tietoisuus ei ole aivoissa

Jumalan kädessä

Katsoin ohjelmasarjan Mielen salattu voima.Olen aika yllättynyt sarjan kolmannesta osasta.Eivätkö ihmiset todella tiedä vielä nykypäivänäkään,että meidän tietoisuutemme ei ole sidottu aivojen toimintaan.Ihmisen tietoisuus ei katoa mihinkään ruumiin kuollessa.Kyseisessä ohjelmassa oli muutamia ihmisiä,jotka kertoivat ruumiista-irtautumiskokemuksistaan.Mutta he eivät menneet 'rajan' yli vaan palasivat takaisin ruumiiseensa.Siksi he eivät tiedä,että se kaunis valo,rakkauden tunne ja ihanuus ovat vain portti.Seuraava askel siitä on Tuonela tai Taivas.Ihmisille jää harhakuva,että kaikki pääsevät taivaaseen.Eihän kaikki edes halua sinne.Monet ihmiset uskovat,että kuoleman jälkeen on vain tiedoton pimeys.Yllätys on ikävä,kun he tulevatkin Valtaistuimen eteen.

31

1092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä informaatio-tulvan funktio on luoda tietoisuudelle jatkumoa mm. tälläiselle?
      Suurin osa informaatiosta pyrkii vangitsemaan tietoisuuksia/"sieluja" kuviinsa, eli myös ilkeiden paskiaisten ideoimiin maailmoihin.
      Näihin kuuluvat kristiuskon helvetti kuvasto, siis konkreettisena fyysisenä ja henkisenä kidutuspaikkana, ja toisaalta taivas täydellisenä nautinnon paikkana.
      Ne perustuvat vain ihmisen luomalle materialiselle näkemykselle, eli se taivaskin kultaisine katuineen ja jeesuksen helmoissa ikuisesti kyykistelyineen on lopulta harhaa?
      On siis olemassa ainoastaan tietoisuutta sitovaa informaatiota.

      Kuvasto joka on vaikuttanut vuosisatoja ja hyvin laajasti tietoisuusia aivopesten on perus-kristillinen helvetti&taivas kuvasto.
      Ei siis ihme että voimme muuntua kuvittelemaan kuolemanjälkeinen elämä vain materian kautta.
      Silloin joutuu kurimukseen jossa antautuu kehon(eli kulkuneuvomme) ja ympäristön vietäväksi ja se merkitsee vankeutta.
      Suurimmalle osalle täällä oleville on täytynyt jossain vaiheessa juuri niin käydä? Miksi, siksi että elämme fyysisen rajoittuneisuuden maailmassa.
      Kuolemanrajakokemuksissa 80% käsittelee jollain tavalla taivasta ja loppu 20% epä-mielyttävää kokemusta, eli helvettiä.

      Mutta onko muuta?
      Eli mikä on sitä aitoa todellista Elämää?
      Tarkoitan täydellistä vapautta ja tyytyväisyyttä niin, ettei tunne&tajua rajallisuutta, ettei tarvitse valittaa,,mistään,, ei mistään eikä enää koskaan?

    • Jumalan kädessä

      Tietoisuus on meissä jo syntyessämme.Mutta emme pysty ymmärtämään sitä ennenkuin aivomme ovat tarpeeksi kehittyneet.Taivaaseen ei ole muuta tietä kuin Jeesus.

    • JonesHenry

      Taas lisää idioottimaista helvetillä pelottelua. Antakaa jo olla!

    • ...

      Ja jonain päivänä notkistuvat sinunkin polvesi Herran edessä.Silloin toivoisit,että kunpa joku olisi kertonut totuuden.

      • (toim.huom.)

        Tosiasiassa sinäkään et tiedä etkä opeta totuutta!
        Ei totenapitäminen ole pelastava usko!
        Maailma on täynnä eri tavoin tunnustavia kristinuskonkin suuntia, joiden uskossa ei todellisuudessa ole mitään yhteistä ajatusta.
        Opinkohtien erot muokkaavat kokonaisuuden niin, että sen mikään osatekijäkään ei sisällä yhtäläistä merkitystä kuin naapurilahkollaan on.
        Vain Raamattu omine merkityksineen pysyy yhtäläisenä.


      • JonesHenry
        (toim.huom.) kirjoitti:

        Tosiasiassa sinäkään et tiedä etkä opeta totuutta!
        Ei totenapitäminen ole pelastava usko!
        Maailma on täynnä eri tavoin tunnustavia kristinuskonkin suuntia, joiden uskossa ei todellisuudessa ole mitään yhteistä ajatusta.
        Opinkohtien erot muokkaavat kokonaisuuden niin, että sen mikään osatekijäkään ei sisällä yhtäläistä merkitystä kuin naapurilahkollaan on.
        Vain Raamattu omine merkityksineen pysyy yhtäläisenä.

        Ilmestyskirjan kirjoitti apostoli Johannes mahdollisesti huumehouruissa.


        Kristityt evankelistat käyttävät Raamattua helvetillä pelottelemisen aseena. Kukaan meistä ei tiedä kuka joutuu pimeään kuoppaan ja kuka ei! Jeesus sanoo että lopun aikana hän tulee erottelemaan itse henkilökohtaisesti jyvät akanoista sen perusteella kuinka me kohtelimme LÄHIMMÄISTÄMME! Sinne valoisaan paikkaan ei siis todellakaan päästä kirkumalla ja jodlaamalla "Jeesus on herra! HOOSIANNA!!!"


        Jeesus sanoo varsin selvästi mitkä ovat ehdot päästä Jumalan yhteyteen. Lopun päivinä kukaan meistä ei tiedä varmasti mitä tapahtuu. En kuitenkaan hyväksy sitä, jos joku tekopyhä muotiuskovainen helvetillä pelotteleva tekokristitty alkaa minua uhkailla! Jos joku uhkailee, se on parasta olla Jumala! Nämä muotiuvkovaiset julistavat kadotustuomioitaan kelle vaan huvittaa! Minä tunnen heidät! He ovat tekopyhyyttä täynnä!


        Lopulta kukaan meistä ei tiedä, missä löydämme itsemme kun "valot sammuvat"


    • kokija

      Tästä välähti tietoisuuteen että hengen vaikutuksesta karkeaan materiaan syntyy jotain uutta, jota sanomme ihmistietoisuudeksi. Tämä ihmistietoisuus tajuaa jossain vaiheessa kykenevänsä irtautumaan aivoista ja kehosta säilyttäen tietoisuuden.

      Tietoisuus ilman karkeinta ruumista on välimuoto. Kun tuo puoliaineellisessa kehossa oleva tietoisuus on edelleen hengen vuorovaikutuksessa, se kultivoituu sellaiseksi, että se kokee Jumalan läpäisevän itseään koko ajan.

      Tässä vaiheessa tietoisuus antautuu Jumalalle koska huomaa olevansa hyvin elävästi ja selkeästi vain kuva Jumalan mielessä. Kuvalla ei ole itsenäistä olemassaoloa ollut eikä tule. Jumalaan lopullisesti upottuaan Jumala puhuu kuvan kautta tai on puhumatta.

    • tryytr764r674567576e

      Kristinuskon mukaan kuoleman jälkeen ei kiidetä suoraan joko taivaaseen tai helvettiin, vaan kuolleet nukkuvat tuomiopäivään asti haudoissaan tai missä lie. Tuomiopäivänä he saavat uudet tuliterät ruumiit, vain harvat ja valitut päätyvät taivaan iloon, erittäin suuri osa menee sinne kitumaan ikuisesti missä on oleva itku ja hammastenkiristys (tätä varten tarvitaan se ruumis!).

      Eli toisin sanoen ohjelmassa sanottu ei tue mitenkään kristinuskon sanomaa, pikemminkin päinvastoin. Ohjelmassa mm. sanottiin, että (oliko se nyt) 10-20 % näistä sydänpysähdyspotilaista raportoi kuolemanrajakokemuksesta. Suurin osa siis joko ei koe mitään tai ei ainakaan kerro kokeneensa mitään.

