Mitkä arjessa tarvittavat hyödykkeet ovat sinulle liian kalliita ostaa?
Minulle ainakin ovat liian kalliita: koiranruoka, kissanruoka, kunnolliset pesuaineet, mm. pyykinpesuaine, kumisaappaat, kukkalannoite, kasvimaan lannoitteet kesällä, uusi lapio, wc - ja talouspaperit, leipä. lohi (järkyttävän kallista), paisti (tähtitieteellisissä hinnoissa), broileri (hullun kallista) ja bensiini (ei voi enää sanoin kuvata). Nämä ainakin ja vaikka kuinka moni muu tavara tai asia, kuten hammas- ja silmälääkäri.
Järjettömän kallista
71
762
Vastaukset
- nuukuus kunniaan
Kallista on. Siksi kannattaakin jättää tarpeettomat ostamatta, esim. seuraavat:
- koiran- ja kissanruoka - anna tavallista ruokaa tai luovu eläimistä. Monista kaupoista saa eläimille tarkoitettuja ruokia kuten luita tai rustoja lähes ilmaiseksi.
- kukkalannoite
- leipä - leivo itse
- lohi - paitsi hyvästä tarjouksesta
- broileri - samoin
- paisti - korvaa halvemmalla ruhon osalla tai vaikka jauhelihalla
- bensiini - kävele, pyöräile, käytä julkisia. Samalla säästät muut auton käyttökustannukset
Jos lähiseudulla on hevostalli, niin saat sieltä ilmaiseksi hevosenlantaa kasvimaallesi. Siitä riittää hitunen kukillesikin. Koko Suomi on hukkumassa hevonp:hen. Lisäksi kompostimultaa.
Pesuaineiden ja paperitavaran osalta on vain seurattava tarjouksia. Ne näkee ilmaisista mainoslehtisistä, joita kannetaan joka mökkiin.
Jos rahat eivät tunnu riittävän, kannattaa tpitää muutaman kuukauden ajan tarkkaa kirjanpitoa siitä, mihin ne oikein menevät. Sitten voi kursia rahareiät umpeen. Yli varojensa ei pidä elää.- eläinten ystävä
Tuskin ihmisellä, jolla ei ole varaa ostaa esimerkiksi koiranruokapussia, joka maksaa meidän s-marketissa 5,45€/4 kg (vehnätön hau-hau, huonolaatuisia ruokia saa halvemmallakin, mutta ne eivät ole useinkaan oikeanlaista ruokaa koiralle, rikkovat vatsan yms.), on varaa ostaa sitä määrää lihaa ja muuta eläinperäisiä proteiineja sisältävää "tavallista" ruokaa kuin koira tarvitsee. Toki voit valmistaa koiranruokaa myös itse, mutta reseptit eivät todellakaan ole samoja kuin ihmisravinnoksi tarkoitetut.
Koira, samoin kuin kissa, on lihansyöjä, joka ei pysy terveenä ihmisten "tavallisella" ruoalla.
Onneksi se koiran- ja kissanruoka on kuitenkin kilohinnaltaan paljon edullisempaa kuin ihmisten ruoka. Lidlin 400g kissanruokapurkit 46 senttiä kappale ja sitä rataa.
- kallista???
""lohi (järkyttävän kallista), "" On kyllä halvimpia ruokia mitä meidän perhe syöö makaroonilaatikon ja makkarakeiton jälkeen. Maksaa se kala edelleen tarjouksessa 4,95 kilo. Possufilee 5,95 kilo. Ei mielestäni kallista.
- kaliista on ruoka
Jos on viikolle käytössä 9 euroa niin on tuo kallista. Ei yhteen ruokaan voi laittaa 5 euroo jos tarvii muutakin, kyllä sitä ostaa sitten tonnikalaa ja makaroonia, sitä saa enemmän kuin yhden kalan, ja sitä paitsi kun ostat tuon hintaisen kalan, se on painavimpia kuin kilon, joten hintakino n enemmän kuin tuo 5,95!!
Itse kerran ostin lohen tuohon hintaan niin se maksoi yli 8 e koska painoi enemmän kuin kilon! Sen painosia harvassa on.
Mä en edes pysty syömään joka piävä, noin kaksi tai kolmekertaa syön, kolme on jo ylellisyyttä. - Kallis elämä
Ei ole täällä tuohon hintaan ole lohta näkynyt, yli kympin on aina kilo. Posunfilettä saa kilon noin 8 eurolla. MIssä noin halpoja ovat hinnat?
Nuukuus kunniaan - itse leivon, vaan tulee hintaa sähkössä kuitenkin. Ja kissojen ja koiran ruoka on vielä kalliimpaa jos syöttää samaa kuin itsekin syö. Julkisia kulkuneuvoja ei valitettavasti ole. Pitää kävellä 40 kilometriä kauppaan. Tasan ei käy onnen lahjat, ei markettia lähimaillakaan, ainoastaan kalliita lähikauppoja (40 kiometrin päässä). - öljkl
Kallis elämä kirjoitti:
Ei ole täällä tuohon hintaan ole lohta näkynyt, yli kympin on aina kilo. Posunfilettä saa kilon noin 8 eurolla. MIssä noin halpoja ovat hinnat?
Nuukuus kunniaan - itse leivon, vaan tulee hintaa sähkössä kuitenkin. Ja kissojen ja koiran ruoka on vielä kalliimpaa jos syöttää samaa kuin itsekin syö. Julkisia kulkuneuvoja ei valitettavasti ole. Pitää kävellä 40 kilometriä kauppaan. Tasan ei käy onnen lahjat, ei markettia lähimaillakaan, ainoastaan kalliita lähikauppoja (40 kiometrin päässä).Missäs korvessa oikein asut kun kauppakin on noin kaukana?
- nuukuus kunniaan
kaliista on ruoka kirjoitti:
Jos on viikolle käytössä 9 euroa niin on tuo kallista. Ei yhteen ruokaan voi laittaa 5 euroo jos tarvii muutakin, kyllä sitä ostaa sitten tonnikalaa ja makaroonia, sitä saa enemmän kuin yhden kalan, ja sitä paitsi kun ostat tuon hintaisen kalan, se on painavimpia kuin kilon, joten hintakino n enemmän kuin tuo 5,95!!
Itse kerran ostin lohen tuohon hintaan niin se maksoi yli 8 e koska painoi enemmän kuin kilon! Sen painosia harvassa on.
Mä en edes pysty syömään joka piävä, noin kaksi tai kolmekertaa syön, kolme on jo ylellisyyttä.Ota kuitenkin huomioon, että kilon painoisesta lohesta saa sapuskaa monelle päivälle. Mutta eihän sitä ole pakko ostaa. Tonnikala on kalliimpaa.
Jos viikkoa kohden on käytössä 9 euroa, kannattaa käyttää ruoanlaitossa paljon perunaa ja miksei makaroniakin, jos siitä pitää. Molemmat maksavat n. 60-70 c per kilo. Särpimeksi kananmunaa, tarjouslenkkiä ja -jauhelihaa. Ja sieniä, ellei pakkanen ole niitä vielä vienyt. Kannattaa käydä katsomassa. Sienikastike perunoiden tai makaronin kanssa on herkullista. Esimerkiksi mustatorvisienipasta on suurta herrojen herkkua hienoissa ravintoloissa. Itse söin tänään keitettyä perunaa ja kantarellikastiketta, annoksen hinta jäi muutamaan kymmeneen senttiin.
Olen varma, että sinulla on varaa syödä joka päivä ainakin muutama peruna ja vaikka jauhokastiketta päälle. Tai kaurapuuroa. Tai halpaa ja helppoa munamakaronia: keitettyä makaronia pannulle, sekaan kananmuna, sekoittele, kunnes muna on hyytynyt. Syö ja nauti. Annoksen hinnaksi tulee parikymmentä senttiä.
- koko ajan säästöliek
Itselleni melkeimpä liian kalliita ovat esim. valkaisevat hammastahnat ja useimmat suuvedet. Tavallista hammastahnaa löytyy kyllä edullisestikin. Myös useimmat käsivoiteet ovat kukkarolleni liian kalliita. Sensijaan esim. nestesaippuoita löytyy edullisesti, samoin sampota.
Myös apteekin käsikauppavalmisteet ovat useimmat liian kalliita. Resepti kipulääkkeitä ei aina ole varaa heti hakea apteekista. Usein joudun odottamaan tilipäivää.
Ja lukemattomat muut jokapäiarvikkeet ovat aivan liian kalliita. Ruokakuluissa joutuu säästämään ja miettimään mitä ostaa. mm. kahvin hinta on noussut lyhyessä ajassa paljon.
Ja huom. olen vakituisessa työsuhteessa. Että ei vain työttömät joudu säästämään ja siirtämään hankintojaan!Vaan kyllä työssäkäyvillä on aivan yhtä tiukkaa, eikä auta sossun luukulle mennä!- opilkoi
Jos sinulla on niin huono palkka, että sinulla on yhtä tiukkaa kuin työttömillä, niin voit toki mennä sossunluukulle. Ei työ ole este saada toimeentulotukea, jos tulosi todella ovat niin huonot.
- niinkö luulet....))
opilkoi kirjoitti:
Jos sinulla on niin huono palkka, että sinulla on yhtä tiukkaa kuin työttömillä, niin voit toki mennä sossunluukulle. Ei työ ole este saada toimeentulotukea, jos tulosi todella ovat niin huonot.
Niinkö luulet ...Palkkani vuositasolla on n. 34000 e.Enpä oikein usko että sossu avustaa, en tosin ole käynyt kokeilemassa...
Kun palkastaan maksaa kaikki asumiskulut(myös vesi , sähkö, kiinteistövero,tv-lupa , pihanhoitokustannukset ym.) autokulut, ruoka, vaatteet ym, niin todella joutuu tinkimään aika monesta asiasta....työssäkäyväkään ei voi ostaa kaikkea mitä haluaa, se on väärä luulo teillä yht.kunnan eläteillä, joille sossu kaiken kustantaa...Sekä maksan veroina teidänkin elämisenne!! - tätä tämä elämä on
niinkö luulet....)) kirjoitti:
Niinkö luulet ...Palkkani vuositasolla on n. 34000 e.Enpä oikein usko että sossu avustaa, en tosin ole käynyt kokeilemassa...
Kun palkastaan maksaa kaikki asumiskulut(myös vesi , sähkö, kiinteistövero,tv-lupa , pihanhoitokustannukset ym.) autokulut, ruoka, vaatteet ym, niin todella joutuu tinkimään aika monesta asiasta....työssäkäyväkään ei voi ostaa kaikkea mitä haluaa, se on väärä luulo teillä yht.kunnan eläteillä, joille sossu kaiken kustantaa...Sekä maksan veroina teidänkin elämisenne!!Minun nettopalkkani on vähä reilu 15500 e/ vuosi. Sillä ja kahden lapsen lapsilisällä sekä elatusmaksuilla ylläpidän omakotitaloa, maksan ositusvelkaa, käyn autolla töissä, hoidan sähkön, veden, kiinteistöverot, nuohoukset ym, avustan kolmea opiskelevaa lasta, syön joka päivä aina kun on nälkä enkä kulje ryysyissä.
Teen ruuan tarjousjauhelihasta tms, käytän -20%-tuotteita hyväkseni, ostan vaatteet yleensä kirpputorilta, käytän sitä pesuainetta mitä haluan jne.
Tosin olen tottunut pienestä asti siihen ettei kaiken tarvitse olla luksusta ja hienoa. Voin ostaa kirpputorilta vaikka eurolla vanhan tyynyn ja käyttää sen sisällön vanhan littaantuneen tyynyt uudistamiseen...
En käy etelänlomilla, kotimaakin on vielä näkemättä. Elämä on valintoja, voi valita kalliisti tai halvasti.
Kissan purkkiruoka on monessa paikassa kilohinnaltaan halvempaa kuin makkara, tonnikala ei ole köyhän ruokaa. - totuus,...
tätä tämä elämä on kirjoitti:
Minun nettopalkkani on vähä reilu 15500 e/ vuosi. Sillä ja kahden lapsen lapsilisällä sekä elatusmaksuilla ylläpidän omakotitaloa, maksan ositusvelkaa, käyn autolla töissä, hoidan sähkön, veden, kiinteistöverot, nuohoukset ym, avustan kolmea opiskelevaa lasta, syön joka päivä aina kun on nälkä enkä kulje ryysyissä.
Teen ruuan tarjousjauhelihasta tms, käytän -20%-tuotteita hyväkseni, ostan vaatteet yleensä kirpputorilta, käytän sitä pesuainetta mitä haluan jne.
Tosin olen tottunut pienestä asti siihen ettei kaiken tarvitse olla luksusta ja hienoa. Voin ostaa kirpputorilta vaikka eurolla vanhan tyynyn ja käyttää sen sisällön vanhan littaantuneen tyynyt uudistamiseen...
En käy etelänlomilla, kotimaakin on vielä näkemättä. Elämä on valintoja, voi valita kalliisti tai halvasti.
Kissan purkkiruoka on monessa paikassa kilohinnaltaan halvempaa kuin makkara, tonnikala ei ole köyhän ruokaa.Niin todella, elämä on valintoja, ja onhan edellisellä kirjoittajalla yli puolet suurempi palkka kuin sinulla...:))Jokainen todellakin saa käyttää rahansa miten haluaa, jos haluaa matkustella ja ajaa uudella autolla, sekä säästää jossain muissa, itselleen vähemmän tärkeissä kuluissa, mtä se on sinulta pois?
Tyydy sinä vaan siihen elämään jonka vuosituloillasi saat, noilla tuloilla ei elämänlaadusta juuri voi puhua,joten voit jättää muiden elämäntyylit arvostelematta.jos kerran kotimaakin on vielä sinulta näkemättä, niin kateellinen vaan olet toisten etelänmatkoista. Jotkut haluaa nähdä muutakin kuin mökkinsä nurkat.!
.Minä puolestani en kirpputorityynyjen sisältöjä rupeaisi vaihtamaan, en näe mitään järkeä tuollaisessa "säästämisessä", mitä siinäkin säästäää, vaihtamalla vanhan , paskaisen tyyynyn täytteet uuden päällisen sisään...?Kun uusia, valmiita sisätyynyjä saa parilla eurolla?!!
Mitä sinulta on pois, jos toinen palkkatuloillaan ostaa kalliimpia ruokia kuin sinä, mitäs se sinulle kuuluukaan .tonnikala on paskaa jota kukaan normaali ihminen ei juuri syö...Korkeintaan kissalle joskus ostan.
Sitten vielä, eikö noin pienillä tuloilla olisi ollut järkevämpää harkita jotain edullisempaa asumismuotoa kin ok-talo, jos kerran on vielä ositusvelkaakin, mutta jätit varmaan tarkoituksella tuloistasi mainitsmatta kolmen lapsesi elatusmaksut ja lapsilisät, asumistuet ym. etuudet joita pienituloisena saat:::)))
saat varmaankin asumistukea ainakin 300e/kk, sekä kolmesta lapsesta lapsilisiä yh. korotuksella n.500e7kk sekä elatusmaksut kolmesta, jotka minimissään ovat yhteensä ainakin 400e/kk, joten vielä palkkatulosi päälle saat joka kuukausi n.1200/kk NETTONA, JOTEN ET IHAN NIIN PIENILLÄ TULOILLA ELINTASOASI YLLÄPIDÄ KUIN VALHEELLISESTI ANNAT YMMÄRTÄÄ .! Elatusmaksut, asumistuet ym. voivat tietenkin olla suuremmatkin, mutta nuo nin minimissään kertomallasi lapsimäärällä ja vuositulolla..)) - ....
Apteekin perusvoide 9,70 euroa on kyllä kallis, mutta se riittää yhdelle hengelle vuodeksi, hinta kk on 80 centtiä, ennemmin ostan sitä kuin hienoja merkkituotteita.
Euroshopper -pyykinpesuaine valkopyykkiin, nestemäinen kirjopyykkiin.
Jättituubi hammastahnaa säästää vähän. - Jos summat ovat
totuus,... kirjoitti:
Niin todella, elämä on valintoja, ja onhan edellisellä kirjoittajalla yli puolet suurempi palkka kuin sinulla...:))Jokainen todellakin saa käyttää rahansa miten haluaa, jos haluaa matkustella ja ajaa uudella autolla, sekä säästää jossain muissa, itselleen vähemmän tärkeissä kuluissa, mtä se on sinulta pois?
Tyydy sinä vaan siihen elämään jonka vuosituloillasi saat, noilla tuloilla ei elämänlaadusta juuri voi puhua,joten voit jättää muiden elämäntyylit arvostelematta.jos kerran kotimaakin on vielä sinulta näkemättä, niin kateellinen vaan olet toisten etelänmatkoista. Jotkut haluaa nähdä muutakin kuin mökkinsä nurkat.!
.Minä puolestani en kirpputorityynyjen sisältöjä rupeaisi vaihtamaan, en näe mitään järkeä tuollaisessa "säästämisessä", mitä siinäkin säästäää, vaihtamalla vanhan , paskaisen tyyynyn täytteet uuden päällisen sisään...?Kun uusia, valmiita sisätyynyjä saa parilla eurolla?!!
Mitä sinulta on pois, jos toinen palkkatuloillaan ostaa kalliimpia ruokia kuin sinä, mitäs se sinulle kuuluukaan .tonnikala on paskaa jota kukaan normaali ihminen ei juuri syö...Korkeintaan kissalle joskus ostan.
Sitten vielä, eikö noin pienillä tuloilla olisi ollut järkevämpää harkita jotain edullisempaa asumismuotoa kin ok-talo, jos kerran on vielä ositusvelkaakin, mutta jätit varmaan tarkoituksella tuloistasi mainitsmatta kolmen lapsesi elatusmaksut ja lapsilisät, asumistuet ym. etuudet joita pienituloisena saat:::)))
saat varmaankin asumistukea ainakin 300e/kk, sekä kolmesta lapsesta lapsilisiä yh. korotuksella n.500e7kk sekä elatusmaksut kolmesta, jotka minimissään ovat yhteensä ainakin 400e/kk, joten vielä palkkatulosi päälle saat joka kuukausi n.1200/kk NETTONA, JOTEN ET IHAN NIIN PIENILLÄ TULOILLA ELINTASOASI YLLÄPIDÄ KUIN VALHEELLISESTI ANNAT YMMÄRTÄÄ .! Elatusmaksut, asumistuet ym. voivat tietenkin olla suuremmatkin, mutta nuo nin minimissään kertomallasi lapsimäärällä ja vuositulolla..))34000 & 15500 ja sanot, että isompi summa on puolet isompi kuin pienempi niin ei kyllä kummoinen matikkapää sullakaan...
Tai sanothan näin;"...YLI puolet suurempi palkka kuin sinulla..." Tosin se on aika paljon yli......
15500 120%=34100!
Eli n.50% onkin 120%... Eihän se kovin iso heitto ole... :-D - WWWWWXXXX::
Jos summat ovat kirjoitti:
34000 & 15500 ja sanot, että isompi summa on puolet isompi kuin pienempi niin ei kyllä kummoinen matikkapää sullakaan...
Tai sanothan näin;"...YLI puolet suurempi palkka kuin sinulla..." Tosin se on aika paljon yli......
15500 120%=34100!
Eli n.50% onkin 120%... Eihän se kovin iso heitto ole... :-DNo ei tarvii kummoinen laskupää olla osatakseen laskea nm. tälläistä elämä on TODELLISET tulot, 15500 nettona työstään lisäksi summa, jonka hän "unohti" mainita ,= muut etuudet, lapsilisät yh-korotuksella kolmesta lapsesta, myös elatusmaksut ja pienituloiselle maksettava asumistuki yht. minimissään 1200e/kk =vuodessa 14400e. Siis yhteensä 29900euroa vuodessa nettona! onhan se ihan eri summa kuin 15500, jolla kehuu elävänsä!!
Kyllä teidät suomi24 valehtelevat luuserit tiedetään! - kkkkkk...
.... kirjoitti:
Apteekin perusvoide 9,70 euroa on kyllä kallis, mutta se riittää yhdelle hengelle vuodeksi, hinta kk on 80 centtiä, ennemmin ostan sitä kuin hienoja merkkituotteita.
Euroshopper -pyykinpesuaine valkopyykkiin, nestemäinen kirjopyykkiin.
Jättituubi hammastahnaa säästää vähän.Jollekin voi apteekin perusvoidetuubi hyvinkin riittää vuodeksi, itselleni ei. Tilaan Agualan-L ym. Oriolan perusvoiteita netistä huomattavalla alennuksella. olen tyytyväinen näihin voitseisiin, niitä kuluu n. 1 200g. putkilo kuukaudessa , eli vuoden mittaan n. 12 kpl.lisäksi tilaan muita laadukkaita tuotteita, kuten Favoraa , Sebamedia pesunesteiksi ja hiustenhoitoon ym. edullisin alehinnoin.
...
Kasvovoiteet sitten Clinigueta, jotka ovat hyvinkin riittoisia , pari purkkia vuodessa keskimäärin, sekä tietenkin saman sarjan kasvojen puhistusaineet. Edullista pidemmän päälle ja laadukasta. - Mitäs minä olen
WWWWWXXXX:: kirjoitti:
No ei tarvii kummoinen laskupää olla osatakseen laskea nm. tälläistä elämä on TODELLISET tulot, 15500 nettona työstään lisäksi summa, jonka hän "unohti" mainita ,= muut etuudet, lapsilisät yh-korotuksella kolmesta lapsesta, myös elatusmaksut ja pienituloiselle maksettava asumistuki yht. minimissään 1200e/kk =vuodessa 14400e. Siis yhteensä 29900euroa vuodessa nettona! onhan se ihan eri summa kuin 15500, jolla kehuu elävänsä!!
Kyllä teidät suomi24 valehtelevat luuserit tiedetään!valehdellut? Enkä kyllä pidä itseäni luuserinakaan.
Kirjoitit; "...puolet suurempi PALKKA..."
Siihen kommentoin, että pienenpään palkkaan pitää lisätä 120%, että päästään kyseiseen isompaan palkkaan. Siis täysin totta, mutta kenties sinun mielestäsi matematiikan lait voisi säätää uudelleen? Kaiva laskin esiin, jollet osaa noin yksinkertaista laskutoimitusta tehdä päässäsi. Kerro ihmeessä täälläkin, että mitä laskin näytti.
Jos haluat puhua tuloista, etkä palkasta, niin kerro se heti aluksi, koska se on erittäin oleellinen tieto. Et voi olettaa, että täällä ventovieraat tietävät ajatuksiesi juoksun. En siis puuttunut millään muotoa nm. "tätä tämä elämä on" tuloihin, vaan hänen mainitsemaansa palkkaan. Sinä itse aloitit vartailemalla näitä kahta PALKKAA toisiinsa, joten kukahan se ketjun luuseri onkaan...?
Kyseinen nimimerkki kirjoittaa myös ;"Sillä ja kahden lapsen lapsilisällä sekä elatusmaksuilla..." Eli muut lukijat kyllä huomasivat, että nämäkin oli tekstissä mainittu. Mistä muuten sait hänelle kolmannen lapsilisän? Itse oletan, että kirjoittaja saa vain kahta lapsilisää. Oletukseni perustuu siihen, että nm. "tätä tämä elämä on" kirjoitti saavansa lapsilisää kahdesta.
Mitä ovat nämä peräänkuuluttamasi "muut etuudet"?
Mistä tiedät, että kyseinen nicci saa asumistukea??
Voihan talo olla lähes velaton, joten korkomenoja ei enää ole kovinkaan paljoa ja pienessä talossa (tai passiivitalossa) ei edes olisi kovinkaan huimat muut menot.
Samaten kirjoittajalla voi olla paljon omaisuutta ja silloin on turha mennä kyselemään mitään asumistukia. Omaisuus voi olla jotain sellaista mitä ei halua realisoida muuta kuin viimeisen pakon edessä. Esim.sukutila kesämökkinä.
Jotta mukavaa syksyä sinullekin!
P.S. Sisälukutaitoa voi kehittää lukemalla paljon... - höhhhhööööh
Mitäs minä olen kirjoitti:
valehdellut? Enkä kyllä pidä itseäni luuserinakaan.
Kirjoitit; "...puolet suurempi PALKKA..."
Siihen kommentoin, että pienenpään palkkaan pitää lisätä 120%, että päästään kyseiseen isompaan palkkaan. Siis täysin totta, mutta kenties sinun mielestäsi matematiikan lait voisi säätää uudelleen? Kaiva laskin esiin, jollet osaa noin yksinkertaista laskutoimitusta tehdä päässäsi. Kerro ihmeessä täälläkin, että mitä laskin näytti.
Jos haluat puhua tuloista, etkä palkasta, niin kerro se heti aluksi, koska se on erittäin oleellinen tieto. Et voi olettaa, että täällä ventovieraat tietävät ajatuksiesi juoksun. En siis puuttunut millään muotoa nm. "tätä tämä elämä on" tuloihin, vaan hänen mainitsemaansa palkkaan. Sinä itse aloitit vartailemalla näitä kahta PALKKAA toisiinsa, joten kukahan se ketjun luuseri onkaan...?
Kyseinen nimimerkki kirjoittaa myös ;"Sillä ja kahden lapsen lapsilisällä sekä elatusmaksuilla..." Eli muut lukijat kyllä huomasivat, että nämäkin oli tekstissä mainittu. Mistä muuten sait hänelle kolmannen lapsilisän? Itse oletan, että kirjoittaja saa vain kahta lapsilisää. Oletukseni perustuu siihen, että nm. "tätä tämä elämä on" kirjoitti saavansa lapsilisää kahdesta.
Mitä ovat nämä peräänkuuluttamasi "muut etuudet"?
Mistä tiedät, että kyseinen nicci saa asumistukea??
Voihan talo olla lähes velaton, joten korkomenoja ei enää ole kovinkaan paljoa ja pienessä talossa (tai passiivitalossa) ei edes olisi kovinkaan huimat muut menot.
Samaten kirjoittajalla voi olla paljon omaisuutta ja silloin on turha mennä kyselemään mitään asumistukia. Omaisuus voi olla jotain sellaista mitä ei halua realisoida muuta kuin viimeisen pakon edessä. Esim.sukutila kesämökkinä.
Jotta mukavaa syksyä sinullekin!
P.S. Sisälukutaitoa voi kehittää lukemalla paljon...Mitäs sulle toisten palkkatulot kuulukaan?Sitä ihmetelläänkin...jos joku kertoo saavansa vuodessa 34000 e palkkaa, mitäs se on sulta pois...?
Hanki koulutus ja kunnon ammatti jolla pääset paremmille tuloille (jos pystyt , taitaa äö olla kyllä aika matala vaativampaan työhön...) kuin 15500/vuodessa!!
Kuka täysijärkinen edes álkaaaa tuollaisilla palkalla työtä tekemään:::)))Ja itseppä olet pentusi hommannut, samoin erosi,!! !!!Olisi muutoin hauska tietää mitä työksesi teet::))??I
hmeellistä saivartelua ....Rupeapa nyt vaihtamaan niitä kirppikseltä ostamiasi tyynyntäytteitä toisen sisään, jota kerrot "sääästöinä" tekeväsi.Siinä sulle sopivaa puuhaa..)) - tätä tämä ap
totuus,... kirjoitti:
Niin todella, elämä on valintoja, ja onhan edellisellä kirjoittajalla yli puolet suurempi palkka kuin sinulla...:))Jokainen todellakin saa käyttää rahansa miten haluaa, jos haluaa matkustella ja ajaa uudella autolla, sekä säästää jossain muissa, itselleen vähemmän tärkeissä kuluissa, mtä se on sinulta pois?
saat varmaankin asumistukea ainakin 300e/kk, sekä kolmesta lapsesta lapsilisiä yh. korotuksella n.500e7kk sekä elatusmaksut kolmesta, jotka minimissään ovat yhteensä ainakin 400e/kk, joten vielä palkkatulosi päälle saat joka kuukausi n.1200/kk NETTONA, JOTEN ET IHAN NIIN PIENILLÄ TULOILLA ELINTASOASI YLLÄPIDÄ KUIN VALHEELLISESTI ANNAT YMMÄRTÄÄ .! Elatusmaksut, asumistuet ym. voivat tietenkin olla suuremmatkin, mutta nuo nin minimissään kertomallasi lapsimäärällä ja vuositulolla..))Asumistukea en saa senttiäkään koska omistusasuntoon sitä harvoin saa. Tuliko mieleen ollenkaan että kirjoitin avustavani opiskelevia lapsia? Eli ovat jo niin vanhoja että lapsilisät ovat heistä jo loppuneet. Samoin elatusmaksut. Saan siis vain kahdesta lapsilisät ja elatukset minimin mukaan. Kaikki isät eivät ole halukkaita maksamaan joten ulos-oton kautta nekin.
En moittinutkaan sitä että joku haluaa ostaa kalliimpaa ruokaa, totesin vain että se on tapa elää ja valintakysymys. Ehkä sinun pitäisi tarkistaa oikeinlukutaitosi ennenkuin rupeat haukkumaan.
Kun sanoin että kotimaakin on näkemättä, en tarkoittanut sitä etten olisi käynyt missään. En ole koskaan kaivannut ulkomaille, miksi olisin? Eivät kaikki sinne halua.
Mitä valheellista on siinä kun kerroin nettopalkkani ja elatusmaksut/lapsilisät kahdesta? Ei mitään. Kateellisia on mutta tulipa korjattua - mee lepäämään
höhhhhööööh kirjoitti:
Mitäs sulle toisten palkkatulot kuulukaan?Sitä ihmetelläänkin...jos joku kertoo saavansa vuodessa 34000 e palkkaa, mitäs se on sulta pois...?
Hanki koulutus ja kunnon ammatti jolla pääset paremmille tuloille (jos pystyt , taitaa äö olla kyllä aika matala vaativampaan työhön...) kuin 15500/vuodessa!!
Kuka täysijärkinen edes álkaaaa tuollaisilla palkalla työtä tekemään:::)))Ja itseppä olet pentusi hommannut, samoin erosi,!! !!!Olisi muutoin hauska tietää mitä työksesi teet::))??I
hmeellistä saivartelua ....Rupeapa nyt vaihtamaan niitä kirppikseltä ostamiasi tyynyntäytteitä toisen sisään, jota kerrot "sääästöinä" tekeväsi.Siinä sulle sopivaa puuhaa..))Kun jää keskustelussa kakkoseksi, niin on pakko käydä nimittelemään. Ei kannattaisi tulla palstalle lainkaan, kun on noin heikkohermoinen!
- kadehditaan..??!
tätä tämä ap kirjoitti:
Asumistukea en saa senttiäkään koska omistusasuntoon sitä harvoin saa. Tuliko mieleen ollenkaan että kirjoitin avustavani opiskelevia lapsia? Eli ovat jo niin vanhoja että lapsilisät ovat heistä jo loppuneet. Samoin elatusmaksut. Saan siis vain kahdesta lapsilisät ja elatukset minimin mukaan. Kaikki isät eivät ole halukkaita maksamaan joten ulos-oton kautta nekin.
En moittinutkaan sitä että joku haluaa ostaa kalliimpaa ruokaa, totesin vain että se on tapa elää ja valintakysymys. Ehkä sinun pitäisi tarkistaa oikeinlukutaitosi ennenkuin rupeat haukkumaan.
Kun sanoin että kotimaakin on näkemättä, en tarkoittanut sitä etten olisi käynyt missään. En ole koskaan kaivannut ulkomaille, miksi olisin? Eivät kaikki sinne halua.
