Yksi yksinkertainen kysymys

Miksi suuren enemmistön pitäisi elää pienen vähemmistön ehdoilla?

Miksi suuren enemmistön tulisi noudattaa tämän pienen vähemmistön elämänkatsomuksellisia näkemyksiä vain siksi koska he niin vaativat ja luopua itselleen tärkeistä asioista koska vain koska he sitä vaativat?

Miksi enemmistön tulisi luopua omista elämänkatsomuksellisista tai ideologisista näkemyksistään jos ne ovat tämän pienen vähemmistön näkemysten kanssa ristiriidassa?

Miksi tulisi luopua luopua itsemääräämisoikeudestaan tämän pienen vähemmistön tahdon vuoksi?

Tästähän on kyse arvon fundamentalistit. Pyritte määrittelemään myös heidän oikeudet, velvollisuudet ja moraalin joita ei voisi vähempää kiinnostaa ääriuskonnolliset arvot.

Millä mandaatilla toimitte? Jumalan mandaatti ei riitä jos sillä määritetään heidän oikeuksiaan joille Jumala on yhtä tyhjän kanssa.

Miksi fundamentalistien tulisi saada sanella itä saamme ajatella ja tehdä?

45

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a-teisti sanoi :
      Millä mandaatilla toimitte? Jumalan mandaatti ei riitä jos sillä määritetään heidän oikeuksiaan joille Jumala on yhtä tyhjän kanssa.
      Raamatussa Jumala ilmoittaa tahtonsa - emme me fundikset.
      Kirkon piirissä pitäisi pyrkiä noudattamaan sitä Raamattua.

• "Raamatussa Jumala ilmoittaa tahtonsa - emme me fundikset."

Ei mielikuvitusolennolla voi olla omaa tahtoa, vaikka Raamatussa niin kerroittaisikin!

Oliko Sauronilla teoksessa "Taru Sormusten Herrasta" sellainen tahtotila, jota voitaisi pitää todellisena?

Näillä kahdella teoksella ei ole mitään eroa todellisuuden kanssa!

"Kirkon piirissä pitäisi pyrkiä noudattamaan sitä Raamattua."

...ja lyömään sillä muita päähän?

• "Teidänhän ei ole pakko noudattaa muuta kuin suomen lakia :-)"

Juuh, lakia josta te kristityt yritätte tehdä 100% raamatun käskyjen mukaisen ;)

• ota siitä oppia !
        ateisti1982 kirjoitti:

"Raamatussa Jumala ilmoittaa tahtonsa - emme me fundikset."

Ei mielikuvitusolennolla voi olla omaa tahtoa, vaikka Raamatussa niin kerroittaisikin!

Oliko Sauronilla teoksessa "Taru Sormusten Herrasta" sellainen tahtotila, jota voitaisi pitää todellisena?

Näillä kahdella teoksella ei ole mitään eroa todellisuuden kanssa!

"Kirkon piirissä pitäisi pyrkiä noudattamaan sitä Raamattua."

...ja lyömään sillä muita päähän?

Aineet tuhosivat – Jumala eheytti

Jukka Tolonen Legendaarinen kitaristi
        Huippukitaristi Jukka Tolonen päätyi päihdekurimukseen ja lopulta vankilaan.
        Kuuntele tai lataa radio-ohjelma

- Äänenvoimakkuuden säätö
        - Tiedot
        - Lataa omalle koneelle
        - Jaa muille
        TolonenPimeyden valta murtui

Kun katson elämääni taaksepäin, en voi syyttää kotioloja, sillä ne olivat hyvät. Perheeni asui Kaivopuistossa. Synnyin kuopukseksi kolmen siskon jälkeen. Tunsin, että olin rakastettu lapsi. Mutta alkoholi houkutteli. Taisin olla 10-vuotias, kun ensimmäisen kerran otin alkoholia. 13-14-vuotiaana poltin ensimmäistä kertaa pilveä.

