Kuka ensimmäisenä ilmoitti Jeesuksen olevan Jumalan Poika?

Tulipas tenkkapoo.

Jumalan Poika = Jumala , kolminaisuuteen uskoville!

Kuka/ketkä oli/olivat ensimmäinen/ensimmäisiä, joka/jotka iskosti/iskostivat ihmisten mieleen tämän?

Ketä/keitä voisi pitää kolminaisuuden isänä/isinä?

12

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulipas tenkkapoo.

Markuksen evankeliumi:
      3:11 Ja kun saastaiset henget näkivät hänet, lankesivat he maahan hänen eteensä ja huusivat sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika.

Matteuksen evankeliumi:
      4:3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi."

Matteuksen evankeliumi:
      8:28 Kun hän tuli toiselle rannalle, gadaralaisten alueelle, tuli häntä vastaan kaksi riivattua, jotka olivat haudoista lähteneet ja olivat kovin raivoisia, niin ettei kukaan voinut sitä tietä kulkea.
      8:29 Ja katso, he huusivat sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, sinä Jumalan Poika? Oletko tullut tänne vaivaamaan meitä ennen aikaa?"

Kohta muuten on joulu!

Matteuksen evankeliumi:
      8:30 Ja etäällä heistä kävi suuri sikalauma laitumella.
      8:31 Niin riivaajahenget pyysivät häntä sanoen: "Jos ajat meidät pois, niin lähetä meidät sikalaumaan."
      8:32 Ja hän sanoi niille: "Menkää." Silloin ne lähtivät heistä ja menivät sikoihin. Ja katso, koko lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen ja hukkui veteen

• * Varmaan Jesaja, tai siten jo Aabraham, tai ehkä jo Mooses? Jos uusitestamenttin puolelta, niin ekelit ilmoittivat suuren ilon, teille on tänöpöivänä syntynyt Kristus, tai jo enkeli joka ilmoitti Jeesefille ja Marialle, että Maria tulee raskaaksi Pyhästä Hengestä, ja se joka syntyy, on kutsuttava Korkeimmen Åojaksi, eli Jumalan Pojalsi.

• kronologia

"Varmaan Jesaja, tai siten jo Aabraham, tai ehkä jo Mooses?"

Mooses eli vasta Aabrahamin jälkeen. Aabraham oli israelilaisten ensimmäinen kantaisä.
        Mooses syntyi paljon myöhemmin Egyptissä.
        Jesaja oli järjestyksessä viimeinen kolmesta mainitusta.

Aabraham eli n. 4000 vuotta sitten, Mooses syntyi n.1200 vuotta eaa. ja Jesaja eleli Israelin maassa 700- ja 600-lukujen vaihteessa eaa.

• kronologia kirjoitti:

"Varmaan Jesaja, tai siten jo Aabraham, tai ehkä jo Mooses?"

Mooses eli vasta Aabrahamin jälkeen. Aabraham oli israelilaisten ensimmäinen kantaisä.
        Mooses syntyi paljon myöhemmin Egyptissä.
        Jesaja oli järjestyksessä viimeinen kolmesta mainitusta.

Aabraham eli n. 4000 vuotta sitten, Mooses syntyi n.1200 vuotta eaa. ja Jesaja eleli Israelin maassa 700- ja 600-lukujen vaihteessa eaa.

* Aivan, kronologia, mutta en nyt ajatellut sitä niin jäjestyksessä, kuhan hain eri henkilöitä historiasta. Kaikkein ensimmäisenä lupauksen Vapahtajsta, Jumalan Pojasta sai jo Eeva ja Aadam. He odottivat Jeesusta lunastamaan heidät lankemuksestaan. Mutta ei nyt ihan totteutunut heidän eläessään, nyt jo ovat saaneet lunastus maksun, Jeesuksessa !

* Mutta jos ajatellaan asia niin, että kuka ihmisenä ansimmäisenä sai tietää, niin varmaan profeetta Sakarias, joka odotti Messiasta, ja kun sai tiedon Jeesusken sikiämisestä sai rauhan, ja ennusti Jeesusken jumaluudesta. Johanneskastajan isä, ja se oli ilmoitus myös Messiaan tulosta. Jonka sitten Simeon todisti, kun Jeesus lapsi vietiin temppeliin Kirjoitusten mukaan, ja silloin Simeon sai rauhan, hän oli nähnyt Herran, Jumalan pojan. Asian kannattaa lukea Luukkaan evankeliumista, 2 luku asiayhteyden vuoksi jo ekaluku myös.

• Kun Vanhaa testamenttia luetaan aivan alusta,
      niin Jumalan ainosyntyisestä Pojasta puhutaan montakin kertaa,
      jo ensimmäisessä luvussa.
      Jo Raamatun ensimmäinen sana tarkoittaa tuota Esikoista.

Mutta sitten syntiinlankeemuksen jälkeen,
      kun ensimmäinen ihmispari oli saanut kuulla lupauksen
      käärmeen pään murskaajasta,
      niin pian tapahtui, että Eeva tuli raskaaksi ja synnytti pojan.
      Ja Eeva sanoo aivan tarkalleen kääntäen näin:
      "Minä olen saanut miehen, Jahven."

