksi on vielä kunnossa, vain nappeja täytyy kiristellä kun meinaavat aina välillä tippua.En siis oikeasti ole käynyt edes yrittämässä toimeentulotukea, eiköhän se laskuri näytä suurinpiirtein oikein. Joten ruuasta pihistän.Minulla on 2-tyypin diabetes ja pitäisi syödä terveellisesti. ei vain voi. Makaroonia ja jotain kastiketta, siinä ruokavalio. Ja ihan turha kirjoittaa, että mene metsään sieniä poimimaan, ei ole metsää lähellä, eikä autoa tietenkään. Lonkkavikaisena olisi huono poimia vaikka asuisinkin metsän lähellä. Mutta eipä ole luottohäiriömerkintääkään! Verensokeri nyt huitelee tuolla 15 pinnassa. Niin ja velat ovat tulleet jo aikoja sitten, pääosin silloin kun olin vielä töissä, joten en ole tuhlaillutkaan kymmeneen vuoteen.
- ei sossulaa minulle
pihistettävä vain kirjoitti:
Ja jos on velkaa hoidettavana eikä rahat riitä, ei tule toimeentulotukea. Olen yrittänyt laskurilla ja se näyttää, että en saisi toimeentulotukea. Minulle on kuitenkin tärkeää, että hoidan velat pois ja ettei tule luottohäiriömerkintöjä. Missään muussa ei oikein voi pihistää kuin ruuassa. Vaatetta en ole ostanut aikoihin, Olen yli 10 vuotta ollut pois töistä (eläkeputki, työttömyyseläke, ja nyt vanhuuseläke). Vielä töissä ollessani ostin syys/talvitakin, joka minulla on edelleen. Onneksi on vielä kunnossa, vain nappeja täytyy kiristellä kun meinaavat aina välillä tippua.En siis oikeasti ole käynyt edes yrittämässä toimeentulotukea, eiköhän se laskuri näytä suurinpiirtein oikein. Joten ruuasta pihistän.Minulla on 2-tyypin diabetes ja pitäisi syödä terveellisesti. ei vain voi. Makaroonia ja jotain kastiketta, siinä ruokavalio. Ja ihan turha kirjoittaa, että mene metsään sieniä poimimaan, ei ole metsää lähellä, eikä autoa tietenkään. Lonkkavikaisena olisi huono poimia vaikka asuisinkin metsän lähellä. Mutta eipä ole luottohäiriömerkintääkään! Verensokeri nyt huitelee tuolla 15 pinnassa. Niin ja velat ovat tulleet jo aikoja sitten, pääosin silloin kun olin vielä töissä, joten en ole tuhlaillutkaan kymmeneen vuoteen.
Oletpa tosi pulassa, kuten minäkin, ...siis köyhyydessä ja sen 2-diabetin kanssa. Minä tosin kyttäilen alennus lihatuotteita joista keitän soppaa perunoiden, lanttujen ja porkkanoiden kanssa. Leipätuotteet paistan itse ja karjalanpiirakat.
Minulla ei ole lainaa ollut koskaan, ..no joskus mieheni kanssa yhteinen laina, kun rakensimme omakotitalon v-75, mutta siitähän on jo aikaa.
Vaatteet minullakin on jo vuodelta "ammoaikaan", siis ne laadukkaimmat, mutta joskus sorrun kirppis rytkyihin.
Niin, ne sossulan laskurit kyllä osoittaa juuri sen, kuin Suomen armeijan Talvi- ja jatkosota aikoina millä ihminen elää.!!
Se miksi kirjoitin tuosta kolmannen ja neljännenpolven sossulan asiakkaista perustuu kyllä omakohtaiseen tietooni, koska olen työskennellyt siellä. Uskomattomia tarinoita ja sepityksiä, kieroilua ja valheita. Kaikkia on mahdotonta jäljittää, mutta kerran kävi huono säkä naapurilleni, joka ei tiennyt työpaikkaani.
Huomasin, että hän hakee tukia ja olikin saanut niitä jatkuvasti. Ilmoitti asuvansa Suomessa, mutta kuinka ollakkaan oli juuri minulta pyytänyt kyydin lentokentälle!!
No, olihan siellä tapauksia jos jonkinmoista. Itse olisin tarkemmin syynäillyt tarvitsijat, mutta kun tehtäväni olikin järjestellä heidän arkistonsa, siis olin siellä "kortistosta" vuoden, jolloin nollasin pääsyni työttömyys putkeen.
Mistä olet hankkinut velkasi ja minkä vuoksi? Oletko edes 60 ? Ihmettelen, jos tälläiällä on vielä velkaa jollekkin? No, diabetes (ainakin 2) on tuskin nuorten sairaus. - vvvv--
ei sossulaa minulle kirjoitti:
Oletpa tosi pulassa, kuten minäkin, ...siis köyhyydessä ja sen 2-diabetin kanssa. Minä tosin kyttäilen alennus lihatuotteita joista keitän soppaa perunoiden, lanttujen ja porkkanoiden kanssa. Leipätuotteet paistan itse ja karjalanpiirakat.
Minulla ei ole lainaa ollut koskaan, ..no joskus mieheni kanssa yhteinen laina, kun rakensimme omakotitalon v-75, mutta siitähän on jo aikaa.
Vaatteet minullakin on jo vuodelta "ammoaikaan", siis ne laadukkaimmat, mutta joskus sorrun kirppis rytkyihin.
Niin, ne sossulan laskurit kyllä osoittaa juuri sen, kuin Suomen armeijan Talvi- ja jatkosota aikoina millä ihminen elää.!!
Se miksi kirjoitin tuosta kolmannen ja neljännenpolven sossulan asiakkaista perustuu kyllä omakohtaiseen tietooni, koska olen työskennellyt siellä. Uskomattomia tarinoita ja sepityksiä, kieroilua ja valheita. Kaikkia on mahdotonta jäljittää, mutta kerran kävi huono säkä naapurilleni, joka ei tiennyt työpaikkaani.
Huomasin, että hän hakee tukia ja olikin saanut niitä jatkuvasti. Ilmoitti asuvansa Suomessa, mutta kuinka ollakkaan oli juuri minulta pyytänyt kyydin lentokentälle!!
No, olihan siellä tapauksia jos jonkinmoista. Itse olisin tarkemmin syynäillyt tarvitsijat, mutta kun tehtäväni olikin järjestellä heidän arkistonsa, siis olin siellä "kortistosta" vuoden, jolloin nollasin pääsyni työttömyys putkeen.
Mistä olet hankkinut velkasi ja minkä vuoksi? Oletko edes 60 ? Ihmettelen, jos tälläiällä on vielä velkaa jollekkin? No, diabetes (ainakin 2) on tuskin nuorten sairaus.Kyllä mä vaan tunnen useammankin yli 60-vuotiaan, jolla on asuntovelkaa.
Avioero tullut kohdalle yli 50-vuotiaana ja eikä sen, yhteisen, mahdollisen kolmion hinnalla osteta kahta asuntoa ja vuokra-asuntojakaan ei aina ole tarjolla.
Outoa ihmettelyä sulta? - miksi annoin!
ei sossulaa minulle kirjoitti:
Mistä olet hankkinut velkasi ja minkä vuoksi? Oletko edes 60 ? Ihmettelen, jos tälläiällä on vielä velkaa jollekkin? No, diabetes (ainakin 2) on tuskin nuorten sairaus.Olen minä jo 65-vuotias. 4-lapsen yksinhuoltaja olin. Lasten koulunkäyntiin oli rahat lainattava aikoinaan, autokoulut maksettava. Nyt kun ovat naimisissa ja tulevat hyvin toimeen, ei heille tarvitse mitään rahaa antaa. Mutta nuorin poikani, hän kuppaa rahaa jatkuvasti. Noin 7000 euroa lainasin hänelle, hänen piti maksaa kuukausittain takaisin. Vaan eipä ole kuulunut eikä näkynyt rahoja. Vaan minunhan on pakko pankkiin sitä velkaa lyhentää. Jotenkin tulee mieleen vähän Suomen ja Kreikan tilanne. Suomi ottaa lainaa ja antaa Kreikalle. Kreikka ei maksa ja Suomi maksaa nekin velat sitten pois. Mittakaava on tietysti erilainen. Mutta siitä minun velkani johtuu. Eläkettä saan nettona noin 1000 euroa ja velanmaksu kuukaudessa noin 500 euroa. Vuokra 600 euroa. Asun pääkaupunkiseudulla. Laskepa siitä!
vvvv-- kirjoitti:
Kyllä mä vaan tunnen useammankin yli 60-vuotiaan, jolla on asuntovelkaa.
Avioero tullut kohdalle yli 50-vuotiaana ja eikä sen, yhteisen, mahdollisen kolmion hinnalla osteta kahta asuntoa ja vuokra-asuntojakaan ei aina ole tarjolla.
Outoa ihmettelyä sulta?määkin tunnen yhden yli kuuskytvuotiaan joka joutui ottamaan lainaa että sai maksettua vaimollensa puolet omakotitalosta ja puolesta puolet omasta kotitilastaan kun vaimo lähti toisen miehen mukaan että ei se liene mitenkään kummallista jos on asuntolainoja jäljellä yli kuuskymppisilläkin.
