Työttömyys laski 6,6%

hyviä uutisia!

HYVIÄ UUTISIA

Työttömyys laski 6,6 prosenttiin - miesten työllisyys paranee

Suomen työttömyysaste laski elokuussa 6,6 prosenttiin,
kertoi Tilastokeskus tiistaina.

Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan työttömiä oli elokuussa 177000, mikä oli 20 000 vähemmän kuin vuosi sitten.

Työttömyysaste oli 0,8 prosenttiyksikköä pienempi kuin vuotta aiemmin. Työllisiä oli 30 000 enemmän kuin edellisen vuoden elokuussa.

Työllisiä oli elokuussa 2 522 000, mikä oli 30 000 enemmän kuin vuotta
aikaisemmin

137

2003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homma hallussa

      Vähiin käyvät työttömät ennen kuin loppuvat. Taitaa kohta tulla tuo rakennetyöttömyyden raja jo vastaan.

      • Sillee joo hei.

        Kai se laskee kun ihmisiä potkitaan työttömyysputkeen, työttömyyseläkkeille, varhennetuille eläkkeille, työkyvyttömyyseläkkeille, pakkotöihin, kursseille, orjiksi...

        Meikäläinenkin potkaistiin teknisesti ulos työmarkkinoilta ja mol ja kela kirjoista toiselle nimikkeelle ilman velvotteita työhön. En ole vielä 59 täyttänyt.

        Tottakai olen v i t u n tyytyväinen. Pääsin irti byrokratiasta ja saan n. 1150 euroa sen entisen 430 euron sijaan, vai mitä jäi peruspäivärahasta käteen. Nyt ei mene veroakaan kuin 9% 8800 euroa ylittävästä osasta vuositasolla.


      • zzoo
        Sillee joo hei. kirjoitti:

        Kai se laskee kun ihmisiä potkitaan työttömyysputkeen, työttömyyseläkkeille, varhennetuille eläkkeille, työkyvyttömyyseläkkeille, pakkotöihin, kursseille, orjiksi...

        Meikäläinenkin potkaistiin teknisesti ulos työmarkkinoilta ja mol ja kela kirjoista toiselle nimikkeelle ilman velvotteita työhön. En ole vielä 59 täyttänyt.

        Tottakai olen v i t u n tyytyväinen. Pääsin irti byrokratiasta ja saan n. 1150 euroa sen entisen 430 euron sijaan, vai mitä jäi peruspäivärahasta käteen. Nyt ei mene veroakaan kuin 9% 8800 euroa ylittävästä osasta vuositasolla.

        juu, pakkopotkitaan tosiaan! palkkatuki duuneihin, joissa liksa on olematon ja duunia tehtävä, vaikka se tappais sut. muutoin jäät ilman rahaa. kaikki tuo on väliaikasista. ei ole näkyvissä normi duunia.


      • *******
        zzoo kirjoitti:

        juu, pakkopotkitaan tosiaan! palkkatuki duuneihin, joissa liksa on olematon ja duunia tehtävä, vaikka se tappais sut. muutoin jäät ilman rahaa. kaikki tuo on väliaikasista. ei ole näkyvissä normi duunia.

        No joo, olen palkkatukityössä palkka n. 10 euroa/tunti, vaikka kuukausipalkalla olenkin. Teen osapäivätöitä joten vapaa-aikaakin jää. Ja mieluummin olen töissä kuin kotona.


      • * . *
        ******* kirjoitti:

        No joo, olen palkkatukityössä palkka n. 10 euroa/tunti, vaikka kuukausipalkalla olenkin. Teen osapäivätöitä joten vapaa-aikaakin jää. Ja mieluummin olen töissä kuin kotona.

        Asiaa. Asiallista. Mutta tuskin lähtisit orjatyöhön työmarkkinatuella 9 euroa päivä ruokarahaa.


      • Totuus!
        * . * kirjoitti:

        Asiaa. Asiallista. Mutta tuskin lähtisit orjatyöhön työmarkkinatuella 9 euroa päivä ruokarahaa.

        Työttömiä ovat kurssittaneet 70 luvulta alkaen kursseja kurssien perään. Lopputulos on nähty tässä vajaan nelkyt vuoden aikana. Tyhjän kanssa, suurimmaksi osaksi. Mutta ovatpa pois tilastoista. Suuri osa haudassa. Suuri osa työttömiä. Jos yhteenvedon tekisivät tilastoista, niin maksimi 20 prosentille on ollut hyötyä kursseista. 80% on ollut työttömyystilastojen keinottelujen kohteena.


      • työtään tekevä
        zzoo kirjoitti:

        juu, pakkopotkitaan tosiaan! palkkatuki duuneihin, joissa liksa on olematon ja duunia tehtävä, vaikka se tappais sut. muutoin jäät ilman rahaa. kaikki tuo on väliaikasista. ei ole näkyvissä normi duunia.

        Olin työllistettynä kahdeksan kuukautta kunnon kuukausipalkalla, johon tulivat mukaan ikälisät. Tein normaalia työaikaa. Nyt sijaistan eli mulle tehtiin määräaikainen soppari jota on jatkettu. Tällä samalla reissulla olen ollut kuusi vuotta. En ole ainoa.


      • Tankeroosi
        työtään tekevä kirjoitti:

        Olin työllistettynä kahdeksan kuukautta kunnon kuukausipalkalla, johon tulivat mukaan ikälisät. Tein normaalia työaikaa. Nyt sijaistan eli mulle tehtiin määräaikainen soppari jota on jatkettu. Tällä samalla reissulla olen ollut kuusi vuotta. En ole ainoa.

        Hieno homma ! Mitenkä meinaat että käy tällä kertaa ? Mukavaa että löytyy edes yksittäistapauksia joissa työllistyminen on onnistunut, mutta montako "kurssia" kävit ennen kuin sinut hyväksyttiin hanttihommiin ??


      • ********
        Totuus! kirjoitti:

        Työttömiä ovat kurssittaneet 70 luvulta alkaen kursseja kurssien perään. Lopputulos on nähty tässä vajaan nelkyt vuoden aikana. Tyhjän kanssa, suurimmaksi osaksi. Mutta ovatpa pois tilastoista. Suuri osa haudassa. Suuri osa työttömiä. Jos yhteenvedon tekisivät tilastoista, niin maksimi 20 prosentille on ollut hyötyä kursseista. 80% on ollut työttömyystilastojen keinottelujen kohteena.

        Minä kävin kurssin, jonka jälkeen työllistyin heti, pätkätöitä viisi vuotta (sain kuitenkin liiton liksat kerättyö kahteen kertaan) ja sitten alkoi viime taantuma. Joten ainakin minulle siitä oli hyötyä.


    • entä muun maalaiset

      Niin,,ehkäpä se työvoimaPULA on pikkuhiljaa tulossa!

      Paljonkohan Suomessa on töissä työntekijöitä muualta,
      siis esim vaikkapa virolaisia rakennusmiehiä?

      Voisiko työttömyysaste olla lähes nolla jos kaikkialla olisi töissä
      vain Suomalaisia? Ehkäpä ei kuitenkaan...

      • ehkäpä kuitenkin

        Kyllä olisi vähän työttömiä, jos niin monia töitä ei teetettäisi mahdollisimman halvalla tai pimeästi.


      • mk

        Esim. kotkassa paikallinen mäkkäri järjesti kotkan kaupundin kanssa tilaisuuden mihin kutsuttiin kaikki 600 nuorisotyötöntä ja työntarjosja sai 5 hakemusta ja yhden työntekijän ett äturha narista ettei töitä ole ja monet nuoret eivät tajua ett äsitä voi muutaman vuoden olla vaikka mäkkärin myyjänä koska on helpompi hakea muita töitä kun on jo töissä. Itsekkin jo 50v mies ja olin noin 3 vuotta sitten lomautettuna ja kun ei kuukauden jälkeen kuulunut mitään rupesin hakemaan alani töitä muualta ja sai paikan sellaiselta alalta jolta ei työt lopu ei voi siirtää kiinaan ja palkkaakin sen verran mitä pyysin.


      • työllinen.
        mk kirjoitti:

        Esim. kotkassa paikallinen mäkkäri järjesti kotkan kaupundin kanssa tilaisuuden mihin kutsuttiin kaikki 600 nuorisotyötöntä ja työntarjosja sai 5 hakemusta ja yhden työntekijän ett äturha narista ettei töitä ole ja monet nuoret eivät tajua ett äsitä voi muutaman vuoden olla vaikka mäkkärin myyjänä koska on helpompi hakea muita töitä kun on jo töissä. Itsekkin jo 50v mies ja olin noin 3 vuotta sitten lomautettuna ja kun ei kuukauden jälkeen kuulunut mitään rupesin hakemaan alani töitä muualta ja sai paikan sellaiselta alalta jolta ei työt lopu ei voi siirtää kiinaan ja palkkaakin sen verran mitä pyysin.

        no miltä tuntuu heilua mopin varressa siivoojana 8.50 eur tunti?


      • mk=m*lkk*
        mk kirjoitti:

        Esim. kotkassa paikallinen mäkkäri järjesti kotkan kaupundin kanssa tilaisuuden mihin kutsuttiin kaikki 600 nuorisotyötöntä ja työntarjosja sai 5 hakemusta ja yhden työntekijän ett äturha narista ettei töitä ole ja monet nuoret eivät tajua ett äsitä voi muutaman vuoden olla vaikka mäkkärin myyjänä koska on helpompi hakea muita töitä kun on jo töissä. Itsekkin jo 50v mies ja olin noin 3 vuotta sitten lomautettuna ja kun ei kuukauden jälkeen kuulunut mitään rupesin hakemaan alani töitä muualta ja sai paikan sellaiselta alalta jolta ei työt lopu ei voi siirtää kiinaan ja palkkaakin sen verran mitä pyysin.

        Mistä näitä mk:n kaltaisia työttömille kateellisia kehitysvammaisia oikein sikiää?


      • haistakaapa ....
        työllinen. kirjoitti:

        no miltä tuntuu heilua mopin varressa siivoojana 8.50 eur tunti?

        "no miltä tuntuu heilua mopin varressa siivoojana 8.50 eur tunti?"

        Mä sain 7,7€ miinus verot tunnilta pesin ikkunoita,rakennussiivosin ja yöllä pesin ja vahasin lattioita. 5kk jaksoin sitä "kivaa".

        Mitään ei jäänyt käteen.Päivärahoja ei maksettu kun niistä saatiin keploteltua jollain pykälällä pois, ylityö tai yötyökorvauksia ei ollut , koska kuulemma oli sen verran "kova" palkka jo meillä yli normipalkan vastaavista töistä, ettei tarvinnut maksaa.

        Orjana siis on oltu, eikä tämä ole ainoa mesta jossa olin paskarahalla.

        Tuon duunin jälkeen olen ollut lukuisissa muissa duuneissa, eikä säästöön ole ikinä jäänyt mitään.Parhaimmillaan sain reilua kymppiä alalta josta minulla on vuosien työkokemus hyvin laajalti.

        Ongelma yhteiskunnassamme ei ole se, ettei porukkaa olisi töihin, vaan se, ETTEI PALKKAA MAKSETA JOTTA SILLÄ ELÄISI PERHEELLINENKIN.

