"Kolahtaminen " eka kerralla

Ihmeissäni

Itse uskon, että ensimmäisellä tapaamiskerralla pitää ns. kolahtaa eli iskeä kipinää ( se kuuluisa vetovoima) eikä ole syytä tavata toista kertaa, jos näin ei ole käynyt. Ystäväni ovat kuitenkin eri mieltä.Pari ystävänii kertoivat, että ensi tapaamisella nettitreffi ei tehnyt vaikutusta, mutta parin tapaamiskerran jälkeen treffi alkoi tuntua kiinnostavalta ja lopputuloksena oli romanssi. Nyt kieriskelen itsesyytöksissä, olenko tyrmännyt monta potentiaalia elämänkumppania vain oman uskomukseni vuoksi. Mitä mieltä te olette - voiko "kipinä" syttyä myöhemmin vai onko turhaa toivoa, että mitäänsanomaton ensitapaaminen muuttuu kiihkeäksi romanssiksi ?

25

1106

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yx mielipide

Onnellisimmat suhteet alkavat vähitellen toiseen tutustumisesta, ei hetken huumasta tai kolahtamisesta. Toki yhteistä pitää olla...mutta muu selviää ajan kanssa..Nykyinen seurustelukulttuuri on yliromantisoitua. kaiken pitäisi tapahtua kuten hömppäelokuvissa.

• -

Musta on täysin epärealistista odottaa jotain kolahdusta ensitapaamisella niinkin luonnottomalla kohtaamisella kuin nettitreffit. Riittää, että on kiinnostusta tavata toisenkin kerran.

• keelo

Olen samaa mieltä tuosta, että nettitreffit ovat luonnoton kohtaaminen. Siksi niihin pitäisi suhtautua oikealla tavalla, jos mielii niistä seuraavan jotain. Olen sitä mieltä, että jos odottaa kolahtamista nettitreffeillä ensitapaamisella, niin saa olla varsin onnekas jos niin käy tai sitten sitä saa todella jäädä odottamaan hamaan tulevaisuuteen. Olen siis samaa mieltä, että riittää, että on kiinnostusta tavata toistamiseenkin. Kiinnostus voi tulla monesta eri asiasta. Yleensä itselleni siitä, että toinen on mukava, löytyy yhteisiä asioita ja samanhenkisyyttä. Sen sijaan kolahdusta on itselleni tapahtunut monesti vasta myöhemmässä vaiheessa, joten ainakaan itse en edes voisi omien kokemusten myötä laskea sitä ensimmäisen tapaamisen varaan.

Netin kautta tutustutaan siis luonnottomasti, eli tutustuminen ja kohtaaminen ei ole sillä tavalla spontaania ja yllätyksellistä kuin mitä se on mahdollisesti jossain muissa tilanteissa. Mielestäni asiaa voi ajatella niin, että jos on netissä hakemassa seuraa, niin on siellä juuri siitä syystä, että haluaisi löytää seuraa. Eli tavallaan siinä tilanteessa tekee itse asioita sen eteen, että voisi toisen ihmisen löytää. Kärjistetysti voisi luonnehtia, että nettideitti on tietynlaista itsensä pakottamista ja ajamista tilanteisiin, joista voisi jotain syntyä. Koska tutustumisen luonne on enemmän tämän tyyppinen, niin mielestäni on väärin yhtäkkiä ajatella, että ensitapaamisen pitäisikin olla jotain suurta ja mahtavaa. Kun tilanne on enemmän luonnoton ja tavallaan pakotettu, niin mielestäni on enemmänkin odotettua, että lähtökohtaisesti uusi tutustumisen kohde ei ole huiman kiinnostava ja kolahtava. Sen sijaan pitäisikin arvioida toista hieman toisella tavalla ensitapaamisen myötä ja miettiä onko hän ehdoton eiei vai oliko hänessä kuitenkin asioita, joiden myötä voisi nähdä uudelleenkin, vaikka sitä kolahdusta ei tapahtunutkaan. Eli antaa ihmiselle mahdollisuus ja rauhassa tutustua, kuten monet tutustumiset muuallakin menevät. Ja edelleen siis tavallaan pakottaa itseään vielä lisää tutustumaan ainakin sen toisen tapaamisen verran. Koska edelleenhän itse on kaiketi halukas löytämään sen toisen ihmisen :) Yleensä toinen tapaamiskerta kun voi olla paljon parempi kuin ensimmäinen, etenkin netin kautta tavattaessa ja toisella kertaa auttaa aina se, että toista jo tuntee jonkun verran. Näin ainakin itselläni on lähes järjestään ollut.

Tämän viestini pointti ei ollut se, että kaikkia pitäisi aina tavata pakosti uudelleen :) Halusin kuitenkin kirjoittaa hieman auki asiaa miten asiaa voisi luonnehtia ja nettitapaamista verrata muuhun.

• N35*

No kyllä minunkin mielestäni pitää "kolahtaa" kun tapaa toisen. Jos ei ole minkään valtakunnan perhosia vatsassa toisen nähtyään niin ainakaan mä en yksinkertaisesti ole silloin kiinnostunut toisesta.
      Jos mietin elämäni varrella tapaamiani miehiä, niin en pysty millään kuvittelemaan itseäni sellaisen seuraan joka ei ole koskaan kolahtanut. Kun ei napannu ekalla kerralla, ei ole napannut myöhemminkään.

• :)))) .n.

Kolahtaa täytyy - ihan sama minkä kautta eka kohtaaminen tapahtuu (kohtalo vai avustettu kohtalo... netti tms).

• Minulla ei kolahtanut ensisilmäyksellä, kun aikoinaan tapasin tulevan aviomieheni (nykyisen ex-mieheni). Itse asiassa koin hänet ihan päinvastaiseksi omiin odotuksiini nähden tulevaa kumppaniani kohtaan. Olimme samassa työpaikassa ja hitaan tutustumisen kautta kuitenkin rakastuimme toisiimme. Kuitenkin itsekin odotan jonkinlaista "kolahtamista" ensitapaamisella netin kautta tutustuessa, että kiinnostusta löytyisi seuraavaankin tapaamisen. Ristiriitaista.

Tätä ristiriitaa olenkin pohtinut itse aloittamassani ketjussa "Nettideittailu vs. live-tutustuminen" tuolla jossain alempana.

• Totuuden torvi

Tässä TOTUUS:

Ihminen on ailahtelevainen ja "päivän kunto" vaikuttaa.
      Valitsetko mahdollisesti loppuelämäsi kumppanin ja lastesi isän/äidin YHDEN TAPAAMISEN PERUSTEELLA.

Toinen TOTUUS:

Kipinä usein pitää ihan tietoisesti löytää, pelkällä kipinöiden odottelulla ei synny yleensä yhtään mitään.

Valitettavasti nykyaika ja nettideitti suosii varsinkin naisilla passiivista odottelua, jossa odotetaan että se tikku eli mies on itsesyttyvä eikä hankauspintaa tarvita lainkaan. Onhan nainen paikalla niin pitäisihän niitä kipinöitä olla!

Enemmän olisin huolissani että jos oikein katsotaan niin hyvin monen ihmisen kanssa voisi syntyä toimivakin suhde. Eikö olekin järkyttävää kun sanon jotain tuollaista?

Koska sitä "oikeaa" ei ole olemassakaan eikä varsinaisesti niitä kipinöitäkään missään muualla kuin omassa mielessä. Ja jos et saa omaa mieltäsi stimuloitua asiaa varten niin tuskin kukaan ulkopuolinen saa.

• Todella hyvin

olet ulostanut asiaa, superhyvä tämä hankauspinta kappale.

Just tämä tekee sänkyhommistakin oudon,
        "tässä nainen, nai mua", minä kun haluisin myös sitä hankauspintaa,
        vaan, siihen ei ole aikaa, kun pitää hakea pyykit koneesta.