Mitä valheellista on siinä kun kerroin nettopalkkani ja elatusmaksut/lapsilisät kahdesta? Ei mitään. Kateellisia on mutta tulipa korjattuaKuka sinuakin, pienituloista yksinhuoltajaa kadehtisi..??Kerroppa, kuka haluaisi vaihtaa osia kanssasi, ja mitäs sulla kadehtittavaa olisikaan...??
- Kyllä se taisit
höhhhhööööh kirjoitti:
Mitäs sulle toisten palkkatulot kuulukaan?Sitä ihmetelläänkin...jos joku kertoo saavansa vuodessa 34000 e palkkaa, mitäs se on sulta pois...?
hmeellistä saivartelua ....Rupeapa nyt vaihtamaan niitä kirppikseltä ostamiasi tyynyntäytteitä toisen sisään, jota kerrot "sääästöinä" tekeväsi.Siinä sulle sopivaa puuhaa..))olla sinä, joka niitä palkkoja alkoi vertailemaan... Minua ei kiinnosta pätkääkään toisten tulot, mutta oikaisin vain sen sinun prosenttilaskusi. Joka oli HIUKAN metsässä...
Miksi sinua kiinnostaa, että mitä teen työkseni? Pakko olla niin ikävä, että jätän kertomatta.
Minä kuitenkin arvostan ihmistä, joka tekee töitä, vaikka liksa olisi huonompikin. Mieluummin niin kuin yhteiskunnan elättinä. Usein ne huonosti palkatut työtkin ovat niin raskaita, ettei jokaisesta edes olisi niihin.
Tienaan kyllä roimasti enemmän kuin tuon jonkun mainitseman 34000, itse asiassa NOIN PUOLET enemmän(tuskin uskot, mutta tosi juttu). En kuitenkaan 120% enemmän...
Ihan elelen ydinperheessä jos sinua minun elämäni kiinnostaa. Eikä minulla edes ole yhtäkään "pentua", vaan ihania lapsia.
Jos haluat sekoittaa elämäni tuohon toiseen nicciin, niin ihan vapaasti, minun elämääni se ei häiritse.
Saivartelua? Oion vain vääriä oletuksiasi.
En ole kertonut ostaneeni kirppikseltä tyynyjä. Ehkäpä siitä syystä, etten ole niin koskaan tehnyt. Tapanani ei ole valehdella ja pitäydyn siinä jatkossakin. - Näinpä tässä
mee lepäämään kirjoitti:
Kun jää keskustelussa kakkoseksi, niin on pakko käydä nimittelemään. Ei kannattaisi tulla palstalle lainkaan, kun on noin heikkohermoinen!
taisi käydä!
Kiitos, viestistäsi tuli hyvä mieli.
T: Se toinen osapuoli ;o) - Anonyymi
kkkkkk... kirjoitti:
Jollekin voi apteekin perusvoidetuubi hyvinkin riittää vuodeksi, itselleni ei. Tilaan Agualan-L ym. Oriolan perusvoiteita netistä huomattavalla alennuksella. olen tyytyväinen näihin voitseisiin, niitä kuluu n. 1 200g. putkilo kuukaudessa , eli vuoden mittaan n. 12 kpl.lisäksi tilaan muita laadukkaita tuotteita, kuten Favoraa , Sebamedia pesunesteiksi ja hiustenhoitoon ym. edullisin alehinnoin.
...
Kasvovoiteet sitten Clinigueta, jotka ovat hyvinkin riittoisia , pari purkkia vuodessa keskimäärin, sekä tietenkin saman sarjan kasvojen puhistusaineet. Edullista pidemmän päälle ja laadukasta.On edullista, mutta varma tie ihosyöpään jos laittaa tuollaisia kemikaaleja iholleen joka päivä.
- nälkä taas
On kummaa, kun ALV% on korkea tuotteissa, mitä on PAKKO ostaa. Nyt vielä ALV% nousee ja kallistuu lisään. Hallitus vois poistaa koko ALVn tai anakin laskea sen maks 10% tasoon sellasilta tuotteilta, kuten maito, leipä, perua ja muut perus elintarvikkeet. Näin rahaa jäisi köyhillä hieman enemmän handuun, jotta voisi ostaa ees vaatteita. Hyvätuloset voi ostaa muutenkin mitä haluu, joten ei olis pois sieltä. Tekisvät vaikka näiden MARTTOJEN kanssa listot, mitkä tuotteet pitää olla halvempia. Myös terveelliset kasvikset pitäs saada halvemman veron puolelle, jotta niitä vois kans köyhä ostaa.
Lääkitys homma onkin sitten aivan peestä! Jos ostat vaikka särkylääkettä käsikauppa hintaan, niin se sama tuote on reseptillä kalliimpi... mutta sillä reseptillä saakin usein ISOMPIA SATSEJA rinnakkais pillereitä ja hinta tippuu. Ainoo pulma on, et iso satsi maksaa kertaostona enemmän. No, sitten älyttömämpää on tämä "palvelu" maksu, jolloin asiakas joutuu maksamaan apteekille extraa jokasesta eri lääkkeestä vaikka KELA kortissa olisi 100% korvaus tunnus. Lääkkeet voi maksaa satoja euroja, jonka KELA korvaa, mutta se pikku parin euron lisä ei kuulu KELAN piiriin, jolloin lääkkeitä ei saa ulos. Luulis olevan hyvin helppoa muuttaa asia niin, että 100% kattaa sen lisän. Hyvin monissa sairauksissa on tärkeää syödä ne lääkkeet, ilman päivien katkoja. Ministeriössä ei tämmösestä olla kiinnostuneita, kun sillä lasketaan vain paljonko se 99% yhteensopiva valmiste säästää.
Köyhyydelle on EUssa selkeä määritelmä, minkä mukaan suomessa köyhyys on todella iso pulma. Suomessa sitten on päätetty, että moiset normit ei koske maatamme ja luotu omat köyhyys rajat. Suomi on silti eräs kalleimmista mestoista elää ja köyhälle armoton. Äänestämällä olisi voinnut vaikuttaa, mutta eihmiset äänesti taas kerran ihan höpöjä eduskuntaan ja sen kyllä huomaa, kun kattoo jääkaappiin!- menkääs sinne...
menkää sitten köyhät ulkomaille asumaan, niihin parempiin mestoihin , kun siletä niitä kerran löytyy ja eläminenkin on varmaan halvempaa..Sehän olisi vaan helpotus meille veronmaksajille...)))
Älkääkä pitäkö kiirettä tulla takaisin elätettäviksi!
- nukutin
800gr paketti broiskunfileitä, tulee ruokaa 3 päiväksi 2 hengelle, paistijauheliha 500gr tulee myös vaikka mureke, kestää taas sen 3 päivää ja lohifilestä myös 3 pv. possun sisäfilee myös 3pv. 2 henk. jos käyttää mielikuvitusta ja erilaisia lisukkeita jatkeena, esim. riisit broiskuille,perunat /makaroni vuoropv. murekkeelle/pyttipannut kaikista jämistä, mikä onkin hyvää.Hyvin pystyy syömään vähälläkin rahalla.
- ajatusta kehiin
Maksaa saa noin 3 euroa kilo! Itse jauhatan aina kokonaisen kilon ja teen siitä ruokaa pitkäksi aikaa. Vaikkapa jauhemaksapihvejä ja maksalaatikkoa. Maksapihvit maistuvat perunan, sipulin tai puolukan kanssa, eikä annos maksa juuri mitään. Metsät ovat olleet koko syksyn turvoksissa sienistä. Jos nyt joku valittaa ruuan puutetta niin laiskuuttaan valittaa.
- oldmetall
ajatusta kehiin kirjoitti:
Maksaa saa noin 3 euroa kilo! Itse jauhatan aina kokonaisen kilon ja teen siitä ruokaa pitkäksi aikaa. Vaikkapa jauhemaksapihvejä ja maksalaatikkoa. Maksapihvit maistuvat perunan, sipulin tai puolukan kanssa, eikä annos maksa juuri mitään. Metsät ovat olleet koko syksyn turvoksissa sienistä. Jos nyt joku valittaa ruuan puutetta niin laiskuuttaan valittaa.
Ajatusta kehiin ja kirjoituksesi oli hyvä! Mulla oli viime kesä oikein vastoinkäymisten kavalkadi kesä. Jonotin syksyksi hammaslääkäriin, mutta peijakas jo kesäkuun alussa poskihammas oireili niin pahasti, että oli henki mennä ja niin oli mentävä korjauttamaan hampaat yksityiselle kun ei julkiselle kunnalliselle hammaslääkärille niin vain heti pääse, netti kuoli ja jouduin ostamaan uuden tietokoneen, kissani tarvitsivat eläinlääkärin palveluksia ja muutenkin tuli yllättäviä suuria menoeriä mitkä rapauttivat talouttani.
Nyt on pakko ottaa hevoskuuri eli lopetin tupakanpolton( On kallista ja turhaa ja taloudellinen pakko), samoin kaikiki turha pois lakkautin naistenlehden tilauksen
jos haluan lukea naistenlehtiä niin menen kirjastoon lukusaliin lukemaan.
Ostin tarjous lohta oli 4,95€/kg ja siitä olen saanut monta eri ruokalajia ja ravinnut itseni ja kylässä käyneitä ruokavieraita.
Jankutan taas kun monet yh-äideiksi ilmoittautuneet ovat valittaneet ettei ole ruokaa.
Tänä syksynä on ollut sieniä paljon, olin jo huolissani kun kesä oli niin kuuma, mutta mikä sen ihanampaa on kuin mennä metsään ja löytää runsas saalis upeita sieniä.
Puolukoita ja mustikoita on pakkanen väärällään ja juuri keittelin omena-aroniamarja hyytelöä. Se on oivallista lisäkettä ja sitä on oivallista sipaista paahtoleivän päälle.
Hiukan luksusta saa kun on neuvokas ja viitseliäs. Torvisientä, tatteja, suppiksia ja kanttarellejä syövät herratkin gourmet ravintoloissa.
Ja nyt kun mulle sukeutui tiukat ajat niin kuitenkin voin syödä hyvin ja säästää ruuassa ja sulkea turhan kuluttamisen hanat.
- nukutin
jatkoa...paistijauhelihasta tulee myös oiva soppa on hyvää ja kestää taas sen 3 pv. runsaasti porkkanoita ja lanttua, ettei ole perunasoppaa... tai laatikko, sekin taas 3pv. hyvän ja edullisen ruuan listaa voi jatkaa loputtomiin...
- iso mies
Tämmösellä 120kilosella setämiehellä tarvii murekkeenseenkin vähintään se 800g jauhelihaa ja se menee kevyesti yhdessä päivässä yksinäänkin pottuloita tietenkin.
