Pullojen keruu

pullopekka.

Pullojen keruulla saa kyllä mukavasti joka 7 euroa päivässä. Sillä elää jo mukavasti.

32

726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pullopekka.

      joka -> jopa. Kirjoitusvirhe.

    • Pantti ja Puntti

      Kerää kerää ennenku Katainen antaa tyhjätkin pullot EU:lle ja ennenku Niinistö keksii että EU yhdenmukaistaa panttimaksut vaikka Bulgarian tai Portugalin malliin missä pantteja ei ole ollenkaan.

    • Lähiöasukas

      Missähän mahdat asua?

      Vaikka tämä kaupunginosa on joskus ollut vuosituloissa 2000 mk muita köyhempi, ei pulloja tai tölkkejä löydy edes yhtä päivää kohti.

    • Tölkki orava

      Talvi tulee ja pullot/tölkit vähenee.
      Kesällä löyty yleesä pe-su välisenä aikana tölkkejä/pulloja
      ja sit torstai aamuisin.
      Eikä aina jaksa aikasin herätä ja aamupäivällä on jo kaikki pullot/tölkit kerätty, kun muutkin kerää nykyään.

    • Hyvin löytyy!!!

      Ei niitä aina löydy, mutta yleensä vuoden mittaan kohtalaisen paljon kertyy, kun tarkkana on. Huoltoasemilla roskikset on lähes takuuvarmoja paikkoja ja varmaan niissä menee vuosittain melkoinen "jättipotti" kaatopaikalle, erilaiset levähdysalueet on myös melko hyviä paikkoja kerätä pantillisia pulloja ja tölkkejä. Uimarannat ja urheilukentät on melko hyviä paikkoja, samoin golf-kentät (jos pääsee niille alueille). Erilaiset huvitilaisuudet tosi hyviä paikkoja kerätä, 700-1000 purnukkaa saa helposti kerättyä hetkessä.
      Keväällä polkupyörällä helppo kerätä valtateiden varsilta ennen ruohon kasvua.

      En minä enään aktiivisesti kerää, pikkupoikana tuli kerättyä taskurahat näillä konsteilla, nykyään kerään aina kohdalle osuvat ja vanhasta muistista vilkaisen huotoasemalla roskiksen. Muutama satanen kuitenkin tulee vuosittan tuloa näillä panteilla.

    • Anonyymi

      No ei sillä joka päivä tienaa. Nyt juhannuksena jos osaa oikeissa paikoissa olla niin saapi säkeittäin tölkkejä!

    • Anonyymi

      Noin 10€/vk omat tienestit. En kylläkään etsi tölkkejä/lestejä vaan otan talteen jos näkyy kävelylenkin varrella näkyy joita teen 3/pv säävarauksella. Talvisaikaan luonnollisesti saalis vähäisempi.

    • Anonyymi

      Itse vein juuri tänään 4 isoa kassillista panttitavaraa lähikauppaan, yhden kassillisen sain tutulta ja loput 3 keräsin ihan lähialueelta asuinpaikkaani. Helpoista paikoista vielä, ei tarvinnut edes roskiksia tonkia.
      Noin 14€ tuli, ihan hyvä saldo vajaan 2 päivän keräämisestä.
      Olen jo kesäkuun aikana pelkästään saanut kerättyä hyvinkin 50-60€ edestä pulloja ja tölkkejä, niin onhan tuokin jo ihan hyvä lisä tuloihin, vielä kun rahan saa kaupasta käteisenä suoraan kouraan.
      En itsekään muuten erikseen kerää varsinaisesti pulloja, mutta otan talteen aina, kun niitä näen.
      Jos oikein keräämällä viitsisi kerätä noita, niin kyllähän tässä varmasti olisi jo enemmänkin saanut rahaa kasaan tuollakin touhulla.

      • Anonyymi

        Eläkeläisenä 50v ni ei tarvi mitään paskasia tölkkejä noukkia ni ookko joku naistenmies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeläisenä 50v ni ei tarvi mitään paskasia tölkkejä noukkia ni ookko joku naistenmies.

        Nuppivikainen, tölkkihölkkähän olisi sinulle hyvä harrastus. Vähäiset aivosolusikin tuulettuisivat..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuppivikainen, tölkkihölkkähän olisi sinulle hyvä harrastus. Vähäiset aivosolusikin tuulettuisivat..

        Olet oppinut uuden sanan tai sinua sanottu nuppivikaiseksi kun käyt kuntouttavassa työtoiminnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oppinut uuden sanan tai sinua sanottu nuppivikaiseksi kun käyt kuntouttavassa työtoiminnassa.

        Eihän tuo uusi ole, siitä lähtien käytössä kun kerroit päässeesi työkyvyttömyyseläkkeelle pään vian vuoksi.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuppivikainen, tölkkihölkkähän olisi sinulle hyvä harrastus. Vähäiset aivosolusikin tuulettuisivat..

        Turha on köntysten lähteä kilpailemaan vikkelien kiinalaisten kanssa.