15 kesäsellä jannulla on tanko tanassa, sekä jollain seksiriippuvaisella,
        ei kohtuuseksuaalisella eläimellisellä uroolla pelkästä naisen läsnäolosta,
        mut tavallinen ikämies vaatii ehdottomasti sitä hankauspintaa ja
        naisen kiinnostusta juuri tähän vaariin.

• Mies 28v

Minä kirjoittelen mielelläni vähän pidempään (pari viikkoa) ja syvällisemminkin jo ennen ensimmäistä tapaamista. Jos ajatukset kohtaavat, niin tavatessa on sitten enemmän motivaatiota löytää sitä kipinääkin, vaikka ei kolahtaisikaan ihan heti.

• Harmi vain, että harvalla naisella tuntuu riittävän motivaatiota kirjoitella pidempään. Kerran olen treffaillut naista, jonka kanssa kirjoittelin kuukauden enne ekaa tapaamista. Samalla lailla yritin nyt myöhemminkin tutustua ennen kuin pyysin ulos, mutta kymmenkunta naista vain hävisi n. viikon kirjoittelun jälkeen, juuri ennen kuin ehdin pyytää ulos.

Sitten pyysin erästä ulos parin päivän viestittelyn jälkeen ja hän lähti.

Tämä on saanut minut uskomaan, että nainen, joka haluaa tuntea toista jo hieman enemmän ennen ekoja treffejä, on harvinaisuus.

• Minä olen myös sellainen, joka ei halua kirjoitella pitkään ennen tapaamista. Perustan sen ihan siihen, että nettitutustumisen ja pitkän kirjoittelun aikana alkaa muodostaa toisesta mielikuvia, jotka sitten lopulta kuitenkin osoittautuvat vääriksi.

Itse olen kokenut pitkän nettitutustumisen, jonka aikana jo ehdin ihastua mieheen. Tapaaminen olikin sitten suuri pettymys, eikä halua tutustua enempää vaan löytynyt enää sen jälkeen. Kerran kävi myös niin päin, että mies ihastui luomaansa mielikuvaan minusta ja tavatessa olinkin sitten pettymys hänelle (toisaalta ollaan kavereina tekemisissä edelleen, monen vuoden jälkeen). Kumpaankin tapaukseen liittyi myös kuvien vaihtaminen, mutta niistä vaan ei välity ihmisen koko olemus ja elekieli. Minulle on hyvin tärkeää tavatessa, että voin kuvitella fyysistä läheisyyttä miehen kanssa. Kuvan perusteella sitä tunnetta ei voi päätellä etukäteen. Jos sitä tunnetta ei tule, niin ei myöskään halua tutustua lähemmin.

Tapaan siis miehen mieluummin mahdollisimman pian, jos mies profiililtaan ja ensiviestittelyllä osoittautuu kiinnostavaksi. No, tällä hetkellä minulla ei ole deittiprofiilia netissä, ei ole ollut yli vuoteen. Toisaalta tapailen tällä hetkellä miestä, jonka tapasin netin kautta muualla. Tapasimme heti seuraavana päivänä, kun olimme netissä kohdanneet. Tutustumisvaiheessa menemme edelleen, kun tapailemme aika harvoin. Fyysistä vetovoimaa oli kuitenkin heti alkuun ja pidin myös miehen pään sisällöstä. Mitään voimakasta kolahtamista en kuitenkaan kokenut ensitapaamisella. Kiinnostus on tässä vähitellen lisääntynyt tutustumisen edetessä. Niin ilmeisesti miehelläkin, kun hänen käytöksensä minua kohtaan on joka tapaamisen myötä tullut lämpimämmäksi. Aika näyttää mitä tästä tulee.

• Tämä selvä.
        ailiina-77 kirjoitti:

Minä olen myös sellainen, joka ei halua kirjoitella pitkään ennen tapaamista. Perustan sen ihan siihen, että nettitutustumisen ja pitkän kirjoittelun aikana alkaa muodostaa toisesta mielikuvia, jotka sitten lopulta kuitenkin osoittautuvat vääriksi.

Itse olen kokenut pitkän nettitutustumisen, jonka aikana jo ehdin ihastua mieheen. Tapaaminen olikin sitten suuri pettymys, eikä halua tutustua enempää vaan löytynyt enää sen jälkeen. Kerran kävi myös niin päin, että mies ihastui luomaansa mielikuvaan minusta ja tavatessa olinkin sitten pettymys hänelle (toisaalta ollaan kavereina tekemisissä edelleen, monen vuoden jälkeen). Kumpaankin tapaukseen liittyi myös kuvien vaihtaminen, mutta niistä vaan ei välity ihmisen koko olemus ja elekieli. Minulle on hyvin tärkeää tavatessa, että voin kuvitella fyysistä läheisyyttä miehen kanssa. Kuvan perusteella sitä tunnetta ei voi päätellä etukäteen. Jos sitä tunnetta ei tule, niin ei myöskään halua tutustua lähemmin.

Tapaan siis miehen mieluummin mahdollisimman pian, jos mies profiililtaan ja ensiviestittelyllä osoittautuu kiinnostavaksi. No, tällä hetkellä minulla ei ole deittiprofiilia netissä, ei ole ollut yli vuoteen. Toisaalta tapailen tällä hetkellä miestä, jonka tapasin netin kautta muualla. Tapasimme heti seuraavana päivänä, kun olimme netissä kohdanneet. Tutustumisvaiheessa menemme edelleen, kun tapailemme aika harvoin. Fyysistä vetovoimaa oli kuitenkin heti alkuun ja pidin myös miehen pään sisällöstä. Mitään voimakasta kolahtamista en kuitenkaan kokenut ensitapaamisella. Kiinnostus on tässä vähitellen lisääntynyt tutustumisen edetessä. Niin ilmeisesti miehelläkin, kun hänen käytöksensä minua kohtaan on joka tapaamisen myötä tullut lämpimämmäksi. Aika näyttää mitä tästä tulee.

"Minulle on hyvin tärkeää tavatessa, että voin kuvitella fyysistä läheisyyttä miehen kanssa"

Eli himo ja seksi ratkaisee naisilla...hyvä että tuli sekin selväksi.

Fyysinen vetovoima ratkaisee ja loppu on täyttä hevon kakkaa ja kusetusta.

Tapaamiseen vaan ja siitä heti vällyjen väliin jos tulee tunne että toisen kanssa olisi kiva sekstata.

Kaikki muuhan on pelkkää ekstraa.

• Mies 28v
        ailiina-77 kirjoitti:

Minä olen myös sellainen, joka ei halua kirjoitella pitkään ennen tapaamista. Perustan sen ihan siihen, että nettitutustumisen ja pitkän kirjoittelun aikana alkaa muodostaa toisesta mielikuvia, jotka sitten lopulta kuitenkin osoittautuvat vääriksi.

Pitkän kirjoittelun toimivuus riippuu kieltämättä henkilöstä. Jotkut ovat niin vahvasti kiinni fyysisessä maailmassa, että pitää päästä tapaamaan nopeasti, ja siinä ei ole mitään pahaa. Olen itsekin valmis sellaiseen, jos nainen niin haluaa, mutta silloin omat odotukseni ovat lähes olemattomat.

Itse olen luonteeltani sellainen, että osaan pitää nettitutustumisen ja ihastumisen erillään, ja se, että tunnen naisen ajatusmaailmaa etukäteen, tekee treffeistä minulle paljon luontevammat. Samoin minun on vaikea kiinnostua naisesta seurustelumielessä pelkän fyysisen vedon perusteella, sillä tiedän, että tarvitsen myös ajatusmaailmojen yhteyden, ja että sellaisen löytyminen on paljon harvinaisempaa kuin fyysisen vetovoiman.

Niin, kuulostan ehkä enemmän naiselta kuin mieheltä, mutta minkäs teet ;) Sillä mennään mitä on annettu.

