Tienasin 11 346 € marjanpoiminnalla (verotonta tuloa)

Elämä alkuun..

Tukkurin mukaan ihan hyvä saldo ensikertalaiselle. Aloitin lisäksi kauden vähän myöhässä eli jäi saamatta osa. Joka tapauksessa opin liikkumaan luonnossa, heräämään aamulla, kunto nousi kärsivällisyys parani selvästi.

Maksoin velati pois ja aloin opiskelemaan ammattiin. :)
Osan rahoista sijoitin korkakorkoiselle tilille nollariskillä.
Sain lisäksi ilta/viikonlopputyötä.

Nyt elämä hymyilee. Ja tilin saldo myös.

60

9478

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HmmHmmHmmm

No mitä keräsit, paljonko maksavat litralta ja mistä marjasta?

• Anonyymi

Todennäköisesti tukipummi joka huijasi samalla KELA tuet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todennäköisesti tukipummi joka huijasi samalla KELA tuet

Marjojen keräyksellä ja myynnillä saadut tulot eivät vaikuta Kelan etuuksiin pöljä. Otahan asioista selvää ennenkuin huijausväitteitä esität.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Marjojen keräyksellä ja myynnillä saadut tulot eivät vaikuta Kelan etuuksiin pöljä. Otahan asioista selvää ennenkuin huijausväitteitä esität.

Ne pitää silti ilmoittaa verottajalle.

On verottajan asia arvioida onko verotettavaa tuloa

Lisäksi valehteli olevansa työnhakija, vaikka oli jo töissä salaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne pitää silti ilmoittaa verottajalle.

On verottajan asia arvioida onko verotettavaa tuloa

Lisäksi valehteli olevansa työnhakija, vaikka oli jo töissä salaa

Voi vittu näitä huutelijoita. Marjojen kerääminen on lailla sallittu verovapaana ja nimenomaan onkin verottaja sallinut sen. Marjojen kerääminen pientuloisena tai kokonaan työttömänä on kannattavaa ja ihailtavaa, jotain muuta kuin sohvalla makaaminen mutta sinusta se on siis väärin ja sinulta pois? Ehkä olet vain trolli ja riidanhaastaja tai oikeasti luulet että laki noudattaa sinun mielipiteitäsi. Internetyhteys pois sinun kaltaisiltasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi vittu näitä huutelijoita. Marjojen kerääminen on lailla sallittu verovapaana ja nimenomaan onkin verottaja sallinut sen. Marjojen kerääminen pientuloisena tai kokonaan työttömänä on kannattavaa ja ihailtavaa, jotain muuta kuin sohvalla makaaminen mutta sinusta se on siis väärin ja sinulta pois? Ehkä olet vain trolli ja riidanhaastaja tai oikeasti luulet että laki noudattaa sinun mielipiteitäsi. Internetyhteys pois sinun kaltaisiltasi.

Verovapaus ei tarkoita vapautta olla ilmoittamatta. Verottaja ei verota jos on verovapaata.

Mutta työttömät ovat hyvin epärehellisiä ja pyrkivät salaamaan tulonsa, tekevät pimeätä keikkaa, keräävät pulloja jne

• Kromppula

Ja kuinka marjastusta onkaan haukuttu ja marjastusta kehoittavia parjattu maan rakoon, joidenkin työttömien osalta, kun tyrmäävät marjastuksen heti alkuun, sanomalla, ettei marjoja keräämällä tienaa ja turhaa touhua.
      Osa työttömistä on niin laiskoja, että tyrmäävät alkuunsa sen, että työttömät voisivat kerätä marjoja, sen sijaan, että ovat vaan joutilaana.
      Sitten kun joku tekee hyvän tilin marjoja pomimalla, niin nämä samat valittajat muuttuu kateellisiksi ja kateuksissaan leimaa, että nyt on tehty pimeää työtä.

Olen joka vuosi keränyt marjoja omaan käyttöön ja lisäksi myyntiin.
      Tänä vuonna puolukasta masettiin 1,5 euroa kilolta.
      Yksi varma keino lisätä kannustusta marjojen poimintaan olisi majan hinnan korottaminen eurolla kilo, jolloin puolukasta saisi 2,5 euroa kilo.
      2,5 euroa/kilo hinnan ei luulsii aiheuttavan mitään kateutta, koska jokainen voi mennä keräämään puolukoita ja todeta, että työtä se marjanpoiminta on.