        Huomasin ettei työtä tekemällä elä, kun sellaista palkkaa ei makseta, jolla voi perheensä elättää, joten haistatan täten paskat koko systeemille ja olen sitten lapseni kanssa kotona, sossurahoilla.

        Jatkan niin kauan, kunnes löydän paikan joka maksaa ammattilaiselle palkan, eikä yritä riistää.

        Raskaissa teollisuustöissä selkäni rikkoneena ei paljon kiinnosta raataa enää jos siitä ei saa palkkaa.

        RAHAN TAKIA TYÖSSÄ KÄYDÄÄN, EI SIKSI, ETTÄ FIRMAN JOHTAJA PÄÄSEE PATTAYALLE PANEMAAN LOMALLE KUN TULOS ON KOVA.

        Tahtoisin tästä nykytilanteesta välittää "kiitokseni" kusipäisille kansanedustajillemme jotka ovat tällaisen riiston sallineet.Haistakaa vittu!


      • orja minäkin
        haistakaapa .... kirjoitti:

        "no miltä tuntuu heilua mopin varressa siivoojana 8.50 eur tunti?"

        Mä sain 7,7€ miinus verot tunnilta pesin ikkunoita,rakennussiivosin ja yöllä pesin ja vahasin lattioita. 5kk jaksoin sitä "kivaa".

        Mitään ei jäänyt käteen.Päivärahoja ei maksettu kun niistä saatiin keploteltua jollain pykälällä pois, ylityö tai yötyökorvauksia ei ollut , koska kuulemma oli sen verran "kova" palkka jo meillä yli normipalkan vastaavista töistä, ettei tarvinnut maksaa.

        Orjana siis on oltu, eikä tämä ole ainoa mesta jossa olin paskarahalla.

        Tuon duunin jälkeen olen ollut lukuisissa muissa duuneissa, eikä säästöön ole ikinä jäänyt mitään.Parhaimmillaan sain reilua kymppiä alalta josta minulla on vuosien työkokemus hyvin laajalti.

        Ongelma yhteiskunnassamme ei ole se, ettei porukkaa olisi töihin, vaan se, ETTEI PALKKAA MAKSETA JOTTA SILLÄ ELÄISI PERHEELLINENKIN.

        Huomasin ettei työtä tekemällä elä, kun sellaista palkkaa ei makseta, jolla voi perheensä elättää, joten haistatan täten paskat koko systeemille ja olen sitten lapseni kanssa kotona, sossurahoilla.

        Jatkan niin kauan, kunnes löydän paikan joka maksaa ammattilaiselle palkan, eikä yritä riistää.

        Raskaissa teollisuustöissä selkäni rikkoneena ei paljon kiinnosta raataa enää jos siitä ei saa palkkaa.

        RAHAN TAKIA TYÖSSÄ KÄYDÄÄN, EI SIKSI, ETTÄ FIRMAN JOHTAJA PÄÄSEE PATTAYALLE PANEMAAN LOMALLE KUN TULOS ON KOVA.

        Tahtoisin tästä nykytilanteesta välittää "kiitokseni" kusipäisille kansanedustajillemme jotka ovat tällaisen riiston sallineet.Haistakaa vittu!

        Olen yrittäjä ja minun työntekijäni ovat kai sitten niitä pienipalkkasia. Huomautan vain, etten itse yrittäjänä pysty maksamaan itselleni edes samaa palkkaa mitä maksan työntekijöilleni. Ajan vanhalla autolla, ostan kirpputorilta vaatteeni. Työntekijäni ajavat uudemmillaa ja kulkevat muodikkaammissa vaatteissa. Joskun mietin miksi en lopeta koko hommaa. No, ikää alkaa olla eläkeiässä, ei vain kannata jädä eläkkeelle, koska palkkani on koko yrittämisen ajan (20 v.) ollut niin pieni että eläkekin jää pieneksi. Pakko yrittää siihen asti kun kuolee.
        Tämä on yksi totuus nyklypäivän yrittämisestä ja samallahan tästä voi saada käsityksen miksi työntekijöille EI PYSTYTÄ MAKSAMAAN ISOJA PALKKOJA. Kun ei ole mistä maksaa. Eri asia on tietenkin ne yritykset jotka keräävät suuria voittoja. Mutta näitä nälkäpalkalla olevia yrittäjiä on paljon, ja jotka työllistävät ihmisiä ja joille ei kuitenkaan ole vara maksaa suuria palkkoja. Näin se vain on ja olkaa tyytyväisiä että on edes jotain työtä josta te työntekijät saatte suuremman palkan kuin teidän työnantajanne!!!


      • Oikea orja
        orja minäkin kirjoitti:

        Olen yrittäjä ja minun työntekijäni ovat kai sitten niitä pienipalkkasia. Huomautan vain, etten itse yrittäjänä pysty maksamaan itselleni edes samaa palkkaa mitä maksan työntekijöilleni. Ajan vanhalla autolla, ostan kirpputorilta vaatteeni. Työntekijäni ajavat uudemmillaa ja kulkevat muodikkaammissa vaatteissa. Joskun mietin miksi en lopeta koko hommaa. No, ikää alkaa olla eläkeiässä, ei vain kannata jädä eläkkeelle, koska palkkani on koko yrittämisen ajan (20 v.) ollut niin pieni että eläkekin jää pieneksi. Pakko yrittää siihen asti kun kuolee.
        Tämä on yksi totuus nyklypäivän yrittämisestä ja samallahan tästä voi saada käsityksen miksi työntekijöille EI PYSTYTÄ MAKSAMAAN ISOJA PALKKOJA. Kun ei ole mistä maksaa. Eri asia on tietenkin ne yritykset jotka keräävät suuria voittoja. Mutta näitä nälkäpalkalla olevia yrittäjiä on paljon, ja jotka työllistävät ihmisiä ja joille ei kuitenkaan ole vara maksaa suuria palkkoja. Näin se vain on ja olkaa tyytyväisiä että on edes jotain työtä josta te työntekijät saatte suuremman palkan kuin teidän työnantajanne!!!

        "Näin se vain on ja olkaa tyytyväisiä että on edes jotain työtä josta te työntekijät saatte suuremman palkan kuin teidän työnantajanne!!!"

        Järjetön sepostuksesi kuulostaa vain niin, niin persoonallisuushäiriöiseltä huuhaa löpöttäjältä, että.
        Katse peiliin voisi olla jo paikallaan. Voisit myös lopettaa tuon läpinäkyvän köyhännen asteen persoonasi.


      • vitun kyllästynyt
        haistakaapa .... kirjoitti:

        "no miltä tuntuu heilua mopin varressa siivoojana 8.50 eur tunti?"

        Mä sain 7,7€ miinus verot tunnilta pesin ikkunoita,rakennussiivosin ja yöllä pesin ja vahasin lattioita. 5kk jaksoin sitä "kivaa".

        Mitään ei jäänyt käteen.Päivärahoja ei maksettu kun niistä saatiin keploteltua jollain pykälällä pois, ylityö tai yötyökorvauksia ei ollut , koska kuulemma oli sen verran "kova" palkka jo meillä yli normipalkan vastaavista töistä, ettei tarvinnut maksaa.

        Orjana siis on oltu, eikä tämä ole ainoa mesta jossa olin paskarahalla.

        Tuon duunin jälkeen olen ollut lukuisissa muissa duuneissa, eikä säästöön ole ikinä jäänyt mitään.Parhaimmillaan sain reilua kymppiä alalta josta minulla on vuosien työkokemus hyvin laajalti.

        Ongelma yhteiskunnassamme ei ole se, ettei porukkaa olisi töihin, vaan se, ETTEI PALKKAA MAKSETA JOTTA SILLÄ ELÄISI PERHEELLINENKIN.

        Huomasin ettei työtä tekemällä elä, kun sellaista palkkaa ei makseta, jolla voi perheensä elättää, joten haistatan täten paskat koko systeemille ja olen sitten lapseni kanssa kotona, sossurahoilla.

        Jatkan niin kauan, kunnes löydän paikan joka maksaa ammattilaiselle palkan, eikä yritä riistää.

        Raskaissa teollisuustöissä selkäni rikkoneena ei paljon kiinnosta raataa enää jos siitä ei saa palkkaa.

        RAHAN TAKIA TYÖSSÄ KÄYDÄÄN, EI SIKSI, ETTÄ FIRMAN JOHTAJA PÄÄSEE PATTAYALLE PANEMAAN LOMALLE KUN TULOS ON KOVA.

        Tahtoisin tästä nykytilanteesta välittää "kiitokseni" kusipäisille kansanedustajillemme jotka ovat tällaisen riiston sallineet.Haistakaa vittu!

        Veit sanat suustani. Näin se menee. Yhteiskunta on paska. Rikkaat rikastuu ja köyhät vaan köyhtyy. Sossuun vain, sossusta saa rahaa ettei tarvi orjana olla.


      • Melkein pärjää
        Oikea orja kirjoitti:

        "Näin se vain on ja olkaa tyytyväisiä että on edes jotain työtä josta te työntekijät saatte suuremman palkan kuin teidän työnantajanne!!!"

        Järjetön sepostuksesi kuulostaa vain niin, niin persoonallisuushäiriöiseltä huuhaa löpöttäjältä, että.
        Katse peiliin voisi olla jo paikallaan. Voisit myös lopettaa tuon läpinäkyvän köyhännen asteen persoonasi.

        No jos olet tuota mieltä kokeileppa olla pienyrittäjä. Kaikillahan meilla on mahdollisuus perustaa firma ja kokeilla miltä tuntuu olla pienyrittäjä, mutta kuka sen saa kannattamaan se on eri juttu.


      • perskutarallalla
        vitun kyllästynyt kirjoitti:

        Veit sanat suustani. Näin se menee. Yhteiskunta on paska. Rikkaat rikastuu ja köyhät vaan köyhtyy. Sossuun vain, sossusta saa rahaa ettei tarvi orjana olla.

        Elämä ei ole reilua..ei työnteolla rikastukkaan..kuin harva. Sossusta ei duunari joka jää työttömäksi saa mitään..ainakin karjaalla sanoi että sinulla omaisuutta myy se ensin..ja meidän asiakkailla ei ole yleensä omaisuutta..hm..
        Palkkatukityöllistyminen riippuu miten itse saat sovittua liksat ainakin itsellä kävi näin..14€ h..ei se paljoa ole mutta kuitenkin jotain..ansiosidonnainen oli tuosta n.7€ h jos tunneiksi muuttaisi..kuukaudessa 50% bruttona enemmän..verottaja syö päältä ja matkakulut..ym..kulut niin jtain 30% jää viellä ssaa..tiedän meidän seudulla jotka saa n.7€ h..ja ihan koti äiti joka käy pätkä työssä sikamaista..nyt vain ajat että köyhää kyykytetään ja sitten ne ihmettelee kun ihmiset tekee pimeää duunia..maksa 7€ verot ja kulut käteen jää n.5€ joka sama kuin yrittäjällä..joka löytyy lähipiiristäni..
        Nuori lue itsllesi hyvä ammatti ja maksa työmiehille kunnon palkkaa firmassasi..silloin kaikki on tyytyväisiä..


      • Näin on....
        Melkein pärjää kirjoitti:

        No jos olet tuota mieltä kokeileppa olla pienyrittäjä. Kaikillahan meilla on mahdollisuus perustaa firma ja kokeilla miltä tuntuu olla pienyrittäjä, mutta kuka sen saa kannattamaan se on eri juttu.

        Sun pitää vähentää työntekijöitä, niin pystyt keskittymään tekemiseen itse, eikä aikasi mene niin paljon hallinnon asioihin. Kuka saa firman kannattamaan, ne fiksut.


      • valinta aina oma
        työllinen. kirjoitti:

        no miltä tuntuu heilua mopin varressa siivoojana 8.50 eur tunti?

        Itse olen yrittäjä.Teen 7pv.viikossa töitä 12-15tuntia päivässä,jotta saan edes jonkinlaista palkkaa.Monesti se jää alle 8.50e tunnilta.En silti halua lähteä siivoojaksi .Minulla ei ole pomoa ketä syyttää,joten itseä syytän Mutta töitä on.ja tyytyväinen mieli ,kun saan laskut maksettua.


    • etetet

      Mitenköhän on käynyt eläkeläisten määrän? Ettei vain eläkkeelle olisi jäänyt ennätys määrä?

      Huomioikohan muuten tuo työllisten luku nykyiset pätkätyöläiset? Jos on kuukauden aikana esim. 3 työpaikkaa ja välillä työtön kirjataanko lukuun 3 työllistä ja yksi työtön?

      • Tosi on

        Ny ton siirtymässä eläkkeelle suuret ikäluokat, joten pitäisi tulla vapaita työpaikkoja vai?


      • Jussuf (se sama)

        Miksi persujen mielestä on niin paha asia että ihmiset siirtyvät eläkkeelle?

        Ai niin... vähemmän työntekijöitä maksamassa maataloustukia...


      • Bussikuksi
        Jussuf (se sama) kirjoitti:

        Miksi persujen mielestä on niin paha asia että ihmiset siirtyvät eläkkeelle?

        Ai niin... vähemmän työntekijöitä maksamassa maataloustukia...

        Muistelit kepulaisia. Eikös Soini ollut maataloustukia vastaan?


      • onnellinen oloneuvos
        Bussikuksi kirjoitti:

        Muistelit kepulaisia. Eikös Soini ollut maataloustukia vastaan?

        Soini kippaisi rönsyisiä tukia pois ja siirtäisi rahat työttömyyden hoitoon ja vähävaraisille. Kepu oli nostamassa eläkeikää 70 vee suunnilleen. Muistelkaa kirveellä veistettyä kivinaama Kiviniemeä ( Vanhasen lapin lumet) mitä kaikkea kepu on suunnitellut.


    • nyt ylleltä

      siirryittäiskö nyt vihapuheista vaikka valepuheisiin ,mikä tilasto kysely tämä taas oli työttömistä , 4 prossaa lisää tuohon 6,6 niin vois pitää paikkaansa

      • perusteita kiitos

        ja millä perustelet tuon väitteen?

        Itse tiedän oma alani missä olen että työntekijöistä on pulaa.
        Samoin tiedän pari firmaa jotka välittävät ulkopuolista työvoimaa,
        resurssimyyjiä joiden myynti on kasvanut 60% tänä vuonna,
        tarkoittaen että kauppa käy


      • resurssit joo
        perusteita kiitos kirjoitti:

        ja millä perustelet tuon väitteen?

        Itse tiedän oma alani missä olen että työntekijöistä on pulaa.
        Samoin tiedän pari firmaa jotka välittävät ulkopuolista työvoimaa,
        resurssimyyjiä joiden myynti on kasvanut 60% tänä vuonna,
        tarkoittaen että kauppa käy

        ne alat jotka valittavat työvoimapulaa ovat niitä halpojen työntekijöiden haalijoita,töitä on mutta palkka on mitä on


      • b vcvbn
        resurssit joo kirjoitti:

        ne alat jotka valittavat työvoimapulaa ovat niitä halpojen työntekijöiden haalijoita,töitä on mutta palkka on mitä on

        No, enpä nyt tiedä onko esim. metallialan palkat niin huonoja?


      • Jussuf (se sama)
        resurssit joo kirjoitti:

        ne alat jotka valittavat työvoimapulaa ovat niitä halpojen työntekijöiden haalijoita,töitä on mutta palkka on mitä on

        Eikös lähihoitajilla ole taulukkopalkat? Onko jokin kunta sitten maksanut liian alhaista palkkaa? Faktoja kiitos.


      • onnellinen,sain työn
        perusteita kiitos kirjoitti:

        ja millä perustelet tuon väitteen?

        Itse tiedän oma alani missä olen että työntekijöistä on pulaa.
        Samoin tiedän pari firmaa jotka välittävät ulkopuolista työvoimaa,
        resurssimyyjiä joiden myynti on kasvanut 60% tänä vuonna,
        tarkoittaen että kauppa käy

        Pulaa on kolmesta eri tekijäjoukosta:
        -ihmisistä, jotka suostuvat tekemään alle TESsin, kuten kahdella eurolla. Tällä alalla olisi kotimaassakin tekijöitä, mutta kun ryökäleet haluavat palkan millä eläää
        -erikoiskoulutusta vaativista aloista, kuten hammaslääkärit, kirurgit
        -pitkää työkokemusta omaavista ihmisistä. Minusta on aika kornia, että kaikkia työttömiä syytetään siitä, kun ei ole koulutusta joka alalle. Itselläni on neljälle alalle, tai tavallaan kahdelle, kun sivuavat toisiaan. Mutta silti minua on syytetty siitä, että en ole hakemassa kokin tai hitsarin paikkaa...joihin ei ole mitään koulutusta eikä osaamista, tai no kokkina voisin jotain osata tehdä kotikeittiökokemuksella, mutta en ihmeitä.

        Sellaisia työttömiä, jotka eivät halua töihin on ollut iänkaiken. Mutta sellaisia työttömiä, jotka haluavat töihin on paljon. Siitä todisteena olen minä, joka jätän perheeni 400 kilometrin päähän toistaiseksi voimassa olevan työn takia. Toki lapset ovat jo riittävät isoja, yksi lukiolainen enää kotona.


    • 70% työllisyysaste

      Työllisyysaste eli työllisten osuus 15–64-vuotiaista oli elokuussa 69,8 prosenttia, mikä oli 0,9 prosenttiyksikköä suurempi kuin vuotta aiemmin

    • toivoavoi

      No niin, luulisi, että tuo velkakellon luku lähtisi laskuun pian. Alkaa muutoin olemaan kreikan tilanne päällä.

      • eri asia

        Suomen velkan ottamisen syistä työttömyys nyt taitaa olla aika pieni.,
        kyllä ne miljardit menevät ihan muualle!

        200.000 työtöntä ei niin paljoa maksa


      • 5miljoonaa
        eri asia kirjoitti:

        Suomen velkan ottamisen syistä työttömyys nyt taitaa olla aika pieni.,
        kyllä ne miljardit menevät ihan muualle!

        200.000 työtöntä ei niin paljoa maksa

        Paljonko on paljon ?
        Jo peruspäiväraha on 25,74€ / päivä, tuo kertaa 200000 =5 148 000 € päivä!!
        ok - osa palautuu kulutuksen yms. kautta mutta. mutta..


      • fakjuumatofukkeri
        5miljoonaa kirjoitti:

        Paljonko on paljon ?
        Jo peruspäiväraha on 25,74€ / päivä, tuo kertaa 200000 =5 148 000 € päivä!!
        ok - osa palautuu kulutuksen yms. kautta mutta. mutta..

        Kyllä ne optiomiljonäärit jotka vetää liiveihinsä miljoonia kerralla tulevat tälle yhteiskunnalle maksamaan paljon enemmän kuin jotkut vitun työttömyyskorvaukset, joten älä vedä tuota samaa propagandaa siitä kuinka kaikki työttömät pitäisi tappaa kun ne tulee niin kalliiksi!


      • AntiKok.
        5miljoonaa kirjoitti:

        Paljonko on paljon ?
        Jo peruspäiväraha on 25,74€ / päivä, tuo kertaa 200000 =5 148 000 € päivä!!
        ok - osa palautuu kulutuksen yms. kautta mutta. mutta..

        Miten niin, osa palautuu ? Kyllä noilla päivärahoilla 20 % veron jälkeen menee kaikki taatusti kulutuksen, siksi en oikein jaksa ymmärtää tuota tollojen asennetta, jossa peraukisilta halutaan loputkin rahat pois, ja haluttaisiin jakaa ne Kokoomuksen joutojätkien kannattamattomiin "tärkeisiin pisnis rojekteihin", jotka maksavat veronmaksajille miljardeja vuodessa - ilman että saadaan mitään vastinetta sille rahalle.


    • me-262
      • me-262

        Meyer laskee ”yhteisvaluuttakokeilun” maksaneen Saksalle yhteensä 200 miljardia euroa tai kymmenen prosenttia sen bruttokansantuotteesta. Hän pitää summaa kuitenkin kertaluonteisina oppirahoina ”euromaanisten poliitikkojen uskosta, että talouden tosiseikat voidaan jättää huomioimatta”.

        Kirjoittamaton laki totta on.


    • tilasto harhaa

      Tilasto kikkailua, kun pitkäaikaistyöttömät siirretään Kelan puolelle.

      • ota asioista selvää

        ei pidä paikkaansa, kyllä pitkäaikaistyöttömät ovat Tilastokeskuksen
        datassa mukana. Lue tarkemmin


      • Toolman
        ota asioista selvää kirjoitti:

        ei pidä paikkaansa, kyllä pitkäaikaistyöttömät ovat Tilastokeskuksen
        datassa mukana. Lue tarkemmin

        Kyllähän siellä osa on niistäkin mukana, mutta suosittelen samaa sinulle - ottamaan asioista selvän, ja ajattelemaan mitä selvisi. Kyllä se vaan niin menee että on valhe - emävalhe ja tilasto, jolla luodaan halutunlainen Kreikkalainen illuusio. Kyllä tilasto on juuri niin kuin sitä halutaan tulkita, totuuden kanssa sillä nyt vaan ei ole mitään tekemistä.


    • Laskua.

      Naapuri lähti hieroja kursille valmistuu kesäkuussa ?velan otolla pyöritetään virkamieskuntaa.

      • avasdvadsvsda

        no se on naapurin oma vika. olisi alkanut tarjoamaan "thaihierontaa", "eurohierontaa" ja millä nimellä tuota nyt markkinoidaankaan niin olisi hommat oppinut minuutissa. oikean hierojan duuni ei sitten ihan niin helppoa olekaan.


    • u776u8i78i78i

      VALHE.

      ihmeellisesti se työttömyys vaan vähenee vuosivuodelta, vaikka kuinka saneerataan ja irtsanotaan sakkia, on se vaan kummallista.

