Islamilaista fundamentalismia

MrSmithy

Islamista kääntynyt kristitty siepattiin ja löydettiin myöhemmin murhattuna Hudur-kaupungin ulkolaidalla, Lounais-Somaliassa. Juma Nuradin Kamil siepattiin 21. elokuuta (2011). Sieppauksen tekijöinä oli kolme miestä, jotka toimivat ääri-islamilaisessa al Shabaab -ryhmässä. Paikalliset haravoivat aluetta etsiessään Kamilia, ja 2. syyskuuta hänen ruumiinsa löytyi kaupungin kadulta. Alueen kristityt sanovat sieppauksen ja tappotavan viittaavan siihen, että al Shabaab-ryhmä on pitänyt Kamilia jo pitkään silmällä.

Al Shabaab-ryhmä on vannonut puhdistaa Somalia kristinuskosta. Ryhmä kontrolloi nykyisin Hudurin kaupungin aluetta. Kaupunki sijaitsee n. 400 km:n päässä Mogadishusta. Ryhmällä on yhteyksiä al Qaidaan

Kun ruumis oli löydetty, paikalliset kristityt eivät uskaltaneet haudata Kamilin ruumista. He pelkäsivät al Shabaabin yhdistävän heidät Kamiliin. Ruumis jätettiin ulos pariksi päiväksi ja sen jälkeen tuntemattomat ihmiset hautasivat hänet salassa.

Toinen kristinuskoon kääntynyt ex-muslimi, joka asuu viereisestä kaupungista kertoi, että Kamil oli tullut kristityksi kolme vuotta sitten. ”Tämä on meille hyvin surullinen uutinen,” hän sanoi.

Arvion mukaan al Shabaab -ryhmään kuuluu 3 000 - 7 000 jäsentä ja heidän päämääränään on saattaa voimaan sharia-lain tiukka versio Somaliassa. Maan väliaikainen hallitus Mogadishussa taistelee saadakseen jällen maan hallintaansa. Virallinen hallinto kohtelee kristittyjä paremmin kuin ääriliikkeet. Maltilliseksi itseään sanova presidentti šeikki Sharif Sheik Ahmed on kuitenkin hyväksynyt voimaan sharia-lain, joka vaati kuolemantuomion jokaiselle, joka jättää islaminuskon.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
        Ikävä
        102
        2216
      2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
        Ikävä
        104
        1654
      3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
        Ikävä
        82
        1328
      4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
        Ikävä
        128
        1323
      5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
        Ikävä
        117
        1236
      6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
        Ikävä
        60
        1068
      7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
        Ikävä
        60
        1054
      8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
        Ikävä
        51
        1027
      9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
        Ikävä
        36
        952
      10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
        Ikävä
        33
        824
      Aihe