En ole ikinä mainostanut netin kautta, ja koska kohderyhmäni kuuluu ikäryhmään joka aika ahkeraan käyttää Facebookia, tekisi mieli kokeilla josko saisin muutaman uuden asiakkaan. Tällä hetkellä taannoisen sairastamisen (=vähempien työtuntien) takia rahatilanne on vähän huononpi, joten tuo kuulostaa hinnoittelultaan järkevältä.
Mutta missään ei ole ihan tarkkaan käynyt ilmi tällaiselle noviisille, että miten tuo maksupuoli toimii? Monessa nettikesksuteussa sanotaan, että : Kuten Googlessa ja vastaavissa. Mutta kun en tiedä miten se näissä vastaavissakaan toimii.
Ymmärsin, että mitä enemmän maksat, sitä useammin mainos näkyy ja että voi laittaa katon mitä korkeintaan päivässä maksaa. Mutta mikä on minimi-summa, että on järkevä laittaa? Entä voiko määrittää, että kuinka kauan mainos pyörii, vai millä se sitten katkaistaan? Pelkään, että maksut kuitenkin nousevat korkeaksi, enkä ole vielä uskaltanut kokeilla.
Siksikään en halua kallista kampanajaa, että tarvitsen vain vähän uusia asiakkaita, tiettyyn työhön, en päätyöhöni. Olen loukannut käteni ja liikkeeni toinen palvelu rasittaa sitä vähemmin kuin pääartikkeli. Tähän toiseen siis kaipaan muutamaa uutta, ettei päätyön vähennys vaikuttaisi liikaa tuloihin. Vakuutuskorvaus-tappelu kun kestää ja kestää..
Facebook-mainostaminen?
18
2623
Vastaukset
- Kokenut mainostaja
Facebook-mainonta on ihan jees hyvin toteutettuna. Eli tarkasti halutulle kohderyhmälle suunnattuna.
Maksu tapahtuu luottokortilta viikon sykleissä. Jos kortilta loppuu kate, sulkeutuu mainos siihen asti kunnes kortilla taas on katetta ja olet käynyt pistämässä mainoksen takaisin "toimintaan".
Mainoksen maksun voi määrittää joko näyttökertojen tai klikkauskertojen mukaan. Jos mainos on todella houkutteleva ja saa ihmiset klikkaamaan sitä, on näyttäkertojen mukaan toimiva parempi ratkaisu. Saat tällöin paljon enemmän kävijöitä sivuillesi samalla rahalla.
Jos taas tuote on semmoinen että saattaa kiinnostaa vain tiettyä(pienehköä) kohderyhmää, jotka jo klikatessaan ovat melko potentiaalisia asiakkaita niin tällöin klikkausperusteinen mainonta on parempi.
Päiväbudjetin voi asettaa haluamansalaiseksi. esim. 3,5€/vrk, joka tekee n. 100€/kk. Kannattava minimisumma on se minkä itse koet semmoiseksi. Sitä ei välttämättä tiedä edes kuin jonkinaikaa kokeiltuaan. Kohtuu pienellä kannattaa varmasti aloittaa. Sitten jos asiakkaita alkaa löytymään niin sitä kannattaa kasvattaa(mikäli siis haluaa kasvattaa asiakaskuntaansa).
Voi määrittää kauanko mainos pyörii, voi myös määrittää mihin kellonaikoihin, minä viikonpäivinä, minkä ikäisille, kummalle sukupuolelle, vaiko aivan kaikille, se näkyy.
Omien kokemuksien mukaan facebook-mainonta toimii kun saa aikaiseksi houkuttelevan näköisen mainoksen ja kohdentaa sen järkevästi oikeanlaiselle kohderyhmälle.
Esim. alumiinivanteita autoon ei kannata suunnata välttämättä ikäryhmille yli 50v, eikä välttämättä myöskään naisille. Kohderyhmä voisi olla 18-30v miehet. Tottakai joku 1/1000 naisesta ostaa semmoisiakin, mutta koska se ei ole kovin potentiaalinen kohderyhmä sitä ei välttämättä kannata käyttää.
Etenkin klikkausperusteisella mainonnalla tulee välttää semmoista että mainosta klikkaavat ihmiset joita kyseinen tuote ei pätkääkään kiinnosta ja sitten poistuvat heti sivuilta huomattuaan että tämähän on (heille) jotakin shittiä.- ime munaa
Sinäkin olet pelkkä pummi.
- kokenut mainostaja
ime munaa kirjoitti:
Sinäkin olet pelkkä pummi.
Hienoa että uskallat huudella netin välityksellä. Sääli että tositilanteessa oltaisiin niin nöyrää poikaa.
- Kokematon mainostaja
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Vielä sitä tarkennan, että voinko heti alkuun esim. valitakin, että mainos pyörii vain kuukauden? Jotta näkisi ensin onko järkevää jatkaa.
Vähän hirvittää tuo että käytetään tuolla tavalla luottokorttia, mutta kaippa tämä on jo sen verran tunnettu ja luotettava palvelu, että uskaltaa luottaa.
Minulla on yritykselle vain Visa Electron (tosi harvoin tarvii maksaa missään kortilla, yleensä tulee tavaran mukana lasku), jos se ei käy, niin täytynee käyttää sitten omaa luottokorttia..
Juuri se tuossa kiinostaakin, että asiakasryhmän saa niin hyvin kohdennettua. Palveluni on sellainen, joka ei 100% varmasti kiinosta miehiä (tai mistäs sitä nykyään ihan varmasti tietää..) ja aika hyvin tietää tuon ikä-jakumankin. Eli minulla on parturi-kampaamo, mutten tarvitse lisää parturoitavia enkä kampaamopuolelle vaan muuhun liikkeessä tarjoamaani palveluun.