- se on loppu ny
miksi annoin! kirjoitti:
Olen minä jo 65-vuotias. 4-lapsen yksinhuoltaja olin. Lasten koulunkäyntiin oli rahat lainattava aikoinaan, autokoulut maksettava. Nyt kun ovat naimisissa ja tulevat hyvin toimeen, ei heille tarvitse mitään rahaa antaa. Mutta nuorin poikani, hän kuppaa rahaa jatkuvasti. Noin 7000 euroa lainasin hänelle, hänen piti maksaa kuukausittain takaisin. Vaan eipä ole kuulunut eikä näkynyt rahoja. Vaan minunhan on pakko pankkiin sitä velkaa lyhentää. Jotenkin tulee mieleen vähän Suomen ja Kreikan tilanne. Suomi ottaa lainaa ja antaa Kreikalle. Kreikka ei maksa ja Suomi maksaa nekin velat sitten pois. Mittakaava on tietysti erilainen. Mutta siitä minun velkani johtuu. Eläkettä saan nettona noin 1000 euroa ja velanmaksu kuukaudessa noin 500 euroa. Vuokra 600 euroa. Asun pääkaupunkiseudulla. Laskepa siitä!
Eipä mitenkään tavatonta ole, äidin/isän pientä eläkettä kuppaava jälkikasvu.
Edellisen laman aikana meni monelta mummolta oma mökki alta lasten velkatakausten vuoksi.
Olen itse syyllistynyt lasten auttamiseen, siinä määrin, että olivat jatkuvasti kinuamassa rahaa vielä eläkkeelle jäätyäni. Aina oli viisi velkaa ja seitsemän nälkää.
Nyt olen kovettanut sydämeni ja sanonut, että rahaa ei tipu, tarvitsen kaiken, eli sen vähäisen 1100 / kk omaan elämäni rahoittamiseen.
Eivät ole enää pahemmin soitelleet, paitsi nuorimmainen silloin kun tarvitsee lastenhoitajaa.
Olen varmasti paha ihminen mutta he ansaitsevat jokainen nettona vähintään kaksinkertaisen summan omaan tulooni verrattuna. Ja ikääkin heilläkaikilla on jo lähes puoli vuosisataa. ei sossulaa minulle kirjoitti:
Mistä olet hankkinut velkasi ja minkä vuoksi? Oletko edes 60 ? Ihmettelen, jos tälläiällä on vielä velkaa jollekkin? No, diabetes (ainakin 2) on tuskin nuorten sairaus.Kyllä sitä velkaa vielä on, ainakin minulla asunnosta. Onneksi siitä pääsee eroon ensivuoden loppuun mennessä. Elämä saattaa heitellä monella tavalla vielä yli viisikymppistä ja vielä kuusikymppisenä niitä maksellaan.
- ...
Mnaah.
Onhan tuo luottokortti keksitty. Todelliset ongelmat alkavat, jos menee luottotiedot ja liikaa velkaa tuloihin nähden. Sitten jää oikeastaan kaksi vaihtoehtoa, opetella myymälävarkaaksi tai kontata soskun kynnyksen yli. Harvempi alkaa varkaaksi.
=DW= - vähävarainen
Sinulle "pihistettävä vain"
Diabetes potilas saa syödä ihan normaalia ruokaa, pitää huolen vain, että syö pieniä annoksia muutaman päivässä, pysyy vs aisoissa.
Voit tehdä esim. kaalilaatikkoa välillä, kaali on terveellistä ja halpaa, eikä nosta sokereita. Ihmettelen, millä olet nostanut vs 15? Ei se rahapulasta voi johtua.
Unohda se diabetes ja ala elämään normaalisti, kirppareilta saa hyviä vaatteita halvalla, lisäksi Huuto-netti on oivallinen paikka, josta saa tavaraa pilkka hintaan. Kun on lapsena kantanut huollon ruokakassia ,huollon vaatteisiin puettuna.
Sitä joko antaa periksi tai sisuuntuu.
Itte en oo senjälkeen tarvinnut mut likkani puolesta olen käynyt monet kähinät.
Suomessa on melko kattava tukiverkko jos vaan osaa vaatia niitä etuuksia ja tukia joihin laki antaa mahdollisuuren.
Sairas ei sitä rumpaa jaksa vaan virkailijat kyykyttää surutta reppanaa.
Kasvottomille virkailijoille on annettu suunnaton valta ilman vastuuta .kyllä kaikilla jotka sairastaa pitäs olla joku joka pitää niistä huolta ja niiden puolta ystävälleni ei muistettu antaa ison selkäleikkauksen jälkeen kipulääkettä yöksi leikkauksen jälkeen oli laitettu kyljelleen naama ikkunaan päin ja soittokello oli toisella puolella pöydän kupeessa että sillei veljelle annettiin viimeisinä päivinä kipulääkettä syöpäkipujen hoidossa lihakseen ei ollu enää mitään lihaksia missään eihän ne voi mihinkään imeytyäkkään yks mahdollisuus oli vielä suun limakalvoille mutta ei ollu kuulemma koskaan käytetty mutta nyt käytettiin nää tuli mieleen tästä sairaanhoidosta ja sit just noi etuisuudet ja tuet pidetään kyllä niin tarkasti siellä tiskin takana piilossa jos ei ite osaa kysyä niin mitään ei saa.
- Het jos
vain saisin. Mutta niin se on että kyllähän ne hakee mun rahojani ?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5291703Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18857- 84843
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101786- 63705
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49701Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2657- 63656
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?65588- 65523