    • Anonyymi

      Pullonkeruupaikat pitää harkita tarkkaan ja kalppia sinne tänne missä niitä on.
      Tulee muuten harha askelia jos löytyy täysinäisiä.

      kirkkopuistot
      putkan edustat
      savon vähittäismyymälät
      porttikongit
      aa kerhojen keinut, vessat
      metsä aukeat
      veneen pohjat
      kotilattia, kellarit
      saaret
      kaverin tyynyn alukset
      urheiluhurjailut
      saunanpesä
      metelikonsertit
      ensiapu
      kelan wc

      • Anonyymi

        Ravintoloiden edustat ovat kuulemma vkl-iltaisin hyviä tienestimahdollisuuksia. Jengi imaisee viimeiset pohjustukset ennen juottolaan siirtymistä.


    • Anonyymi

      Nyt kun helteet niin tölkkejä saa poimia kuin sieniä sateella. Täällä keskustassa heittelee ihmiset tölkkejä ja pulloja ympäriinsä. Päivässä voi hyvinkin 7-8€ verotonta rahaa saada. Itsellä ne menee suoraan ruokaostoksiin ja ostan varastoon esim kaurahiutaleita ym säilyvää halpaa. Ei ehdi nälkä tulla,vaikka tulisi joku yllättävä lasku.

      • Anonyymi

        Itse asiassa ei ole verotonta.


    • Anonyymi

      Seitsemän euroa on tänä päivänäkin iso summa rahaa. Sillä saa makkarat ja colat sekä punaista maitoa jäätävöitäväksi.

    • Anonyymi

      Aikas touhua näillä tölkkien kerääjillä kun tunkee paljaan käden roskikseen missä räkäpapereita ja käytettyjä nikotiinipusseja.Jos pyörällä liikenteessä niin sieltä täältä tölkkejä.

    • Anonyymi

      Muovikassillinen tölkkejä on 3-4 € ja usein niitä on kesällä jopa kaksi.
      Kyllä niilläkin rahoilla vähän nipistää pienemmäksi noita elintarvikkeisiin
      kuluvia laskuja varsinkin kun ymmärtää suosia sitä -30%-tuoteryhmää.

    • Anonyymi

      Saa helposti soppa ainekset tai jos kahvia juo niin kahvipaketti.

    • Anonyymi00021

      Annan teille vinkin miten saatte enemmän rahaa kuin pulloja keräämällä.! Menkää parempiin töihin!

      • Anonyymi00024

        Ei enempää tarvita, kuin tarpeeksi on!


    • Anonyymi00022

      Tölkeissä nyt on juomat, ennen oli lasipulloissa.
      Kerättiin niitä 70 luvulla usein urheilu kilpailuista ja katujen varsilta.
      Painoivat paljon, pyörien sangat täysinäisiä pullopusseja täynnä.

      10 penniä sai yhdestä, oli juhlaa kun saikin 20 penniä kpl.

      Pikkupojille lisätienestiä, lisänä vanhusten auttaminen ym kivaa hommaa oli.

    • Anonyymi00023

      Olen muutamina aamuina mennyt omatoimikirjastoon klo 7 jälkeen. Sieltäkin on löytynyt pulloja ja tölkkejä usein, kun lähinnä maahanmuuttajanuoriso on viettänyt siellä iltaansa, syöden, juoden, ja tietokoneilla pelaten.
      Nuoret, ja lapsetkin ovat sen verran vaurastuneet, etteivät viitsi viedä omia pullojaan pois, vaan eläkeläiset ne yleensä korjaavat, ennen kuin siivooja tulee.

      • Anonyymi00026

        Eihän tuo mäkkäriheimo jaksa roskiakaan viedä parkkikselta säiliöön vaan
        roskat heitetään ulos auton ikkunasta, samoin tupakannatsat.
        Vanhempi väki sentään jaksaa roskansa viedä roskikseen ja ainakin ne paikat
        säilyy sen vuoksi siisteinä kaiken aikaa.


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Eihän tuo mäkkäriheimo jaksa roskiakaan viedä parkkikselta säiliöön vaan
        roskat heitetään ulos auton ikkunasta, samoin tupakannatsat.
        Vanhempi väki sentään jaksaa roskansa viedä roskikseen ja ainakin ne paikat
        säilyy sen vuoksi siisteinä kaiken aikaa.

        Näin on. Auton takalasissa lukee, "pidä Suomi siistinä" mutta kaikki jäte heitetään auton ikkunasta tien pieleen.
        Nuorison kokoontumispaikat ovat roskien täyttämiä.


    • Anonyymi00028

      Ennen pulloilla sai makkaraa, banaanin tai maitoa. Sitten piti vain laatia kuuma ja kylmä, että makkara paistui tai banaani ja maito jäähtyi. Ei niitä ennenkään saanut kaikkia kerralla, mutta olihan vaihtelua, kun käytti kutakin elintarviketta päivän kerrallaan.

    • Anonyymi00029

      Tulisipa kesä jo niin pääsisi taas mopolla bongailemaan pulloja teiden varsilta

    • Anonyymi00030

      Tampiolle tuo elämään jännitystä onko seuraavassa roskiksessa tölkki vai ei.

      • Anonyymi00031

        Tunkion tuoksuisessa betoniläävässä riittää hyvin kun jännittää sitä, että riittääkö
        pussikalja aamuun vai loppuuko kesken.


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Tunkion tuoksuisessa betoniläävässä riittää hyvin kun jännittää sitä, että riittääkö
        pussikalja aamuun vai loppuuko kesken.

        Kyllä eläkeläinen tietää!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe