muka profetiotaan, on saanut sen Jumalalta?
Ihmisiä jo kuolleita olevia tuodaan seurakunnan tilaisuuksiin ja herätetään uudelleen elämään. Tuo toiminta alkaa mukamas 5-10 vuoden kuluttua...
Kamalaa tekstiä uskovalta, tolkuttoman ajattelematonta kertoilla omia kuvitelmiaan ja keskustelufoorumilla kertoilla ne todeksi Jumalan hänelle imoittamiksi.
Siksi tein tämän aloituksen ettei annettaisi liikaa valtaa tälläisille huuhastelijoille. Heiillä kyllä on uskoa, en sitä kumoa, mutta siihen mahtuu todella sitä itseä ihmistä, jota kyllä raamattu on pullollaan.
Raamatussa kyllä on tieto Jeesuksen yhteyteen, se kyllä riittää ihmisille, mutta sitten kun tavataan se kirja uskoen joka sana Jumalan ilmoittamaksi, huh huh.
Jaikal ei ole perunut
48
76
Vastaukset
- Mikko.
>>jaikal.se
2.10.2011 14:40
0
Sulje
>>>Koskee myös keskustelussa julkisuuteen kirjoitettuja sanoja. Koskee ennen kaikkea julkisuudessa puhuttuja/kirjoitettuja sanoja.- Kelleskaupunginvaari
jaikal kyllä on uskossa Herraan Jeesukseen kirjoituksiensa perusteella sen näkee hänestä. Samaa ei valitettavasti voi sanoa Mikosta.
>>kyllä sen ymmärrät itsekin, että olet luisunut hakoteille uskossasi. Koska sinä nyt minua vaadit perumaan profetiani niin ilmoitan
seuraavaa:
Ovatko he ottaneet pois sinulta Herran Jeesuksen? Mihin ovat Hänet panneet (Joh 20:2,13-15). Etkö löydä Jeesusta Jumalan Sanaa joka tekee ihmeitä? Kuka sinulle on annettu Jeesuksen sijasta koska sinulla ei ole Jumalan elävää Voimallista Sanaa?
Sitten siihen mistä puhut.
Suomessa tullaan herättämään kuolleita Jeesuksen nimessä.
Jos kuolleista herättämisiä ei vielä ole tapahtunut Suomessa, sitä tulee tapahtumaan. Tämä on minun uskoni. Niin että nyt sinä sitten tiedät tämän asian ja voit alkaa tähyilemään uskovien tilaisuuksia missä julistetaan Herraa Jeesusta Kristusta muuttumattomana Kaikkivaltiaana Jumalana. Jumalan Sana, Herra Jeesus Kristus, on uskon Sana. Jumalan Sanassa ei ole atomin miljoonasosaakaan epäuskoa. Siellä missä uskotaan Raamatun Kirjoitukset, siellä avataan Jeesukselle tietä ja Jumala toimii ja tekee ihmeitä. Jeesus viihtyy uskon ilmapiirissä.
Joh 11:43-44. "Ja sen sanottuansa hän huusi suurella äänellä: "Lasarus, tule ulos!" Ja kuollut tuli ulos, jalat ja kädet siteisiin käärittyinä, ja hänen kasvojensa ympärille oli kääritty hikiliina. Jeesus sanoi heille: "Päästäkää hänet ja antakaa hänen mennä"."
Mark 5:41 "Ja hän tarttui lapsen käteen ja sanoi hänelle: "Talita kuum!" Se on käännettynä: Tyttö, minä sanon sinulle, nouse.
42. Ja heti tyttö nousi ja käveli. Sillä hän oli kaksitoistavuotias. Ja he joutuivat suuren hämmästyksen valtaan."
Johannes 14:12 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö," Joh 20:21 "Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
Hebrealaiskirje 13:8 "Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti."
Markus 2:5 "Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi".
11. "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
12. Silloin hän nousi, otti kohta vuoteensa ja meni ulos kaikkien nähden, niin että kaikki hämmästyivät ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Tämänkaltaista emme ole ikinä nähneet"."- Mikko.
jaikal kirjoitti:
Koska sinä nyt minua vaadit perumaan profetiani niin ilmoitan
seuraavaa:
Ovatko he ottaneet pois sinulta Herran Jeesuksen? Mihin ovat Hänet panneet (Joh 20:2,13-15). Etkö löydä Jeesusta Jumalan Sanaa joka tekee ihmeitä? Kuka sinulle on annettu Jeesuksen sijasta koska sinulla ei ole Jumalan elävää Voimallista Sanaa?
Jos kuolleista herättämisiä ei vielä ole tapahtunut Suomessa, sitä tulee tapahtumaan. Tämä on minun uskoni. Niin että nyt sinä sitten tiedät tämän asian ja voit alkaa tähyilemään uskovien tilaisuuksia missä julistetaan Herraa Jeesusta Kristusta muuttumattomana Kaikkivaltiaana Jumalana. Jumalan Sana, Herra Jeesus Kristus, on uskon Sana. Jumalan Sanassa ei ole atomin miljoonasosaakaan epäuskoa. Siellä missä uskotaan Raamatun Kirjoitukset, siellä avataan Jeesukselle tietä ja Jumala toimii ja tekee ihmeitä. Jeesus viihtyy uskon ilmapiirissä.
Joh 11:43-44. "Ja sen sanottuansa hän huusi suurella äänellä: "Lasarus, tule ulos!" Ja kuollut tuli ulos, jalat ja kädet siteisiin käärittyinä, ja hänen kasvojensa ympärille oli kääritty hikiliina. Jeesus sanoi heille: "Päästäkää hänet ja antakaa hänen mennä"."
Mark 5:41 "Ja hän tarttui lapsen käteen ja sanoi hänelle: "Talita kuum!" Se on käännettynä: Tyttö, minä sanon sinulle, nouse.
42. Ja heti tyttö nousi ja käveli. Sillä hän oli kaksitoistavuotias. Ja he joutuivat suuren hämmästyksen valtaan."
Johannes 14:12 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö," Joh 20:21 "Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
Hebrealaiskirje 13:8 "Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti."
Markus 2:5 "Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi".
12. Silloin hän nousi, otti kohta vuoteensa ja meni ulos kaikkien nähden, niin että kaikki hämmästyivät ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Tämänkaltaista emme ole ikinä nähneet".">>Jeesus viihtyy uskon ilmapiirissä.
jaikal kirjoitti:
seuraavaa:
12. Silloin hän nousi, otti kohta vuoteensa ja meni ulos kaikkien nähden, niin että kaikki hämmästyivät ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Tämänkaltaista emme ole ikinä nähneet"."Mikolle!
Tiedätkö Mikko minkä virheen Maria Magdaleena teki?
Hän etsi elävää kuolleitten joukosta. Onko sinun Jeesus elävä todellinen Jumala, Immanuel kanssasi (Matt 28:20), vaiko kuollut historian Jeesus?
Minä huomasin uskoon tuloni yhteydessä että Jeesus elää.
Tiesin kyllä sen ennestäänkin mutta tieto ei ole sama asia kuin omakohtainen kokemus. Pään tieto ja sydämen usko ovat kaksi eri asiaa. Onko sinulla kokemusta elävästä ylösnousseesta Jeesuksesta?Mikko. kirjoitti:
>>Jeesus viihtyy uskon ilmapiirissä.
>>>Jätä Jaikal kaikki hurmastelut pois, olisit muuten mukiinmenevä uskossasi, varmaan.
- Mikko.
jaikal kirjoitti:
Mikolle!
Tiedätkö Mikko minkä virheen Maria Magdaleena teki?
Hän etsi elävää kuolleitten joukosta. Onko sinun Jeesus elävä todellinen Jumala, Immanuel kanssasi (Matt 28:20), vaiko kuollut historian Jeesus?
Minä huomasin uskoon tuloni yhteydessä että Jeesus elää.
Tiesin kyllä sen ennestäänkin mutta tieto ei ole sama asia kuin omakohtainen kokemus. Pään tieto ja sydämen usko ovat kaksi eri asiaa. Onko sinulla kokemusta elävästä ylösnousseesta Jeesuksesta?En kersku mitä mulle on tapahtunut Jeesuksen taholta näillä sivuilla, ei ole tarviskaan.
Olen saanut viettää hyvänkin elämän, tosin kärsienkin välillä. Rikollinenkaan en ole ollut, ainoat kolttoseni joulukuusen varkaus jonka tunnustin kunnan sihteerille. Varastin poikasena pari omenaa, tunnustin sen isännälle ja tein työpäivän taloon soviittaakseni varkauden. Niin, tietenkin rattijuoppous, jonka nimismiehelle tunnustin, siitä kuritan vieläkin itseäni etten ole autoa hommannut -70 luvun jälkeen.
Eikös olekin omatunto tallella ollut, vai? Mikko. kirjoitti:
En kersku mitä mulle on tapahtunut Jeesuksen taholta näillä sivuilla, ei ole tarviskaan.
Olen saanut viettää hyvänkin elämän, tosin kärsienkin välillä. Rikollinenkaan en ole ollut, ainoat kolttoseni joulukuusen varkaus jonka tunnustin kunnan sihteerille. Varastin poikasena pari omenaa, tunnustin sen isännälle ja tein työpäivän taloon soviittaakseni varkauden. Niin, tietenkin rattijuoppous, jonka nimismiehelle tunnustin, siitä kuritan vieläkin itseäni etten ole autoa hommannut -70 luvun jälkeen.
Eikös olekin omatunto tallella ollut, vai?Kuule Mikko!
Ei sinun tarvitse kurittaa itseäsi 70 -luvulla tekemistäsi rikkeistä.
Jeesus on kärsinyt rangaistuksen siitäkin synnistä. Sinä vain uskot Jeesukseen ja tunnustat syntisi Hänelle, niin saat syntisi anteeksi.
Sinun ongelmasi tänä päivänä ei ole menneisyyden syntisi. Ongelmasi on tämän päivän syntisi. Sinä häpäiset Jumalaa ja Jeesusta kirjoituksillasi. Panet Jumalan Sanan kyseenalaiseksi nostaen itsesi Sanan tuomariksi. Se on vakava synti josta sinun tulee tehdä parannus. Tee tästä synnistä parannus ja kirjoita Jeesusta rakastavia ja kunnioittavia kirjoituksia.
Jos rakastat Jeesusta, sinä rakastat Jumalan Kirjoitettua Sanaa.
Jos rakastat Jumalan Kirjoitettua Sanaa, sinä et kyseenalaista sitä etkä halveksi ja tuomitse sitä.- Mikko.
jaikal kirjoitti:
>>>Miksi pitää odottaa vielä 5 vuotta?
Koita ymmärtää hyvä mies sentään, en Jeesusta vastaan ole en ensinkään, minähän rakastan Jeesusta. Mutta teitä vastaan olen jotka kerskutte ihmeillä joita ei ole tapahtunut ja niitä laitatte Pyhän Hengen piikkiin.
Betonia ei Jumala sulle antanut, miksi olisi antanut? Jumalalla on tärkeämpääkin autettavaa, tuolla kuolee lapsia nälkään ja sinä Jaikal betonia olet Jumalalta vailla, saisit hävetä juttujasi. - Mikko.
jaikal kirjoitti:
Kuule Mikko!
Jeesus on kärsinyt rangaistuksen siitäkin synnistä. Sinä vain uskot Jeesukseen ja tunnustat syntisi Hänelle, niin saat syntisi anteeksi.
Sinun ongelmasi tänä päivänä ei ole menneisyyden syntisi. Ongelmasi on tämän päivän syntisi. Sinä häpäiset Jumalaa ja Jeesusta kirjoituksillasi. Panet Jumalan Sanan kyseenalaiseksi nostaen itsesi Sanan tuomariksi. Se on vakava synti josta sinun tulee tehdä parannus. Tee tästä synnistä parannus ja kirjoita Jeesusta rakastavia ja kunnioittavia kirjoituksia.
Jos rakastat Jumalan Kirjoitettua Sanaa, sinä et kyseenalaista sitä etkä halveksi ja tuomitse sitä.>>Jos rakastat Jeesusta, sinä rakastat Jumalan Kirjoitettua Sanaa.
- Mikko.
jaikal kirjoitti:
Kuule Mikko!
Jos rakastat Jumalan Kirjoitettua Sanaa, sinä et kyseenalaista sitä etkä halveksi ja tuomitse sitä.Ei paina synti, eikä menneisyyskään ja mitä teen autollakaan enää.
Tännäänkin olen ristinyt käteni Jeesukselle ja keskustellut ja pyytänyt anteeksi erheitäni... Mikko. kirjoitti:
>>Jos rakastat Jeesusta, sinä rakastat Jumalan Kirjoitettua Sanaa.
>>>Minähän olen sanonut rakastavani Jeesusta! Mutta ihmisten kirjoittamia lurituksia mitä raamatusta löytyy aikasesti, niitä en usko.
- Mikko.
jaikal kirjoitti:
>>>Minähän olen sanonut rakastavani Jeesusta! Mutta ihmisten kirjoittamia lurituksia mitä raamatusta löytyy aikasesti, niitä en usko.
Huilataan välillä, tekee hyvää mielelle ettei kiihdyttäisi... Ei ne ole halventavia Jumalasta, minä elän tässä nyt siinä uskossa jonka Jumala on mulle antanut.
Ketä siitä syyttää, no sinä syytät minua, ei se mitään. Et sitten ajattele Jumalaa joka Mikolle sitä uskoa antaa. Ei sinun syyttelyt mulle uskoa anna pätkääkään, saat vaan itsellesi siitä vahinkoa, minä en.
Minulle Jumala on luvannut uskon ja sen myöskin antaa.
Sinä Jaikal koitat minusta tehdä käännynnäistä ja vielä katalasti... Mikko. kirjoitti:
Huilataan välillä, tekee hyvää mielelle ettei kiihdyttäisi... Ei ne ole halventavia Jumalasta, minä elän tässä nyt siinä uskossa jonka Jumala on mulle antanut.
Ketä siitä syyttää, no sinä syytät minua, ei se mitään. Et sitten ajattele Jumalaa joka Mikolle sitä uskoa antaa. Ei sinun syyttelyt mulle uskoa anna pätkääkään, saat vaan itsellesi siitä vahinkoa, minä en.
Minulle Jumala on luvannut uskon ja sen myöskin antaa.
Sinä Jaikal koitat minusta tehdä käännynnäistä ja vielä katalasti...>>> Et sitten ajattele Jumalaa joka Mikolle sitä uskoa antaa.
- Tämä on fakta
Kelleskaupunginvaari kirjoitti:
jaikal kyllä on uskossa Herraan Jeesukseen kirjoituksiensa perusteella sen näkee hänestä. Samaa ei valitettavasti voi sanoa Mikosta.
>>kyllä sen ymmärrät itsekin, että olet luisunut hakoteille uskossasi.Kai nyt kaikille on jo selvää että Kelleskaupunginvaari on jaikal.
- Mikko.
jaikal kirjoitti:
>>> Et sitten ajattele Jumalaa joka Mikolle sitä uskoa antaa.
SAATANASTA!!!! Olette aina kaiken kääntämässä saatanaan, epäilynkin.
Mitä Jumala sanonu? - uskoa väheksymättä
jaikal kirjoitti:
seuraavaa:
12. Silloin hän nousi, otti kohta vuoteensa ja meni ulos kaikkien nähden, niin että kaikki hämmästyivät ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Tämänkaltaista emme ole ikinä nähneet"."jaikal
Kirjoituksessasi on hämmentävä ristiriita.
Alussa kirjoitat:
>>> Koska sinä nyt minua vaadit perumaan profetiani niin ilmoitan seuraavaa:>Jos kuolleista herättämisiä ei vielä ole tapahtunut Suomessa, sitä tulee tapahtumaan. Tämä on minun uskoni. - Niko.
Mikko. kirjoitti:
Koita ymmärtää hyvä mies sentään, en Jeesusta vastaan ole en ensinkään, minähän rakastan Jeesusta. Mutta teitä vastaan olen jotka kerskutte ihmeillä joita ei ole tapahtunut ja niitä laitatte Pyhän Hengen piikkiin.