      • Jeesus Raamatun mukaan saarnasi tuonelassa vangittuina olleille(Luuk;23,,24?)?
        Mitä tulee tuomiopäivään, niin eikö se ryöväri päässytkään heti Jeesuksen kanssa paratiisin, kun tuomiopäivän jälkeinen päivä on vasta "se päivä"?

        Mitä tulee nde;ee kokemuksiin, niin ehkä vähäinen määrä selittyy sillä, että kaikki eivät käy aivan kuoleman rajalla?
        Vain "rajalla" oikeasti vierailleet ovat palanneet kertomaan kokemastaan(rajan yli menneet tietty eivät).


      • mrnoubody kirjoitti:

        Jeesus Raamatun mukaan saarnasi tuonelassa vangittuina olleille(Luuk;23,,24?)?
        Mitä tulee tuomiopäivään, niin eikö se ryöväri päässytkään heti Jeesuksen kanssa paratiisin, kun tuomiopäivän jälkeinen päivä on vasta "se päivä"?

        Mitä tulee nde;ee kokemuksiin, niin ehkä vähäinen määrä selittyy sillä, että kaikki eivät käy aivan kuoleman rajalla?
        Vain "rajalla" oikeasti vierailleet ovat palanneet kertomaan kokemastaan(rajan yli menneet tietty eivät).

        Eivät läheskään kaikki ruumiistapoistumiset johda kuolemanrajatapauksiksi.

        On henkilöitä jotka tietoisesti hallitsevat 'irtautumisen' ruumiistaan, joka mahdollistaa ajatuksen nopeudella liikkumisen.

        Ns. kuolemanrajakokemuksen läpikäynneillä on melkein kaikilla samantapaiset tuntemukset.
        Kevyt, lempeä olotila josta oli vaikeuksia palata tähän tietoisuuteen.
        Kiinnostus materiaan oli myös kadonnut, mikä on ymmärrettävä asia...olivathan he hetken kokeneet jotain suurempaa.


      • Myötäeläjä kirjoitti:

        Eivät läheskään kaikki ruumiistapoistumiset johda kuolemanrajatapauksiksi.

        On henkilöitä jotka tietoisesti hallitsevat 'irtautumisen' ruumiistaan, joka mahdollistaa ajatuksen nopeudella liikkumisen.

        Ns. kuolemanrajakokemuksen läpikäynneillä on melkein kaikilla samantapaiset tuntemukset.
        Kevyt, lempeä olotila josta oli vaikeuksia palata tähän tietoisuuteen.
        Kiinnostus materiaan oli myös kadonnut, mikä on ymmärrettävä asia...olivathan he hetken kokeneet jotain suurempaa.

        Jep, kuulemma on heitä jotka pystyvät poistumaan kehostaan ja palaamaan.
        Onkohan valvotuissa labra-olo-suhteissa nde-ilmiötä tutkittu?


      • mrnoubody kirjoitti:

        Jep, kuulemma on heitä jotka pystyvät poistumaan kehostaan ja palaamaan.
        Onkohan valvotuissa labra-olo-suhteissa nde-ilmiötä tutkittu?

        Tarkoitin tietysti obe;ta.


      • kokija
        Myötäeläjä kirjoitti:

        Eivät läheskään kaikki ruumiistapoistumiset johda kuolemanrajatapauksiksi.

        On henkilöitä jotka tietoisesti hallitsevat 'irtautumisen' ruumiistaan, joka mahdollistaa ajatuksen nopeudella liikkumisen.

        Ns. kuolemanrajakokemuksen läpikäynneillä on melkein kaikilla samantapaiset tuntemukset.
        Kevyt, lempeä olotila josta oli vaikeuksia palata tähän tietoisuuteen.
        Kiinnostus materiaan oli myös kadonnut, mikä on ymmärrettävä asia...olivathan he hetken kokeneet jotain suurempaa.