- Ala tinkimään
Ja myy aluksi vaikka tietokoneesi ja nettisi. Mihinkäs autoa tarvitset? Melkoinen rahareikä. Hankkiudu siitä eroon heti.
- oldmetall
By the way??! Minä suuresti ihmettelen kun köyhille annettava ensimmäinen neuvo on tietokoneen myyminen.
Taitaa se netti olla suhteellisen välttämätön hyödyke nykyaikana.Vaikka asun pääkaupunkiseudulla suuressa taajamassa niin täältä on raskaalla kädellä karsittu pankkiautomaatteja ja myös maksuautomaatteja.
Täytyy ihmisellä jokin kanava olla ulkomaailmaan ja netistä käy laskujen maksaminen kätevästi ja yhteydenpito ulkomaailmaan jos ei vaikka tule lehtiä niin netistä näkee myös uutiset.
Auto on monelle valitettavasti välttämättömyys jos ei asu lähellä julkisen liikenteen väyliä.
Tarpeet ne ovat köyhällä ja vähäväkiselläkin. - Ole sitten köyhä
oldmetall kirjoitti:
By the way??! Minä suuresti ihmettelen kun köyhille annettava ensimmäinen neuvo on tietokoneen myyminen.
Taitaa se netti olla suhteellisen välttämätön hyödyke nykyaikana.Vaikka asun pääkaupunkiseudulla suuressa taajamassa niin täältä on raskaalla kädellä karsittu pankkiautomaatteja ja myös maksuautomaatteja.
Täytyy ihmisellä jokin kanava olla ulkomaailmaan ja netistä käy laskujen maksaminen kätevästi ja yhteydenpito ulkomaailmaan jos ei vaikka tule lehtiä niin netistä näkee myös uutiset.
Auto on monelle valitettavasti välttämättömyys jos ei asu lähellä julkisen liikenteen väyliä.
Tarpeet ne ovat köyhällä ja vähäväkiselläkin.äläkä piipitä kun rahaa menee ja kaikki maksaa.
- sdfdfssdf
Kaikki on järjettömän kallista ja hinta valuu niille jotka tekevät asioista entistä kalliimpia.
- oldmetall
Se on katkera totuus! Ja kun katsoin BBC-NEW:siä niin siinä haastateltiin erästä pörssihaita joka ilkesi vielä haastattelussa sanoa, että hänen rukouksiinsa vastattiin ja tuli lama , koska lama antaa erinomaiset mahdollisuudet pörssikeinottelijoiden tehdä rahaa.
Ja profitihan ne valuvat ahneille optiohaille ja politiikot ovat suurpääoman raharenkejä.
Kallista on kaikki, mutta ei mun ainakaan auta muu kuin katsoa mistä voi nipistää, että säilyy elävänä ensi vuoteen. - Järkimies75
oldmetall kirjoitti:
Se on katkera totuus! Ja kun katsoin BBC-NEW:siä niin siinä haastateltiin erästä pörssihaita joka ilkesi vielä haastattelussa sanoa, että hänen rukouksiinsa vastattiin ja tuli lama , koska lama antaa erinomaiset mahdollisuudet pörssikeinottelijoiden tehdä rahaa.
Ja profitihan ne valuvat ahneille optiohaille ja politiikot ovat suurpääoman raharenkejä.
Kallista on kaikki, mutta ei mun ainakaan auta muu kuin katsoa mistä voi nipistää, että säilyy elävänä ensi vuoteen.Ja se haastatteluhan paljastui huijaukseksi :-)
Ei sijoittajat lamaa toivo, se on Esson baarin peräpöydän juttuja. Yleensä pari uskaliasta voittaa lyödessään vetoa laskun puolesta, suurin osa häviää. Näin se on pakko ollakin, eihän lasku itsessään tuota mitään. Jokainen laskusta hyötyvä ahne sijoittaja voittaa toisen ahneen sijoittajan kustannuksella. Eihän "pörssihait" niitä johdannaissopimuksia sinun tai minun kanssa tee.
- Helppo elämä
Kaikkkia luettelemiasi hyödykkeitä voi kyllä ostaa halvallakin tai ainakin edullisesti, kun ei osta ihan "silmät ummessa" niitä.
Koiranruokaa saa ostaa autosta suoraan pakasteena isoissa jässiköissä, eikä kilohinta tule kovin kalliiksi. Kissanruokaa on monenhintaista ja joskus on todella sopivia tarjouksia. Kissanhiekka me on korvattu lämmityspelletillä, jota myydään suurissa pakkauksissa huomattavasti halvemmalla, mitä niitä pieniä pakkauksia myydään.
Kasvimaanlannoitetta löytyy hevostalleilta ilmaiseksi, jopa valmiiksi säkitettynä, se on suorastaan ongelmajätettä talleille, jota lahjoitetaan jos joku vain huolii.
Kunnollisia pesuaineita löytyy laitospuolelta ja siinä kannattaa tilata kimpassa. Pyykinpesuaineita löytyy myös ihan halpismarketeista, kun perehtyy tuoteselosteisiin ja opettelee alan käsitteitä hieman. Olemme pesseet pyykkiä yli 10v. Belgiassa valmistetulla edullisella 5kg/3€ pesuaineella, huuhteluainetta olemme ostaneet suuressa erässä.
WC- ja talouspaperia ollaan ostettu kimppatilauksena suoraan tehtaalta, tämä kimppa on pelannut jo monta vuotta, ostamme vuoden tarpeen kerralla ja tehdas toimittaa tuotteet kerralla. Joka vuosi kimppaan on tullut jokunen lisää, pois ei ole jäännyt vielä ketään.
Muitakin kaloja on kuin lohi, mutta sitä me ainakin saadaan ostettua kaupasta 4,95€/kg ja kasvattaja tuo suoraan teurastetut kalat kauppiaalle jäitettynä, on tuoretta. Haukea saa keväällä kyllästymiseen asti omalla katiskalla, mutta näin syksyllä lohi on tarjouksessa, kun kasvattajat alkaa tyhjentämään kasvattamoitaan, halvillaan varmaan lohi on 3,99€/kg tuossa marketissa kohta puoleen.
Broileria me ostetaan tarjouksesta, ei muuten juurikaan. Kauppias päättää mitä me syödään, muutakin lihaa ostetaan käytännössä vain tarjouksesta.
Tuossa joskus jo aiemmin toin esille, että ostamme lammasta ruhoina (siis henki pois ja nyljetty, sekä luusahalla vedetty ruho puoliksi selkärangan kohdalta), ei maksa paljoa suoraan lampurilta ostettuna, 2€/kg ja saa taatusti hyvää tavaraa, kun terävällä puukoll käsittelee siitä pakastimeen, tulee viulut ja sisäfileet kunnolla talteen ja halvalla. Omalla lihamyllyllä teemme jauhelihaa suuresta osasta siitä lihasta. Ostamme taas marraskuulla pari lammasta pakkaseen. Tässäkin joillakin toimii kimppa, yksi hakee pidemmästä matkaa useammalle lihat, niin ei kallis bensa vaivaa.
Tuo bensa onkin sitten hankalampi juttu, se on oikeastaan vaikein juttu, eli pienikulutuksinen auto tai pakettiautoksi rekisteröity diesel. Jotkut ovat ostaneet käytetyn kaasuauton ulkomailta ja ajavat maakaasulla, kun on tankkauspiste vaan lähellä, ei onnistu aivan joka puolella Suomea. Joiltakin huoltoasemilta saa kyllä neuvoteltua hyvän alennuksen polttoaineista, suurin minkä tiedän E75 tien varrella on -0,13€ alennus heidän omalla kortilla. Kannattaa kuunnella puskaradiota tässä asiassa, joku ammattiautoilija voi tietää hyvänkin alennuksen tai koneurakoitsija.Hahaha... Tää on tavallaan helvetin huvittavaa.
Mistä talousongelmat johtuvat?
Ne johtuvat juuri siitä että kulutus heikkenee.
MIksi kulutus heikkenee? Koska ihmiset alkavat valveutua tuotteiden hinnoista, ja adaptoituvat köyhtymiseen - jolloin rahat eivät enää menekään normaaliin kulutukseen ja palveluperiaateeseen?
Esimerkiksi tämä edellinen on lopettanut maksamasta monenlaisesta välipalvelusta, kuten esim. koiranruuan pakkaamisesta ja sen helposta jokapäiväisestä saatavuudesta marketissa.... Tai vaikkapa pyykinpesuaineiden pakkauksesta ja samoin normaalista markettisaatavuudesta.
Tällöin em. kirjoittaja ja samalla tavalla toimivat KÖYHDYTTÄVÄT KAUPPALIIKKEITÄ - jolloin kauppaliikkeet eivät maksa omilleen niin hyvää palkkaa - jolloin jälleen tämä "järjestely-talous" saa uusia jäseniä.
Se että ihmisillä ei ole tarpeeksi rahaa tavalliseen kulutukseen TUHOAA KULUTUSYHTEISKUNNAN JA SITEN MYÖS NE AMMATIT JOTKA KULUTUS/PALVELUYHTEISKUNTA LOI - SITEN LISÄTEN KULUTUSYHTEISKUNNAN TUHOAVAA KIERRETTÄ UUDELLE KIERROKSELLE.
Nousevat hinnat tekevät saman, ne laittavat etsimään vaihtoehtoja - jolloin vaihtoehdot saavat lisää rahoitusta jolloin ne kasvavat ja lopulta tuhoavat.
Näyttää siltä että suora vaihdantatalous tuhoaa rahatalouden koska muu ei kannata tavallisille ihmisille - koska rahaa ei ole saatavissa.
Kuka sen jälkeen on "köyhä"? - KAIKKI.
HAHAHAHAHAHAHAAAA!!!!!! :D :D :D- Helppo elämä
Kukkomies kirjoitti:
Hahaha... Tää on tavallaan helvetin huvittavaa.
Mistä talousongelmat johtuvat?
Ne johtuvat juuri siitä että kulutus heikkenee.
MIksi kulutus heikkenee? Koska ihmiset alkavat valveutua tuotteiden hinnoista, ja adaptoituvat köyhtymiseen - jolloin rahat eivät enää menekään normaaliin kulutukseen ja palveluperiaateeseen?
Esimerkiksi tämä edellinen on lopettanut maksamasta monenlaisesta välipalvelusta, kuten esim. koiranruuan pakkaamisesta ja sen helposta jokapäiväisestä saatavuudesta marketissa.... Tai vaikkapa pyykinpesuaineiden pakkauksesta ja samoin normaalista markettisaatavuudesta.
Tällöin em. kirjoittaja ja samalla tavalla toimivat KÖYHDYTTÄVÄT KAUPPALIIKKEITÄ - jolloin kauppaliikkeet eivät maksa omilleen niin hyvää palkkaa - jolloin jälleen tämä "järjestely-talous" saa uusia jäseniä.
Se että ihmisillä ei ole tarpeeksi rahaa tavalliseen kulutukseen TUHOAA KULUTUSYHTEISKUNNAN JA SITEN MYÖS NE AMMATIT JOTKA KULUTUS/PALVELUYHTEISKUNTA LOI - SITEN LISÄTEN KULUTUSYHTEISKUNNAN TUHOAVAA KIERRETTÄ UUDELLE KIERROKSELLE.
Nousevat hinnat tekevät saman, ne laittavat etsimään vaihtoehtoja - jolloin vaihtoehdot saavat lisää rahoitusta jolloin ne kasvavat ja lopulta tuhoavat.
Näyttää siltä että suora vaihdantatalous tuhoaa rahatalouden koska muu ei kannata tavallisille ihmisille - koska rahaa ei ole saatavissa.
Kuka sen jälkeen on "köyhä"? - KAIKKI.
HAHAHAHAHAHAHAAAA!!!!!! :D :D :DNäinkin tietty voidaan ajatella, vaan on myös toinen puoli täällä, että jättää turhia portaita pois ostaessaan tuotteita, samalla työllistää toisaalla. Jopa voidaan olettaa, että tuo ostaminen suoraan parantaa jonkun tuotteen saatavuutta ja sitä kautta parantaa työllisyyttä. Jättämällä suuren osinkoa omistajilleen jakavan keskusliikkeen pois välistä, saattaa työllistää huomattavasti enemän valmistusportaassa.
Yksilötasolla tämä ratkaisu on ollut ainakin meidän perheelle sopiva, koska olemme varsin vaatimattomilla tuloilla pystyneet saavuttamaan hyvän elintason, kun vähä raha riittää useampaan kohteeseen. Monia asioita pystyy kilpailuttamaan ja tuo säästö on itselle.
- En ainakaan
huomannut, että kukaan olisi maininnut nokkosia lannoitteena.
Ensi keväänä sitten nokkosia ämpäriin, kuumaa vettä päälle ja muutaman pvän päästä on tehokasta lannoitetta nesteenä. Ja on taatusti luomua!
Sitä voi kuulemma käyttää myös sisäkasveihin.
Katso netistä teko-ohjeet.
Itse annan koiralle tarjousjauhelihaa, taitaa tulla halvemmaksikin kuin säkit. Jos säkkiruuassa on 20-30% lihaa niin turhia aineita täytyy olla paljon.
Oikeata lihaa ei tarvi koiralle edes antaa paljoa päivässä ja vitamiinit voi laittaa ruuan sekaan nesteenä.
Itse ostan joskus halvempaa lihaa ja poistan läskit. Itse syömme parhaimmat palat ja koira huonommat. Kummatkin osapuolet ovat tyytyväisiä!
Pesuaineissa kannattaa kiinnittää huomiota, että kuinka paljon sitä käytetään yhteen koneelliseen.
Itse käytän Arielia, koska se tuoksuu hyvälle, eikä sitä tarvitse laittaa kovinkaan paljoa saadakseen pyykin puhtaaksi.
Onkohan kellään kokemuksia pesupähkinöistä? Niitähän käytetään aina uudestaan ja uudestaan.
Broileria saa reilusti alle kympillä/kg kun katselee tarkkaan. Joskus fileepihvit ovat halvempia kuin suikaleet, jonka seassa on vaikka mitä rustoja.
Jos teillä on leivinuuni tai takka on niin hyödynnä se kunnolla ruuanlaitossa. Tavallisessa varaavassa takassakin voi haudutella ruokaa. Pitkä haudutusaika tekee sitkeämmästäkin lihasta mureaa!- Helppo elämä
Tuota nokkosvesi-juttua on minulle moneen kertan ehdotettu "luomu-tätien" toimesta, mutta aika vaivaloinen juttu kerätä nokkosia kuitenkin ja jos isommasta kasvimaasta on kysymys, niin arvelisin tuon ilmaisen hevosenlannan tulevan paremmin kyseeseen.
Tuohon koiranruokajuttuun sen verran, että eihän koirat tosiaan niin paljoa sitä lihaa tarvitse, muttua sitä lihaa saa ostaa kiertävistä autoista (aikataulut mm. Koiramme-lehdessä usein mainos). No meidän koira ja kissa saa lihaa lampaasta käsittelyn yhteydessä jäänneistä arvottomista osista ja tarjouslihoista jauhettaessa jauhelihaa jää aina jonkun verran "tarjousjauhelihaa" jota me annetaan lemmikeille.
Pesuaineissa tosiaan kannattaa laskea hintaa/pesukerta ja muutenkin tutustua aineen sisältöön mm. zeoliitti vahingoittaa pesukonetta ja pesukone on kallis uusia. Pesupähkinöistä tosi huonoja kokemuksia, samoin verkostomarkkinoinnissa myynnissä olevista pesuaineista pysyn kaukana. Jokunen vuosi sitten joku pieni maahantuoja toi Ariel pesujauhetta Brasiliasta valkoisessa muovisäkissä, oli laatu/hinta kohdallaan.
Tuohon autolla ajamiseen ja bensan hintaa palaisin vielä... Tuossa hiljan yksi kaveri kertoi tuonneensa Ruotsista käytetyn diesel Citroen merkkisen auton ja ajelleensa sillä munkkienpaistorasvalla, siis käytetyllä sellaisella, kertoi saavansa sitä jostain ilmaiseksi ja varastoi sitä 1000 litran muovikonttiin autotalliin. Auto kulkee hyvin ja lievä paistettujen munkkien haju leijuu ilmassa auton pakokaasuja haistellen. - Vaivalloista!?
Helppo elämä kirjoitti:
Tuota nokkosvesi-juttua on minulle moneen kertan ehdotettu "luomu-tätien" toimesta, mutta aika vaivaloinen juttu kerätä nokkosia kuitenkin ja jos isommasta kasvimaasta on kysymys, niin arvelisin tuon ilmaisen hevosenlannan tulevan paremmin kyseeseen.
Tuohon koiranruokajuttuun sen verran, että eihän koirat tosiaan niin paljoa sitä lihaa tarvitse, muttua sitä lihaa saa ostaa kiertävistä autoista (aikataulut mm. Koiramme-lehdessä usein mainos). No meidän koira ja kissa saa lihaa lampaasta käsittelyn yhteydessä jäänneistä arvottomista osista ja tarjouslihoista jauhettaessa jauhelihaa jää aina jonkun verran "tarjousjauhelihaa" jota me annetaan lemmikeille.
Pesuaineissa tosiaan kannattaa laskea hintaa/pesukerta ja muutenkin tutustua aineen sisältöön mm. zeoliitti vahingoittaa pesukonetta ja pesukone on kallis uusia. Pesupähkinöistä tosi huonoja kokemuksia, samoin verkostomarkkinoinnissa myynnissä olevista pesuaineista pysyn kaukana. Jokunen vuosi sitten joku pieni maahantuoja toi Ariel pesujauhetta Brasiliasta valkoisessa muovisäkissä, oli laatu/hinta kohdallaan.
Tuohon autolla ajamiseen ja bensan hintaa palaisin vielä... Tuossa hiljan yksi kaveri kertoi tuonneensa Ruotsista käytetyn diesel Citroen merkkisen auton ja ajelleensa sillä munkkienpaistorasvalla, siis käytetyllä sellaisella, kertoi saavansa sitä jostain ilmaiseksi ja varastoi sitä 1000 litran muovikonttiin autotalliin. Auto kulkee hyvin ja lievä paistettujen munkkien haju leijuu ilmassa auton pakokaasuja haistellen.Katsoin tällaisen ohjeen netistä:
"1 kg tuoreita tai 200 g kuivattuja nokkosia laitetaan noin 10 litraan kädenlämpöistä vettä.
Nokkoset sekoitetaan veteen ja seosta seisotetaan pari viikkoa, välillä sekoitelleen. Seos laimennetaan 1:10, eli 10 l vettä lisätään 1 l nokkosliuosta. Laimennettua liuosta käytetään kastelulannoitteena."
Jos siis kilosta nokkosia saa sata litraa lannoitetta niin sillä kyllä lannoittaa jo aika reilunkin kasvimaan.
Tietysti on helpompaa odottaa, että joku tuo tontille, mielellään kasvimaalle, hevonkikkareita kasan.
Kukin tyylillään, mutta ehkei sitten tarvitse valittaa jos ei ole varaa lannoitteisiin, eikä ilmainen kelpaa. Siinä joutuisi kyllä itse hommiin... "...vaivaloinen juttu kerätä nokkosia kuitenkin..." Ei voi muuta kuin nauraa! - Uskoo ken tahtoo!
Vaivalloista!? kirjoitti:
Katsoin tällaisen ohjeen netistä:
"1 kg tuoreita tai 200 g kuivattuja nokkosia laitetaan noin 10 litraan kädenlämpöistä vettä.
Nokkoset sekoitetaan veteen ja seosta seisotetaan pari viikkoa, välillä sekoitelleen. Seos laimennetaan 1:10, eli 10 l vettä lisätään 1 l nokkosliuosta. Laimennettua liuosta käytetään kastelulannoitteena."
Jos siis kilosta nokkosia saa sata litraa lannoitetta niin sillä kyllä lannoittaa jo aika reilunkin kasvimaan.
Tietysti on helpompaa odottaa, että joku tuo tontille, mielellään kasvimaalle, hevonkikkareita kasan.
Kukin tyylillään, mutta ehkei sitten tarvitse valittaa jos ei ole varaa lannoitteisiin, eikä ilmainen kelpaa. Siinä joutuisi kyllä itse hommiin... "...vaivaloinen juttu kerätä nokkosia kuitenkin..." Ei voi muuta kuin nauraa!Jos homma tosiaan peittäisi noin, olisi lannoiteteollisuus ollut aikaa sitten polvillaan nokkosveden edessä. Oletko tutkituttanut ne ravinteet, mitä siinä nokkosvedessä on sisällään?
Tuo em. nokkosliuos ei voi mitenkään olla lannoitteena vallan jytkyä tavaraa, jos 1kg tuoreita tai 200g kuivattuja nokkosia uutetaan kerrotulla tavalla ja sitten saatu seos vielä laimennetaan.
Hevosen lanta ei myöskään ole mikään ravinnepommi, typpeä siinäkin on aika vähän, muita ravinteita sen sijaan hieman enempi, mainio perunan lannoite kuitenkin.
