Te joilla on tai on ollut liikakasvuinen (hypertrofinen) arpi, kuinka kauan meni kun se parantui lopullisesti? Siis vaaleni sellaiseksi millaiseksi se nyt voi vaalentua. Käytittekö mitään, esim. silikonivoiteita tai laastareita?
Minulla on ollut tämä arpi nyt noin 5kk, eikä näytä juuri muuttuneen miksikään. Alussa käytin kelo-cotea, mutta siitä ei ollut apua. Myös muita voiteita, lähinnä kosteusvoiteita, olen käyttänyt. Ajattelin koittaa vielä mepiform silikonisidosta jos siitä olisi apua, tosin hirveästi en ole positiivista palautetta siitä kullut.
Liikakasvuisen arven paraneminen
7
1798
Vastaukset
- Joskus käyttänyt
Kelo-Cote on siitä huono tuote että se kuluu pois helposti ja vaikutus katkeaa. Lähinnä sitä voi käyttää vain silloin kun arpi on näkyvässä paikassa ja silloinkin sitä on lisättävä usein. Olen käyttänyt enemmän Mepiformia, se on tehokkaampaa ja tulee halvemmaksi kun yhtä liuskaa voi käyttää ainakin viikon. Otetaan vain suihkussa käynnin ajaksi pois hetkeksi päivittäin, mutta saman liuskan voi laittaa takaisin. Minulla ei ollut tuollaista liikakasvuista arpikudosta, joten en osaa sanoa kuinka hyvin Mepiform tehoaa siihen, normaali arpi vaaleni ainakin hyvin.
- 121212
Hei! Kuinka kauan sinulla meni kun arpi vaaleni mepiformilla?
- Joskus käyttänyt
Arvet vaaleni muutamassa kuukaudessa, tarkkaa aikaa en muista. En ole myöskään varma oliko Mepiformista edes paljonkaan hyötyä koska minulla jostain tapaturmasta tulleet pikkuhaavatkin vaalenevat aika nopeasti. Tärkeintä on että arpia suojelee auringonvalolta parantumisvaiheessa. Olin eräänä keväänä polven tähystyksessä enkä viitsinyt suojata niitä pieniä tähystysarpia. Kesällä aurinko vaikutti niihin ja ne jäivätkin pitkää näkyviksi. Meni lähes kaksi vuotta ennen kuin ne vaaleni näkymättömiin.
Mepiformista on ilmeisesti suurin hyöty arven liikakasvuun jota sen pitäisi pienentää. Jos tietää että omaa liikakasvuominaisuuden, Mepiformia kannattaa käyttää mahdollisimman aikaisesta vaiheesta saakka ja pitkään ettei liikakasvua tulisi. - arpinen
Hypertrofiset arvet saa pienenemään teepuuöljyllä ja kevyellä hieromisella. Teepuuöljyä saa esim. The Body Shopista, semmoinen pieni vihreä lasipullo. On toiminut hyvin ainakin vanhoihin lävistysarpiin korvarustossa.
Arpesi voi olla myös keloidi jos se on suurempi kuin alkuperäinen haava tai kovin kohollaan, punainen ja kutiava. Keloidit saa pois lääkärin antamilla kortisoni-injektioilla, noin kerran kuukaudessa 6-12kk ajan. Toimii todella hyvin. Itse aloitin rintakehän arpikudoksen hoidon kärsittyäni kivusta 10 vuotta. Mepiform vei kivun lähes heti. Nyt on kymmenen vuotta kulunut ja arpi kivuton, madaltunut ja vaalentunut.... voin olla välillä jo puolivuottakin ilman mepiformia, joka itselleni on toiminut ainoana keinona. Säästät rahaa kun teippaat mepiformin micropore teipillä reunoista kiinni. Yksi teippi pysyy yleensä viikon.
- Feerah
Mepiformi apteekista? Paljon maksaa? Onko sinun arpi näkyvällä paikalla? Minun kaulalla. Aina polokaulus
Mieheni hankkii Mepiformin ulkomailta, tulee halvemmaksi vaikka onkin suomalainen tuote. Mulla arpi on rintakehässä. Uikkareihin aina olen ommellut jatkopalan, jotta ei arpi näy.
Mulle tehtiin myöhemmin myös sektio ja olin kauhuissani. Arpikodosta ei kuitenkaan muodostunut, koska tikit ommeltiin sisäpuolelle ja piikitettiin kortiosnia.... eli kannattaa aina leikkaukseenkin mentäessä vaatia erikoiskäsittelyä..... ihan näin vinkkinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859