Sain kitaran 11-vuotiaana. Se oli minulle rakas, ja harjoittelin ahkerasti. 14-vuotiaana olin jo kitarataituri ja aloin keikkailla ja ansaita omaa rahaa. Muilla koulukavereilla ei ollut vielä säännöllisiä tuloja. Kun rahaa oli ja humala houkutti, kävin lukioaikana kapakassa silloin tällöin. Penkkareissakin olin humalassa.
        Amfetamiini oli ansa

Amfetamiinista tuli minulle todellinen ansa. Sen luoma varma olo sai minut vapautumaan estoista tyttöjen kanssa. Amfetamiini myös tuntui rauhoittavan mieltä ja parantavan suorituskykyä soittaessa.
        Tilaa kirja tai rekisteröidy

Lue stoori kokonaan tilaamalla ilmaiseksi Mahdollisuus Muutokseen -kirja.
        Jos haluat lukea tarinan verkkosivuilla rekisteröidy tai kirjaudu sisään alla

• "Teidänhän ei ole pakko noudattaa muuta kuin suomen lakia :-) "

Sinunko sitten ei pidä sitä noudattaa?

• ateisti1982 asanoi :

• pertsa2012 kirjoitti:

ateisti1982 asanoi :

Lyömällä jatkuvasti ihmisiä Raamatulla päähän! Se on "kiihkoa kansaa vastaan". Sinulle myöskin kirkkolaki on ylempänä Suomen lakia ja se on vaarallinen yhtälö.

Ihmisiltä tulisi evätä uskonnonvapaus ja Suomen kieltää uskonnot lailla ja joka ei siihen suostu..samat rangaistusmenetelmät mitä uskovaiset järjestivät "pakanoille".

pertsallekin vaan "harhaoppisten haarukka" kurkkuun, koska on harhaoppinen!

• ateisti1982 kirjoitti:

Lyömällä jatkuvasti ihmisiä Raamatulla päähän! Se on "kiihkoa kansaa vastaan". Sinulle myöskin kirkkolaki on ylempänä Suomen lakia ja se on vaarallinen yhtälö.

Ihmisiltä tulisi evätä uskonnonvapaus ja Suomen kieltää uskonnot lailla ja joka ei siihen suostu..samat rangaistusmenetelmät mitä uskovaiset järjestivät "pakanoille".

ateisti1982 sanoi :

Mitähän muut ateistit mahtavat ajatella esityksesii tasosta :-)

Ihmisiltä tulisi evätä uskonnonvapaus.............:-) :-)

• pertsa2012 kirjoitti:

ateisti1982 sanoi :

"Vedäs atte henkeä välillä ja näytä missä kohden olen ollut harhaopppinen."

Olet hihhuli!

• ateisti1982 kirjoitti:

Olet hihhuli!

mikä on hihhuli?

• pertsa2012 kirjoitti:

ateisti1982 sanoi :

"Ei olisi kovin helppoa elää sinun diktatuurissasi :-)"

Uskovaisille Harhaoppisten haarukka kurkkuun ja rautapallot jalkaan. Kristinuskon maailmassa on jo nyt vaikea elää, jota tämä Suomikin edustaa! On olemassa joulut ja juhannukset, uskonnon opetukset, pakolliset hartaudet...eikä siitä taida olla aikaa kuin 100 vuotta kun Suomessakin pakotettiin kansalaisia käymään kirkossa! Se siitä uskonnonvapaudesta, joka on Suomessa lähes "uskontopakko"!! Kuka tätä diktatuuria täällä enemmän on pyörittänyt...uskovaiset!!

"Tällä palstalla Raamatun tekstit ovat perusteluina oletusarvoisesti hyväksyttäviä"

Vain ja ainoastaan hihhuleiden maailmassa, jossa pyörivät aku ankkaan verrattavat jeesukset ja jumalat, jotka ovat luoneet Walt Disneyn kaltainen "mielikuvittusrikas" taho! Minä en hyväksy Raamatun tekstejä ollenkaan, koska minusta olisi vaarallista elää sen kirjan tekstin mukaan...tai jonkun muun kirjan tekstin mukaan!! Vain Suomen lakikirja on poikkeus, jota tulee jokaisen noudattaa ideologiastaan huolimatta!

"Ihmisiltä tulisi evätä uskonnonvapaus.............:-) :-) "

Totta helvetissä tulisi evätä ja sopia neutraalisempi yhteinen linja ilman uskontoja ja uskovaisia. Uskovaiset on hirtettävä ja kivitettävä, koska ovat vääräuskoisia ja harhaoppisia ja siitä on olemassa monia todisteita että uskovaiset edustavat näitä ryhmiä!

Joku väittää että kuuhunkin on lennetty uskon avulla, HAH!!! Tieteellä se sukkula suunniteltiin, rakennettiin ja testattiin eikä millään uskolla. Uskolla ei oltais koskaan lähellekään ilmakehää päästy!

• atte1982 sanoi :
        sinut tulee kivittää!

Mihinkä ne suuret filosofiset hyveet hävisivät:-)
        Olisiko vielä mitään parempia teloitustapoja olemassa?
        Kai noin "fiksu" nuorimies jotakin keksii :-)

• antimirka
        ateisti1982 kirjoitti:

Olet hihhuli!

Ateisti1982, sinä olet kiihkohihhuleitakin pahempi maanvaiva tällä foorumilla.
        Pidä jo turpasi kiinni kun et kerran osaa keskustella asiallisesti.

• goddeloos
        pertsa2012 kirjoitti:

ateisti1982 sanoi :

- Todista Jumalan olemassaolo!

• goddeloos
        pertsa2012 kirjoitti:

mikä on hihhuli?

"mikä on hihhuli? "
        - Katso peiliin.

• goddeloos
        pertsa2012 kirjoitti:

atte1982 sanoi :
        sinut tulee kivittää!

Mihinkä ne suuret filosofiset hyveet hävisivät:-)
        Olisiko vielä mitään parempia teloitustapoja olemassa?
        Kai noin "fiksu" nuorimies jotakin keksii :-)

"mitenkäs sinä nyt noin epärodunomaisesti atte-heimollesi syyllistyt noin
        ilkeisiin vihapuheisiin minua avutonta herkkää uskisraukkaa kohtaan :-)"
        - Mikä on atte-heimo? Sinä olet edelleen ja aina aika avuton noissa vastauksissasi. :)

"Mihinkä ne suuret filosofiset hyveet hävisivät:-)"
        - "Jumalan kiitos olen ateisti." - Luis Buñuel

"Olisiko vielä mitään parempia teloitustapoja olemassa?"
        - Sinä olet hihhuli, varmasti keksit julmemman...

• goddeloos kirjoitti:

"mikä on hihhuli? "
        - Katso peiliin.

goddeloos sanoi :
        ________
        Kuuluisien ateistien viimeisiä sanoja.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10044933

DAVID HUME,ateisti,huusi:"Olen liekeissä!"
        Hänen epätoivonsa oli kauheaa katseltavaa.
        ___
        SIR THOMAS SCOTT,Englannin ylähuoneen entinen presidentti:"Tähän hetkeen saakka olen ajatellut,ettei ole olemassa Jumalaa eikä helvettiä.Nyt tiedän ja tunnen,että molemmat ovat ja minä olen joutunut kadotukseen Kaikkivaltiaan oikeudenmukaisen tuomion mukaan."
        ___
        HEINRICH HEINE,oli suuri pilkkaaja.Elämänsä loppupuolella hän kirjoitti runon:

"Särkynyt on vanha soitin
        kallioon mi Kristus on!
        Soitin jota pahaan menoon
        paha henki viritti.

Se soitin kutsui kapinaan
        Soi epäilystä,pilkkaa vaan.
        Oi, Herra mä eteesi polvistun
        anna anteeksi laulut mun!"

.

• antimirka kirjoitti:

antimirka sanoi :
        _________
        Vaikka minä olen fundisuskova niin olen aina sanonut , että me tarvitsemme
        täällä sitä ateistien parhaimmistoa -heitäkin täältä löytyy, ja heiltä saa sitä kunnollista kritiikkiä.
        Ateisti1982 vain pohtii erilaisia tapoja miten pertsa2012 voitaisiin tappaa ja
        mihin hoitolaitokseen sulkea :-)

• goddeloos
        pertsa2012 kirjoitti:

goddeloos sanoi :
        ________
        Kuuluisien ateistien viimeisiä sanoja.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10044933

DAVID HUME,ateisti,huusi:"Olen liekeissä!"
        Hänen epätoivonsa oli kauheaa katseltavaa.
        ___
        SIR THOMAS SCOTT,Englannin ylähuoneen entinen presidentti:"Tähän hetkeen saakka olen ajatellut,ettei ole olemassa Jumalaa eikä helvettiä.Nyt tiedän ja tunnen,että molemmat ovat ja minä olen joutunut kadotukseen Kaikkivaltiaan oikeudenmukaisen tuomion mukaan."
        ___
        HEINRICH HEINE,oli suuri pilkkaaja.Elämänsä loppupuolella hän kirjoitti runon:

"Särkynyt on vanha soitin
        kallioon mi Kristus on!
        Soitin jota pahaan menoon
        paha henki viritti.

Se soitin kutsui kapinaan
        Soi epäilystä,pilkkaa vaan.
        Oi, Herra mä eteesi polvistun
        anna anteeksi laulut mun!"

.

"Se joka ei usko itseensä, uskoo jumalaan." - Aravind Chandrasekaran

"Niin pitkälle kuin minä voin muistaa, evankeliumissa ei ole ainuttakaan sanaa joka ylistäisi järjen käyttöä." - Bertrand Russell

• antimirka kirjoitti:

Katsoitko Ajankohtaisen kakkosen vihaillan. Jos ihmisellä on poikkipuoleinen mielipide jostakin asiasta ja se ei satu miellyttämään toista osapuolta, niin se tulkitaan oitis vihaksi. Eli samalla se asiallinen tai asiaton keskustelu on vain tulkinta keskustelutavasta. Määrittele asiallinen keskustelu. Sellaista ei tee täällä kristityt etkä myöskään sinä. Kaikillahan on tavoitteena keskustelussa, että oma mielipide toteutuu jossakin määrin. Muutenhan keskustelussa ei ole mitään järkeä....milloin uskovaisilta on tullut jotakin järkevää tai omakohtaisia mielipiteitä, jossa ei vedota Raamattuun.

Uskovaisuus on maailmalla suurin uhka ja se on totuus, kun katsotaan menneisyyttä tai tulevaisuutta. Uskonnoilla saadaan vain pahaa aikaan, eikä mitään hyvää mitä siitä mainostetaan. En pidä siitä että on olemassa diakonia työntekijöitä kun niihin valtioihin jossa apua tarvitaan pitäisi lähettää ammattitaitoisia ihmisiä, joilla on lääketieteellinen tausta. Diakoni - ja pappien koulutus tulisi rahoittaa kirkon varoilla, eikä veronmaksajien varoilla ja siinä on melko suuri ero!

• ateisti1982 kirjoitti:

Katsoitko Ajankohtaisen kakkosen vihaillan. Jos ihmisellä on poikkipuoleinen mielipide jostakin asiasta ja se ei satu miellyttämään toista osapuolta, niin se tulkitaan oitis vihaksi. Eli samalla se asiallinen tai asiaton keskustelu on vain tulkinta keskustelutavasta. Määrittele asiallinen keskustelu. Sellaista ei tee täällä kristityt etkä myöskään sinä. Kaikillahan on tavoitteena keskustelussa, että oma mielipide toteutuu jossakin määrin. Muutenhan keskustelussa ei ole mitään järkeä....milloin uskovaisilta on tullut jotakin järkevää tai omakohtaisia mielipiteitä, jossa ei vedota Raamattuun.

Uskovaisuus on maailmalla suurin uhka ja se on totuus, kun katsotaan menneisyyttä tai tulevaisuutta. Uskonnoilla saadaan vain pahaa aikaan, eikä mitään hyvää mitä siitä mainostetaan. En pidä siitä että on olemassa diakonia työntekijöitä kun niihin valtioihin jossa apua tarvitaan pitäisi lähettää ammattitaitoisia ihmisiä, joilla on lääketieteellinen tausta. Diakoni - ja pappien koulutus tulisi rahoittaa kirkon varoilla, eikä veronmaksajien varoilla ja siinä on melko suuri ero!

atte1982
        Sait atte näköjään palautetta kultivoituneesta keskustelutyylistäsi :-))

• antimirka kirjoitti:

antimirka
        1.10.2011 20:24

>>>Ateisti1982, sinä olet kiihkohihhuleitakin pahempi maanvaiva tällä foorumilla>Pidä jo turpasi kiinni kun et kerran osaa keskustella asiallisesti.

• ikiateisti kirjoitti:

antimirka
        1.10.2011 20:24

>>>Ateisti1982, sinä olet kiihkohihhuleitakin pahempi maanvaiva tällä foorumilla>Pidä jo turpasi kiinni kun et kerran osaa keskustella asiallisesti.

ikiateistille
        ________
        Tuossa on ateisti1982 henkistä antia.
        Piti pistää uudellleen kun oli virhe yhdessä linkissä

En ole niitä mihinkään ilmoitellut koska atesta näkee selvästi että
        geeniperimänsä on epäedullinen hänelle.
        Kuitenkaan ylläpito ei ole poistanut noita viestejä - ehkä atte tekee sen
        nyt itse ,mutta sinne jää joka tapauksessa jälki.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10153814#comment-51472882

1.10.2011 15:23

Uskovaisille Harhaoppisten haarukka kurkkuun ja rautapallot jalkaan.
        Uskovaiset on hirtettävä ja kivitettävä, koska ovat vääräuskoisia ja harhaoppisia ja siitä on olemassa monia todisteita että uskovaiset edustavat näitä ryhmiä!
        ________
        Sinä olet hihhuli eli jeesustelija ja sinut tulee kivittää!