Ihan järjellä ajatellen, jos nokkosvesi olisi niin tehokasta lannoitetta, mitä nyt nimim. Vaivaloista!? antaa ymmärtää, niin miksi viljelijät eivät sitä sitten käytä suuremmassa mitassa kalliiden kemiallisten lannoitteiden sijaasta taikka edes luomuviljelijät, joiden nyt ensimmäisenä luulisi ruiskuttavan viljelyksiään nokkosvedellä, eikä suttaroivan hankalasti kalliilla koneilla karjanlantaa pelloille?? Nimittäin nokosien uuttaminen suurissakaan määrin ei ole mikään ongelma tuossa mittakaavassa, mitä em. nimimerkki esitti ja sitten ruiskuttaa kasvinsuojeluruiskulla kasvustoon, jos se olisi noin tehokasta lannoitetta. - No eipä tuo
Uskoo ken tahtoo! kirjoitti:
Jos homma tosiaan peittäisi noin, olisi lannoiteteollisuus ollut aikaa sitten polvillaan nokkosveden edessä. Oletko tutkituttanut ne ravinteet, mitä siinä nokkosvedessä on sisällään?
Tuo em. nokkosliuos ei voi mitenkään olla lannoitteena vallan jytkyä tavaraa, jos 1kg tuoreita tai 200g kuivattuja nokkosia uutetaan kerrotulla tavalla ja sitten saatu seos vielä laimennetaan.
Hevosen lanta ei myöskään ole mikään ravinnepommi, typpeä siinäkin on aika vähän, muita ravinteita sen sijaan hieman enempi, mainio perunan lannoite kuitenkin.
Ihan järjellä ajatellen, jos nokkosvesi olisi niin tehokasta lannoitetta, mitä nyt nimim. Vaivaloista!? antaa ymmärtää, niin miksi viljelijät eivät sitä sitten käytä suuremmassa mitassa kalliiden kemiallisten lannoitteiden sijaasta taikka edes luomuviljelijät, joiden nyt ensimmäisenä luulisi ruiskuttavan viljelyksiään nokkosvedellä, eikä suttaroivan hankalasti kalliilla koneilla karjanlantaa pelloille?? Nimittäin nokosien uuttaminen suurissakaan määrin ei ole mikään ongelma tuossa mittakaavassa, mitä em. nimimerkki esitti ja sitten ruiskuttaa kasvinsuojeluruiskulla kasvustoon, jos se olisi noin tehokasta lannoitetta.kalliiksi tulisi vaikka koittaisi. Aion ainakin itse testata ensi vuonna.
Miksi noin negatiivinen asenne kun joku viitsii kaivaa toiselle ohjeen?
Eikö tuohon olisi voinut vastata, että kiitos vinkistä! Tuskin täällä tarvitsee mainostaa jos sitä lientä ei sitten syystä tai toisesta teekään.
Kohteliaisuus kunniaan! Netissäkin. - kokeiltu on
Vaivalloista!? kirjoitti:
Katsoin tällaisen ohjeen netistä:
Kukin tyylillään, mutta ehkei sitten tarvitse valittaa jos ei ole varaa lannoitteisiin, eikä ilmainen kelpaa. Siinä joutuisi kyllä itse hommiin... "...vaivaloinen juttu kerätä nokkosia kuitenkin..." Ei voi muuta kuin nauraa!ILMAISTA LANNOITETTA saa myös kun pissii astiaan ja lisää siihen vettä vähintään saman verran kuin on pissiä. Pissaahan ( UREA ) on kaupassa myytävissä teollisissakin lannoitteessa.
- Uskoo ken tahtoo!
No eipä tuo kirjoitti:
kalliiksi tulisi vaikka koittaisi. Aion ainakin itse testata ensi vuonna.
Miksi noin negatiivinen asenne kun joku viitsii kaivaa toiselle ohjeen?
Eikö tuohon olisi voinut vastata, että kiitos vinkistä! Tuskin täällä tarvitsee mainostaa jos sitä lientä ei sitten syystä tai toisesta teekään.
Kohteliaisuus kunniaan! Netissäkin.Anteeksi jos joku nyt loukkaantui, mutta esitin vain ajattelemisen aihetta. Tuo nokkosten uuttaminen ei olisi suuressakan mitassa kallista, nokkosia voidaan korjata normaaleilla heinänkorjuukoneilla ja silputa sammioon. Viljelijöillä on kalustoa valmiina, mutta en ole edes luomuviljelijöiden nähnyt käyttävän nokkosvettä lannoitteena, mikä siis vikana??
Minulle esitettiin tuota nokkosvettä jo 30v. sitten lannoitteeksi ja kirvojen torjuntaan erään luontaistuotekaupan toimesta. Eipä ole kuitenkaan yleistynyt.
Nokkosta kyllä viljellään mm. shamppoon raaka-aineeksi, joten viljely on hallinnassa isommassakin mitassa. Biomassalla on kyllä mahdollisuuksia, sitä en kiistä, yllättävän pieneltä alalta saa mm. biokaasun tuottoon raaka-ainetta ja siitä muodostuvaa jätettä voidaan käyttää lannoitteeksi, mutta ei sekään ole mitään ihmelääkettä.
- 4+16
Niin jos kysyt mitä hinnasta huolimatta tarvitsee?
Silmälääkäri silmälasit (mulla on ne venelasit)
Hammaslääkäri
Apteekki kaikki, vaikka olisi KELA osa korvaamaa
Alkossa en käy, en käytä, onnekseni olen alkoholi allerginen
Tupakka, en polta
Vaatteet, Euro aikana en ole laittanut kertaakaan yli 100 € vuodessa vaatteisiini.
Jalkineet. Tarvitsen erikoisjalkineet jotta henkilökohtainen pohjallinen mahtuu..
Kaikki elintarvikkeet joiden kilohinta on yli 8 €/kg- Etkö käytä
mausteita?
Tokihan pelkällä suolallakin pärjää.
- köyhäläinen
Yksi konsti säästää on että ei käydä kaupassa jokapäivä, ja tehdään ruokaa kahdeksi tai kolmeksipäiväksi, säästyy aikaa ja sähköä.
- 25256
ei kai kukaan täys'päinen kaupassa ravaa jokapäivä, ne on niitä pissiksiä, jotka ei osaa ajatella huomista vielä tänään, jotka joka päivä kaupoilla käy....
- miksi minä?
Me olemme pienituloinen pariskunta. Minä olen osa-aikainen siivooja ja puolisoni opiskelija. Ylellisyydestä on turha edes haaveilla, mutta ikävä tosiasia on se, että pärjätäkseen on katsottava tarkaan mitkä arkihyödykkeet valitsee. Nämä (meidän arjessa pakolliset) tuotteet ovat ainakin ihan turhan kalliita:
- wc-paperi (myös talouspaperi, mutta sen käytöstä olemmekin jo luopuneeet)
- pyykinpesuaine (huuhteluainetta käytän nykyään äärettömän harvoin)
- lehtitilaukset
- tuoretuotteet, joita pitäisi kuitenkin syödä kuten salaatit ja hedelmät (ja kyllä, marjoja on kerätty pakkaseen)
- hyvät proteiininlähteet kuten liha (sika-nautajauhista syödään varmaan 5pv/vko), kala (pitäisi kai syödä ainakin 2 krt/vko, mutta ei meillä ainakaan ole varaa!)
- maitotuotteet
- leikkeleet ja juustot
- leipä
- kunnon talvivaatteet (taas ajankohtaista ja ainakin kasvava lapsi tarvitsee joka vuosi uusia) - ......
WC-paperia kuluu 1 rulla per henkilö kk, jos käyttää käsisuihkua, nestesaippuaa ja pyyhkeitä. Tietenkään WC-paperista ei voida luopua, eikä vieraille voi sanoa miten menettelee taikka he ovat entisiä vieraita, kunhan havaitsin näinkin voi tehdä. Eikä tarvitse raahata kaupasta paperia.
Wettexin pöytäpyyhkeitä voi käyttää aina uudestaan.
Toppatakkeja löytää 10 eurolla ja halvemmallakin kirppiksiltä.
Appelsiinit ovat usein edullisia, kuten porkkanat.
Kaikki on kallista, mutta ihmeesti on pärjätty minibudjetilla, tsemppiä. - aaabbbbbbcc
Minusta nämä täällä esitetyt säästökeinot eivät ole ollenkaan järkeviä, esim. wc-paperia yksi rulla kuussa....Noissa ei kyllä isoja säästöjä synny.varmasti veden kulutus sitten aiheuttaa kustannusta siinä missä vessapaperissa "säästää"...wc-paperi on muutenkin halpaa ja varsinkin isoina erinä ostettuna, että siinä tuskin paljoa pystyy säästämään, sanotaan vain muutaman kympin vuodessa vaikka ei pyyhkisi peresttään ollenkaan..))ja kyllä alapäähygieniassa kertakäyttöpyyhkeet ovat paikallaan!! Hui. Puuvillainen persepyyhe???
jos lasken oman talouteni vessapaperikulutuksen, niin se vuositasolla on suunnilleen 100-120 e vuodessa.tässä jos alkaa säästää niin ehkä 20e. vuodessa säästääisi, mutta se on niin pieni raha etten kyllä hygieniasta tingi !!
samoin tiskiräteissä en säästäisi. Surta säästöä niissäkään ei synny.Senverran arvostan puhtautta, ja mitä bakteeripesiä likaiset vanhat tiskirätit ovatkaan! Suoranainen terveysriski.
mutta kyllä meitä on moneen junaan, sen huomaa näitä ketjuja lukiessa.
nm. järkeä "säästämiseen"- Helppo elämä
WC-paperissa voi säästää hankkimalla sitä kimpassa isoissa erissä, kuten tuolla aiemmin olen jo esittänyt. Meillä koko perheen wc-paperit tulee kerralla muiden kimppalaisten lähetyksen kanssa, eikä todellakaan kannata alkaa kantamaan kaupasta pienissä erissä, eikä tarvii tinkiä hygieniasta.
- ......
Veden kulutus sisältyy vuokraan.
Ei tietenkään vessapaperin säästö suuri ole, minäpäs lasken monta pientä asiaa yhteen, oluttölkeistä kerätyistä rahoista kertyy useita kymppejä vuodessa.
En minäkään enää ota käytettyä tiskirättiä muuhun kuin siivouskäyttöön. Vaikka ikkunoitten pesuun.
Tietty säästäminen voi mennä överiksi ja sanoinkin etten puhu muille, vessassa on aina paperia. Asiassa on toinenkin puoli, en kulje autolla ja kanniskelu on vaikeaa.
Musiikkia ostan aina tarjouksesta, samoin dvd-levyjä. - Elikä vettä
...... kirjoitti:
Veden kulutus sisältyy vuokraan.
Ei tietenkään vessapaperin säästö suuri ole, minäpäs lasken monta pientä asiaa yhteen, oluttölkeistä kerätyistä rahoista kertyy useita kymppejä vuodessa.
En minäkään enää ota käytettyä tiskirättiä muuhun kuin siivouskäyttöön. Vaikka ikkunoitten pesuun.
Tietty säästäminen voi mennä överiksi ja sanoinkin etten puhu muille, vessassa on aina paperia. Asiassa on toinenkin puoli, en kulje autolla ja kanniskelu on vaikeaa.
Musiikkia ostan aina tarjouksesta, samoin dvd-levyjä.voi tuhlata surutta kun siitä ei joudu suoranaisesti maksamaan.
Tosin kyllä ne vuokrat nousevat juuri sen veden luttaamisen takia.
Ettei se niin ilmaista olekaan kuin luulisi.
Aivan pöyristyttävää edes ajatella, että joku pesisi itseään monta kertaa päivässä puhtaalla vedellä kun ihmisiä kuolee janoon ja likaiseen veteen joka päivä.
Syynä vain se, että säästänpä itse muutaman euron kun en osta wc-paperia! Elikä vettä kirjoitti:
voi tuhlata surutta kun siitä ei joudu suoranaisesti maksamaan.
Tosin kyllä ne vuokrat nousevat juuri sen veden luttaamisen takia.
Ettei se niin ilmaista olekaan kuin luulisi.
Aivan pöyristyttävää edes ajatella, että joku pesisi itseään monta kertaa päivässä puhtaalla vedellä kun ihmisiä kuolee janoon ja likaiseen veteen joka päivä.
Syynä vain se, että säästänpä itse muutaman euron kun en osta wc-paperia!Kysymys on veden saatavuudessa. We have plenty, they have none.
paska mäihä, mutta samalla tavalla se että saharassa ei ole puita ei tarkoita että meidän pitäisi olla hyödyntämättä omiamme.
Siinä että laitamme menemään resurssia joka palaa kiertoon 100% ei ole mitään ongelmaa. Enemmän kannattaisi olla spesifisesti moraalisesti näreissään että meillä on vesipumppuja jotka jakavat vettä infrastrukturaalisesti tehokkaasti, kun taas siellä kuivilla alueilla ei ole toimivaa vesi-infrastruktuuria. Se ei ole meidän vesivarantojemme vika, emme me heidän vedettömyyttään aiheuttaneet kantamalla litkut pois sieltä ämpäreillä.
Tällöin siis empatian määrässä ja laadussa kannattaa olla tarkkana; realismi on hyvin tärkeää ongelmia ratkoessa.
Empatisoikaa yhtälailla wc-paperitehtaan duunaria joka menettä työnsä kun ette osta sitä paperia, ja empatisoikaa itseänne koska olette muuttuneet niin köyhäksi ettei ole enää edes varaa persettään pyyhkiä yksinkertaisella ja halvalla hyödykkeellä.
Tämän kaiken tulisi ilmetä teissä moraalisena närkästyksenä ja ongelman perimmäisen syyn löytämisenä, ennemmin kuin hiukan hölmönä empatiana niitä kohtaan joilla menee vielä huonommin.- !!!!!!!!
Kukkomies kirjoitti:
Kysymys on veden saatavuudessa. We have plenty, they have none.
paska mäihä, mutta samalla tavalla se että saharassa ei ole puita ei tarkoita että meidän pitäisi olla hyödyntämättä omiamme.
Siinä että laitamme menemään resurssia joka palaa kiertoon 100% ei ole mitään ongelmaa. Enemmän kannattaisi olla spesifisesti moraalisesti näreissään että meillä on vesipumppuja jotka jakavat vettä infrastrukturaalisesti tehokkaasti, kun taas siellä kuivilla alueilla ei ole toimivaa vesi-infrastruktuuria. Se ei ole meidän vesivarantojemme vika, emme me heidän vedettömyyttään aiheuttaneet kantamalla litkut pois sieltä ämpäreillä.
Tällöin siis empatian määrässä ja laadussa kannattaa olla tarkkana; realismi on hyvin tärkeää ongelmia ratkoessa.
Empatisoikaa yhtälailla wc-paperitehtaan duunaria joka menettä työnsä kun ette osta sitä paperia, ja empatisoikaa itseänne koska olette muuttuneet niin köyhäksi ettei ole enää edes varaa persettään pyyhkiä yksinkertaisella ja halvalla hyödykkeellä.
Tämän kaiken tulisi ilmetä teissä moraalisena närkästyksenä ja ongelman perimmäisen syyn löytämisenä, ennemmin kuin hiukan hölmönä empatiana niitä kohtaan joilla menee vielä huonommin.niin kukkomies maksattaa myös elatustukensa yhteiskunnalla
- hallituksen jäsen
kyllä se on niin ettei veden kulutus kuulu vuokraan muuta kuin jossain kaupungin vuokraasunnossa.kyllä siitä joutuu maksamaan käytön mukaan jos vesimittarit,ja sitten ne jotka liikaa läträä niin kulutuksern maksaa naapuri isompina korotuksina vuokrissa.
- ......
On muitakin vuokra-asuntoja, joissa kuuluu vuokraan, no ota selvää asut missä vaan.
Vesi on niin hirveää välillä ettei sitä edes voi käyttää juomavetenä.
Käyn 5 minuutissa suihkussa, ettei voi puhua tuhlauksesta.
- elintärkeät vain
Jo on oikeasti köyhä kannattaa miettiä mitä ostaa. Ja ei yhtään lemmikkieläintä kannata pitää. Kaikki maksaa. Kaljat, viinat tupakat ovat turhia.
Eikö se ollut Esko Ahon neuvo 90-luvun laman aikaan. Pitää hankkia vain sellaista mikä todella elintärkeää. Kaikki turha pois. - kallista?
Tämänaamuinen Citymarketin mainos.
m.m. Norjalainen lohi 4,95/kg, Possufilee 5,95/kg. ja Broilerisuikaleet 3,99/ 630 gr. paketti.Samat hinnat toistuvat säännöllisesti muittenkin liikkeiden mainoksissa. Jos asuu syrjäseudulla missä ainoa lähikauppa on kallis Siwa niin ei tietenkään näitä hintoja näe. Mutta vastineeksi asuminen taas paljon edullisempaa.- nuukuus kunniaan
Niinpä. Ja S-marketissa näkyi olevan myynnissä kilon päärynä-, mandariini- ja ananaspusseja 89 sentillä.
Kaikkea ei ole aina tarjouksessa, mutta menyy kannattaa suunnitella tarjousten perusteella, niin säästää pitkän pennin. - Helppo elämä
nuukuus kunniaan kirjoitti:
Niinpä. Ja S-marketissa näkyi olevan myynnissä kilon päärynä-, mandariini- ja ananaspusseja 89 sentillä.
Kaikkea ei ole aina tarjouksessa, mutta menyy kannattaa suunnitella tarjousten perusteella, niin säästää pitkän pennin.Niin, kyllä kauppias päättää, mitä syödään!
- nuukuus kunniaan
Helppo elämä kirjoitti:
Niin, kyllä kauppias päättää, mitä syödään!
Niinhän se usein on. Tietenkin varastoimalla säilyviä elintarvikkeita pystyy järjestämään itselleen tässä pelivaraa.
Tämän päivän tarjouksia: C-alkuisessa kaupassa sai 5 pussia eli 2 kg laadukasta makaronia eurolla, naapurikaupassa kilon herkullisia banaaneja samaan hintaan. Omenat maksoivat 85 senttiä kilo. Edullisimpia olivat kukkakaalit, joita jaeltiin torilla ilmaiseksi.
- Retkuilija
Bensa. Hävitin auton. Haista Katainen vittu!
- Välttämätön peli
Kun asuu maalla kaukana kaikesta eikä julkisiakaan kulje kuin kilometrien päästä, on pakko olla auto / kulkuneuvo, vaikka plörö maksaisi mitä. Pirssikin pitäisi uusia, mutta miten, kun joku tolloaivo säätää lisämaksua ja -veroa ja ties mitä mätetään kaiken aikaa lisää. - Ja sitten ne samat tolloaivot ihmettevät, miksi autokanta on Suomessa niin vanhaa. Päättäjillä ei pelitä korvain väliss'.
- -
Tästäkin keskustelusta voi havaita ikävän tosiasian, sensijaan että kuuntelisimme kohteliaasti toisiamme, alamme hanskaamaan. Neuvokkuus nimimerkillä Nuukuus kunniaan, ottakaamme oppia.
Joukkovoima on ennenkin saanut parannuksia aikaan, ei tuhlata aikaa riitelyyn. - 24
Vierasvarat ja vierastarjoilut
Autoilu
Lehdet
Vakuutukset
TV-lupa
Vaatteet
Apteekki
Valmis ruoka leipä
tai palvelut millään alalla leikkaan itse tukkani
Pääsymaksulliset matkailu
Maksulliset aateseurat / yhdistykset
En käytäkään tupakka alkoholi- Helppo elämä
Vaan kaikkia edellä luettelemiasi voi kohtuudella maksaa ja joitakin ihan PITÄÄ maksaa, jos aikoo laillisesti katsella televisiota. Omalta kohdaltani ole tuon viimeisen kohdan minimoinut, joskus viiniä nautimme ruuan kanssa.
Vaan tuohon nyt takertuisin, kun listaa maksulliset aateseurat / yhdistykset?? Siis näissähän on köyhän voimavara, jos missä, vai olenko ymmärtänyt täysin väärin. Meidän perhe maksaa muutamiin yhdistyksiin ns. perhemaksua jäsenmaksuna ja vastineeksi pääsemme taikka lapset pääsevät retkille ja kerhoihin, joihin muuten joutuisi maksamaan melkoisesti taikka käytännössä olisi aika vaikeaa muuten päästä. Vanhin pojistamme jopa kävi ulkomaillakin yhden porukan mukana, joka matkana olisi muuten ollut aika vaikea järjestää (kyseiseen maahan ei juuri turistimatkoja suuressa mitassa tehdä ja ne matkat mitä tehdään maksaa!).
Mielestäni kannattaa miettiä, jos maksat jäsenmaksua johonkin puljaan 30€ ja saat etuina tuon jäsenmaksun takaisin. Joihinkin yhdistyksiin lapset voivat olla jäseninä pienellä rahalla ja silti koko perhe saa edut... nimittäin lähdemme muutaman viikon päästä kylpylään koko perhe ja maksaa vain muutaman kympin koko sakilta matkoineen, joten ei kannata lähteä omalla autolla ajelemaan. Jotkut yhdistykset tekevät ulkomaanmatkojakin, esim. http://www.israelinystavat.fi/ ja matkat voivat olla joskus tosi edullisia jäsenille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854598
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864426Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173612Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402987Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102794En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392143Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1171332