Eeva luuli, että tämä oli nyt se luvattu siemen,
      joka murskaisi käärmeen pään, ja vapauttaisi heidät synnin kirouksesta.
      Aivan toisin kävi. Mutta tämä osoittaa, että jo ensimmäinen ihmispari
      piti luvattua vaimon siementä eli luvattua Pelastajaa nimenomaan
      Jahvena eli Jumalana.

• Gen 4:1 Ja mies yhtyi vaimoonsa Eevaan; ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Kainin ja sanoi: "Minä olen saanut pojan Herran avulla".

Että se siitä kalamoksen tarinasta: Minä olen saanut miehen, Jumalan.

• Jonah kirjoitti:

Gen 4:1 Ja mies yhtyi vaimoonsa Eevaan; ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Kainin ja sanoi: "Minä olen saanut pojan Herran avulla".

Että se siitä kalamoksen tarinasta: Minä olen saanut miehen, Jumalan.

Jotta tämä ei nyt jäisi sinun mielessäsi vain tarinaksi ja kalamoksen höpinäksi,
        ja kun nyt tämä aloitus on helluntailaisuus-palstalla,
        niin otan tähän otteen Kaarlo Syvännön kirjasesta
        VANHAN TESTAMENTIN KÄÄNNÖSVIRHEISTÄ:

1 Moos. 4:1:

"Minä olen saanut pojan Herran avulla."

Eeva uskoi Jumalan lupauksen tulevasta Messiaasta, "vaimon siemenestä",
        ja luuli, kun hän sai ensimmäisen lapsensa,
        että tämä on nyt se luvattu Messias, joka on polkeva rikki käärmeen pään. Eevan sanat alkutekstissä ovat niin hätkähdyttävät,
        että kääntäjät, jotka eivät ymmärtäneet, mitä Eeva tarkoitti,
        eivät ole uskaltaneet kääntää sanoja tarkasti.
        Eeva sanoi näin: "Sain miehen JUMALAN."
        Hän tarkoitti sanomallaan Jumalan miestä, Messiasta.
        Kuinka järkyttävää sitten olikaan vanhemmille se, että tästä lapsesta,
        Kainista, tuli ensimmäinen murhamies.
        Messias syntyi vasta paljon myöhemmin Herran valitseman kansan keskuudesta.

• En minä koskaan kirjota mitään tarinoita.
      Tuossa kohden on alkutekstissä kirjoitettuna juuri niin kuin kerroin.

Lue ensin vaikkapa Bibliasta:
      "Ja Adam tunsi emäntänsä Hevan,
      ja hän tuli raskaaksi, ja synnytti Kainin,
      ja sanoi: minulla on mies Herra."

Ja juuri näin on myös alkutekstissä.
      Paitsi, että Herra on tuossa kohden (jahvistisessa) lähdetekstissä Jahve.

Siinä muodossa kuin tuo Jahve masoreettisessa tekstissä tuossa kohden on,
      se on aina Vanhan testamentin sivuilla objekti.

• Tulipas tenkkapoo.

http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku/?hakuehto=1ai 22:10#jae

1.Mooseksen kirja:
        4:1 Ja mies yhtyi vaimoonsa Eevaan; ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Kainin ja sanoi: "Minä olen saanut pojan Herran avulla."

http://www.kingjamesbibleonline.org/

Genesis Chapter 4
        1 And Adam knew Eve his wife; and she conceived, and bare Cain, and said, I have gotten a man from the LORD.

(Olen saanut miehen Herralta)

Biblia 1776
        1 Ja Adam tunsi emäntänsä Hevan, ja hän tuli raskaaksi, ja synnytti Kainin, ja sanoi: minulla on mies Herra.

"minulla on mies Herra."

Hevan sanoo Herralle: "Minulla on mies".

Herra, "minulla on mies".

• Palstan avaajalle huomautan että kysymyksesi lauserakenne jo kertoo jotta se, mikä on - J u m a l a n - (omistusmuoto, gen.) ei voi olla samalla Jumala, sillä silloin olisi monta Jumalaa.

Jeesus Kristus on Jumalan Voideltu sana, Messias, Herra, joka on Jumalan, ja osa Jumalaa, mutta ei Jumala:

1.Korinttolaiskirje 3
      23 "Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan."

• Worried

"osa Jumalaa, mutta ei Jumala"

Voisitko täsmentää?

• Worried kirjoitti:

"osa Jumalaa, mutta ei Jumala"

Voisitko täsmentää?

* Älä turhaan odota, että ekivaari selittäisi jotakin, korkeintaan saat joitakin Raamatun kohtia ja lauseita, jotka ei ole mikään selitys ajatukselle mitä ekivaari tuossakin esittää. Täysin omavaltaisesti tulkitsee Sanaa, ja kirjoittaa tahallaan "sanan" pienellä, että voi siten alentaa Jeesuksen Jumalaa pienemmäksi. Vaikka selkeästi sanotaan, "SANA tuli lihaksi." Ekivaarin areiolaisuuteen se vaan ei sovi, siksi hän kirjoittaa Raamattua uusiksi, mutta toivottavasti vain itselleen, ja omaksi häviökseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe