Tulipas sopiva

Satumainen.Nainen

lorvimispäivä.;)) Vettä tulee kuin esterin piipistä.:D
Nyt on "koiran" ilma, mistäköhän tuokin sanonta on peräisin? Ei tahdo koiranpentukaan ulos mennä tällä ilmalla, istuu ovella ja katsoo kysyvästi: onko ihan pakko tuonne sateeseen mennä? Ethän sinäkään sinne mene?
Emmerdalin uusintoja olen katsonut tässä herättyäni ja juonut kahvia useaan otteeseen.:)

19

764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ;)))

      Ajattelin just. Ajan Viete palsta. Vietteleekö se ja vie mukanaan? Ajanviete. Viettääkö se minne päin?

      Tällä pilvet ja aurinko vuorottelevat. Ei sadetta.

      • Niinpä niin....tiedä vaikka viettelee?;)
        Ajan kans siis.:D
        Vie se mennessään, mutta ei kerro mihin.;)
        Koko aamun satanut...todella tylsä ulkoiluilma. Mutta, onneksi tänään juuri oli tarve levätä, joten keli sopii mainiosti minulle, ei tule stressiä keräämättömistä puolukoista.:D


      • ;)))
        Satumainen.Nainen kirjoitti:

        Niinpä niin....tiedä vaikka viettelee?;)
        Ajan kans siis.:D
        Vie se mennessään, mutta ei kerro mihin.;)
        Koko aamun satanut...todella tylsä ulkoiluilma. Mutta, onneksi tänään juuri oli tarve levätä, joten keli sopii mainiosti minulle, ei tule stressiä keräämättömistä puolukoista.:D

        Heh heh. Taasko ne puolukat pyörivät...mielessä:) Tulis jo lumi, voisit kerätä lumipalloja;)


      • ;))) kirjoitti:

        Heh heh. Taasko ne puolukat pyörivät...mielessä:) Tulis jo lumi, voisit kerätä lumipalloja;)

        Ei pyöri nyt mielessä mikään asia, korkeintaan matonpesu.;)
        Mutta, karpaloita voisi käydä katsomassa sateen jälkeen.;))


    • ;)))

      Niin ja ajattelin myös, mistä sanonta lorvikatarri tai lorvikatari? Vatsakatariako?

      Koiranilma lie sanonta jostain vuosikymmenten takaa. Pitivät koiria ulkona. Eihän nyt yksikään itseään kunnioittava koira seiso sateessa vapaaehtoisesti. Haluaa suojaan äkkiä.

      • No sitähän minäkin, että ei se koira sinne ulos tahtonut vapaaehtoisesti, kyllä se joutui sinne, ikäänkuin lumiukko pihalle.:D
        Mikähän sana se lorvikin oikein on? Mikä on lorvi?


      • ;)))
        Satumainen.Nainen kirjoitti:

        No sitähän minäkin, että ei se koira sinne ulos tahtonut vapaaehtoisesti, kyllä se joutui sinne, ikäänkuin lumiukko pihalle.:D
        Mikähän sana se lorvikin oikein on? Mikä on lorvi?

        Lorvi on murre (ei koira) sana, olisiko kuitenkin itä-suomesta. Lorvija, laiskottelija, työhaluton, työtä vieroksuva jne.


      • Satumainen.Nainen kirjoitti:

        No sitähän minäkin, että ei se koira sinne ulos tahtonut vapaaehtoisesti, kyllä se joutui sinne, ikäänkuin lumiukko pihalle.:D
        Mikähän sana se lorvikin oikein on? Mikä on lorvi?

        Lorvi on vähän kuin sorvi muttei sinne päinkään ;P


      • Anonyymi
        ;))) kirjoitti:

        Lorvi on murre (ei koira) sana, olisiko kuitenkin itä-suomesta. Lorvija, laiskottelija, työhaluton, työtä vieroksuva jne.

        Henkilö joka ei tee mitään vaan laiskottelee sanotaan että potee lorvikataria. Ennen äitini käytti sanontaa silloin kun häntä ei innostanut ryhtyä johonki että ei hänellä muuta ole nyt kuin lorvikatari, siis tunsi itsensä laiskaksi.


      • Anonyymi
        HugaZaga kirjoitti:

        Lorvi on vähän kuin sorvi muttei sinne päinkään ;P

        Lorvikataria potee laiska tai aikaansaamaton henkilö. Lorvailee mieluimmin.


    • Koiranilma -sana etymologia on tuntematon, epäilevät käännöslainaksi. mistä sitten heti tuleekin mieleen englanninkielinen sanonta "its raining cats and dogs", jonka alkuperää epäillään Jonathan Swiftin runoilemaksi vuonna 1710.

      Että ota siitä nyt sitten selvää. Ja eiköhän nuo vesikoirat kuitenkin ole innoissaan sateesta?

      Tuosta Esteristä sen verran, että kyllä sillä on ihan kunnon pärsse, pikkusisarellansa Essillä voi hyvin olla piippi. Tihkusateellahan asialla ei ole Esteri, vaan tosiaan Essi, joka tirauttelee.


      • :D
        LaardiBee kirjoitti:

        Voi jehna. Joku toinenkin osaa kuuklettaa.

        Google


      • Osittain tyhmä:)
        :D kirjoitti:

        Google

        Mikä on google ???


      • kundin kunnia
        LaardiBee kirjoitti:

        Voi jehna. Joku toinenkin osaa kuuklettaa.

        Näkeminenkin mahdollista. Näen, että Laardin suku on Pohojanmaalta kotoisin. Nuo sukunimet esiintyy vain siellä.


    • ;)))

      Puhalsitko sateet etelään? Nyt satelee täälläkin:)

    • Se on iltapäivää ;o))),,, tuon verran vielä jaksaa hymyillä,,,
      muuten on olo kun keitetyllä spagetilla,,, Piti lähtee uimaan, käytiin jo hallin pihassa, mut ei niin ei,,, tuliko toi lorvikatari, vai onko yhäkin se kevätväsymys muuttumassa syylaiskuudeksi?,,,
      Hitto kun tuntuu et kävellessäkin on joka toinen jalanjälki kämmenjälki :o(((,,,

    • Anonyymi

      Helsingin lähiöstä: Kovin hieno ja kuiva ilma ei tänään ole ollut 6.1.22.Tulin lukeman juttuja tältä. Ajan tappoja. Olin kyllä tuolla ulkona kävelemässä 3h.Sadetakki pällä.Nyt on lenkkareihin sisään laitettu sanomalehteä eli paperista mainosposti.Jos en ulkoile seinät kaatuu päälle.Kun asun yksin.Pitkäksi kävisi päiväni jos lorvisin vain sisällä.Minulla kun ei ole maksulisia Tv kanavia. Tv ei tunnu mitään mielenkiintoista minulle nyt tulevan.Tietysti olisi kai ajan kulua jos olisin some F.B tai Instagram.Enpä ole ettei some veisi minua. Kuin niin monen yksinasuvan vanhemman naisen viennyt.He elävät some yöt ja viniä juovat.Masentuvat kuin eivät tajua some eletään kuplassa.Kuvat on suodatimella ja muokauksilla käsitelty.He ovat kaukana tosi elämä.Anteeksi höpötykseni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe