Enkeleiden 9 piiriä

Mitähän nää on?

Osaako joku selventää hieman tätä enkeleiden 9 piirin kertomusta? varsinkin nämä ylimmät lajit on jotenkin vaikeaselkoisia.

12

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys?

      No mitkä ne 9 piiriä ovat?

    • ketjun aloittaja
    • pepa11

      9? Mistä uskonnosta on kysymys? Mielellään ei lahkoja ja uskonnon liikkeitä.
      Ei voi keskustella kun on epämääräinen kysymys.

      Selvennä ensin kysymyksesi niin selvenee sitten asiat.

    • QQQQQQQQQQQQQQQQQQQQ

      Ota huomioon että uskomuksiakin on olemassa.
      Ihminen ei kuitenkaan ole ainut tietoinen olento Universumissa.
      Maapallollakin on tietoisuu ja sen jo todistaa se että sinäkin olet 100% maapalloa. 75% vettä 25% hiiltä yht. 100%.

      • Vesiprosentti

        Aikuinen ihminen on keskimäärin 60% vettä. Vain vauvoissa on vettä 70%. Missään ei 75%.


    • Olen nähnyt heidät73

      No, siellä on muistaakseni nämä sotamies -, korpraali-, alikersantti-, kersantti-, vääpeli-, ylivääpeli-, vänrikki-, aliluutnatti- ja herraisoherra -enkelit. Nämä hyppivät tasajalkaa ja pyörivät piiriä sisäpihalla laulaen jänis istui maassa tai mahdollisesti tuulettavat petivaatteita kiertäen taivaallista enkeliskasarmia.

    • fffxd

      Eikö tuossa wikipedian artikkelissa ollut riittävää selitystä, jonka tänne toit, vai mitä selitystä haet?

      "Tuomas Akvinolainen esitti esitti yhdeksänportaisen enkelihierarkian kirjoituksissaan. Se esiintyy myös Danten Jumalaisessa näytelmässä. Kuvataiteessa enkelit esitettiin hierarkiaan liittyvin tunnuksin."

      Eli siitä näkee kyseisen hierarkian olevan ihmisen luoma hierarkia.

      • Mie,Haamu

        fffxd olet ihan oikeassa.Kyseessä on kirkon luoma hierarkia enkeleille,jotta kirkon oma olemassa oleva hierarkia saisi eräänläisen "pyhityksen ja taivaallisen oikeutuksen". Kun luen tällä enkelipalstalla joidenkin hurahtaneiden juttuja enkelihierarkiasta,en tiedä,itkeäkö vai nauraa.


    • Fm

      Jumaluudesta,universumien rakenteesta ja hallinnosta, taivaallisten olentojen moninaisista joukkokunnista,ihmisen alkuperästä,kohtalosta,päämäärästä jne kertoo laajasti ja kattavasti Urantia-kirjan luvut,jotka ovat viides käänteentekevä Jumalallinen ilmoitus ihmiskunnalle. On luettavissa kokonaan myös netissä.

    • Tankard

      "valaistusta" asiaan voit löytää myös kabbalasta ja mustan raamatun suomenkielisestä laitoksesta löytyy myös jotain.

    • kokija

      Enkeleiden 9 piiriä ja eritoten Danten jumalainen näytelmä on vertauskuvallinen kertomus tietoisuuden erilaisista laaduista. Tarkoitettu opettamaan ihmisille allegorioiden ja symboleiden ymmärtämistä ja mitä ne taakseen ehkä kätkevät.

      • allergikko aapeli

        minulla on allergiaa... kutisee ... auttaaako enkelipiiri siihen..? Kiitos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe