Täälläkin vihaa ?

pirjo turuust

Olen taas pitkästä aikaa näillä puolueen sivuilla käymässä, ja tympii ihan hirveäästi, kaikki on vihan ja katkeruuden täyttämiä ! Ensimmäistä kertaa seniori puolella ! Luulin että täältä löytyy asiallisia puheita, mutta mitä viellä, samaa soopaa, eri paketissa vain! Tänne puolelle kyllä kuuluisin -51 syntyneenä. Yhteen veto suurimasta osaasta kirjoituksia tuli mieleen, vanhemmat edellä, nuoremmat peräässä! Voitaisinko muuttaa tyylisuuntaa? Sillä on usein paremmat vaikutukset kun katkeruudella. Ei etten minä olisi monesta asiasta huolestunut, mutta vähiten ruotsalaisuudesta. Itsekin ruotsissa kolme vuotta asuuneena 60luvulla, perhe oli suomesta veroja paossa, mutta kun tulimme takaisin suomeen, täällä ne odottivat. Isään firma oli mennyt nurin, kas työntekiöille maksettiin sama palkaa kun omistajalle! VIELLÄKIN NAURATTAA ! Ruotsissa oli hyvää olla, hyvät muistot niistä vuosista jäi. Ei meitä suomalaisia siellä paljon kiusattu, mutta auta armias kun tulimme takaisin suomeen ja olin oppinut riksvenska, ja aloitin 3nen luokan Turussa ! silloin kiusattiin kun puhuin ruotsinmurteella laulaen, sekä suomalaiset ja suomenruotsalaiset osallistuivat siihen. Olen nyt työttömänä, mutta en pääse viellä eläkkeelle tai työttömyys eläkkeelle, tässä vain roikutaan kortistossa liiton rahoilla, kiitos kuulu Lipposen hallitukselle...Mutta ei mitään, nautin kyllä nyt olostani, onneksi meitä on kaksi! Muuten tulopuoli olisi pieni kun kansaneläke tulee vasta 65v. Raskasta työtä 32v tehneenä jalat on vähän huonot, onneksi on myös noita lapsia ja lapsenlapsia piristämässä arkipäivää, voi pikkuisen autella. Hyvää kaunista syyspäivää teille, nyt lähden ulos kävelemään.

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käy kattomassa

Käyppäs kurkkaamassa Helsingin Sanomien nettiä. Siellä vasta vihaa löytyy. HSllä on siellä oma nimimerkki Tavallinen maisteri tai välillä Johannes Apostata tai Kohtuutta tai niin edelleen. Sen viha on ylitse muiden. Se haukkuu kaikki venäläisiksi ja muiksi mulkeroiksi, jotka arvostelevat Natoa taikka Niinistöä.

• Näin on marjat

"Suomessa 5 % vähemmistön takia käännetään lähes kaikki ruotsiksi. Se vasta maksaa! " Kuka pystyy sanomaan miksi koko tuo kallis ruljanssi pitää olla kun
      sekin pieni suomenruotsalainen vähemmistö osaa Suomea? Verorahoilla hoidettu kaksikielisyys on kamala rasite kansalle, kun silläkin rahalla olisi muutakin käyttöä.
      Meillä osa poliitikoista on aivopestyjä ruotsikiihkoisia joille tärkeintä on ruotsalaisten nuolenta ja ja sieltä saatu rahoitus vieraanmaan hyväksi käydystä avunannosta.

• Suomi puhuu suomea.

Pirjo Turuust!

Luulin minäkin, että täällä on keskustelua eläkeläisten ja ikäihmisten asioista, mutta ilmeisesti ne henkilöt ovat kaikonneet, jotka niistä ovat kiinnostuneita.
      Pakkoruotsi on muodostunut sivun tärkeinmäksi aiheeksi.

Senioripuolueen sivuilla toivoisin, että keskusteltaisiin ja vaihdettaisiin mielipiteitä: - seniorien toimeentulon turvaamisesta
      - " terveydenhuollon kehittämisestä
      - " yksinäisyyden torjunnan keinoista ym.

Kuka meitä puolustaa jos emme itse ole kiinnostuneita omista asioistamme.
      Meidän on puhallettava yhteen hiileen ja lakattava olemasta "rakkikoiria" ei haukkumisella ja mustamaalaamisella mitään voita.

Toivon meiltä kaikilta asennemuutosta.

Hyvää syksyn alkua.

Anja Koivistoinen
      senioripuolue ry
      puheenjohtaja

www.senioripuolue.fi

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      134
      1552
    2. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      50
      1477
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      68
      1103
    4. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      92
      1004
    5. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      108
      950
    6. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      51
      844
    7. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      85
      800
    8. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      57
      733
    9. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      59
      695
    10. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      34