Se on vaan suuri epätasa-arvo, että työstä ollaan aina nihkeitä maksamaan, mutta jos kysymys on jonkun herran palkitsemisesta, niin silloin ollaan hyvin avokätisiä, vaikka palkitsemiselle ei olisi saatu mitään vastiketta.
      Lämpimiä ja kultaisia kädenpuristuksia kymmeniä/satoja tuhansia euroja kerrallaan, ilman että asianomainen olisi tehnyt mitään työtä ansaitakseen palkitsemisen, mutta kun on tarpeeksi korkealla pallilla, niin muut palvovat ja palkitsevat tällaisessa asemassa olevia.

• Surpermarjastaja

Aikamoinen suoritus. Marjakausi alkoi heinäkuulla mustikalla ja sitä on riittänyt näihin päiviin eli noin kaksi kuukautta. Kun jaetaan 11346 € 60 päivällä saadaan päivän tuloksi 1891 €, olettaen, että marjojen keskihinta on ollut esimerkiksi noin 2 €. Jotta tähän päästään, niin täytyy poimia joka päivä 94.55 kg marjoja eli noin 13.5 sangollista. On ollut todella hyvät marjapaikat ja ahkera poimija.

• olen kyllä kade

Sen lisäksi aloittajan on täytynyt kulkea pyörällä tai kävellen. Oletan että tienesti on nettoa, eikä sisällä auton kustannuksia. Itse olen huippuhyvänä vuonna jaksanut poimia yhtenä päivänä 12 sangollista puolukkaa, mutta seuraavana päivänä olin ihan poikki. Ostohinta oli silloin jotain 70 senttiä, en muista paljonko yhteensä sain, kun osa meni itselle ja sukulaisille.

• ...

2 sankoo / tunti tuli elokuussa puolukkaa lähimetsästä, vartin kävelymatkan päästä.

• Anonyymi

Onko täällä ketään jakolaskutaitoista ?

• Anonyymi

Keskihinta 2€ ulosmyynti 7 € litra. Niillä on puhdistuslaitteet ja varrelliset poimijat sekä hyttysverkot.

• Anonyymi
        ... kirjoitti:

2 sankoo / tunti tuli elokuussa puolukkaa lähimetsästä, vartin kävelymatkan päästä.

Voihan niitä poimia mutta perkaaminen.

• Tarinapalsta

Niin kilo on 1,5 litraa marjoina, mustikka tai puolukka.

Täytyy tuntea ja tietää maat ja mannut, tuota määrää ei kanniskella pitkiä matkoja, eikä kuljeteta polkupyörällä.

Pitää olla myös varasto tilat jollei joka päivä myy eteenpäin...

• Yksi = miljardeja...

Hmmmm....laskiskelin että tuo ei tosiaankaan voi olla mahdollista, tai voisi se tietysti ollakkin jos olet ollut viisas ja kekseliäs....kiinassa kun voipi teettää kaikenlaista ja olet ilmeisesti antanut heidän näpsäsormisille "insinööreille" yhden marja malliksi.....ja lopun kaikki jo arvaakin....toivottavasti ei osu kaupasta minun ruokapöytään.

• tuskinpa vaan......

Buahhaahhaaa!!!! Uskokoon ken haluaa, minuun ei tuollaiset valheet uppoa.

• trollloollo

Pistit tilile?

No sossu raippaa tosta välittömästi. Miksi ei Kelakin..
      Rahaa ei saa säästää... Ja tietäisit tän jos, et olisi töissä.

Sanoit pomineesi siis jotain 740 ämpäriä..,eli
      heinäkuussa 23 ämpäriä päivä..Tekee ämpärin tunnissa
      jos valvot 24 H...Vähän tää ny tökkii...

Vaikka tosin thai-poimija sai 50 kg päivä, niin saalis oli huono...
      Ja päivä pilalla mutta, et ole thaikku...

Sit tän jälkeen pääsit heittämällä kouluun heräsit aikaisin
      ja kuntouduit täysin työkykyiseksi liikunnalla metsässä...

Kyllä tässä jutussa haisee nyt hunaja ja pa.s.ka.
      Aika turhaa trollaamista anyway.

• kainuusta

Mikä saa sinut olettamaan, että kirjoittaja yleensä on sossun asiakas?

Mitä muuten tuohon marjojen määrään tulee, niin siihen en ota kantaa. Olen itse poiminut takavuosina paljonkin kaupaksi. Jos marjoja oli hyvin, niin poimin kyllä kepeästi kaksikin ämpärillistä tunnissa. Sillä vauhdilla vaan kukaan ei voi poimia jatkuvasti, sillä marjat eivät kasva kasassa. Tavoitteeni päivässä oli 80 litraa ja sen yleensä sain. Olin metsässä 5-6 tuntia, mutta siihen sisältyy marjapaikkojen etsimistä ja pari kahvitaukoa.

• v**un urpo
        kainuusta kirjoitti:

Mitä muuten tuohon marjojen määrään tulee, niin siihen en ota kantaa. Olen itse poiminut takavuosina paljonkin kaupaksi. Jos marjoja oli hyvin, niin poimin kyllä kepeästi kaksikin ämpärillistä tunnissa. Sillä vauhdilla vaan kukaan ei voi poimia jatkuvasti, sillä marjat eivät kasva kasassa. Tavoitteeni päivässä oli 80 litraa ja sen yleensä sain. Olin metsässä 5-6 tuntia, mutta siihen sisältyy marjapaikkojen etsimistä ja pari kahvitaukoa.

Luitpa hyvin..siinähän todetaan, että kirjoittaja on töissä!

• trololozilla
        kainuusta kirjoitti:

Minäpä se keräsin 10 ämpärillistä tunnissa. ;o)

trololoo

• Anonyymi
        trololozilla kirjoitti:

Minäpä se keräsin 10 ämpärillistä tunnissa. ;o)

trololoo

Ja sitten heräsit unestasi housut märkänä.

• KLMfrweklmwefwef

Kuulostat hillotehtailijalta.

• suitsaitti

Ei sitä kaikkea lukeemansa pidä uskoa, etenkin jos ei ole uskovainen.Kuka tahansa voi väittää, mitä tahansa täällä kun ei tarvitse perustella. Mutta totta puhuakseni minäkin sain marjoilla 25000 € ansaittua tänä syksynä, kun myin japanilaiselle lääketehtaalle variksenmarjoja ämpärillisen.

• ite jobbari

Idiootit poimii ja mä jobbaan 50 tonttua saldo ilman veroja kiäh kiäh häh häh

• joku tietää aina

Et tasan jobbaa ilman veroja! Marjan ostaja kirjaa jokaisen ostamansa kilon ja myyjä kuittaa sen omalla nimikirjoituksellaan.

On päivänselvää, että et tiedä marjabusineksestä yhtään mitään. Minä satun tietämään ja minulla on osto/myynti asiakirjat tallella pitkältä aikaväliltä ja pystyn todistamaan väitteesi huuhaaksi. Jobbari ei pysty välittämään kiloakaa suurille marjafirmoille, jos paperit eivät ole kunnossa. Sinä se idiootti olet, kun tulet noin tyhmiä provoilemaan.

• .

Kiva kun tuot julki näitä tuloja, ne on pidetty aina visusti salassa..

Tämän päivän UUTINEN MTK alkaa ajamaan marjastusmaksua joka maksetaan maanomistajille...

Oikein, jos pulloista ja tölkeistä on maksettava veroa, on kohtuulista maksaa veroa marjoista ja sienistä.

NYYSIT verotuloja 30 % eli 3400 €.

• Anonyymi

Vero pullo- ja tölkkipanteista on väärin. Kyse on PANTISTA, ei lisäarvosta.

Ostamalla kaljakeissin sijoitat pantin korottomaksi lainaksi kauppiaalle ilman inflaatiosuojaa. Juotuasi kaljat viet tölkit koneeseen ja saat OMAT RAHASI TAKAISIN. Mihin myyntivoittoon tms tällainen verotus kohdistuisi?