• ailiina-77 kirjoitti:

Ei fyysisen vetovoiman kokeminen sitä merkitse, että suhteen pitäisi heti edetä fyysiselle tasolle. Eikä se kaikkea ratkaise. Henkiset jutut, keskusteluyhteys ja ajatus- ja arvomaailmojen kohtaaminen on kuitenkin edellytyksiä suhteen muodostumiselle. Pelkän fyysisen vetovoiman varaan suhdetta ei voi laskea. Paitsi tietenkin seksisuhdetta, jos sellaista haluaa. Olen kuitenkin sitä mieltä, että fyysistä vetovoimaa täytyy olla, jotta täysipainoinen parisuhde voi syntyä. Yhtä tyhjän kanssa on sellainen suhde, jossa toisen lähellä ei halua olla.

• voivoivoooooooooooi
        Tämä selvä. kirjoitti:

"Minulle on hyvin tärkeää tavatessa, että voin kuvitella fyysistä läheisyyttä miehen kanssa"

Eli himo ja seksi ratkaisee naisilla...hyvä että tuli sekin selväksi.

Fyysinen vetovoima ratkaisee ja loppu on täyttä hevon kakkaa ja kusetusta.

Tapaamiseen vaan ja siitä heti vällyjen väliin jos tulee tunne että toisen kanssa olisi kiva sekstata.

Kaikki muuhan on pelkkää ekstraa.

"Eli himo ja seksi ratkaisee naisilla...hyvä että tuli sekin selväksi."

Sinunko mielestä fyysinen läheisyys on pelkkää himoa ja seksiä...jos olet mies niin voi naispakaa joka sinun kanssa seurustelee....

• - m31

Minä voisin myös miehenä kirjoitella hieman pidempäänkin. Esim. parisen viikkoakin. Mutta kokemus on osoittanut, että tavata kannattaa mahdollisimman pian. Pidemmän kirjoittelun myötä on vain mahdollisuus saada toisesta vääränlainen käsitys kun omassa päässä kuitenkin muotoutuu tietynlainen mielikuva ja se mielikuva ei aina vastaa todellisuutta. Siksi nykyään mielummin tapaan pian ja jatka tutustumista sitten livenä, jos niikseen tulee, kuin kirjottelen ja tuhlaan aikaani viesteihin, kun harvan kanssa kuitenkaan sitten nappaa livenä. Hyvä esimerkki tästä on taas taannoin nainen, jonka kanssa tuli kirjoiteltua parisen viikkoa, koska hänen kiireidensä vuoksi emme voineet tavata aikaisemmin. Kirjoittelimme kuitenkin lähes päivittäin. Valitettavasti treffeillä kohtasin naisen, josta henki jonkunlainen nuiva meininki jo heti alkuun. En odottanut hänestä sellaista viestien perusteella. Viesteissä juttu kulki ja oli hauskaa ja rentoa kirjoittelua. Treffeillä oli jo heti alkuunsa havaittavissa nihkeää suhtautumista, vaikka juttuakin kuitenkin löytyi.

Yleisesti nettideittailussa hyvin harvalla tuntuu olevan kärsivällisyyttä tutustumiseen. Siitä olen samaa mieltä.

• 2019

Pitää kolahtaa tai sanoisin mieluummin niin, että tiedän kyllä heti jos _en_ halua miehen kanssa fyysistä läheisyyttä ja silloin on ihan turha tavata uudestaan. Eihän sitä yhteiselämää kirjoittamalla vietetä, joten on ihan ensiarvoisen tärkeää että tulee sellainen tunne, että "tuon ihmisen lähellä haluan olla/tuota haluan koskettaa/tuon kanssa haluan seksiä".

Ekoille treffeille haluan mahdollisimman pian samasta syystä. Ihan turha kirjoitella, jos sitten todellisuudessa ei "kolahdakaan". Ja ekat treffit ovat aina vain lyhyt kahvittelu, en lähtisi esimerkiksi syömään ekoilla treffeillä koska siitä voisi tulla vain kiusallista molemmille tai toiselle.

• Ei tarvitse kolahtaa. Mitä nopeammin ihastuu, sitä nopeammin se loppuu - tuntuu pitävän hyvin paikkansa. Ihmiset on vaan erilaisia ihastumaan, eikä omaa luonnettaan voi juuri muuttaa.

