Drinkki kesän kuumille

päiville

Mikä olisi paras drinkki, teidän mielestänne, kesän kuumaan päivään? Pistäkää parastanne.

4

1555

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eki

Suosin nykyään semmoista kaksiosaista viilentävää drinkkikokonaisuutta. Laitan vodkapullon pakkaseen jäähtymään ajoissa. Lorautan siitä lasiin sopivan siivun ja laitan pienen punaisen chilin sinne sekaan. Sen jälkeen kippaan nopeasti alijäähtyneen viinan naamariin ja pureskelen chiliä. Operaation jälkeen mikä tahansa viileä juoma (vesi, olut, lonkero) maistuu erittäin hyvältä. Kokonaisviilennysannos on erittäin suuri, jopa niin, että kannattaa varoa viinan kanssa, ettei suorastaan jäädytä itseään.

• -T-

hyvä MIETO kesäjuoma on 2 cl sour apple, 12 cl kuiva valkkari ja 12 cl sprite. Kylmä ja hyvä, mutta ei lähde parista taju kankaalle.
      Myös mojito on ehdoton kesähitti, mutta harvasta baarista sitä saa. Pääkaupunkiseudulta ja Tampereelta ehkä paremmin.

• Jano

Kerrotko mitä on sour apple ja mitä mojitoon tulee? Kiitos.

• -T-
        Jano kirjoitti:

Kerrotko mitä on sour apple ja mitä mojitoon tulee? Kiitos.

Sour Apple on hapanta omenalikööriä. Alkosta saa ainakin De Kuyeperin 15 % tavaraa.
        Mojitoon on monta ohjetta, mutta pääsääntönä
        4 cl vaaleaa rommia (siis ROMMIA, älä laita mitään Bacardia, kun ei maistu hyvälle ko. paukus)
        limeä (lohkoina tai mehuna)
        mintun lehtiä (n. 10, pitää maistua)
        sokeria/-lientä
        Limet, sokeri ja mintut "nuijitaan" kuten esim. caipiroskassa. Ravistetaan jäämurskan kera eikä siivilöidä vaan pläjäytetään lasiin suorilta. Ohjeeseen kuuluu myös soodavettä, mutta mielestäni ei kaipaa sitä.
        Eri versioita löytyy, esim. hedelmäsiirapeillä saa hyviä tai Negritan Spicesta. NAM!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4681
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2638
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2493
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2445
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1827
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1335
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82