Ainoa mikä tuossa klikkaamisessa hämää, on se ettei itse tule ikinä klikattua mitään mainoksia facebookissa, vaan saatan pistää firman nimen muistiin ja googlettaa sen. tai no.. Toisaaltahan se olisi hyvä, jos kerran klikkauksista maksetaan. Kyllästyin itse, kun joskus klikatessa päätyi sivuille joissa heti kysytään lupaa käyttää tietojani jne. - Kokenut mainostaja
Voit valita heti alkuun kauanko se pyörii.
Maksutapoina saattoi olla myös PayPal ja jotain muitakin. Ties vaikka olisi tullut jotakin muutoksiakin/lisää maksutapoja viimeisen vuoden aikana. En tuota maksupuolta ole tarkkaillut aikoihin, kun on mennyt luotolla alusta saakka ja toiminut ihan hyvin.- Kokematon mainostaja
Kiitos! Olit iso apu! Nettimainostamista kun en ole ikinä edes harkinnut (toki on nettisivu ja yrityksen facebook-sivu), ja asiakkaita on riittäänyt hyvin, mutta nyt kun haluaisin hieman muuttaa painotusta. olen tehnyt n.90% perineteistä parturi-kampaamo-työtä ja n.10% erikoisempaa palvelua, jota ei saa monesta paikkaa edes suht isossa kaupungissa. Nyt kun käsi kiukuttelee, olisin halukas muuttamaan tuota jakoa niin, että tuo kädelle kevyempi työ olisi jopa 30-40% ajasta, joten siihen haalisin ihan uusiakin asiakkaita. Koska palvelu on suht uusi ihmisille, niin ajattelin laittaa jonkun tutustumistarjouksen. Taidanpa usklataa kokeilla, kiitos kovasti! Mietin ensin, saako tällä sivustolla järkeviä vastauksia, mutta onneksi kysyin!
Joskus aikanaan kysyin jostain tietokone-ongelmasta ja sain lähinnä naljailua vastaukseksi..
- wefwerfg34gre
Tämä on harvinainen ketju, kun asialliseen kysymykseen tuli asiallisia vastauksia. Pisteet tästä.
Facebook on todellakin hyvä mainoskanava, itse olen käyttänyt klikkiperusteista mainontaa, koska mielestäni sillä saa parhaimman tuoton rahoille, mutta tosiaan kiinni mitä haluaa aina mainostaa.
Olen käyttänyt Facessa myös http://www.facebook.com/ilmainentuotejokapaiva -sivustoa. Kerran tuli noin 100 osallistujaa, toisella kerralla yli 800. Sivuille tuli kävijöitä tuolla suuremmalla määrällä lähes 4000. Kyseessä oli verkkokauppa, ja sen huomasi muutaman viikon päästä että tuo kannatti. Ja mikä parasta, Ilmainen tuote joka päivä -sivuston käyttö on kaikille, myös yrityksille ilmainen. Kannattaa tutustua, joskin en tiedä onko siellä enää paikkoja.- painu vittuun
Sinä olet sama pelle. Ehkä poliisi olisi kiinnostonut tilasta.
- Faktaa tuloksista
Pelkkä huijaus, älä putoasiihen loukkuun.
- Hae oikea työ
Olet naurettava tyypillinen pelle. Eli surkea "netti, ilmoitus, mikävaan, paskatilan myyjä".
Teitä riittää nykyään koko ajan esiintymässässä yrittäjinä. Ei ole ihmekään, koska koko toimintanne perustuu VAIN JA AINOASTAAN PETOKSEEN. - wefwerfg34gre
Se siitä asiallisuudesta sitten...
- Kokenut mainostaja
Kun ei anna huomioita näille pelleille nimimerkkien "ime munaa", "painu vittuun", "Faktaa tuloksista" ja "Hae oikea työ" nickien takaa angstaaville, jotka tässä tapauksessa ovat yksi ja sama sään murjoma raukka, niin menevät muualle itkemään.
- Rosalindo
Hyvä aihe ja mielenkiintoista luettavaa.
Noilta kakaroilta pitäisi repäistä piuha irti internettiin.
Kiitos kovasti! - Nostetaantopicciylos
Miten tilanne on 2017-2018?
- exface
Luin pari juttua Facebook-mainostuksesta ja siinä kyllä todettiin, että marginaali on todella pieni. Rahaa ei tule, mutta "näkyvyyttä". Kannattaako siitä maksaa on eri asia.
- odotettavissa
Facebook mainosta on mielestäni yliarvostettua. Tein mainoksen faceen, julkaisin sitä ryhmissä joita asian tiesin ehkä kiinnostavan ja sain 2pv aikana n. 16.000 katsojaa. Mutta face mainos-ohjelman kautta hikiset 86 katsojaa 2pv aikana. samalla mainoksella. Jossain menee pahasti perseelleen. Joten katkaisin mainonnan, miksi tuhlaisin rahoja mainnonnalla joka ei tuota tulosta, kun voin itse mainostaa tehokkaammin. Mielestäni aika kusetus. Tiedän kuitenkin mainonnasta vuosien kokemuksella. Sopii kelle sopii face, mutta asia paikka se ei ole asia mainokselle, ei ainakaan heidän kauttaan.
- Anonyymi
Like ei fyrkkaa tuo,
- Anonyymi
Täsdä ei rikastu kuin face.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818