aika heikoissa kantimissa, kun palstalla muutama uskovainen päättää että ihmisessä on demoni, jos on erilainen silmien väri, jota videokuvalla vielä väristetään.
Vastaava tapaus on keskiajalta kun kristityt tappoivat noitina punatukkaisia.
Irlantiin se sitten onneksi tyssäsi kun puoli kansaa olisi pitänyt polttaa.
Ihmisoikeudet on
15
69
Vastaukset
Onko sun silmänvärit erilaiset välillä??? Lyökö valkuaiset niitä valkoisix niinkuin manajan elokuvissa tuo tytöllä jolla oli päärooli ja joka sitten sekosi ja joutui mielisairaalan.. Olipa siinä vanhemmat melkoista tenkapoo... Vastuuta ????
Eipä ihmekään.
Savonarola ja kumppanit ottavat mallin manaaja-elokuvista.
Ymmärtäkään nyt että ne on pelkkiä tarkoituksella tehtyjä elokuvia, eikä mitään todellisia tapahtumia.- Mikko.
Uskovatko katsoo elokuvia kauhuelokuviaa? Olen käsittänyt, ettei mitkään jännityselokuvat kuulu uskoville, itte vaihdan kanavaa jos ase näkyy kuvaruudussa,
Mikko. kirjoitti:
Uskovatko katsoo elokuvia kauhuelokuviaa? Olen käsittänyt, ettei mitkään jännityselokuvat kuulu uskoville, itte vaihdan kanavaa jos ase näkyy kuvaruudussa,
En minäkään katsele, mutta sen verran olen pätkiä nähnyt, että tiedän mistä on kyse.
Jotkut kristityt ottavat manaaja-elokuvat todesta ja he ovat se katsojaryhmä, jolle ne on suunnattukin.
Manaaja-elokuvien pohjahan on kristittyjen suorittamissa noitavainoissa, joissa kymmeniä miljoonia ihmisiä tapettiin.
Manaaja-elokuvat tuovat noitavainot esiin hyväksyttävinä asioina, ja se uppoaa joihinkin ääri-uskovin kuin häkä.- Taavi Tähdykäinen
Mikko. kirjoitti:
Uskovatko katsoo elokuvia kauhuelokuviaa? Olen käsittänyt, ettei mitkään jännityselokuvat kuulu uskoville, itte vaihdan kanavaa jos ase näkyy kuvaruudussa,
Oletpa lakihenkinen. Meillehän on "kaikki" sallittua, mutta Pyhä Henki meissä ohjaa mitä Hän haluaa meidän tekevän.
Emme silti menetä pelastustamme jos katsomme yhden "siistin"Hercule Poirotín silloin tällöin, tosin ei siitä mitäään hyötyä ole, muttei haittaakaan. Mitään demonisia kauhuleffoja en tietenkään koskaan katsele, koska niistä saa demonisia vaikutuksia. Muistan, että Manaaja-elokuvan näin teininä kauan ennen uskoontuloa ja se oli niin kauhea, että nukuin 3 yötä valot päällä.
Muuten mInä olen ainakin armon, en lain alla. Jos haluat olla onneton "älä maista, älä koske, ÄLÄ ELÄ," niin siitä vaan elä omassa lakivankilassasi, minä en! Taavi Tähdykäinen kirjoitti:
Oletpa lakihenkinen. Meillehän on "kaikki" sallittua, mutta Pyhä Henki meissä ohjaa mitä Hän haluaa meidän tekevän.
Emme silti menetä pelastustamme jos katsomme yhden "siistin"Hercule Poirotín silloin tällöin, tosin ei siitä mitäään hyötyä ole, muttei haittaakaan. Mitään demonisia kauhuleffoja en tietenkään koskaan katsele, koska niistä saa demonisia vaikutuksia. Muistan, että Manaaja-elokuvan näin teininä kauan ennen uskoontuloa ja se oli niin kauhea, että nukuin 3 yötä valot päällä.
Muuten mInä olen ainakin armon, en lain alla. Jos haluat olla onneton "älä maista, älä koske, ÄLÄ ELÄ," niin siitä vaan elä omassa lakivankilassasi, minä en!Ihmisen mielenohjaus on kyllä mielenkiintoinen alue. Jos ihminen lukee tai kuuntelee Radiota, niinn ihmisen mieltä on vaikea ohjata,- koska käytössä on vain yksi aisti.
Mutta, kun ihmisessä ohjataan kahta aistia samassa tilanteessa ,- näkö ja kuulo, niin nyt jo monen ihmisen todellisuus alkaa hänrtyä ohjauksen ansiosta. Jos luemme lehdistä näyttelijöiden kertomuksia mitehn monet suhteutuvat heihin marketin kassalla samalla tavalla kuin näyttelemäänsä rooli hahmoon.
Jos ihmisen aisteista voitaisiin käyttää useampi, kuulo, näkö, tunto/haju aistiti, niin uskon, miten erittäin harva ihminen enää mahdollistuisi eroittamaan fiktiivisen faktasta.
Mitä TV ohjelmiin tulee, niin itse olen kiinnostunut vain todellisista/faktaan perustuvista TV ohjalmista esim. Maa Jussille morsian tms. Siinä ihmiset kokevat ja näyttävät aitoja tunteita ja ovat omia ihtiään.- jt
Taavi Tähdykäinen kirjoitti:
Oletpa lakihenkinen. Meillehän on "kaikki" sallittua, mutta Pyhä Henki meissä ohjaa mitä Hän haluaa meidän tekevän.
Emme silti menetä pelastustamme jos katsomme yhden "siistin"Hercule Poirotín silloin tällöin, tosin ei siitä mitäään hyötyä ole, muttei haittaakaan. Mitään demonisia kauhuleffoja en tietenkään koskaan katsele, koska niistä saa demonisia vaikutuksia. Muistan, että Manaaja-elokuvan näin teininä kauan ennen uskoontuloa ja se oli niin kauhea, että nukuin 3 yötä valot päällä.
Muuten mInä olen ainakin armon, en lain alla. Jos haluat olla onneton "älä maista, älä koske, ÄLÄ ELÄ," niin siitä vaan elä omassa lakivankilassasi, minä en!Toinen elokuva joka on tehty uudelleen on "Manaaja" ja se on ollut hitti numero yksi. Tämä on sellainen inhottava elokuva jonka alkuperäisversio että uusi versio saaneet ihmiset poistumaan teattereista pahoinvoivina. Alkuperäisen elokuvan tuottaja oli William Peter Blatty joka aikoinaan toimi CIA:n mielenhallintaprojektien kuten MK-Ultra parissa. Tämä elokuva on demoninen mielenhallintaprojekti ja sitä pitäisi välttää kuten kalkkarokäärmettä. Osa alkuperäisestä sound trackista tehtiin leikkaamalla auki sikojen kurkut auki ilman niiden tainnuttamista. Tähän ulvontaan sekoitettiin ihmisääniä elektronisesti jotta saatsisiin aikaan sellainen melu joka hyytää veren. Tämä on todella hämmästyttävää kun me ajattelemme tarinaa gesaralaisesta miehestä joka löytyy Markuksen luvusta 5:1-20. Tässä kertomuksessa, Herramme Jeesus Kristus vapautti miehestä 2.000 pahaa henkeä, Jakeissa 12-13 lukee seuraavaa: "Ja ne pyysivät häntä sanoen: 'Lähetä meidät sikoihin, että menisimme niihin.' Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen." Täten, Herra Jeesus karkoitti riivaajat sikoihin. Manaajan aikana, kuitenkin, riivaajat tulivat sikojen äänen kautta ihmisiin teatterissa.
http://www.heinola.org/~patato/last_trumpet/trump26[1].php
http://lasttrumpetnewsletter.org/2004/10_04.html - tode*
jt kirjoitti:
Toinen elokuva joka on tehty uudelleen on "Manaaja" ja se on ollut hitti numero yksi. Tämä on sellainen inhottava elokuva jonka alkuperäisversio että uusi versio saaneet ihmiset poistumaan teattereista pahoinvoivina. Alkuperäisen elokuvan tuottaja oli William Peter Blatty joka aikoinaan toimi CIA:n mielenhallintaprojektien kuten MK-Ultra parissa. Tämä elokuva on demoninen mielenhallintaprojekti ja sitä pitäisi välttää kuten kalkkarokäärmettä. Osa alkuperäisestä sound trackista tehtiin leikkaamalla auki sikojen kurkut auki ilman niiden tainnuttamista. Tähän ulvontaan sekoitettiin ihmisääniä elektronisesti jotta saatsisiin aikaan sellainen melu joka hyytää veren. Tämä on todella hämmästyttävää kun me ajattelemme tarinaa gesaralaisesta miehestä joka löytyy Markuksen luvusta 5:1-20. Tässä kertomuksessa, Herramme Jeesus Kristus vapautti miehestä 2.000 pahaa henkeä, Jakeissa 12-13 lukee seuraavaa: "Ja ne pyysivät häntä sanoen: 'Lähetä meidät sikoihin, että menisimme niihin.' Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen." Täten, Herra Jeesus karkoitti riivaajat sikoihin. Manaajan aikana, kuitenkin, riivaajat tulivat sikojen äänen kautta ihmisiin teatterissa.
http://www.heinola.org/~patato/last_trumpet/trump26[1].php
http://lasttrumpetnewsletter.org/2004/10_04.htmlolisikohan jt:n syytä loikata ulos ihanaan syksyiseen aamuun?
- jt
tode* kirjoitti:
olisikohan jt:n syytä loikata ulos ihanaan syksyiseen aamuun?
Miksi?
"muutama uskovainen päättää että ihmisessä on demoni"
aika rajua kuinka ihmiset vielä tänäänkin uskovat olevan sisällään demonin. se, joka näin uskoo, eikö se kerro jo paljon siitä, että hänenellä itsellään on jotain häirinkiä henkimaailman vihulaisen kanssa.Noin se on.
Oman mielikuvituksen luoma "henkimaailman vihulainen" syyttää toisia ihmisiä.Kaikkein ärsyttävintä on joidenkin uskovien jatkuva raamatunlauseitten kylväminen. Ei niitä jaksa lukea. Voisihan asioista puhua ihan maallikkokielellä, niinkuin nyt? Hyvä avaus!
Olet oikeassa. Jumalakin tahtoo, että olisimme sanan tekijöitä. Kun ihminen uskoo Raamatun ilmoituksiin, niin tämä ohjaa hänen mielikuviensa syntymistä asiasta kuin asiasta ja näin ihminen mahdollistuu kertomaan omin sanoin asiooista.
Tietenkin, jos vastapuoli oudoksuus ajattelua, niin tässä tilanteessa on hyväksi viitata Raamatun ilmoitukseen, johon uskoo.
Siis Jumalan tahtoon uskominen ohaa ihmisen ajattelutapaa ja siten tuottaa ne mielikuvat ja käyttäytymisen.. Niin, vaikka ihminen ei puhuisi Raamatun jakeita käyttäen.- jt
ml213 kirjoitti:
Olet oikeassa. Jumalakin tahtoo, että olisimme sanan tekijöitä. Kun ihminen uskoo Raamatun ilmoituksiin, niin tämä ohjaa hänen mielikuviensa syntymistä asiasta kuin asiasta ja näin ihminen mahdollistuu kertomaan omin sanoin asiooista.
Tietenkin, jos vastapuoli oudoksuus ajattelua, niin tässä tilanteessa on hyväksi viitata Raamatun ilmoitukseen, johon uskoo.
Siis Jumalan tahtoon uskominen ohaa ihmisen ajattelutapaa ja siten tuottaa ne mielikuvat ja käyttäytymisen.. Niin, vaikka ihminen ei puhuisi Raamatun jakeita käyttäen.Miten voi toimia sanan mukaan jos ei tunne sanaa. Kyllä niitä raamatunlauseitakin pitää viljellä.
jt kirjoitti:
Miten voi toimia sanan mukaan jos ei tunne sanaa. Kyllä niitä raamatunlauseitakin pitää viljellä.
Jos ihminen on lukenut Raamattua ja uskoo lukemaansa, niin eikö tämä tila ilmennä Sanan tuntemista.
Lueppa ajatuksen kanssa tuo Jaakob 1 ilmoitus olla sanan tekijä,- eikä vain kuulija pettäen itsensä. Jos ihminen on sanan tekijä, niin ihminen mahdollistuu pitämään hyvän opetustunnin pariun kolmen jakeen pohjalta eli ymmärtäen kokonaisuuden ja siten omin sanoin kuvaten.
Kuten tälläkin foorumilla esiintyy. Vaikka ihminen lainailee jotain Raamatun ilmotistusta, niin se ei liity edes pohdittavaan aiheeseen.Puhumattakaan jos kertoisi siitä omin sanoin. Eli tullaan tyhmien neitsyiden ongelmaan. Matt.25
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519