Eri asia on löydetyt tölkit mutta kuka kontrolloi sitä kuka ne joi ja maksoi ja onko seassa omiasikin niin edelleen vai haluatko alkaa sitä valvomaan (samalla itket ehkä Suomen verotusta ja valvonnan määrää)?

• verolle pane

Veron maksu velvollisuus kerääjien ansioista ostajille eli tukkurille.

Muuten veronkiertäjiä riittää.

MTK ei saa kerätä näitä maksuja.

Vapaaehtoinen, itse hoidettu, vero ei toimi.

Vero prosentti ainakin 30 %, koska nämä tulot eivät ole este toimeentulotuelle tai peruspäivärahalle.

• paperit on papereita

Paperi on paperi mut mulla jobbarilla on myös muitakin papereita ja 30000allekirjoitusta kiäh kiäh kyl on helppo kusettaa.
      25TONNIA MYIN PIHLAJANMARJOJA TÄL VIIKOL ETEENPÄIN.

Tuttu kalastaa ja särjet menee Venakon puolelle kiäh kiäh......

• harmaatalous kuriin

Toivottavasti MTK saa aikaan marjastuksen verotuksen, mutta vero on mentävä valtiolle ei kunnalle eikä maanomistajalle.

• Anonyymi

kotona makaaville tukiloisille myös sohvavero.

• 3rkk1

Verotonta ansiota tuo marjastus, eli ei tarvitse käydä paperisotaa KELAn kanssa. Parhaat poimijat vetävät puolukkalanaa perässä pitkän päivän ja saalis on parhaimmillaan yli 100 kg hyvänä päivänä. Normi päivä itsellä on joku 15-40 kg riippuen löytyykö paikkoja ja onko kunto kohdallaan.

Laittakaa jatkovarsi vaikka rimasta siihen poimuriin niin selkä ja jalat säästyy ja jaksaa pidempään poimia. Ei tartte kumarrella. Itse viritin puurimasta varren ja jaksan poimia tuplasti sen verran kuin ilman jatkovartta. Kokeilkaa ja hämmästykää.

Se kaupallinen, punainen muovinen jatkovarsi on mulle tuttu myös, mutta en pidä siitä koska se ei ole yhtä ketterä pyörittää 360 astetta kuin perusrimavarsi on. Anteeksi vaan valmistajalle, kun on niin hienon näköinen vehje mutta toiminnallisesti turhan ylikehitetty. Omatekoinen puurimasta tehty varsi vaan on parempi. Siellä metsässä ei tee mieli vekslata turhia, vaan vetää marjaa sankoon minkä ehtii. Näin on ja molemmat on kokeiltu. Mustikalle tosin tuo kaupallinen vehjes on vähän parempi kuin puolukalle, mutta mustikankin kohdalla olen päätynyt omaan rimasta tehtyyn versiooni, ketteryyden takia.

1,7 euroa roskaisesta marjasta meilläpäin ja perkatusta muistaakseni yli 2 euroa mutta en tarkkaan muista koska en myynyt tukkureille vaan sukulaisille ja omaan käyttöön poimin kaiken.

Kunto kasvaa. Itsetyytyväisyys kasvaa. Tilille tulee katetta. Ja sukulaiset ovat iloisia kun heidän ei tartte mennä metsään kun minä ammattilainen kiskon marjaa urakalla. Kyllä puolukkapiirakka on hiton hyvää, nam. Ja mustikka on pohjoisen pallonpuoliskon paras antioksidantti, puolukka on erittäin hyvä myös, lisäksi antibioottinen ja vatsaystävällinen.

• haravoitu

Jaa. Minä kyllä haluaisin nähdä sen sukulaisen, joka haravalla pomittuja marjoja puhdistaa. En usko, että siihen hommaan ryhtyy kukaan täyspäinen. Sitäpaitsi haravalla ei poimita sankoon, vaan saaviin, jossa on jatkokahva.

• elämä jatkuu...

Hauska tarina. Tässäpä toinen:

Pitkäaikaistyötön kertoi työvoimatoimiston kontrollikäynnillä menevänsä metsään kerämään marjoja. Pari kaveria teki samoin. Tuli osoitukset, kaverit meni metsään, pa-työtön teki molemmat. Karenssit kahdelle, toinen muutti vanhempien luo, toinen eli kesän siivellä.

Yksi kaveri tienasi tilille 4 000, vuokrasi kämpän, ilmoittautui molliin, joutui soskuun, ei saanut penniäkään. Eli puolivuotta, jatkoi työttömänä soskussa. Seuraavana kesänä jätti marjat metsään. Toinen asui vanhempien luona. Päätti jatkaa asumista mökillä, marjat vatsaan ja kellariin. Tulot 56 €

Pa-työtön meni osoitukseen, viikonlopuksi metsään, linja-autoon paloi á 20 euroa, neljännen viikonlopun nukkui. Vuoden kuluttua oli edelleen työtön, tuli marja-aika, tuli osoitus, jätti mollin, meni mökille ja haki marjat metsän. Jäi mökille, molli vastarannalle.

• Anonyymi

No ei niitä poimintatouhuja passaa sanallakaan puhua työkkärissä tm virastossa, hölmökin sen tajuaa. Päinvastoin, pitää olla hyvinkin hiljaa. Ja myy marjat sellaisiin tukkuihin, kauppoihin ja asiakkaille muutenkin, jotka maksavat käteisellä. Niin ei näy tilillä ja "tantat" eivät sitä kautta pääde jäljille.
        Kovimmat kerääjät tienaavatkin kait marjakaudella tuollaiset 3000-5000€. ELi ihan hyvät tulot muutaman viikon, max 2kk sesonkihommasta. Toki vaatii sitten, että tosiaan poimii marjoja, siinä melkeinpä täytyy asuakin jo metsässä ja poistua mättäiltä vaan siksi aikaa, kun käy myymässä marjat pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei niitä poimintatouhuja passaa sanallakaan puhua työkkärissä tm virastossa, hölmökin sen tajuaa. Päinvastoin, pitää olla hyvinkin hiljaa. Ja myy marjat sellaisiin tukkuihin, kauppoihin ja asiakkaille muutenkin, jotka maksavat käteisellä. Niin ei näy tilillä ja "tantat" eivät sitä kautta pääde jäljille.
        Kovimmat kerääjät tienaavatkin kait marjakaudella tuollaiset 3000-5000€. ELi ihan hyvät tulot muutaman viikon, max 2kk sesonkihommasta. Toki vaatii sitten, että tosiaan poimii marjoja, siinä melkeinpä täytyy asuakin jo metsässä ja poistua mättäiltä vaan siksi aikaa, kun käy myymässä marjat pois.

Se joka marjoja VIITSII kerätä ansaitsee kehuja viitseliäisyydestä eikä vit... tuilua. Systeemiähän ei saa kritisoida tai laittaa kuntoon, jos hyvää ja hyödyllistä duunia ei saa huijaamatta tehdä? Itse painan oikeita töitä ja maksan palkasta veroja, just tällaiselle "sossun huijarille" hyväksyn tukien maksun. Oikeastaan työllistää itsensä. Minun ja hänen vika ei ole että tämä maa on epäpätevän hallinnon käsissä toimimattomien systeemeineen eikä niitä saa korjata vaan hoetaan huumattuna tätä tyyssijaa maailman parhaaksi. Ok, tajuan kyllä että aloituskin voi olla sepitettyä vihjailua oikeille sossupummeille.

• Anonyymi

Vittu, että olet lypsänyt!! Jumalauta!! Impressive action!! VAMOS!!

• Anonyymi

Tienasin myös 42 000e.
      laitoin 5 marjapoimuria nippusiteillä tiukasti kiinni.
      tuli pian saavillisia marjaa.

menkää töihinnnn!

• Anonyymi

Thaimaalaiset tienaa talon hinnan.

• Anonyymi

Ei tartte puhdistella, ainakaan minä, kun tekee mehua, helppoa kuin mikä!

• Anonyymi

Marjat vaan isoon kattilaan, loraus vettä ja kiehautus 10-15 minuuttia.
        vitamiineistä ym tuhoutuu vain 20%.

sitten pullotus sokerila tai ilman siivilän läpi.

TADAAAA!

Näin onnistuu kaupankin marjoista muutkin kuin mustikat.

• Anonyymi

Etuajassahan olet aloittanut, päivityksesi on v 2011!!!

• Anonyymi

Thaimaalaisen naisen tilisaldo näkyi ottomaatilla 60 000 €.

• Anonyymi

2011 kun aloitit keräämään niitä marjoja, niin kyllähän siinä kerkeää tulla 11 346 euron edestä kerättyä.

• Anonyymi

Kutsutaanko sitä kateudeksi, mikä saa kirjoittamaan paljon parjaavia lausuntoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kutsutaanko sitä kateudeksi, mikä saa kirjoittamaan paljon parjaavia lausuntoja.

Miksei saa olla katellinen? Kyllä minäkin olen kateellinen jos joku saa 11 vuodessa marjojen pominnasta 11 346 e. Elikkä 1031,45 e vuosi, Elikkä 85,95 e kk.

• Anonyymi

Kai marjanpoiminnalla jotain tienaa kun thaimaasta tullaan poimiin niin eihän suomalaista köyhää kiinnosta raha minkä voi saada marjanpoimminnasta verovapaata tuloa elikä laillista. Tuet on niin isot ni ei kannata mitään tehdä. Maristaan ettei rahoja mutta mitään ei viitsitä tehdä.

• Anonyymi

Niin. Puhumattakaan kun suomalainen marjayrittäjä erehtyy kohtelemaan thaikkupoimijoita yhtä huonosti kuin suomalaisia työntekijöitä, joutuu marjayrittäjä vankilaan.

https://yle.fi/uutiset/3-12287007

Tähän sekin marjayrittäminen johtaa. Suomessa.

Ei kannata edes ajatella marjoja.

• Anonyymi

Kyllä marjanpoiminnalla tienaa ihan hyvin ja tulo on verotonta! Minä pidin tänään luppopäivän, kun oli muuta töiden kanssa, mutta huomenissa taasen mustikoita poimimaan.
      Ihmettelen, ettei työttömät kerää enempi marjoja, kun jo muutamassa tunnissa tienaa marjojen poiminnalla verottomana helposti 50-100€ päivässä.

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006199865.html

• Anonyymi

Kyse on siitä että marjoja poimivalla työttömällä on ylipäätään jotain toivoa ja yrittäjähenkeä. Loppuosalle työttömistä sossupummeista mikään, yhtään mikään raha tai realistinen liksa ei riitä yhtään mistään tekemisestä. Se on se kansanosa joka järjestää tätä maata konkkaan ja syy siihen miksei tämä maa ikinä breikkaa. Muistaakseni 90-luvun lamassa kyse ei ollut mamuinvaasiosta joten pulinat pois, muutenkin luulis että oman maan ihmisiä kiinnostais laittaa paikkaa kuntoon. Mamuinvaasion siihen päälle niin ei hyvää päivää vaan ja onnea vaan tällekin parhaudelle.

• Anonyymi

Tienasin 6,5 miljoonaa kun keräsin lakkoja ja möin k-citymarketin vessan edessä. Mustikoista tuli ainaki 300 000 tuhatta, verotonta tuloa. Möin ne s-marketin pulloautomaatilla niille jotka tuli pulloja palauttamaan. Lähimetsästä sain yö/3-vuoro/aamutöitä. Ainoa haitta oli itikat, mutta nyt olen miljonääri ja ostan omat marjat kaupasta (puolalaisia pakaste marjoja).

• Anonyymi

No, täyttä puppu taas, mutta lienet katsonut sen ruotsalaisen dokumentin siitä papparaisesta, joka tienasi miljoona kruunua markettien pihalla palauttamalla pantillisia ostoskärryjä parkkipaikalta takaisin kärrykatokseen. Tämä papparainen ei tajunnut, että SE tulo ei ollutkaan verovapaata, kuten marjojen poiminta ja joutui verottajan kanssa ongelmiin.

Onhan sitä monikin marjoilla rikastunut, ihan miljoonia tienannut, kun ovat välittäneet marjoja ja tehneet marjakauppaa. Kyllä poimijatkin on niillä marjoilla hyvää verotonta tiliä tehnyt, Kainuussakin näkyy auto- ja kodinkonekaupoissa ne marjatilit, kun poimijoille maksetaan ne marjatilit. Moni vaihtaa uuden auton poimituilla marjoilla!

Kyllä sitä monet poimivat marjoja ja tekevät tiliä.
        https://www.kaleva.fi/betonimiehet-marjassa-ruokatunnilla/2057906

• Anonyymi

Minä ostan viisi ämpärillistä marjoja päivässä, kaiksital halveimmat sitten pistän hintaa lisää ja myyn ne voitolla. Yks pivä sain 25 e ä,päri ja myin ne 50 e hintaan per mäpäri. Tosi hyvä saldo, sain tuplahinnan. Jeee... ekonomiainesta.

• Anonyymi

Mikä on mäpäri?
        No, taas puppua kirjoitat, ei ole ekonomiainesta sinussa, sillä marjojen myyntitulo on verotettavaa, jos myyt toisten poimimia marjoja ja lisäksi vielä arvonlisävero, on myös oltava y-tunnus. Ja kuka myy nyt marjaa 25€/10litraa, kun siitä saa helposti verottomasti sen 50€/10litraa.

Jobbarit ostaa tukkuun puhdistamatonta marjaa, sitä poimijat myyvät bulkkina, jos et ole sitä tiennyt! Sinulla ei ole nyt mitään käsitystä tästä marjabisneksestä!

• Anonyymi

Tienasin 300 000 000 000 e marjanpoiminnalla. Usko tai älä.

Pitkään se Suomen ainoa työ oli lähihoitaja. Nyt se näyttää vaihtuneen marjanpoiminnaksi.

• Anonyymi

Älä unohda matsutakee. Matsutakella tienaa. Muista erehtyä sienilajikkeesta ja pääset makselemaan sitten korvauksia aiheuttamistasi kuolemantapauksista. Saat katon pääsi päälle täydellä ylläpidolla muutamaksi vuodeksi kun pääset vankilaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä unohda matsutakee. Matsutakella tienaa. Muista erehtyä sienilajikkeesta ja pääset makselemaan sitten korvauksia aiheuttamistasi kuolemantapauksista. Saat katon pääsi päälle täydellä ylläpidolla muutamaksi vuodeksi kun pääset vankilaan.

Miksi pitäis kerätä marjoja tai tehdä yhtään mitään. Sossua huijaamalla pärjää ja siihenhän Suomen talous perustuu. Verot valtion maksettaviksi. Kenkälankkia naamaan en ole vielä kokeillut mutta lienee poikivan Audeja ja bemareita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitäis kerätä marjoja tai tehdä yhtään mitään. Sossua huijaamalla pärjää ja siihenhän Suomen talous perustuu. Verot valtion maksettaviksi. Kenkälankkia naamaan en ole vielä kokeillut mutta lienee poikivan Audeja ja bemareita.

Jos laittaa sossuun kaksinkertaisen anomuksen niin käykö kuin lotossa että saa kaiken viisinkertaisena paitsi päävoiton eli ilmaisen asumisen pääkaupunkiseudulla.

• Anonyymi

Helppo kerätä marjoja jos on toimivat jalat ja kädet. Ja silmät.

Itselläni oli silmät hukassa hetken, siiskin lasisilmät, eli silmälasit. Sohvan alta löytyivät. Pystyy lukemaan asiakirjoja ja numeroita niissä asiakirjoissa.

Koska pankilta tuli suuri kirje, jonnekin matkan varrelle kadonneet tiliotteeni, lähetin pankille virallisen muotoisen asiakirjan jossa tiedustelin pankilta niitä.

Tuli pankilta kirje jonka sisällä nivaska tiliotteita suuri kirjekuori.

• Anonyymi

Toisin sanoen teit pimeätä työtä.

Sillähän suomessa elää, ei rehellisyydellä.
      Eduskuntalaisetkin ovat sen huomanneet,, verottomiallla tuloillahan ne elää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3630
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2876
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      164
      2813
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2361
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      359
      2113
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1840
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1515
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1368
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1332
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      26
      1299
    Aihe