• Minä en päältä päin näe, onko toinen kiinnostava tai ei. Seksuaalista vetovoimaa voi arvioida, mutta se nyt ei kerro juuri mitään.

Miehille suuri osa naisista on enemmän tai vähemmän seksuaalisesti viehättäviä, kun taas naisille päältäpäin kelpaa vain pieni osa miehistä. Ehkä juuri tämän tähden naiset useammin haluavat tavata heti. He haluavat nähdä onko mies heidän makuunsa. Miehet taas mielummin tsekkaavat mitä naisen päässä liikkuu, tapaamiseen ei ole niin kova hätä, koska ulkoisesti nainen luultavasti kelpaa.

Olen samoilla linjoilla kuin muumi007, en usko että ihastus kantaa kovin pitkälle. Luulisin, että ihastuksen perässä juoksevat ovat juuri niitä, jotka vaihtavat paria aina alkuhuuman laannuttua.

Itse en mielelläni lähde treffeille ennen kuin saan jonkinlaisen käsityksen toisesta. Jos tällä pelotan osan ehdokkaista pois, en usko menettäväni juuri mitään. Lyhytjänteisen naisen kanssa tuskin tulisin toimeen muutenkaan.

• -aikuinen nainen-

Täällä aina erotellaan että miehet sitä ja naiset tätä mutta aivan samalla tavalla voi puhua molemmista sukupuolista, ei se ole siitä kiinni vaan ihmisestä.

Eräs mies sanoi minulle ekaa kertaa tavatessamme nettideiteillä, että ellei hänelle heti tule sellaista tunnetta että tuota naista hän haluaa halata, ei treffejä ole syytä jatkaa eikä siitä tule syntymään suhdetta. (Minut hän kaappasi oikein lämpimään karhunsyleilyynsä kun nousin autosta ;)

No, en kyllä halunnut tavata häntä uudestaan, koska hän oli ajatuksiltaan kovin rajoittunut ja tiesi sen itsekin.

• NNNNainen52

Kun ajattelen järjellä, on ihan totta että ekalla kohtaamisella ei pitäisi tehdä päätöksiä pelkän kolahtamisen perusteella. Asia on vaan niin että kun en pysty teeskentelemään kiinnostusta jos ei sitä ole. Eikä se ole oikein toistakaan kohtaan.
      Nettideittailu on luonnotonta ja siihen kohtaamiseen latautuu ihan liikaa. Oikeassa elämässä tutustutaan yleensä vähitellen ja sille kolahdukselle jää ikäänkuin aikaa tulla.

On tää vaikeeta.

• keelo

Tuolla ylempänä jo aikaisemmin kirjoittelinkin nettideittailun luonnottomuudesta ja siitä kuinka asiaan pitäisi osata suhtautua tietyllä tavalla, jotta siitä voisi saada paremmin jotain irti. Itse olen huomannut sen, että omalla kohdallani ei toimi se, että vain odotan jotain tapahtuvani. Puhuin yllä itsensä pakottamisesta tilanteisiin, joista parhaassa tapauksessa voi jotain syntyä. Uskon, että tällainen suhtautuminen voi auttaa asiaa. Juurikin siitä syystä, että olen nettideitissä hakemassa seuraa tietoisesti, jolloin jo lähtökohtaisestikin joudun pakottamaan itseni tutustumaan muihin ihmisiin. Ei täällä nettipalvelussa synny yhteyttä kahden ihmisen välille, ellei jompi kumpi tee jotain sen eteen, että ottaa yhteyttä toiseen ja samaten vastapuoli ole halukas tekemään oman osansa sen eteen, että katsoo minkälainen toinen voisi olla. Monissa muissa kuvioissa elämässä tutustuaan muiden asioiden ohessa ilman, että tietoisesti valitaan joku täysin tuntematon ihminen johon halutaan tutustua.

Ymmärrän täysin sen ihan omastakin kokemuksesta, että netin kautta tapahtuvaan tutustumiseen on vaikea suhtautua niin, että voisi kolahdukselle antaa vapaasti sijaa. Koska olen kuitenkin muulla tavalla tutustuttaessa törmännyt kolahdukseen vasta tutustumisen myöhemmässä vaiheessa, niin itselleni on kuitenkin itsestään selvää, että en voi odottaa sellaista itseltäni ensitapaamisella. Niinpä joudun arvioimaan toista ihmistä siltä kantilta onko hän miellyttävä ja kiinnostava noin muuten, että häneen voisi olla mukava tutustua lisää ja avoimesti katsoa mitä tuleman pitää jos pitää. Ensitapaamisen kriteeriksi minulle riittää pitkälti se, että tullaan juttuun, on mahdollisesti sopivasti hauskaa ja toinen on omasta mielestäni mukava ihminen. Ensitapaaminen ei ole kovinkaan luonnollinen tapahtuma juuri siksi, että ei tunneta, tavataan toisaalta tietyn syyn vuoksi ja mahdollisesti puolin ja toisin on tästä syystä myös jännitystä. Eli ensitapaamisella tuskin saa toisesta ihmisestä irti sitä kaikkea mitä mahdollisesti saa myöhemmin. Tästä syystä en haluaisi tehdä toisesta ihmisestä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä yhden tapaamisen pohjalta.

Haluaisinkin tavata netin kautta enemmän ihmisiä, jotka suhtautuisivat hieman avoimemmin tätä kautta tapahtuvaan tutustumiseen. Eli että voisi tavata uudelleenkin ilman, että sen tarvitsee tarkoittaa vielä yhtään mitään. Yleensä ainakin oma kokemus on osoittanut, että toinen tapaamiskerta on ensimmäistä parempi ja hauskempi, vaikka siitä ei silti mitään enempää seuraisikaan. Luulen, että moni potentiaalinen juttu kaatuu netin kautta tavattaessa vain yksinkertaisesti siihen, että odotetaan liikoja eikä osata tutustua vähemmällä. Ajatellaan ehkä liikaa heti sitä seurustelua ja tokihan useimmissa tapauksissa on vaikea ajatella seurustelukumppaniksi jotain tuntematonta ihmistä. Mutta ehkä tilanne voisi osassa tapauksista ollakin myöhemmin toinen? Kaikista ei toki silti pidä olla kiinnostunut :) Mutta ehkä vähän sellaista rennompaa ja avoimempaa asennetta monesti kaivattaisiin. En usko olevani treffeillä niin karmea tapaus, jota monikaan ei haluaisi enää nähdä tapaamisen jälkeen :) Muualla elämässä ihmiset tulevat mielellään juttelemaan kanssani ja minulta pyydetään neuvoja, kysytään apua. Ihmiset yleensä viihtyvät seurassani. Töissä, harrastuksissa. Myös naiset. Harmiksi piirini eivät silti kuitenkaan ole niin isot, että niissä olisi tarpeeksi mahdollisuuksia tutustua potentiaalisiin uusiin ihmisiin, jonka vuoksi netin kautta tutustuminen on mielestäni hyvä vaihtoehto.

• Rottweil

En enää edes halua tuntea kolahdusta. Se johtaa sokeaan ihastumiseen ja se tunne on vienyt minua harhaan niin monet kerrat. Loppupeleissä suurimman kolahduksen (livenä tosin) aiheuttanut kumppanini osoittautui kaikista kamalimmaksi ihmiseksi, jonka tunnen. Jos kerran minulla on taipumusta kolahdella tuollaisiin, niin kolahdus olkoon varoitus - pakoon :D

• Ystäväsi ovat oikeassa. Jokaisessa suhteessa tunnetilan syntyminen tapahtuu eri tahtiin, emmehän ole koneita. Anna aikaa....

• koettu on

sama täällä, alussa on ihanne ja rakastuu, mutta lopulta on niin etoava, et haluaa vaan eroon ja nopeasti, eikä jää edes kaipuuta..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe