American dream

beenthere

http://www.hs.fi/ulkomaat/Tuomittu voi suorittaa rangaistuksensa kirkossa Alabamassa/a1305545809495

Kyllä menee jälleen kerran yli hilseen minulta tämä amerikkalainen tapa hoitaa asioita. Onko koko amerikan valtakunnan kansalaisten päät sumentuneet uskonnosta?

29

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herttainenhertta

Idioottimainen ja uskonnottomia syrjivä laki. Mutta toisaalta on hyvä, että Yhdysvalloissa on herätty siihen, että kovat vankilarangaistukset eivät todellakaan ohjaa ketään kaidalle polulle, ja että järjestelmässä on ehkä jotain vikaa, kun maan aikuisväestöstä enemmän kuin yksi sadasta istuu linnassa (Suomessa vastaava luku on noin 0,075).

Tässä on Wikipedian kartta maailman vankipopulaatioista:
      http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/67/Prisoner_population_rate_UN_HDR_2007_2008.PNG
      Amerikkalainen unelma totta tosiaan.

Toisaalta on aika huvittava ajatus, että kirkossa käynti toimii rangaistuksena.
      "Mitäs Tomille kuuluu? En ole nähnyt aikoihin."
      "Etkö kuullut? Tom jäi kiinni asuntomurrosta ja käy nyt kirkossa."
      "En tiennytkään, että hänellä menee niin huonosti."

• tilastoh0mo

Eiks toi tarkoita, että 7,5% suomalaisista istuu linnassa?

• .....,,
        tilastoh0mo kirjoitti:

''Eiks toi tarkoita, että 7,5% suomalaisista istuu linnassa?''
        Ei tarkoita.

• tilastoh0mo kirjoitti:

Kyllä se tarkoittaisi. Jos kuitenkin käytät järkeä ja katsot kartan lukuja, voit arvata, että prosenttimerkintä oli unohtunut pois.

• herttainenhertta
        ertert kirjoitti:

Kyllä se tarkoittaisi. Jos kuitenkin käytät järkeä ja katsot kartan lukuja, voit arvata, että prosenttimerkintä oli unohtunut pois.

En minä sitä unohtanut. Sanoin, että USA:ssa linnassa on YKSI sadasta, Suomessa 0,075. Jos ei ole aivan erityisen halukas ymmärtämään väärin tai huomauttamaan virheistä, ei varmasti kuvittele minun tarkoittaneen 7,5 prosenttia.

• herttainenhertta kirjoitti:

En minä sitä unohtanut. Sanoin, että USA:ssa linnassa on YKSI sadasta, Suomessa 0,075. Jos ei ole aivan erityisen halukas ymmärtämään väärin tai huomauttamaan virheistä, ei varmasti kuvittele minun tarkoittaneen 7,5 prosenttia.

0,075/100 = 0,075%

"Jos ei ole aivan erityisen halukas ymmärtämään väärin tai huomauttamaan virheistä, ei varmasti kuvittele minun tarkoittaneen 7,5 prosenttia. "

Aivan. Sitähän minä tässä yritin tilastoh0molle kertoa. Ymmärrän kyllä, että tuo on pilkunnussintaa.

• herttainenhertta
        ertert kirjoitti:

0,075/100 = 0,075%

"Jos ei ole aivan erityisen halukas ymmärtämään väärin tai huomauttamaan virheistä, ei varmasti kuvittele minun tarkoittaneen 7,5 prosenttia. "

Aivan. Sitähän minä tässä yritin tilastoh0molle kertoa. Ymmärrän kyllä, että tuo on pilkunnussintaa.

Piditkö tosiaan tarpeellisena kertoa minulle, että prosentit ovat sadasosia?

Piditkö tosiaan tarpeellisena kertoa minulle, että prosentit ovat sadasosia?

En. Minä pidin tarpeellisena kertoa tilastoh0molle, että kannattaa käyttää järkeä pilkunnussinnan sijaa.

Voidaan me sitä pilkkua nussia, jos sinä haluat, mutta epäilen, että siihen ei ole tarvetta. Eikö?

• haloo pahvi
        ertert kirjoitti:

En. Minä pidin tarpeellisena kertoa tilastoh0molle, että kannattaa käyttää järkeä pilkunnussinnan sijaa.

Voidaan me sitä pilkkua nussia, jos sinä haluat, mutta epäilen, että siihen ei ole tarvetta. Eikö?

niin mistä sitten oli unohtunut %-merkintä pois?

• blaah%
        haloo pahvi kirjoitti:

"Suomessa vastaava luku on noin 0,075"

Tajuatko?

• herttainenhertta
        haloo pahvi kirjoitti:

Onko sinulla kommenttia itse keskustelun aiheeseen, vai availetko viestejä vain siinä toivossa, että löytäisit muiden kirjoituksista aihetta pilkunnussintaan?

• blaah% kirjoitti:

Tajuatko?

"Tajuatko? "

Olen tajunnut jo alusta alkaen. Jos pilkunnussinta olisi tarpeen, pitäisi sanoa 0,075/100. Tajuatko?

• herttainenhertta

Kommenttini oli osoitettu nimimerkille haloo pahvi.

Ok. Katsoin väärin. Anteeksi. Ihmettelinkin, että mitä hittoa ;-)

• blaah% kirjoitti:

Tajuatko?

Juu, vastasin sinullekin väärään kohtaan. Anteeksi. En huomannut tuota haloo pahvi nimimerkkiä.

• Kun tuomiosta on enää vähän jäljellä voisiko silloin vanki totutella "siviilielämää" vapaakirkossa ?)

• herttainenhertta

Voitaisiinko lievemmät tuomiot kärsiä metodistisessa kirkossa, melko vakavat pentekostaalisessa ja vakavat baptistisessa?

• ?? ??
        herttainenhertta kirjoitti:

Voitaisiinko lievemmät tuomiot kärsiä metodistisessa kirkossa, melko vakavat pentekostaalisessa ja vakavat baptistisessa?

Miten tätä voitaisiin soveltaa Suomessa?

-Suht. pieni petos --->Voi sovittaa valtionkirkon perus- jumalanpalveluksissa, jossa empaattinen naispastori kertoo Jumalan armosta kaikille.

-Sarja murtovarkauksia --->Sovitettava lestadiolaisseuroissa tai vastaavissa.

• In Bible belt America. Churches turns prisons for you. :)

Joo tämmöistä Only in America menoa taas.. Vaihteeksi..

• Ton sivuston ylälaidassa, vasta linkki oli, sitte vähä viimesenpäälle sivuille :)
      "http://www.koemuutos.fi/11-miljardia-internetkavijaa-kysyi/"
      Siellä on mm. vastaus elämän tarkoitukseen, ei ollu kovin hyvä munmielestä, ja muutenkin sivsto on täynnä super krittitty propagandaa, missä ny ihan pikku yksityiskohdat, kuten esin, faktat, on unohtuun :)

Maistiaisia.
      Elämäntarkoitus olkaa hyvä.
      Sinut on luotu Luojasi iloksi.
      Sinut on luotu Luojasi suuren perheen jäseneksi.
      Sinut on luotu Luojasi kaltaisuuteen.
      Sinut on luotu palvelemaan Luojasi.
      Sinut on luotu suurta tehtävää varten.
      Miltäs kuullostaa?

http://www.koemuutos.fi/

• halle-luja

Sinun täytyy oppia kävelemään veden päällä
        Sinun täytyy oppia valmistamaan vedestä viiniä.
        Sinun täytyy oppia valmistamaan runsas ateria 5:stä leivästä ja 2:sta kalasta
        Sinun täytyy puhaltaa pasuunalla muurit nurin

• herttainenhertta

Olipa älyllisesti epätyydyttävää jaarittelua.

Olipa älyllisesti epätyydyttävää jaarittelua.

Totta turiset :)

• Huh huh, olipas taas hihujuttua. Elämällä ei ole tarkoitusta ilman Jumalaa ja muita valheita.

Miksi noiden hihujen täytyy yrittää peilata omia pelkojaan muihin?

• szjaja

Hulluja nuo uskisjenkit. Kaikkea ne keksii. Ei oo kekseliäisyydellä rajoja. Uskaltaako sinne enää lainkuuliaiset kirkonpenkille mennä ku on eturivi rikollisia täys?

• ei-uskis

Kaipa ne ottaa jalkapuun seuraavaksi käyttöön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      616
      2310
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      27
      1146
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      109
      1128
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      8
      982
    5. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      87
      880
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      865
    7. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      89
      762
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      64
      731
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      66