        Minulla oli 19 vuotiaan tässä elämässä kuolemanrajakokemus, mistä en koskaan palaa takaisin. Olen osittain edelleen siellä missä sinä hetkenä olin. Aina on kevyttä ja ihanaa. Iihmeellistä että tämä materiaruumis jota tuskin koen, on vielä mukana. Mutta niinkauan kuin tämä on mukana, niin toimitetaan asioita :)


      • huilailee
        kokija kirjoitti:

        Minulla oli 19 vuotiaan tässä elämässä kuolemanrajakokemus, mistä en koskaan palaa takaisin. Olen osittain edelleen siellä missä sinä hetkenä olin. Aina on kevyttä ja ihanaa. Iihmeellistä että tämä materiaruumis jota tuskin koen, on vielä mukana. Mutta niinkauan kuin tämä on mukana, niin toimitetaan asioita :)

        Minulla oli 16.v. hyvin selvä ruumiista poistumis kokemus. Vaikka siinä iässä elämä on jokaisella kevyttä,tunsin sen hetkisen olotilani vieläkin kevyemmäksi.
        Kun istuin itseni vieressä keskellä päivää kahvi pöydässä, minulle tuli hätä, että kuinka pääsen takaisin siihen itseeni joka istuu vieresäni tai siis ruumiiseni.En ollut se ruumis vaan se joka istui sen ruumiin vieressä.Olin tietoisuuteni ja samanlaisessa hahmossa kuin se ruumis jonka vieressä istuin.Aikaa siitä tapauksesta on kulunut pian 60.v ja edellen olen siinä kevyessä tilassa,,mieleltäni.


      • tieteentuloksia
        huilailee kirjoitti:

        Minulla oli 16.v. hyvin selvä ruumiista poistumis kokemus. Vaikka siinä iässä elämä on jokaisella kevyttä,tunsin sen hetkisen olotilani vieläkin kevyemmäksi.
        Kun istuin itseni vieressä keskellä päivää kahvi pöydässä, minulle tuli hätä, että kuinka pääsen takaisin siihen itseeni joka istuu vieresäni tai siis ruumiiseni.En ollut se ruumis vaan se joka istui sen ruumiin vieressä.Olin tietoisuuteni ja samanlaisessa hahmossa kuin se ruumis jonka vieressä istuin.Aikaa siitä tapauksesta on kulunut pian 60.v ja edellen olen siinä kevyessä tilassa,,mieleltäni.

        Hmm.. jos pöydässä istui muita, näkivätkö hekin sinut kahdentuneena?

        Lääketieteessä tunnetaan hallusinaatio nimeltä dobbelgänger. Sitä esiintyy erinäisten aivoperäisten ongelmien yhteydessä, mutta satunnaisesti terveilläkin ihmisillä. Sinulla hallusinaatio ilmeni herkässä teini-iässä. Onneksi vaiva ei jäänyt pysyväksi.

        Tässä toinen, hieman hauskakin tarina. Tunnetun luonnontutkijan Carl von Linnen elämänkerrassa kertoillaan häntä vaivanneesta kaksoisolennosta:

        Linne kärsi usein migreenikohtauksista. Neurologi Macdonald Critchley kertoo, että kun hänen päänsärkynsä alkoi, hän saattoi alkaa hallusinoida. Carl Linne -haamu, jonka vain hän itse näki, saattoi ilmestyä hänen viereensä. Haamu kellui ja teki samaa mitä oikea Carl teki. Niinpä kun Carl oli puutarhassaan tutkimassa kasveja ja kumartui poimimaan niitä, hän näki haamunsa kävelevän ja kumartuvan samalla tavalla. Linne ei pelännyt haamuaan vaan tottui siihen.

        Critchley kuvailee, että haamu saattoi joskus istua Linnen työpöydän ääreen, minkä Linne oletettavasti jätti vain huomiotta. Kerran professori Linne oli pitämässä yliopistolla luentoa, ja kesken luennon hän päätti lähteä hakemaan näytteitä toimistostaan esitelläkseen niitä oppilailleen. Kun hän pääsi toimistonsa ovelle ja avasi sen, hän huudahti: Ohoh, minähän olen jo täällä!


    • itämainen...

      oppi on aina lähtenyt siitä että tietoisuus luo aivot eikä aivot tietoisuutta.Joku kirjailija sanoi että kunlääketieteen opikelijat oikeen pänttäävät niitä ruumiissa syntyneitä kemiallisia prosesseja niin on vaara että koko ihminen aletaan nähdä vain kemiallisena prosessina.Tämä vaara on toteutunut täydellisesti

    • Se tietoisuus mikä on ihmisessä on alunperin kaipaus jumalan yhteyteen,sen mikä jumala kätki ihmisen sisimpään kun antoi elämän hengen ihmiseen luodessa ihmisen omaksi kuvakseen.
      Niin ihmisestä tuli elävä sielu,lankeemuksen seurausena sen yhteys särkyi ihmisen ja jumalan välillä.
      Ihminen lähti omille teileen kulkee sitätietä edelleenkin,kohten tuhoaan.

    • 18 + 2

      Katsoin myöskin kyseisen dokumentin ja minusta näitä kokemuksia ei liitetty mihinkään uskontoon. Ja miksi pitäisikään. Todennäköisesti kaikilla ihmisillä on sama tilanne edessään uskonnosta riippumatta.

      Tietysti taustasta riippuen rajatilakokemuksissa näkyvän valon tai valohahmon voi liittää enekeliin tai johonkin jumalaan. Kaikki kuitenkin puhuivat voimakkaasta valosta ja rakkauden tunteesta. Silti tämän ei tarvitse olla kristinuskon jumala. Ja tuskin sellaisenaan onkaan.

      No, nämä asiat selviävät sitten jokaiselle ajastaan.

      Typerää pelotella täällä ihmisiä hevetillä, itse en usko henkilökohtaisesti, että helvettiä on edes olemassa. Eiköhän siinä ole pahantekijälle rangaistusta kerrakseen, kun elämän filminauha pyörii edessä, ja kuoleva tuntee myöskin pahojen tekojensa vaikutukset muihin ihmisiin. On siinä monella ihan tarpeeksi kärvistelemistä ilman helvettiäkin.

      • Sanaa kerran on luottaminen,hetvetti ei ole alunperin ihmistä varten,koska jumala suunitteli toista hän lähetti poikansa pelastus renkaaksi jota siihen tarttuvat pelastuisivat.
        Jotka jättävät siihen tarrtumisen hukkuvat he eivät pelastu,silloin he joutuvat samaan paikkaan kun saatanakin sille on helvetti valmistettu jo maailman perustamiseta saakka.
        Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi Ilm 20 :14
        On kerra edessä pelastus rankaan jättäneillä.


      • kuulija1 kirjoitti:

        Sanaa kerran on luottaminen,hetvetti ei ole alunperin ihmistä varten,koska jumala suunitteli toista hän lähetti poikansa pelastus renkaaksi jota siihen tarttuvat pelastuisivat.
        Jotka jättävät siihen tarrtumisen hukkuvat he eivät pelastu,silloin he joutuvat samaan paikkaan kun saatanakin sille on helvetti valmistettu jo maailman perustamiseta saakka.
        Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi Ilm 20 :14
        On kerra edessä pelastus rankaan jättäneillä.

        Kun fyysinen tietoisuus loppuu ja siirtymävaihe on ajankohtainen, joudumme käymään lävitse ns. kiirastulen.

        Tilassa käydään lävitse mennyt maallinen, kaikki kokemukset, valinnat...
        miten olemme kohdelleet lähimmäisiämme? Joudumme kokemaan ne tunteet jotka olemme 'uhreillemme' aiheuttaneet ym ym.
        Tämä on tila, mistä ei pääse pakoon, kaikki selvitetään, mitään ei voi salata... piilottaa...peittää.
        Tämä on melkoisella varmuudella se helvetti josta jaksetaan puhua, mutta todellisuudessa ns. kiirastuli on hyödyllinen paikka, koska siellä poltetaan 'huonoa' karmaa.
        Riippuen menneestä elämästä, kokemus voi olla rankka...tässä tilassa ehkä oivalletaan valintojen merkitys?
        'Vääriä' valintoja paljon...pitempi kiirastuli....'oikeiat' valinnat ovat tae lyhyemmälle visiitille?


      • kuulija1 kirjoitti:

        Sanaa kerran on luottaminen,hetvetti ei ole alunperin ihmistä varten,koska jumala suunitteli toista hän lähetti poikansa pelastus renkaaksi jota siihen tarttuvat pelastuisivat.
        Jotka jättävät siihen tarrtumisen hukkuvat he eivät pelastu,silloin he joutuvat samaan paikkaan kun saatanakin sille on helvetti valmistettu jo maailman perustamiseta saakka.
        Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi Ilm 20 :14
        On kerra edessä pelastus rankaan jättäneillä.

        kuulija1, Raamatussa Roomalaisille 9; 22;ssa luke näin: "Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on
        m ä ä r ä t t y tuhottaviksi.
        23 "Loppumattoman kirkkautensa hän taas on antanut ilmetä niistä astioista, joita kohtaan hän osoittaa laupeutta ja jotka hän on v a l m i s t a n u t kirkkautta varten."

        Eli suomeksi tuo merkitsee Raamatun mukaan sitä että ihmisten kohtalot on määrätty etukäteenJumalan toimesta niin ettei ihminen itse voi mitään,,eli jos häntä ei ole valittu kirkkautta varten on aivan sama mitä hän puuhastelee,,hän joutuu helvetin liekkeihin koska on määrätty polttoaineeksi sinne.

        Tuollaista sadistista jumalkuvaa te vaaditte tuntevia ja ajattelevia ihmisiä palvomaan! Juuri tuollaista perverssiä inhottavuutta vielä ylistämäänkin,,hävetkää sydämienne kylmyyttä!


      • mrnoubody kirjoitti:

        kuulija1, Raamatussa Roomalaisille 9; 22;ssa luke näin: "Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on
        m ä ä r ä t t y tuhottaviksi.
        23 "Loppumattoman kirkkautensa hän taas on antanut ilmetä niistä astioista, joita kohtaan hän osoittaa laupeutta ja jotka hän on v a l m i s t a n u t kirkkautta varten."

        Eli suomeksi tuo merkitsee Raamatun mukaan sitä että ihmisten kohtalot on määrätty etukäteenJumalan toimesta niin ettei ihminen itse voi mitään,,eli jos häntä ei ole valittu kirkkautta varten on aivan sama mitä hän puuhastelee,,hän joutuu helvetin liekkeihin koska on määrätty polttoaineeksi sinne.

        Tuollaista sadistista jumalkuvaa te vaaditte tuntevia ja ajattelevia ihmisiä palvomaan! Juuri tuollaista perverssiä inhottavuutta vielä ylistämäänkin,,hävetkää sydämienne kylmyyttä!

        Niiden kohtalo,jotka ovat hyljäneet hän tajoamantien.
        Totuus on tekevä vapaaksi,sadistilla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.
        Jumalattomat häviävät kerra,kun heidän aikansa päätyy.


      • kuulija1 kirjoitti:

        Niiden kohtalo,jotka ovat hyljäneet hän tajoamantien.
        Totuus on tekevä vapaaksi,sadistilla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.
        Jumalattomat häviävät kerra,kun heidän aikansa päätyy.

        Ei edes voi olla jumalattomia koska kaikki ovat oppinne mukaan jumalasta. Mutta tuo prsentaatio on kyllä totisinta totta juuri Raamatun mukaan.


    • 10 + 10

      Minusta on väärin yhdistää tähän nyt mitään uskontoa tai Raamatun lauseita. Totuus on tuolla jossain, ei välttämättä Raamatussa tai kristinuskossa. Tai ylipäätään missään uskossa.

      Jokainen meistä kuolee, uskoi mihin tahansa. Myös kuoleman jälkeiset tapahtumat sattuvat kaikille, uskonnosta riippumatta.

      Outoa, ettei rajatilakokemuksista voi keskustella ilman iänikuista jankutusta Raamatusta ja siitä, mitä siellä mahdollisesti sanotaan. ko. dokumentissa oli hyvin irtauduttu uskonnon julistuksista. Ja näin pitäisi kaikessa tutkimuksessa ollakin, jos jotain oikeasti oleellista halutaan saada selville.

      • Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.Joh 14:6 Ei voi selvemmi enää sanoa totuudesta.
        Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin.
        Kristus on avannut meille pääsyn tähän armoon, jossa nyt lujasti pysymme. Me riemuitsemme siitä toivosta, että pääsemme Jumalan kirkkauteen Room

        ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.Heb


      • kuulija1 kirjoitti:

        Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.Joh 14:6 Ei voi selvemmi enää sanoa totuudesta.
        Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin.
        Kristus on avannut meille pääsyn tähän armoon, jossa nyt lujasti pysymme. Me riemuitsemme siitä toivosta, että pääsemme Jumalan kirkkauteen Room

        ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.Heb

        Juuri näin, mutta kun seaikaiset eivät ymärtäneet että ihmisessä on MINUUS - mieli joka on eri asia kuin se keho, he pakottivat alkuperäisen lauseen tarkoittamaan sen lausujaa. Sama tietenkin jatkuu edelleen.
        Kristustietoisuus eli Jeesuksen opettama ajattelutapa on tie totuus ja elämä.
        Minä on (yksikön ensimäinen) tie totuus ja elämä, ei Jeesuksen keho tai persona, veri ei liha kuten......pakanakultin veriuhri oli ja on vieläkin opetettu.


    • 20+8

      Uskovaiset ovat rasittavia, saavat suorastaan pelkäämään taivaaseen joutumista heidän seurassaan.
      Yli puolet maapallon väestöstä tunnustaa muuta kuin kristinuskoa, kohtuutonta olisi kaikkivaltiaalta antaa niin suuren osan ihmisistä joutua helvettiin. Puhumattakaan siitä kuinka riitaista porukkaa kristityt ovat, eiköhän liene tuhnsia tulkintoja raamatusta, kaikki mielestään oikeassa.
      Korulauseisiin käärittyä sadismia kristittyjen suusta näkee paljon tälläkin palstalla.
      Uskon korkeampaan voimaan, mutta rakkaus siitä on kaukana kun näkee maailmassa olevan kärsimysten määrän.
      Mahtaa jumalalla olla hauskaa jos vaivautuu katselemaan "palvelijoidensa" pinnistelyä autuutensa edestä.
      Kukaan ei osaa sanoa mikä on lopullinen totuus, voi olla vaikkapa iki-uni, tai jonkinlainen tietoisuus, jos on tietoisuus, se selviää aikanaan, uskovaisten mielestä helvetissä, jos ei eletä kuten he sanovat.
      Turha lisätä tähän raamatunlauseita, niitä on jo tarpeeksi.

    • Jottei tämä 'kiirastuli' käsite olisi epälooginen, pitää lisätä esim. nälänhädästä kärsineet...nälkäänkuolleet...sotien seurauksena kuolleet tai kokeneet traumaattisia asioita.....
      Ovat kärsineet tarpeeksi, eli kiirastuli todennäköisesti näille kovia kokeneille on lyhyt tuokio.

      Tuli vain mieleen, että tällähetkellä yli miljardi ihmistä kärsii nälkää, samoilla alueilla eläimet kuolevat nälkään ja janoon.

    • JonesHenry

      Ilmestyskirja on huumehourinaa ja helvetillä pelottelua!


      Kun me kuolemme, käymme läpi Jumalan kanssa kuinka elämämme vaikutti toisiin ihmisiin. Mitä olisi pitänyt tehdä, ja mitä taas jättää tekemättä.


      Siinä kaikki! Se pimeä paikka on varattu sellaisille ihmisieluille, jotka eivät usko Jumalaan, rukoile häntä, tai näin ylipäätänsäkään välitä hänestä.


      Jumalan tiet ovat tuntemattomat. Suurin osa elämästämme on jo ennalta määrätty, ennenkuin se edes ehti alkaakaan! Me emme tiedä, ja Jumala myös tykkää pitää meitä tietynlaisessa epätietoisuudessa, jossa emme tiedä, mikä on sattumaa, mikä tarkoitusta. Se pakottaa meidät tekemään myös noita OMIA valintoja! Sitä kutsutaan kasvamiseksi. Jumala saattaa puuttua peliin, ja olemme tekemässä jotain TODELLA typerää, mutta pääosin hän vain näyttää meille meidän valintojemme seuraukset.


      Mutta pohjimmiltaan Jumala ei ole mikään sadisti! Raamattua on tulkittu VÄÄRIN! Kenenkään rangaistus ei ole ikuinen. Kyse on oppimisesta. Opit sen, mitä Jumala halusikin sinun oppia. Tehtäväsi voi olla vähäinen tai suuri. Riippuen siitä mitä hän on päättänyt. Mutta ei Jumala enkeleineen ketään missään hornankuopassa todellakaan KIDUTA! Koko ajatus on NAURETTAVA!


      Isän luonne on rakastava ja ymmärtävä! Välillä myös ankara. Hän kurittaa niitä joita hän rakastaa. Joskus se voi olla vaikea ymmärtää ja sisäistää.
      Silti, ei isä mikään hirviö ole. Ikuista ei myöskään ole kadotus. Millainen Jumala tuomitsisi lapsensa IKUISEEN kadotukseen, olisipa heidän syntinsä millainen tahansa? Rangaistus on jokaisen kärsittävä teoistaan, mutta eivät Jumalan rangaistukset todellakaan ole ikuisia! Ne kestävät sen ajan kunnes hänen lapsensa oppivat virheistään, ei muuta. Jumala ei todellakaan ole mikään sadisti, te itse olette!

      • Onhan sillä ajatuksella, että Jumala tuomitsee ja jopa kiduttaa, vaikeuksia päästä lävitse ajattelevan ihmisen seulan.

        Vuosisadoista toisiin on opetettu näin ja valitettavasti hämmästyttävän suuri osa uskoo siihen edelleen.
        Ennenkuin pyrimme opettamaan korkeampia oppeja, pitäisi meidän selvitellä nykyiset vallitsevat harhakäsitykset, oikaista niitä järkeviin uomiin....ja siten vähitellen otetaan askeleita.
        Johdonmukaisesti, että säilyy tuntuma missä on ollut 'harhaanjohdettu' ja mihin asioihin pitäisi paneutua.
        Pakkoa ja vaateita ei ole olemassa, on vain valintoja. Jotkut valinnat edistävät, toiset valinnat ovat vähemmän toivottavia.


      • Myötäeläjä kirjoitti:

        Onhan sillä ajatuksella, että Jumala tuomitsee ja jopa kiduttaa, vaikeuksia päästä lävitse ajattelevan ihmisen seulan.

        Vuosisadoista toisiin on opetettu näin ja valitettavasti hämmästyttävän suuri osa uskoo siihen edelleen.
        Ennenkuin pyrimme opettamaan korkeampia oppeja, pitäisi meidän selvitellä nykyiset vallitsevat harhakäsitykset, oikaista niitä järkeviin uomiin....ja siten vähitellen otetaan askeleita.
        Johdonmukaisesti, että säilyy tuntuma missä on ollut 'harhaanjohdettu' ja mihin asioihin pitäisi paneutua.
        Pakkoa ja vaateita ei ole olemassa, on vain valintoja. Jotkut valinnat edistävät, toiset valinnat ovat vähemmän toivottavia.

        annetaan anteeksi itsellemme kun olemme muinoin virheellisesti itsemme ja seurakuntamme opettaneet, luottaen Rakkauden parantavaan voimaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      260
      2832
    2. 197
      2822
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      67
      2395
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      207
      1886
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1348
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1275
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      49
      1245
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1162
    Aihe