Kysyisin vähän kihomadoista, sillä olen 98% varma, että olen saanut tartunnan, vaikka perheessämme ei ole kovin pieniä lapsia. Olen jo etsinyt netistä tietoa ja kysynyt terveyskeskuksesta (vaikka terveydenhoitajat vaikuttivat olevan aika pihalla asian suhteen).
Eli leviävätkö kihomadot VAIN suun kautta? Eli munia kulkeutuu vaikka kädestä suuhun. Madothan munivat peräaukon tuntumaan(?), joten voivatko ne myös lisääntyä suoraan sillä tavalla? Kun joka päivä käy kuitenkin suihkussa..
Onko yksi oireista alkuillasta alkava (tuntuu myös yöllä) inhottava kiemurtelun tunne peräaukossa? Terveyskeskuksessa sanottiin että se on "outo" oire, koska matojen ei pitäisi tuntua, koska ne ovat niin pieniä. Kutinaa minulla ei juuri ole. Ensimmäisenä oireena sitä oli, mutta se sitten viikon sisällä katosi ja tuntui vain kiemurtelua. Muilla perheenjäsenilläni ei ole oireita.
Otettiin siis kuitenkin koko perheen kanssa Pyrvinit ohjeen mukaan ja kaikki oireet katosivat (ihanaa, sai nukkua vihdoinkin kunnolla). Kahden viikon päästä (päivää ennen kun lääke piti ottaa uudestaan) alkoi taas tuntua kutinaa, joten munat olivat varmaan kuoriutuneet. Otettiin siis se toinen lääkesatsi, mutta nyt minulla eivät oireet menneetkään kokonaan ohi. Parin päivän päästä alkoi taas tuntua pientä kiemurtelua ja kutinaa.
Otamme seuraavaksi uuden lääkekuurin vahvempaa lääkettä (jotain Vermoxia). Tarviiko siihen välttämättä reseptiä? En haluaisi ruveta kuskaamaan ulostenäytettä labraan, kun oireetkin ovat kerta niin selvät. Vai? Terveyskeskuksessa myös sanottiin, että peräaukon päälle voi yöksi laittaa teipin ja aamulla sitten katsoa, onko siihen ilmestynyt matoja. Onko kuin luotettava?
Olisi lohduttavaa, jos kertoisitte omia kokemuksianne asian suhteen. Tai antaisitte neuvoja.
Kiitos.
Kihomadot
Puh.
1
420
Vastaukset
- sh
http://www.tartuntatautiliitto.fi/kihomato.html
Vermox on reseptilääke, sille on olemassa määräaik.lupa.
Kyllä teippikoe on luotettava...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois
Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie943432Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia
Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta23332Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää502353Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten762301Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!
Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut832257Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1392078Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa
ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt291843HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a364101834Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1161772Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki
Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin401595