1.10.2011 21:20
        peräkammarin poikia ei pidä päästää omaan huushollliinsa. "
        Eikä hullua saarnaaja pertsaa vaan lukita suljetulle osastolle!
        ________

Ota nyt siinä rauhallisesti kun pertsa hullu on joukossamme. Sinut ollaan jo täällä testattu hulluksi ja tyhmäksi kuin saapas!

• pertsa2012 kirjoitti:

ikiateistille
        ________
        Tuossa on ateisti1982 henkistä antia.
        Piti pistää uudellleen kun oli virhe yhdessä linkissä

En ole niitä mihinkään ilmoitellut koska atesta näkee selvästi että
        geeniperimänsä on epäedullinen hänelle.
        Kuitenkaan ylläpito ei ole poistanut noita viestejä - ehkä atte tekee sen
        nyt itse ,mutta sinne jää joka tapauksessa jälki.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10153814#comment-51472882

Uskovaisille Harhaoppisten haarukka kurkkuun ja rautapallot jalkaan.
        Uskovaiset on hirtettävä ja kivitettävä, koska ovat vääräuskoisia ja harhaoppisia ja siitä on olemassa monia todisteita että uskovaiset edustavat näitä ryhmiä!
        ________
        Sinä olet hihhuli eli jeesustelija ja sinut tulee kivittää!

1.10.2011 21:20
        peräkammarin poikia ei pidä päästää omaan huushollliinsa. "
        Eikä hullua saarnaaja pertsaa vaan lukita suljetulle osastolle!
        ________

Ota nyt siinä rauhallisesti kun pertsa hullu on joukossamme. Sinut ollaan jo täällä testattu hulluksi ja tyhmäksi kuin saapas!

ikiateisti
        _______
        Onko atte 1982 käsitevarasto suomi24 sääntöjen mukaista ja yleensäkin
        kunniaksi ateisteille yleensä.

• pertsa2012 kirjoitti:

ikiateisti
        _______
        Onko atte 1982 käsitevarasto suomi24 sääntöjen mukaista ja yleensäkin
        kunniaksi ateisteille yleensä.

Te olette itse toimineet asiattomasti jo monen sukupolven ajan pakanoita ja ateisteja kohtaan. Nykyisin uskonto on tullut Suomessa taas "muoti-ilmiöksi", jota tahdotaan vaalia edelleenkin näiden homokeskustelujen ja aikaisemmin naispappeuden tiimoilta. Kaikki se arvo, mitä kristityissä olen joskus saattanut arvostaa onkin osoittautunut minusta ihmiskunnan uhaksi.

Kristityn tulisi tietää historiansa, miksi hänen pitäisi alkaa ensinnäkään kristityksi, eikä mennä laput silmillä ja uhkailla ateisteja helvetillä tai muulla sivistymättömillä saarnoilla.

Jos Raamatussa kehotetaan tekemään jotakin älytöntä niin se on täysin hyväksyttävää olla sellaista noudattamatta kuin että sitä noudattaisi.

• nyt on pelastuksen p

SANANLASKUT 14

Vanhurskaus kansan korottaa, mutta synti on kansakuntien häpeä.

35. Taitava palvelija saa kuninkaan suosion, mutta kunnoton hänen vihansa.

Siksi.

Niin kauan, kun täällä on yksikin rukoileva kristitty, on sinunkin selustasi turvattu, sitten , kun meitä ei ole...
      Alkaa huonot ajat tälle maailmalle.
      Kun pyhä henki ja uskovat ovat poissa, on antikristus vallassa, itsekkyys, raakuus, jumalattomuus jyllää.

kuka sinusta silloin välittää ?

• Toistaiseksi vielä

Minkä pienen vähemmistön, minkä ihmeen fundamentalistien? Suomessa saattaa kyllä olla jossakin fundamentalisteja, mutta käsittääkseni he ovat enemmän amerikkalainen ryhmä? Jos luet tällaisia palstoja, ei tarvitse aina ajatella, että jokin yksittäinen ajattelija siellä sitten vastaa koko asiaa ja muka päättää kirkon toiminnasta.

Jos mielestäsi fundamentalisti on henkilö, joka arvelee avioliiton tarkoitetun miehelle ja naiselle, näitä on Suomessa 50 %. Se on sitten eri asia, mistä syystä niin ajatellaan, mutta näin kuitenkin on. Sitten taas 50 % ei ole pieni vähemmistö. 50 % = puolet.

• Toistaiseksi vielä
        1.10.2011 01:57

>>>Minkä pienen vähemmistön, minkä ihmeen fundamentalistien?

• Outo kysymys

Minkä pienen vähemmistön ehdoilla? Jos kerran olet ateisti, voit elää ihan miten haluat, eihän tietenkään kristitty siihen mitenkään puutu. Mutta kristittyjen pitää antaa elää niin, ettei ateisti ala liikaa asettamaan ehtoja. Jos täällä lennettäisiin WTC-tornien läpi, jotenkin ymmärtäisin, jos ateisti puuttuu siihen. Mutta kun ei lennetä. Niin että minkä takia paremminkin ateisti haluaa puuttua kristityn tapaan elää ja määräillä siitä????????????? Siis minkä ihmeen takia ateistin pitää saada määrätä kirkon toiminnasta ja mistä ihmeestä olet saanut käsityksen, että kristitty tuputtaisi sinulle elämäntapojaan? Oletteko jo niin kauas vieraantuneet, että luulette, että kirkko on ateistien?

• Otetaan mahdollisimman yksinkertainen esimerkki jotta varmasti ymmärrät. Kansanedustaja/ministeri Päivi Räsänen perustelee esimerkiksi lainsäädännöllisiä pyrkimyksiään (voi lukea myös uskonnollisia pyrkimyksiään) usein Raamattuun vedoten.

Eikö tässä ole silloin kyseessä selvä pyrkimys laajentaa uskonnollisten näkemysten "reviiriä" koskemaan myös heitä joille vaippapa Jeesuksen ristikuolema on yhdentekevää?

Ja mihinpä muuhunkaan palstalla esimerkiksi sukupuolineutraalia avioliittolakia vastustavat vetoavat kuin Raamattuun? Pitäisikö Raamattuun vetoamista pitää uskonnottomankin pitää validina perusteena? Entä kristityn Koraaniin vetoamista?

• a-teisti kirjoitti:

Otetaan mahdollisimman yksinkertainen esimerkki jotta varmasti ymmärrät. Kansanedustaja/ministeri Päivi Räsänen perustelee esimerkiksi lainsäädännöllisiä pyrkimyksiään (voi lukea myös uskonnollisia pyrkimyksiään) usein Raamattuun vedoten.

Eikö tässä ole silloin kyseessä selvä pyrkimys laajentaa uskonnollisten näkemysten "reviiriä" koskemaan myös heitä joille vaippapa Jeesuksen ristikuolema on yhdentekevää?

Ja mihinpä muuhunkaan palstalla esimerkiksi sukupuolineutraalia avioliittolakia vastustavat vetoavat kuin Raamattuun? Pitäisikö Raamattuun vetoamista pitää uskonnottomankin pitää validina perusteena? Entä kristityn Koraaniin vetoamista?

Päivi Räsänen ei a-studiossa hyväksy homoille edes maallisia häitä maistraatissa. kyllä konservatiivikristityt pelaavat kyllä tosi kovaa diktatuuripeliä. Eikös Päivin kannattaisi alkaa kulkemaan hevoskärryillä, eikä Audilla? Jos hänen kaltaiset pääsisivät valtaan niin elämisestä saattaisi tulla hyvin vaikeata. En voi sietää Soinia, enkä Päivi Räsästä. He kerjäävät verta nenästään ja ihmettelevät, miksi saavat joltakin jatkuvasti turpaansa! Oisko siihen syynä se, että puuttuvat liikaa kansalaisten elämään eikä kaikki siitä oikein pidä!?

• Uskonnot vaarallisia

Uskonnot pitäisi kriminalisoida jo pelkästään niiden järjettömyyden takia.

Uskonnot kieltää myös terveen järjen käyttöä.

• No jopas on keskustelua! HUH!

Sinänsä hyvä, joskin kriittinen avaus meni nopeasti henkilökohtaisuuksiin ja mauttomuuksiin. Ei hyvä.

Kommentit kertovat valitettavasti sen tosiasian, että ääripäiden keskustelu ei johda kovin kauniiseen lopputulokseen. Onneksi elämä ei ole näin mustavalkoista kuin tässä ketjussa fundamentalistien ja ateisteiksi itseään kutsuvien mielestä.
      Onneksi elämä on värikästä ja siinä elämässä Jumalamme on ja toimii; huomattavasti monipuolisemmin kuin tämä keskustelu antaa ymmärtää.

Jatkakaamme tätä vähän toisella mielellä!

Antti-pappi

• Kuuntele, kirkko!

Minkä takia kuunteleva kirkko ei poista niitä ateisti1982 viestejä, joissa hän rikkoo Suomi24 keskustelun sääntöjä? Tässäkin ketjussa hän yhdessä viestissä uhoaa, että uskovaiset on hirtettävä ja kivitettävä, ja toisessa viestissä sanoo että uskovainen sairastaa psykoosia.

Jos joku postaisi tälle palstalle viestin, jossa sanottaisiin että ateistit pitäisi hirttää ja kivittää, niin se viesti ei kauaa palstalla vanhenisi, se poistettaisiin pian.

Mikä siinä on, että ette yhtä ateisti1982:ta voi laittaa kuriin, vaikka hän toistuvasti rikkoo Suomi24 keskustelusääntöjä?

• Kuuntele, kirkko! kirjoitti:

Minkä takia kuunteleva kirkko ei poista niitä ateisti1982 viestejä, joissa hän rikkoo Suomi24 keskustelun sääntöjä? Tässäkin ketjussa hän yhdessä viestissä uhoaa, että uskovaiset on hirtettävä ja kivitettävä, ja toisessa viestissä sanoo että uskovainen sairastaa psykoosia.

Jos joku postaisi tälle palstalle viestin, jossa sanottaisiin että ateistit pitäisi hirttää ja kivittää, niin se viesti ei kauaa palstalla vanhenisi, se poistettaisiin pian.

Mikä siinä on, että ette yhtä ateisti1982:ta voi laittaa kuriin, vaikka hän toistuvasti rikkoo Suomi24 keskustelusääntöjä?

Tehän tässä rikotte sääntöjä kirjoittelemalla Jumalastanne ja Jeesuksestanne. Käännytätte jatkuvasti. Asiahan on niin, mikäli keskusteluissa ilmenneet seikat eivät miellytä niin sellaista keskustelua sanotaan yleensä vihapuheeksi tai syrjimiseksi tai keskustelusääntöjen rikkomiseksi.

Uskovaiset eivät kestä kritiikkiä, koska ovat heikkoluonteisia ja uskottelevat muille heidän psykoosinsa olevan totta!

• "Onneksi elämä on värikästä ja siinä elämässä Jumalamme on ja toimii; huomattavasti monipuolisemmin kuin tämä keskustelu antaa ymmärtää."

Kuuleppa Antti-pappi. Minusta on turha todeta että Jumala toimii, koska Jumalaa ei ole olemassa sen enempää kuin joulupukkiakaan? Kai sellaiseenkin uskot, kun jostakin Jumalastakin täällä valehtelet!

• antimirka
        ateisti1982 kirjoitti:

Tehän tässä rikotte sääntöjä kirjoittelemalla Jumalastanne ja Jeesuksestanne. Käännytätte jatkuvasti. Asiahan on niin, mikäli keskusteluissa ilmenneet seikat eivät miellytä niin sellaista keskustelua sanotaan yleensä vihapuheeksi tai syrjimiseksi tai keskustelusääntöjen rikkomiseksi.

Uskovaiset eivät kestä kritiikkiä, koska ovat heikkoluonteisia ja uskottelevat muille heidän psykoosinsa olevan totta!

Jaa että kirkon palstalla ei muka saisi puhua Jumalasta eikä Jeesuksesta? :D
        Tulipahan taas sinulta melkoinen aivopieru.

Itsepä tänne kirkon palstalle änkeät, pysy pois täältä jos et kestä puhetta Jumalasta ja Jeesuksesta!

• Kuuntele, kirkko! kirjoitti:

Kuuntele, kirkko!
        2.10.2011 19:37

>>>Minkä takia kuunteleva kirkko ei poista niitä ateisti1982 viestejä, joissa hän rikkoo Suomi24 keskustelun sääntöjä? Tässäkin ketjussa hän yhdessä viestissä uhoaa, että uskovaiset on hirtettävä ja kivitettävä...

• antimirka kirjoitti:

Jaa että kirkon palstalla ei muka saisi puhua Jumalasta eikä Jeesuksesta? :D
        Tulipahan taas sinulta melkoinen aivopieru.

Itsepä tänne kirkon palstalle änkeät, pysy pois täältä jos et kestä puhetta Jumalasta ja Jeesuksesta!

Olen aina vastustanut tätä palstaa. Vastustin tätä palstaa jo silloin kun kirkko mainosti "Liity kirkkoon!" -bannerilla, eikä siellä ollut eroakirkosta.fi -banneria, varsinkin kun se kirkon banneri oli JULKISELLA KESKUSTELUPALSTALLA ja täällä käy myöskin lapsia!! Eli onko se moraalista mainostaa kirkkoa? Se siitä uskonnonvapaudesta, joka on uskovaisten diktatuuri! Lakiin on sen tiimoilta oitis puututtava...!

Jos jossakin mainostettaisi eroakirkosta.fi tai liity vapaa-ajattelijat ry:hyn niin heti kaltaisesi heikkohermoinen ja -luonteinen uskovainen valittaisi siitä kun se on väärin ...ja kaiken huipuksi sitä vieläpä kuunneltaisi!

• Vastakysymys!

Miksi suuren enemmistön pitäisi elää pienen ateistivähemmistön ehdoilla?

Miksi suuren enemmistön tulisi noudattaa tämän pienen ateistivähemmistön elämänkatsomuksellisia näkemyksiä vain siksi koska he niin vaativat ja luopua itselleen tärkeistä asioista koska vain koska he sitä vaativat?

Miksi enemmistön tulisi luopua omista elämänkatsomuksellisista tai ideologisista näkemyksistään jos ne ovat tämän pienen ateistivähemmistön näkemysten kanssa ristiriidassa?

Miksi tulisi luopua luopua itsemääräämisoikeudestaan tämän pienen ateistivähemmistön tahdon vuoksi?

Tästähän on kyse, ateistifundamentalistit.

• Siksi koska ateismi on järjellä perusteltua, kun taas kristinusko tai muut uskonnot eivät ole taas mitenkään järjellisesti perusteltuja. Uskovainen sairastaa psykoosia ja elää omissa maailmoissaan, joka ei ole peräisin edes tältä aikakaudelta.

Miksi homot tulisi eheyttää heteroiksi? Tehän tässä olette jatkuvasti vähemmistöryhmien kimpussa tavalla tai toisella ja hämmästelette sitä kun jokin vähemmistöryhmä koittaa puolustaa omia oikeuksia teidän kannanotoiltaan. Teidän mielestä vähemmistöryhmien tulisi antaa vielä toisen poskensakin ja olla täysin puolustuskyvyttömiä?

Mitä tapahtuisi, mikäli esimerkiksi homot eivät saisi puolustaa omaa elämänkatsomustaan. Kristinusko on hyvin diktatuurimainen ja kaikkien tulisi samaistua ja alkaa uskomaan, vai? Eikö sellainen kuulosta hyvin paljon Hitleriltä eli fasistimaiselta? Eikä antisemitismi kaukana kristinuskosta ole, kun täällä vainotaan maahanmuuttajia ja muita muukalaisia!

• EL.a . K.IM

http://mina.suomi24.fi/a-teisti

Ei täällä mikään vähemmistö määrää.

Et taida tietää, kuinka paljon on Enkeleitä mukana.

Myös sotajoukkoja.

Se on ihan sanelu politiikkaa, jos tulee käsky.

Ei siinä enään paljon kysellä sen jälkeen.

• a-teisti
      30.9.2011 17:06

>>>Miksi suuren enemmistön pitäisi elää pienen vähemmistön ehdoilla?

• PerinnePakana

Luulin alkuun, että tarkoittaisit Suvivirren laulamista koulun kevätjuhlassa. Siitä tavastahan pieni vähemmistö vaatii meitä luopumaan.

Ateismi on kyllä yksi uskonto kanssa. Jos ette usko jumalaan, niin mitä yksi virsi teitä haittaa?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      74
      2472
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1792
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1457
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      259
      1446
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      85
      1272
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      390
      1245
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1225
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      358
      1197
    10. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    Aihe