      • kyllä palkataan myös

        älä nyt, onhan uutisoitu useita yrityksiä jotka palkkaavat väkeä,
        esim Cap gemini 200 konsultti, STX palkkaa 300 laivanrakentajaa,
        Ikea palkkaa Kuopioon satoja jne jne

        katso vaikka oikotie.fi tai mol.fi


      • Upsista ups

        Upsista


      • +0i9ui8uytgf
        kyllä palkataan myös kirjoitti:

        älä nyt, onhan uutisoitu useita yrityksiä jotka palkkaavat väkeä,
        esim Cap gemini 200 konsultti, STX palkkaa 300 laivanrakentajaa,
        Ikea palkkaa Kuopioon satoja jne jne

        katso vaikka oikotie.fi tai mol.fi

        Niin ja jo yksin Nordealta sanotaa 950 irti, ja esim kymestä summan, sunilan, voikkaan tehtaat lopetettiin: eli kaikki nämä ympäri Suomen olevat ihmiset vaan noihin mainitsemiisi paikkoihin? Ei mee ihan tasan eikä 500-1000 paikkaa riitä edes Nordean irtisanotuille. Että älä nyt. Katso oikotieltä, kaikki vuokratyöpaikkoja. Ei juuri yhtää oikeaa firmaa.


      • Voikkaasta..
        +0i9ui8uytgf kirjoitti:

        Niin ja jo yksin Nordealta sanotaa 950 irti, ja esim kymestä summan, sunilan, voikkaan tehtaat lopetettiin: eli kaikki nämä ympäri Suomen olevat ihmiset vaan noihin mainitsemiisi paikkoihin? Ei mee ihan tasan eikä 500-1000 paikkaa riitä edes Nordean irtisanotuille. Että älä nyt. Katso oikotieltä, kaikki vuokratyöpaikkoja. Ei juuri yhtää oikeaa firmaa.

        tuota siis, ainakin Voikkaan tehdas ajettiin alas muistaakseni jo vuonna 2006, eli ei sieltä varmaankaan kovin moni oo enää tänä vuonna työttömäksi jäänyt. kyse taisi työttömien määrän vähenemisestä ajalla 08/10-08/11?


      • sama tarkentaa (?)
        Voikkaasta.. kirjoitti:

        tuota siis, ainakin Voikkaan tehdas ajettiin alas muistaakseni jo vuonna 2006, eli ei sieltä varmaankaan kovin moni oo enää tänä vuonna työttömäksi jäänyt. kyse taisi työttömien määrän vähenemisestä ajalla 08/10-08/11?

        Niin, siis tarkennan... Tarkoitin itseasiassa laajempaa mittakaavaa noilla tehtailla sun muilla. On tietty helppo unohtaa edelliset uutiset ja kuvitella, että se oli silloin ja mitäs pitkäaikaisseurauksia sillä olisi ja kenelle.

        Jos otetaan oikein viime lamasta saakka, niin missä ne sadat tuhannet työpaikat on? Oikeasti: missä vaihessa tänne syntyi 500tuhatta työpaikkaa? Ei missään, syntyi muutamia satoja, ja muutamia tuhansia. Muu on silmän lumetta.
        Me puhutaan koko ajan, joka vuosi tuhansista työpaikoista, ei mistään muutamasta sadasta. Siis, jos otetaan realistinen arvio, se joudutaan ottamaa laajemmin, kun että 200 konsultin paikkaa olisi: kenelle? Missä? Meneekö tänä vuonna kaikki Nordeasta sinne ja ne ketkä silloin jäi 2006 pulaan, niin olkoon, eihän ne tämän vuoden tilastoja ole.
        Esim. Voikaalta jäi työttömäksi porukkaa silloin: luuletko sä ihan oikeesti että nyt niillä kaikilla on töitä ei kymenlaakson sitä osaa enää työttömyys koske?
        Työttömien määrän nimellisellä vähennyksella "ajalla 08/10-08/11" ei ole herttaista hevon merkitystä, kun laskut tosiasiassa osoittaa, ettei vaan käytännössä niin montaa työpaikka ole syntynyt.

        Sitä siis tarkoitin, Nordea, Voikkaa ja muut: yhteensä niitä ei paikata parilla sadalla työpaikalla, tänä vuonna ja muutama vuosi aikaisemmin: niitä ei ole korjattu eikä paikattu ja jos tänä vuonna tilanne ois tommonen Ikealle Kuopioon 100 työtekijää, niin ikävä kyllä, se ei ole yhtään mitään vielä.
        Ja katso oikotieltä, ei taida juurikaan oikeita firmoja olla.

        Tämmöistä tarkoitin.


    • Tempputyöllistäminen

      Työttömät ovat joutuneet orjatöihin ja humpuuki-kursseille.

      • xxxkkk

        Olen samaa mieltä, että ihmisiä laitetaan kaikenlaisille humpuukikursseille, jotka kestää noin puoli vuotta. Vuoden- kahden sisällä voisi valmistua ammattiin, jos vain työvoimatoimisto tukisi esim. oppisopimuspaikkoja enempi.


    • kouluun meni paljon

      Niin, kuinka moni näistä aloitti opiskelut elokuussa - työttömyysetuuden turvin kun saa opiskella 24 kk max - eli amk taisi vetää.... Miten käy viimeisen vuoden aikana, jos amk kestää 3 vuotta, no joo, siinä vaiheessa opintoja ollaan jo töissä.

      • xxxkkk

        Itse valmistuin juuri ennenkuin lakityöttömyysetuudesta tuli voimaan ja elin pienellä opintotuella, joten kai pari vuotta menee miten tahansa. Yleensä AMK kestää 3,5 - 4 vuotta.


    • Tri.Sorbus-Nappo

      Miten kävi palkkatöiden kanssa?

    • tilastot putsataan

      virallisista tilastoista aina putsataan ns kausivaihtelut,
      eli opiskelijat ja sellaiset.

      Tilastokeskuksen sivuilla on siitä tarkemmat speksit

    • Tosi on

      Ja P...at on hyviä uutisia. Tänään oli Länsi - Savo lehdessä tilastokeskuksen tieto jossa luvut olivat Elokuun loppussa 235000 työtöntä ja työttömyys prosentti ilmoitettiin olevan 8,7 %. Meille valehdellaan ihan päin näköä näissä tilastoissa. Melkoinen ero luvuilla 235000 > 177000 eroitus 58000:ta.
      Näkyy riippuvan mediasta ja tilaajasta mitä lukuja milloinkin ilmoitellaan.

      • Perskuta..

        Päivänselvää, että "tarkoituksenmukaisille" valheille tämä yhteiskunta on perustettu, nythän potkitaan pitkäaikaistyöttömät kuntien ja sitä kautta sosiaalitoimen varaan!

        Kuka täällä puhuu eläkkeellepääsystä? sinne on pitkä matka, moni siinä "loppuu "ennen eläkepäätöstä, taitaa olla niin, että jos et ole seinähullu, rapajuoppo tai lääkärien ennusteiden mukaan kuolemassa viimestään huomenissa, niin ootteleppa eläkeikien vuosittaista nostamista.

        Valheen keskellä elää suomalaiset, kiitos nykyisten poliitikkojen!!


      • Tosi on
        Perskuta.. kirjoitti:

        Päivänselvää, että "tarkoituksenmukaisille" valheille tämä yhteiskunta on perustettu, nythän potkitaan pitkäaikaistyöttömät kuntien ja sitä kautta sosiaalitoimen varaan!

        Kuka täällä puhuu eläkkeellepääsystä? sinne on pitkä matka, moni siinä "loppuu "ennen eläkepäätöstä, taitaa olla niin, että jos et ole seinähullu, rapajuoppo tai lääkärien ennusteiden mukaan kuolemassa viimestään huomenissa, niin ootteleppa eläkeikien vuosittaista nostamista.

        Valheen keskellä elää suomalaiset, kiitos nykyisten poliitikkojen!!

        Niin, että se "Rehellisyys" on vain myytti ainakin nyky Suomessa.


      • Riku Vesselinen
        Tosi on kirjoitti:

        Niin, että se "Rehellisyys" on vain myytti ainakin nyky Suomessa.

        Juu, niinhän se laski! Löysinpäs jotain tilastoja tästäkin (saatte arvata kuinka google surrasi :D): http://urly.fi/iq
        Eihän nu nyt niin pahalta näytä, jos vertaa vaikka viimevuoteen!


      • tarkista lähde

        Länsi savon lehti voisi sitten tarkistaa lähteensä koska
        juuri TILASTOKESKUS nuo uudet paremmat luvut ilmoitti!

        tai ehkä siellä savossa ollaan vaan hiukan hitaita


      • AntiKok.
        Tosi on kirjoitti:

        Niin, että se "Rehellisyys" on vain myytti ainakin nyky Suomessa.

        Rehellisyyden myytti ei ole koskaan edes toeriassa koskettanut mitenkään politikkoja ja virkamiehiä, sellainen olisi vain ollut haitaksi. Kovia ovat siitä puhumaan, edes tietämättä mitä sellainen on - sehän on kuin tämä meidän surullisen kuuluisa "vänrikki nappula", tämä Katainen, jätkä on pihalla kuin lumi-ukko, mutta selittelee vastuunkannosta ja suomalaisten työpaikkojen puolustamisesta kyyneleet silmissä veronmaksajien rahaa Kreikan mustaan aukkoon lapioidessaan.


    • niin.

      En ole huomannut Tampereella sellaista. Kovat on vaatimukset työnantajilla. Joskus ei kouluihinkaan pääse.

    • Työnhaku

      olen 2005 muuttanu rovaniemelle. olen hakenu siitä lähtien töitä mediapexiltä, teletaloista, siwoista, kauppatorilta, prismasta, cittarista, tiimarista,hm,kappa hallista, lelutapulista, anttilasta jne,kaupalliselle, mutta en ole saanut. siivouspuolelle olen hakenut ka-ra, sol:lta ja iss:ltä., mutta en ole saanut työpaikkaa niistäkään.


      työkokemusta

      kärkijakelu 5kk ke ja la
      siivous 6kk, ma,ke,pe
      postinlajittelu 2 viikkoa ma-pe
      puutarhatyö 1kk ma-pe

      Ei johda saamaan oppisopimuspaikka tai muuten töitä kaupalliselta alalta

      Oppisopimus

      Olen hakenut 19-vuotiaasta lähtien oppisopimuspaikkaa samoista paikoista kuin mistä töitä muuten, mutta työnantajat eivät ole kiinnostuneet vaikka saisivat tukea parhaillaa yli 600. huom lisäksi baareista hemingways, oluthuone, tivoli, doris,roippari.

      huom!!! ei riitä että hommaa hygienia passin ja alkoholi passin

      ammattitutkinto

      Olen hakenut 19 vuotiaasta lähtien aikkarille ja vielä tänäpäivänäkään en sinne ole päässyt.Täällä ei voi opiskella etänä, eikä täällä ole pienryhmiä.

      Eläke päätös

      Kelalta tuli eläkepäätös jonka ohessa voisin käydä työkokelussa, mutta en voi saada työkokeilua minkä kela tulisi rahoittamaan, koska ei ole lääkäriä joka tekee lausunnon.

      harrastus
      täällä ei ole yhteistä keilaryhmää

      • voininde

        T.ninde..olet surkeassa tilassa...ehdotan että laitat paperit useampaan kouluun. Opiskele jatkuvasti ja pyri uudestaan. Se vaatii ääretöntä sitkeyttä. Oletko kokeillut ilmoitustauluja..missä voisit koota muutaman paikan missä siivoat..kerro että olet opiskelemassa tai haet opiskelupaikkaa..käsittääkseni voit ilmoittautua avoimeen yliopistoon lukemaan vaikka kieltä kieliä..kunhan jotain..kun saat muutaman siivouspaikan niin homma rullaa itsestään palkan saapi puhtaan käteen joku kutsuu harmaaksi taloudeksi mutta itse katsoisin tilanteessasi on hengissä pysymisen ehto..tsemppiä


    • repikää siitä

      eläkkeelle , miten se on mahdollista kun ei yli 60v pääse edes sairaslomalle, niin kuin jotkin kun tulee vaikka kriisi elämässä...

      • 62v

        Samaa mieltä nimim "repikää siitä" kanssa ihmetyttää miten nuorempaa väkeä
        päästetään melko helposti eläkkeelle kun vaan vähän ahdistaa tai masentaa,
        mutta ikänsä töitä tehnyttä yli 60 vuotiasta joka on joutunut työttömäksi aina
        vaan pompotellaan ja pistetään kuntouttavaan 9e pakkotyöhön tai kursille.

        Kun että kyseinen harmaahapsi pääsisi ansaittulle eläkkeelle ja samalla
        jättäisi tilaa nuoremmille joiden varassa tämä koko systeemi pitäisi olla.


      • jaa-ah
        62v kirjoitti:

        Samaa mieltä nimim "repikää siitä" kanssa ihmetyttää miten nuorempaa väkeä
        päästetään melko helposti eläkkeelle kun vaan vähän ahdistaa tai masentaa,
        mutta ikänsä töitä tehnyttä yli 60 vuotiasta joka on joutunut työttömäksi aina
        vaan pompotellaan ja pistetään kuntouttavaan 9e pakkotyöhön tai kursille.

        Kun että kyseinen harmaahapsi pääsisi ansaittulle eläkkeelle ja samalla
        jättäisi tilaa nuoremmille joiden varassa tämä koko systeemi pitäisi olla.

        Jaa-a, itselle nuorena ei tullut muutakuin karenssia jos oli masennusta ja muita ongelmia. Taitaa olla ihan summittaista kelle siunaantuu tai sitten tarvitaan jotain huumeen käyttöä mihin en sortunut.


      • joo no mulle on tehty aivokirurginenleikkaus


    • mashnu

      Juu sain vuoden työttömyyden jälkeen töitä.. sopimuksella 5 tuntia/viikko. Eli edelleen olen TE-toimiston listalla työnhakijana vaikka töissä käynkin. Työllistyminen ei todellakaan aina tarkoita sitä että oikeasti työllistyy eli edelleen olen tilastoissa työttömänä. Ärsyttävää,

      • ei hitto toi on ihan kuin 8h viikossa töitä kappahallissa


    • Reino G.

      Kyllä se vaan laskee tuo työttömyys. Sääli ettei se ainakaan täällä näy ruohonjuuritasolla. Töihin kun töihin tuntuu hakijoita riittävän kovastikkin paljon. Itse kun on pitkäaikaistyötön, niin tietää että hakemus menee aina jonon viimeiseksi. Ja jos hakijoita on aina vähintään useita kymmeniä, niin eipä siinä paljon ole mahdollisuuksia päästä edes haastatteluun.

      • Osuit naulan kantaan kaveri!! Asiaa puhuit tuosta hakemuksen käsittely tavasta, vaikka olisi viimosen päälle kiillotettu ja kromattu työhakemus niin niihin on huippu vaikea saada vastausta, on suurempi mahollisuus jäädä auton alle ku saada työpaikka..tai edes päästä siihen ihanne tilanteeseen et sinun kutsutaan haastatteluun...

        Jos saa työpaikan niin samana päivänä muutama 10 rivii lottoo vetämään.


    • Tosta luvusta puuttuu työelämään valmennettavat, kuntouttavaa työvoimatoimea tekevät, aikuiskoulutuksessa olevat ja sossun luukulle tiputetut.

      Tosin nyt alkaa ns. suuret ikäluokat jäädä eläkkeelle, joten työpaikkojakin ehkä alkaa löytymään. Tosin niin kauan kun on tarjolla työttömiä, joille rapsahtaa nuo kuntoutukset ja katsastukset eri työpaikassa. Mitä sitä suotta palkkaamaan.

      Jossain pohjoisessa kunnassa on "Ei työttömiä tässä kunnassa" systeemi. Tosin ne työttömät päivystävät yhdessä paikassa ja odottavat jos vaikka joku yrittäjä tarvitsisi ilmaisen työpaikan. Loput sitten näpertävät tai turhautuvat.

      • Niin ja itse tuskin enää menen töihin, kuka nyt 53 vuotiaan haluaa?


      • Tosi on
        runontaja kirjoitti:

        Niin ja itse tuskin enää menen töihin, kuka nyt 53 vuotiaan haluaa?

        No ei kelpaa 45 vuotiaskaan työmarkkinoille.


      • Mukava Elämä.
        Tosi on kirjoitti:

        No ei kelpaa 45 vuotiaskaan työmarkkinoille.

        Itse olen 66 ja menen töihin aina kun tarjotaan. Aina tarjotaan ja otan vastaan. Teen osapäiväisiä keikkoja yleensä 16 - 32 h viikko. Välillä olen vapaana. Aijon jatkaa 68 ikään saakka. Tällä kokemuksella on suhteet kunnossa lukuisiin työnantajiin päin. Ja luottamusta. Ja maine. Se on tärkeä. Tunnollinen. Rehellinen. Ei linsari. Ei sairauslomalainen usein oltuna.

        Älkää te nuoret kitiskö tai narisko aina. Menkää itseenne. Taikka miten itseen menee jos ei ole ollut neuvojaa?


      • gas the worthless
        Mukava Elämä. kirjoitti:

        Itse olen 66 ja menen töihin aina kun tarjotaan. Aina tarjotaan ja otan vastaan. Teen osapäiväisiä keikkoja yleensä 16 - 32 h viikko. Välillä olen vapaana. Aijon jatkaa 68 ikään saakka. Tällä kokemuksella on suhteet kunnossa lukuisiin työnantajiin päin. Ja luottamusta. Ja maine. Se on tärkeä. Tunnollinen. Rehellinen. Ei linsari. Ei sairauslomalainen usein oltuna.

        Älkää te nuoret kitiskö tai narisko aina. Menkää itseenne. Taikka miten itseen menee jos ei ole ollut neuvojaa?

        Tapa itsesi ali-ihminen.


      • AntiKok.
        Mukava Elämä. kirjoitti:

        Itse olen 66 ja menen töihin aina kun tarjotaan. Aina tarjotaan ja otan vastaan. Teen osapäiväisiä keikkoja yleensä 16 - 32 h viikko. Välillä olen vapaana. Aijon jatkaa 68 ikään saakka. Tällä kokemuksella on suhteet kunnossa lukuisiin työnantajiin päin. Ja luottamusta. Ja maine. Se on tärkeä. Tunnollinen. Rehellinen. Ei linsari. Ei sairauslomalainen usein oltuna.

        Älkää te nuoret kitiskö tai narisko aina. Menkää itseenne. Taikka miten itseen menee jos ei ole ollut neuvojaa?

        Lueppa tuo kirjoittamasi älyttömyys oikein ajatuksella - tuliko mitään epäkohtaa esiin ? Tuskinpa sinä sitä kyllä huomaat, mutta vaikutat sen verran epämiellyttävältä tyypiltä, että uskon muutenkin tarinasi olevan vain unelmaasi.


      • Puhut itsellesi
        gas the worthless kirjoitti:

        Tapa itsesi ali-ihminen.

        negatiivista energiaa emme kaipaa.


    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      no työkkärin tietojen mukaan en varmaan päivääkään oo saanu töitä mutta totuus on toinen terveisin harmaantalouden kukka!

    • En oo saanu töitä yli 2 vuoteen, mut iha sama mulle vaikken sais koskaan töitä enää, hakemuksii on laitettu mut niihin ei vastata ollenkaan, tyäkkärin kursseille en ole menossa kertaakaan koska niistä ei jää kuin kasa paskaa käteen!! Jos tullee karenssei ni sit sossu maksaa vuokran stna...senkus pistätte lisää karenssei tulemaan ni kiinnostaa iha vitusti hakee töitä..........kouluihin oon ihan liian tyhmä menemään...ja jos kävisikin niin et saisin luettua ittelleni ammatin, jos en saiskaan töitä heti sen jälkeen ja tulisi monen vuoden tauko taas, enhän mä helvetti muistas koko koulutuksesta enää yhtään mitään....on tää elämä vaan kummallista....tää elämä on varmaan itse pirun kehittämä....

      • Totuus!

        Työttömiä ovat kurssittaneet 70 luvulta alkaen kursseja kurssien perään. Lopputulos on nähty tässä vajaan nelkyt vuoden aikana. Tyhjän kanssa, suurimmaksi osaksi. Mutta ovatpa pois tilastoista. Suuri osa haudassa. Suuri osa työttömiä. Jos yhteenvedon tekisivät tilastoista, niin maksimi 20 prosentille on ollut hyötyä kursseista. 80% on ollut työttömyystilastojen keinottelujen kohteena.


    • media vs tv minister

      kerrassaan fantastista että jälleen kerran tuollainen työvoima ministerön teettämä tutkikus on tehty että saataisiin köyhät hiljenemään,rahalla saa ja rahaa kyseisellä ministeriöllä on käytettävissään rajattomasti koska kysehän meidän veroeuroistamme koska puolestaan euroon mentäessä kaikki kallistui.Joka vuosihan kyseinen tutkimus teetetään ja tulos on aina se sama työttömyys on kuin onkin laskenut vaikka mediassa työttömyys lisääntyy eikös siinä ole risitiriitaisuus?:(

    • åääöpolrfv

      Julkaistu: 20.9.2011

      Elokuun työttömyysaste 6,6 prosenttia

      Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan työttömiä oli elokuussa 177 000, mikä oli 20 000 vähemmän kuin vuosi sitten. Työttömyysaste oli 6,6 prosenttia, mikä oli 0,8 prosenttiyksikköä pienempi kuin vuotta aiemmin. Työllisiä oli 30 000 enemmän kuin edellisen vuoden elokuussa.

      Työllisiä oli vuoden 2011 elokuussa 2 522 000, mikä oli 30 000 enemmän kuin vuotta aiemmin. Työllisiä miehiä oli 25 000 ja naisia noin 6 000 enemmän kuin elokuussa 2010.

      Työllisyysaste eli työllisten osuus 15–64-vuotiaista oli elokuussa 69,8 prosenttia, mikä oli 0,9 prosenttiyksikköä suurempi kuin vuotta aiemmin. Työllisyysasteen kausi- ja satunnaisvaihtelusta tasoitettu trendi oli 68,9 prosenttia. Miesten työllisyysaste nousi edellisen vuoden elokuusta 1,4 prosenttiyksikköä 71,0 prosenttiin ja naisten 0,4 prosenttiyksikköä 68,6 prosenttiin.

      Työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2011 elokuussa 177 000, mikä oli 20 000 vähemmän kuin edellisen vuoden elokuussa. Työttömiä miehiä oli 91 000 ja naisia 86 000 henkeä.

      Työttömyysaste oli elokuussa 6,6 prosenttia eli 0,8 prosenttiyksikköä pienempi kuin vuotta aiemmin. Miesten työttömyysaste oli 6,5 ja naisten 6,6 prosenttia. Työttömyysasteen trendi oli 7,7 prosenttia. 15–24-vuotiaiden nuorten työttömyysaste oli elokuussa 13,0 prosenttia, mikä oli 1,5 prosenttiyksikköä pienempi kuin edellisen vuoden elokuussa. Nuorten työttömyysasteen trendi oli 19,7 prosenttia.

      Työ- ja elinkeinotoimistoissa oli elokuun 2011 lopussa kaikkiaan 235 000 työnvälityksen säädösten mukaisesti työttömäksi työnhakijaksi tilastoitua. Työttömien työnhakijoiden määrä oli 18 000 pienempi kuin edellisen vuoden elokuussa.

      Työttömyys väheni edellisestä vuodesta kaikkien ELY-keskusten alueilla. Ahvenanmaalla työttömien työnhakijoiden määrä kasvoi (9 %) edellisestä vuodesta. Eniten työttömien työnhakijoiden määrä väheni Etelä-Pohjanmaalla (–14 %), Hämeessä (–12 %) ja Pirkanmaalla (–11 %). Elokuun lopussa työ- ja elinkeinotoimistoihin ilmoittautuneita henkilökohtaisesti lomautettuja oli 9 000, mikä oli 5 000 vähemmän kuin vuosi sitten.

      Työvoimapoliittisin toimenpitein sijoitettuja oli elokuun lopussa yhteensä 103 000, mikä oli 5 000 enemmän kuin edellisen vuoden elokuussa. Toimenpiteiden piirissä oli 3,8 prosenttia työvoimasta.

      Työttöminä työnhakijoina työ- ja elinkeinotoimistoissa oli 30 000 alle 25-vuotiasta työtöntä. Heidän määränsä oli 4 000 pienempi kuin edellisen vuoden elokuussa. Työ- ja elinkeinotoimistoihin ilmoitettiin elokuussa 49 000 uutta avointa työpaikkaa eli 7 000 enemmän kuin edellisen vuoden elokuussa.

      http://www.stat.fi/til/tyti/2011/08/tyti_2011_08_2011-09-20_tie_001_fi.html

      • Tosi on

        No niin oli 177000 ja 6.6% 20.9.2011, mutta tänään 21.9.2011 oli Länsi -Savo lehdessä 235 000 ja 8,7 saman tilastokeskuksen tieto ketä tässä nyt uskoo?


      • näytä linkki
        Tosi on kirjoitti:

        No niin oli 177000 ja 6.6% 20.9.2011, mutta tänään 21.9.2011 oli Länsi -Savo lehdessä 235 000 ja 8,7 saman tilastokeskuksen tieto ketä tässä nyt uskoo?

        näytä linkki sinne länsi savon juttuun


      • ijnbhuy
        näytä linkki kirjoitti:

        näytä linkki sinne länsi savon juttuun

        Työttömät työnhakijat 235 000
        – yli vuoden työttömänä olleet 57 000
        Toimenpiteillä yhteensä 103 000
        – tukitoimenpitein työllistetyt 35 000
        – työvoimakoulutuksessa 25 000
        – työharjoittelussa, vuorottelutyössä 18 000
        – kuntouttavassa työtoiminnassa, omaehtoisessa opiskelussa 25 000

        http://www.stat.fi/til/tyti/2011/08/tyti_2011_08_2011-09-20_tie_001_fi.html


      • Liisan Ihme?
        Tosi on kirjoitti:

        No niin oli 177000 ja 6.6% 20.9.2011, mutta tänään 21.9.2011 oli Länsi -Savo lehdessä 235 000 ja 8,7 saman tilastokeskuksen tieto ketä tässä nyt uskoo?

        työttömyysaste 7% ja työllisyysaste 70%. Entä loput 23%? Kaikki sossulla ja kursseilla?


    • juujuu-

      Orjatyö, huu-haa kurssit ja muu tilastokikkailu on ainoa syy.

    • Istuin bussissa kun kaksi, voisinko kutsua heitä yli keski-iän ylittäneiksi, rouviksi.
      Rouvat sattumalta osuivat samaan bussiin ja alkoivat keskustelemaan asioistaan, molemmat olivat "päässeet" uudelleen koulutukseen, pitkän työttömyys jakson jälkeen.
      -Noh siinä heitä silmäilin, ja ei jäänyt epäselväksi ulkonäön perusteella työttömyys jakson harrastus.
      Olin tietenkin iloinen itsekseni, että heillekkin oli keksitty tekemistä, mutta totuus lienee, ja tarkoitus, että kyse on työttömyys tilastojen kaunistaminen.
      -Rouvista kun ei enää kauniita saanut mielikuvituksellakaan...

      • Totuus!

        Työttömiä ovat kurssittaneet 70 luvulta alkaen kursseja kurssien perään. Lopputulos on nähty tässä vajaan nelkyt vuoden aikana. Tyhjän kanssa, suurimmaksi osaksi. Mutta ovatpa pois tilastoista. Suuri osa haudassa. Suuri osa työttömiä. Jos yhteenvedon tekisivät tilastoista, niin maksimi 20 prosentille on ollut hyötyä kursseista. 80% on ollut työttömyystilastojen keinottelujen kohteena.


    • 1#5?0/("#¤!!½!#$@€{!

      Mikä hätä tässä enää on, kun vaan miehillä on töitä?

    • Tri.Sorbus-Nappo

      Kohta joutuvat TE-loisvirkailijat oikeisiin töihin!! Mutta niiden osaaminen rajoittuu vittuiluun?

      • Hohhoijaa edelleen

        "Kohta joutuvat TE-loisvirkailijat oikeisiin töihin!! Mutta niiden osaaminen rajoittuu vittuiluun?

        Ja tietämättömyyteen. Muija (TE) kyseli pojaltani et mitäs nää työnantajat oikeen on ?? ;O Kun poika esitteli edellisiä työnantajiaan medialalta.
        Hoh hoijaa ...


    • :DDDDDDDDDDD

      Kohta voikin pyytää työpaikoilla monen tuhannen euron palkkoja kerran työvoimasta on hirveesti pulaa:DDDDDDDDDDD

    • Haa-haa!!!

      Kukas nyt työt tekee, kun ei ole enää työttömiä työllistettäväksi?

      Sitä joutuu vielä vanha vakiporukkakin tekemään töitä palkkansa eteen, kun orjat puuttuu!

    • hoitiriride

      Terveydenhuoltoalalla on aina töitä !! -91 ku lama alkoi olin tosin pari vuotta ansiosidonnaisella, mut sit taas repes kunnolla duunia.

      • töitä löytyy

        HUS:lla on 21 000 työntekijää, joka päivä satoja kipeänä,poissa,
        kokoajan jää satoja eläkkeelle, sekä osa siirtyy yksityiselle.

        Paikkoja vapaana koko ajan vaikka kuinka paljon.

        Pari tuttua hoitsuina, duunia saa vetää niin paljon kun haluaa,
        jopa tulpavuoroja kun ei riitä porukka


    • 48000 avointa paikka

      Uusia avoimia työpaikkoja ilmoitettiin TE-toimistoihin elokuun aikana 48 600, mikä on 7 100 enemmän kuin edellisen vuoden elokuussa.

      Kuukauden lopussa edelleen avoinna olevat työpaikat (30 600) olivat lisääntyneet kaikissa muissa ammattiryhmissä paitsi terveydenhuolto- ja sosiaalialan työssä.

      Avoimet työpaikat olivat lisääntyneet eniten teollisessa työssä, hallinto- ja toimistotyössä sekä palvelutyössä

      mol.fi

      • AntiKok.

        Valtaosaan noista töistä, ei itseasiassa palkata ketään. Koulutus- yms. vaatimukset niin yliammuttuja ja palkka niin pieni, ettei taatusti saada kuin tuettu harjoittelija hoitamaan hommaa - joka muuten on tarkoituskin, ja sitten voidaan taas "ulkoistaa" hommia ja saada "työvoimavuokrauksesta" orjia hoitamaan hommia joten kuten. Sumutusta pääsääntöisesti nuo "avoimet" työpaikat.


      • hullummaksmenee
        AntiKok. kirjoitti:

        Valtaosaan noista töistä, ei itseasiassa palkata ketään. Koulutus- yms. vaatimukset niin yliammuttuja ja palkka niin pieni, ettei taatusti saada kuin tuettu harjoittelija hoitamaan hommaa - joka muuten on tarkoituskin, ja sitten voidaan taas "ulkoistaa" hommia ja saada "työvoimavuokrauksesta" orjia hoitamaan hommia joten kuten. Sumutusta pääsääntöisesti nuo "avoimet" työpaikat.

        juuri näin!


    • niin tai näin

      Mä olin yhellä rakasalla töissä. siellä oli 10 virolaista ja kaks suomalaista. itse tienasin 15 egee tunti ja virolaiset sai 5 egee tunti. Mulle ne tarjos 7.5 egee tunti mut sanoin et teen valituksen jollen saa 15 egee tunti ja käräytän ne lehdille. Toimittajat innostuu kun kuulee et iso raksafirma maksaa 5 egee tunnissa virolaisille.

    • kivat niille

      Kiva kilpailla pätkätyöläisenä ilmaisten työharjoittelijoitten kanssa. Se on kiva kun toi työkkäri väärentää kilpailua, polkee palkkoja ja mahdollistaa ilmaisen työvoiman käytön sekä kannustaa työharjoittelun väärinkäyttöön. Itseasiassa työkkäri vähentää työllisyyttä osalla "toimistaan" ja väärentää työmarkkinoita.

      • sahaa omaa oksaa

        Oikeassa olet!

        Työtön sahaa omaa ja muidenkin oksaa tekemällä töitä ilman palkkaa! Palkalla ei tarvitse porukkaa palkata, kun homma hoituu muutenkin.

        Karenssin uhalla pakotettuina työttömät tekevät töitä ilman palkkaa! Ei noihin duuneihin kukaan vapaaehtoisesti lähde, ei ainakaan toistakertaa. Oikeasti työllistyneit työvoimapoliittisentoimenpiteen kautta on ehkä yksi sadasta, jos sitäkään?

        Oppisopimus voi kannattaa, mutta mistä niitä paikkoja saa? Ja eikö jossain vaiheessa se opiskelunkin pitäisi riittää ja ryhtyä oikeasti tekemään tuottavaa työtä?


      • Köyhdyttämisvimma?
        sahaa omaa oksaa kirjoitti:

        Oikeassa olet!

        Työtön sahaa omaa ja muidenkin oksaa tekemällä töitä ilman palkkaa! Palkalla ei tarvitse porukkaa palkata, kun homma hoituu muutenkin.

        Karenssin uhalla pakotettuina työttömät tekevät töitä ilman palkkaa! Ei noihin duuneihin kukaan vapaaehtoisesti lähde, ei ainakaan toistakertaa. Oikeasti työllistyneit työvoimapoliittisentoimenpiteen kautta on ehkä yksi sadasta, jos sitäkään?

        Oppisopimus voi kannattaa, mutta mistä niitä paikkoja saa? Ja eikö jossain vaiheessa se opiskelunkin pitäisi riittää ja ryhtyä oikeasti tekemään tuottavaa työtä?

        Maamme viranomaiset ovat luoneet palkkojenalentamisautomaatin tähän maahan. Osana sitä ovat mm. juuri työharjoittelut, toinen osa ulkomainen "resurssi". Vuokratyöfirmat ovat vielä pisteenä I:n päällä.

        Putosiko lentokentälläkin palkat peräti 18% kun siirryttiin vuokratyöfirman palveluksiin rahtipuolella?


    • Opiskelijaksi vaan

      Ainahan noita lukuja saa siistittyä. Omaehtoinen opiskelu työttömyysetuudella lienee imaissut kivasti työttömiä pois tuosta luvusta. Opiskelijahan ei ole työtön, mutta ei tuota yhteiskunnalle verotulojakaan (ainakaan mainittavasti).

    • Sorbus-Nappo oikea

      Työvoimatoimistojen palvelu työttömille pitäisi järjestää yöaikaan. Viraston tuottamaton henkilökunta ja siellä asioivat työttömät hairitsevat työssäkäyvää väestöä valumalla veltoilla koivillaan päivisin yhteiskunnan tukipilarien tiellä.
      Heille pitäisikin laittaa voimaan ulkonaliikkumiskielto päivisin. Näin veronmaksajat saisivat hoitaa asioitaan rauhassa.

      • öhöööööhh

        Missähän sitä on velttoiltu kun maan talous on tässä kunnossa? Ettei ois työpaikoilla? Kannattas välillä tehdä muutakin kun istua tupakkapaikoilla.


    • Joopa joo, ei töitä vaan ole ainakaan sellaista mihin joku palkkais. Itte olen hakenut töitä siis ihan minkä alan vaan ja kursseja viime vuoden alusta asti eli nyt jo kohta vuoden vaihteessa tulee pari vuotta työttömänä.

      Koulutus: Tietoliikennetekniikan insinööri (amk), amispohjalla.
      Kokemusta aiemmin: 2kk ohjelmointia ja testaus 2 kk atk-huoltohommia. Sit reilu 2 vuotta kokemusta teollisuustyöstä, vakipaikka oli kunnes firma meni ns. konkkaan.


      Et ei nappaa töiden suhteen lainkaan vaikka oon laskeskellut myös että hyvin monissa haastatteluissa oon käynyt tän työttömyysjakson aikana, mut ongelma on siinä että kukaan ei ota töihin.

      Tosin ikääkään ei oo paljoa vielä, mut tässähän tää menee vastentahtoisesti ollessa toimettomana. Yrityksen perustamisen oon sulkenut pois koska ei oo mitään kannattavaa ideaa.

    • 8

      ohan noita tilastokeskuksen kyselyitä ennen ainakin nakeltu suorilta roskiin. turhaa virkamieskoneistoa, joka hommaa itselleen töitä. kreikan p a s k a malli alkaa olemaan suomessa ihan todellista arkipäivää.

    • fdsaasddsa

      No en tod ole saanu töitä enkä ole edes yrittänyt.

    • tilastoista siivottu

      mut on ainakin siivottu tilastoista pakottamalla ottamaan 4 päivän duuni vastaan ja kun en ottanu taloudellisista syistä (vielä liiton korvauksilla) annettiin kiitokseksi 2kk karenssia!!!!! ja en varmaan o ainoo joka näin on siivottu pois työttömyystilastoista.

      • Arrggg

        Ei se karenssi sua minnekään tilastoista siirrä. Jos työnhakus on voimassa, olet myös karenssin aikana työtön.


      • 31
        Arrggg kirjoitti:

        Ei se karenssi sua minnekään tilastoista siirrä. Jos työnhakus on voimassa, olet myös karenssin aikana työtön.

        Työnhaku voimassa karenssin aikana . . . no ei kyllä ole, eikä siis myöskään työttömyystilastossa.


    • g22h3h

      Kuten tuolla jo todettiin siellä on suuret määrät ihmisiä työttöminä TE:n tilastojen ulkopuolella. mm puolison tulot pudottavat pitkäaikaistyöttömiä näistä tilastoista koska mitä järkeä siellä on käydä jos työttömyyskorvaus on 0 euroa eikä ammattia vastaavaa työtä sielä saa. Siinä moni työtön äänestää ennemmin jaloillaan kun menee näihin orja hommiin "harjoittelemaan".

      Mutta onhan nämä nyky työvoimapoliittiset "toimet" tehokkaita tilastojen siivoajia ja kaunistajia. Sehän päätarkoitus näillä "käppyräjumalilla" onkin. Niitä on sitten kiva esittää.

    • kaikki avustukset

      pois ja ihmiset pakkotöihin vaikka risusavottaan
      kansantalouslukemat nousisivat huippulukemiin

      • vai niin

        Viittaatko tuolla jotenkin työttömiin? Tiesitkö että työttömyysturva on vain noin 6% suomalaisten sosiaalimenoista. Työeläkkeet ovat suurin menoerä eli 35%. Meinaatko siis että eläkeläiset risukkoon? Siellä on myös monta muuta suurempaa tuen saaja ryhmää ennen työttömiä.
        Olisipa suomalaisissa risukoissa ainakin elämää...


    • huonommaksivainmenee

      Niinpä niin. Ihmiset painavat ilmaiseksi töitä aivan sopimuksettomassa tilassa. Suomi on Euroopan huovovointisin maa. Hyvä barometri löytyy lähiöiden lukuisista puskista, joissa pussikalja virtaa ja tapellaan. Nyt siellä on alettu jo puhua venäjää ja muita itäeurooppalaisia kieliä sujuvasti. Hyvä Suomi, maailman paratiisi. Kaljanlaimennusko on lääke siihen kurjuuteen ja kielto vihapuheille. Eiköhän syyt ole syvemmällä. Suomalaisen luonteen vittumaisuudessa, joka aina iskee veljeään selkään. Varsinkin porvari työtätekevää.

      • werwer

        Ai saakeli siinä se tuli täyttä faktaa.


    • Banaanivaltio Suomi

      Entäpä minä. Hain yhteen paikkaa töihin. Työnantaja sanoi että hakemusta vaan tulemaan. Meiltä lähtee kohta kuski eläkeelle. No eipä ole lähtenyt. Selvisi sellainen asia. että 65v. eläkeläinen haluaa vielä 3v tehdä töitä. Ja vitut. Onko oikein? Minä 36v. saan odottaa.

    • Työtekijäänsäopettaa

      Rahan haaskausta jotta numerot näyttää paremmilta....esim..nuorten ja syrjäytyvien tukiin on syydetty miljoonia euroja. Kun katsoo millaisia määriä pystytään auttamaan on se rahaan nähden ihan älyttömän kallis ratkaisu.
      Yhtä ohjaajaa kohden voi oll vain 1-2 ohjattavaa..esim nuorten paja toiminnassa..siellä samalla lailla paprille näytetään että nimiä on enemmän..ilmeisesti tutkittavan arvoinen kohde..sama lie noissa kurssituksissa ym..työkkärin järjestämissä tilaisuuksisa..
      Ehdotan että romutetaan järjestelmä ja siivotaan haluttomat listoilta pois ja sairaat. Heille omaa toimintaa mihin ohjataan oma rahoitus..
      Työkykyiset listataan osaamisen koulutuksen ja ammattiosaamisen kautta omiin töihinsä. Jäljelle jääneistä koulutetaan ja kurssitetaan esim pätkätöihin sopivaa duunaria. Kaikille maksetaan kaikki ne kurssit ja kortit mitä omilla aloilla tarvitsee olla niitä n.6-10 jo olemassa, joista monessa tarvii ainakin ea-1, työturvallisuus, tulityö, hygieniapassin, tämä ainakin nuorille ilmainen..
      sitten tärkein se Cv- jokainen joka hakenut työtä on huomannut että puutteelliset tiedot on hylkäämis peruste..et pääse edes haastatteluun..on annettava kurssitus esim päivän luento missä harjoitellaan työhaastattelua...
      muutama olennainen seikka mitä pitää muistaa.
      1. ulkoinen olemus(alaan sopiva pukeutuminen siisti muttei yliampuva)
      2. katso silmiin ja vastaa vain oleellisiin kysmyksiin.
      3. Ota selvää yrityksestä ja työtehtävästä, harjoittele muutamia tärkeimpiä asioita mitä siinä työssä tarvitsee osata tai tietää.
      4. ole reipas, korosta innokkuuttasi ja anna kuva että todellakin haluat ja osaat työn tai haluat oppia.
      List jatkuu mutta tässä muutmia uudistus vinkkejä....

      • mouhan

        No just joo - tuollaista haistapaskaamerikanmyyntihöpästä väännettyä "työnhakukoulutuspaskaa", johon uskovat vain ne "koulutuksia myyvät" rahankerääjät, ja on kai noita "nousukautena" muutamia pentujen yltiöpäisiä yrityksiä, joissa "tipitukkainen henkilöstöpäällikkö" (toinen velkaisen firman perustajista) joka on lukenut amerikkalaisen hömppäheikin omakustannejulkaisun, "kuinka luon tyhjästä miljoonayrityksen" ja siitä osion huippuosaajan palkkaaminen.

        Mutta lyhyeesti tuohon höppälistaasi . . . HP sullekin, ja tervetuloa oikeaan elämään.


    • ei-valehtelulle

      Se mitään laskenut! Valehtelevat niin että korvat heiluu

      Suomea myydään - Eliitti valehtelee ja kansa kärsii
      http://losportalos.blogspot.com/2011/09/suomea-myydaan-eliitti-valehtelee-ja.html

      Synkkiä talousuutisia - Taas!
      http://losportalos.blogspot.com/2011/09/synkkia-talousuutisia-taas.html

      Euro-valuutan loppu oven takana - suojaudu nyt hopealla!
      http://losportalos.blogspot.com/2011/09/euro-valuutan-loppu-on-oven-takana.html

      Loistava ilmainen kirja tietoisuudesta, taloudesta ja henkisyydestä:
      http://www.scribd.com/doc/61830837/Tietoisuuden-Laajentuminen-Tahtilapsen-Perspektiivi

      Bloggaamalla voit todellakin vaikuttaa siihen miltä kollektiivinen tietoisuus näyttää ja vaikuttaa. Se on suorassa suhteessa maailmalla tapahtuviin asioihin, joista webbot toimii hyvänä esimerkkinä.

      Asiaa taloudesta, arvometalleista ja uuden ajan tietoisuudesta aina maailmaa hallitsevaan eliittiin asti. http://losportalos.blogspot.com

      • lääkäriin äkkiä

        tää tyyppi on niin sekaisin....huhh


      • Ai Kuka?
        lääkäriin äkkiä kirjoitti:

        tää tyyppi on niin sekaisin....huhh

        Sinä lääkäriin, olet niin sekaisin että et näe miten maamme eliitti pelaa kansaa vastaan, suoraan ulkomaisen riistokapitaalin syliin?


    • Rahat loppu?

      Temppu- ja tukityöllistämisrahat tältä vuodelta loppu. Se tietää, että pitkäaikaistyöttömät pääsevät taas tilastoihin. Se tietää kymmeniä tuhansia työttömiä lisää ihan näinä hetkinä. Odotellaan vaan syyskuun lukuja - synkkenee..

    • R7

      Hei me kaikki työttömät! Pyydetään tällänen merkintä työkkärin täteiltä ni eipä tartte töistä hermostua enää ikinä ja tosiaan ne tilastot kaunistuu heittämällä..Jes!
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10073106

      • Arrgghh taas

        R7 ei oo mikään merkintä, joka noin vaan merkitään jonkun tietoihin. Sen omaava on sen ihan itse yleensä omalla käytöksellään hankkinut. Alla esim. muutama karenssi työstä kieltäytymisestä jne. Ja sen voi kumota olemalla esim. työssä 5 kk. Todella harvalla virkailijalla työkkäreissä on kuulemma nuo asiantuntujavaltuudet, joilla merkintä tehdään. Ja sitä EI tehdä ilman asiakkaan omaa selvitystä!


      • R7
        Arrgghh taas kirjoitti:

        R7 ei oo mikään merkintä, joka noin vaan merkitään jonkun tietoihin. Sen omaava on sen ihan itse yleensä omalla käytöksellään hankkinut. Alla esim. muutama karenssi työstä kieltäytymisestä jne. Ja sen voi kumota olemalla esim. työssä 5 kk. Todella harvalla virkailijalla työkkäreissä on kuulemma nuo asiantuntujavaltuudet, joilla merkintä tehdään. Ja sitä EI tehdä ilman asiakkaan omaa selvitystä!

        Mitenkäs täällä lukee näin että:
        Vuoden alusta ovat virkailijat TE-toimistoissa luokitelleet työttömät työttömyysslangilla segmentteihin. Segmenteissä pahnanpohjimmaiseksi jäävät ihmiset, joita kutsutaan etuusasiakkaiksi. Virkailijan kirjoittama "R7-merkintä" johtaa niin sanottuun nelossegmenttiin, joihin kuuluvia ei enää auteta työelämän piiriin.

        Työ- ja elinkeinoministeriön ohjeistaa näin: "Tämä merkitään segmentiksi sellaisissa tilanteissa, joissa työnhakijan työllistymistä ei voida auttaa TE-toimiston keinon." Nämä ihmiset ovat useasti vähemmän koulutettuja työttömiä, ikääntyneitä tai jopa työkyvyttömiä.

        Jo keväällä Tampereella 1 000:tta pitkäaikaistyötöntä 4 000:sta uhkasi heitto ulos TE-toimiston kirjoilta. Työttömien Valtakunnallisen Yhteistoimintajärjestön (TVY:n) puheenjohtajan Lea Karjalaisen mukaan se saatiin kuitenkin estettyä.

        Ja sitten vielä näin:
        Vaarana on se, että työttömät ihmiset tietämättään segmentoidaan loppuelämäkseen ongelmatapauksiksi sen sijaan, että heitä koetettaisiin kuntouttaa työelämään.

        On sattumanvaraista kuka päättää ja millä perusteella sen luokan, johon työhakija kuuluu. On virkailijan vallassa määrätä, kenestä päästään työttömän allekirjoituksella TE-toimistoissa eroon. TVY:n puheenjohtaja Lea Karjalainen kertoo, että käytännössä arviointitoimet ovat usein karuja ja nelossegmenttiin saatetaan luokitella kovinkin työhaluisia ihmisiä.

        - On työkykyä, työhalua, mutta pärstä ei välttämättä miellytä.

        Toisaalta TE-palveluja vaille jäävien ryhmässä on myös niitä, jotka eivät ole päässeet työkyvyttömyyseläkkeelle. Työministeriön johtava virkamies määritteli keväällä niin sanotut etuusasiakkaat ja nelosryhmään kuuluvat työnhakijoiksi, jotka jätetään "lepäämään" palvelujen ulkopuolelle.

        Elikkä jos virkailijalla sattuu olemaan kivasti huono päivä ni voi merkintä napsahtaa. Näin niitä työttömyystilastoja saadaan aina muuteltua paremmaks. Ja näin sitä työkkärin suojaisissa työpaikoissa väistellään omaa vastuuta yrittää työttömälle töitä löytää. Vaikkakin ei työkkäristä nykyään ole muuhun kuin jonninjouto kurssien tyrkyttäjäks vain joilla ei rikastuteta muita kuin kurssin pitäjiä. Life is sweet ;)


    • "sitten tärkein se Cv- jokainen joka hakenut työtä on huomannut että puutteelliset tiedot on hylkäämis peruste..et pääse edes haastatteluun..on annettava kurssitus esim päivän luento missä harjoitellaan työhaastattelua..."

      HAH HAH HAH!

      Jos mies joutuu hakemaan töitä muodollisuuksien kautta, tarkoittaa se sitä, ettei mies osaa juuri mitään, vaan on pelkkä aivoton massakoulutuksen tuote. Tyypit, jotka oikeasti osaavat/ymmärtävät jotain, saavat kyllä töitä ilman muodollisia hakumenetelmiä. Juhlallisten ja täydellisellä suomen kielellä kirjoitettujen dokumenttien hiominen on kyvyttömien miesten puuhaa.

      Tekniikan alan muodollisissa työhaastatteluissa ei keskustella juurikaan tekniikasta. Päähuomio on kaikessa muussa. Asioiden pitää näyttää paperilla hyvältä. Ei saa olla liian nuori tai vanha, ei saa olla liikaa tai liian vähän harrastuksia jne. Asumismuodosta ja naissuhteistakin saatetaan kysellä. Tekniikasta saatetaan puhua sitten haastattelun loppupuolella siinä tapauksessa, että haastattelija itse on insinööri.

      Harvoissa poikkeustapauksissa hakijaa pyydetään piirtämään paperille jokin kaavio tai idea, jos todellakin etsitään tekniikan osaajaa, esim. LNA eli low-noise-amplifier tai jokin muu vahvistinjutska. Tällaisia juttuja olen isommilta pojilta kuullut. Kyseinen juttu tosin tapahtui ulkomailla.

      Jos haastattelija on jokin kana-aivoinen parikymppinen psykologian tai kauppatieteen opiskelija, huomio kiinnittyy kaikenlaisiin ihmissuhdekuvioihin ja kyseisen kanan olettamuksiin miehen personaasta, naistenviihdytystaidoista ja siittimen koosta. Siis sellaisiin nättien tyttöjen seurapiirijuttuihin. Tietysti aina voidaan kysyä, mitä nämä parikymppiset rekrytointiputiikin yliopistokanat itse osaavat: sujuuko ruuan laitto kauden kasviksista, osaako muuta kieltä kuin englantia, osaako Suomen historiaa, osaako vaihtaa sulakkeen/palaneen lampun, kuinka monta sienilajia tunnistaa, osaako kävellä hienoilla korkokengillään?

      Kanat ovat aina tavalla tai toisella mukana rekrytoinnissa sähkärin valinnasta tekniikan tohtoriin saakka. Tämä koskee siis niitä keskinkertaisia miehiä, jotka vain ovat läpäisseen jonkin koulun saadakseen ns. ammatin, ei sellaisia miehiä, jotka kykenevät luomaan jotain uutta tai tekemään asioita toisin tai pääsemään pitkälle post-doc-meininkeihin.

      No mistäkö tiedän tämän kaiken? Erehdyin joskus hakemaan TKK:lle, jossa totesin, etten itse ole yhtään lahjakas vaan helvetin tyhmä jätkä. Järjen lahjat eivät riittäneet valmistumiseen viidessä vuodessa. Nopeaälyiset tyypit saavat helposti hyviä numeroita, ja pääsevät labroihin kesätöihin. Äly ja osaaminen ratkaisee. Eri teknisten juttujen pitkäaikaisharrastajat saavat töitä harrastustensa kautta tai korkeintaan yhdellä puhelinsoitolla. Ei näiden tyyppien tarvitse käydä missään CV:n kirjoituskurssilla, koska eivät tarvitse mitään ceeveetä. Näin asioiden kuuluukin olla! Tässä ei ole mitään väärää! Ilman näitä tyyppejä kehitys taantuisi!

      Itse olen vain joskus vähän harrastellut tekniikka kuten legoja ja moottoripyöriä ja assembler/basic-amistasonkoodausta, minkä lisäksi omistan hitaat ja tyhmät aivot, joilla ei mitään koulua läpäistä. Kohtaloni on ollut siis päätyä typeriin kesätyön merkeissä tapahtuneisiin haastatteluihin... Myöhemmin sitten rekryfirmoihin anelemaan siivoushommia ja pakettiautonkuljettajan paikkoja, mistä katkeruus parikymppisiä kanoja kohtaan osittain onkin peräisin.

      Jos sinulla ei satu olemaan kannustavia vanhempia ja laajaa ystäväpiiriä, ja kaiken kukkuraksi vielä uskot kaiken mahdollisen propagandan, teet todennäköisesti valintasi yleisen mielipiteen ja mainosmaailman toiveiden mukaisesti.

      Asiat pitää tietää etukäteen...

    • MOLonpaskalaitos

      Varmaan on pudonnut 6,6% kun on ahkerasti passitettu vapaaehtoiskarenssikurssille :DD

      • iso miinus

        Kurssit syö nykyään ansiosidonnaisen päiviä, joten vapaaehtoiset on todella vähissä.


    • JL

      Töitä on aina. Ei välttämättä mukavia, hyväpalkkaisia tai omalla paikkakunnalla, mutta jos haluaa töitä tehdä niin niitä saa tehdä. Itse en ole ollut päivääkään työttömänä. Olen kylläkin joutunut vaihtamaan useasti paikkakuntaa työn takia tai kulkemaan naapuripaikkakunnalla töissä. Nykyisessä työssä aloitin niin aloituspalkka oli 7,80 tunti, palkka millä monikaan ei varmasti alkaisi töihin. Nyt se on jopa 9,72.
      Nuorempana moni kotipaikkakunnalla valitti kun ei ole töitä. Minä lähdin muualle töihin ja sanoin heille ettei ne työnantajat tule kotoa hakemaan. Moni heistäkin on joutunut toteamaan että niin kai se on.

    • ihana saada töitä

      Itse sain ensimmäisen vakinaisen paikan tänä vuonna sitten 90-luvun laman, jolloin firmastani sai kaikki verokortin ja potkun pyllyyn samalla kertaa, pomoa myöten. Määräaikainen työkin oli vuoden mittainen pesti ensin, joten omalla kohdallani tämä pitää paikkansa.

      Minut kyllä haettiin kotoa töihin ja muitakin hakijoita olisi ollut. Tosin vaihdoin paikkakuntaakin. Töitä on, mutta ei välttämättä palkanmaksajaa. Itse en ole enää nuori ja muutaman muuhun firmaan, mihin olen aika samanalaisiin töihin itse hakenut kuin mikä uusin työni on, en ole päässyt edes haastatteluihin. Työn saantiin vaikuttaa moni asia ja tiedän paljon ihmisiä, jotka huutavat suureen ääneen "töitä saa halutessaan", joutuvat kilometritehtaalle 50v eivätkä sitten enää kelpaakaan oikein mihinkään. Koulutettu ei pääse mäkkäriin enää valmistuttuaan ja ikäihminen ei pääse töihin, joissa haetaan nuorekasta ilmapiiriä..kyllä tuo 7 euroa on ihan hyvä palkka, mutta jos on nuorehko ja riski ja mieluiten mies, ei ole oikea ihminen sanomaan, että kaikki muutkin saavat töitä. Minulta työn saanti vaati 3,5 vuoden uudelleenkoulutuksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      102
      2790
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      235
      1913
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      112
      1866
    4. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      135
      1548
    5. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      93
      1400
    6. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      23
      954
    7. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      37
      944
    8. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      90
      926
    9. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      46
      798
    10. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      43
      794
    Aihe