Betonia ei Jumala sulle antanut, miksi olisi antanut? Jumalalla on tärkeämpääkin autettavaa, tuolla kuolee lapsia nälkään ja sinä Jaikal betonia olet Jumalalta vailla, saisit hävetä juttujasi."Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän valehtelee. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota ei ole nähnyt." ( 1. Joh. 4:20 )
- Mikko.
>>jaikal kyllä on uskossa Herraan Jeesukseen kirjoituksiensa perusteella sen näkee hänestä. Samaa ei valitettavasti voi sanoa Mikosta.
- Tiedätkö tätä jaikal
Mikko vaikuttaa olevan oikea Jumalan lapsi. Samaa ei voi voi totisesti sanoa jaikalista. Häpeä jaikal jos osaat. Kieroudella ja valehtelulla ja varsinkaan Jumalan lapseen kohdistuvalla henkisellä väkivallalla sinä et tule menemään taivasten valtakuntaan. Tulet kerran tekemään noista synneistäsi tiliä Jumalan edessä.
- jaikal.se
Tiedätkö tätä jaikal kirjoitti:
Mikko vaikuttaa olevan oikea Jumalan lapsi. Samaa ei voi voi totisesti sanoa jaikalista. Häpeä jaikal jos osaat. Kieroudella ja valehtelulla ja varsinkaan Jumalan lapseen kohdistuvalla henkisellä väkivallalla sinä et tule menemään taivasten valtakuntaan. Tulet kerran tekemään noista synneistäsi tiliä Jumalan edessä.
Tiedätkö sinä että uudestisyntyneet uskovat eivät pidä uskovana henkilöä joka halveksii ja kyseenalaistaa Jumalan Sanaa. Se kun ei rimmaa elävän uskon kanssa ollenkaan. Eikä se ole uskoa Jumalan Sanaan. Uskova uskoo Raamatun Sanaan.
Minun on varotettava Mikkoa hänen herjaavista Jumalan Sanaa alentavista kirjoituksistaan ja väärästä "uskosta" joka on paljastunut hänen kirjoituksistaan epäuskoksi. Jumalan Sanan halventaminen ei ole pelastavaa uskoa.
Minua ihmetyttää se että vain harva reagoi Mikon Jumalaa herjaaviin kirjoituksiin ja varottaa häntä niistä. Mutta kun minä reagoin niihin ja varotan Mikkoa, minua syytetään henkisestä vakivallasta. Mikkoa taas pidetään oikeana uskovana pilkkaamisista huolimatta. Kyllä on aikoihin eletty! Mutta ilmeisesti sinä et olekaan uskova. Siksi sinä et huomaa etkä välitä siitä vaikka Jumalaa herjattaisiin kuinka paljon tahansa. Sitäpaitsi tämä on helluntailaisuutta käsittelevä palsta. Helluntailaisuuteen ei kuulu Jumalan eikä Jeesuksen pilkkaaminen. Siksi pilkkaamiset eivät kuulu palstalle ollenkaan. Helluntailaisena minun täytyy puuttua sellaiseen jo sääntöjenkin vastaiseen toimintaan. Pilkkakirjoituksille pitäisi olla oma palsta. jaikal.se kirjoitti:
Tiedätkö sinä että uudestisyntyneet uskovat eivät pidä uskovana henkilöä joka halveksii ja kyseenalaistaa Jumalan Sanaa. Se kun ei rimmaa elävän uskon kanssa ollenkaan. Eikä se ole uskoa Jumalan Sanaan. Uskova uskoo Raamatun Sanaan.
Minun on varotettava Mikkoa hänen herjaavista Jumalan Sanaa alentavista kirjoituksistaan ja väärästä "uskosta" joka on paljastunut hänen kirjoituksistaan epäuskoksi. Jumalan Sanan halventaminen ei ole pelastavaa uskoa.
Minua ihmetyttää se että vain harva reagoi Mikon Jumalaa herjaaviin kirjoituksiin ja varottaa häntä niistä. Mutta kun minä reagoin niihin ja varotan Mikkoa, minua syytetään henkisestä vakivallasta. Mikkoa taas pidetään oikeana uskovana pilkkaamisista huolimatta. Kyllä on aikoihin eletty! Mutta ilmeisesti sinä et olekaan uskova. Siksi sinä et huomaa etkä välitä siitä vaikka Jumalaa herjattaisiin kuinka paljon tahansa. Sitäpaitsi tämä on helluntailaisuutta käsittelevä palsta. Helluntailaisuuteen ei kuulu Jumalan eikä Jeesuksen pilkkaaminen. Siksi pilkkaamiset eivät kuulu palstalle ollenkaan. Helluntailaisena minun täytyy puuttua sellaiseen jo sääntöjenkin vastaiseen toimintaan. Pilkkakirjoituksille pitäisi olla oma palsta.Sinä kerrot omat sanasi olevan Jumalan sanaa.
Raamatussahan asia on toisin.- Mikko.
jaikal.se kirjoitti:
Minua ihmetyttää se että vain harva reagoi Mikon Jumalaa herjaaviin kirjoituksiin ja varottaa häntä niistä. Mutta kun minä reagoin niihin ja varotan Mikkoa, minua syytetään henkisestä vakivallasta. Mikkoa taas pidetään oikeana uskovana pilkkaamisista huolimatta. Kyllä on aikoihin eletty! Mutta ilmeisesti sinä et olekaan uskova. Siksi sinä et huomaa etkä välitä siitä vaikka Jumalaa herjattaisiin kuinka paljon tahansa. Sitäpaitsi tämä on helluntailaisuutta käsittelevä palsta. Helluntailaisuuteen ei kuulu Jumalan eikä Jeesuksen pilkkaaminen. Siksi pilkkaamiset eivät kuulu palstalle ollenkaan. Helluntailaisena minun täytyy puuttua sellaiseen jo sääntöjenkin vastaiseen toimintaan. Pilkkakirjoituksille pitäisi olla oma palsta.Se tuo Jaikalin Jumala onkin vain raamatunlehdillä niin monen muunkin, miten se saatais sinne syvämmeen? Pääsis siten vaikuttamaankin...
Mulla on Jumala syvämmessä ja Jeesuksen kanssa, hyvä näin. Jätän nuo Jaikalin syyttelyt hänelle itselleen, ihan raamatullisesti nyt senkin teen.
Minä jatkan rukoilemista Herrani kans. en tarvitse siihen jaikalia en kaikalia, tarkoitin en ihmistä tueksi.
Jumalaa en ole pilkannut enkä Jeesusta ja kyllä He sen rinnassani todistavatkin, etten ole.
Kiitoksia teille ystävät ja nyt huilataan eteläläisittäin. täällähän huilaaminen tarkoittaa vauhtia . Hei!
Jaikal kirjoitti 2.10.2011 klo 16:10 mm.:
>"Suomessa tullaan herättämään kuolleita Jeesuksen nimessä.
Jos kuolleista herättämisiä ei vielä ole tapahtunut Suomessa, sitä tulee tapahtumaan. Tämä on minun uskoni."<
o l i t t e - k u o l l e e t - rikoksiinne ja - s y n t e i h i n n e,
2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
4 mutta - J u m a l a, - joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5 - o n - t e h n y t - m e i d ä t, - j o t k a - o l i m m e -
k u o l l e e t - r i k o k s i i m m e, - e l ä v i k s i -
K r i s t u k s e n - k a n s s a - armosta te olette pelastetut -
6 ja yhdessä hänen kanssaan - h e r ä t t ä n y t - ja yhdessä
h ä n e n - k a n s s a a n - a s e t t a n u t - m e i d ä t -
t a i v a a l l i s i i n - Kristuksessa Jeesuksessa,"
1.Korinttolaiskirje 2
13 "ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti."- Tätä se tarkoittaa
Ekivaari näkyy ymmärtäneen tämän kuolleista herättämisasian.
Nuo kohdat uudestisyntymisestä Jaikal on ymmärtänyt väärin ja kuvittelee,että kohta seurakuntiin kiikutetaan mädäntyneitä ruumiita herätettäväksi.
- jaikal.se
Pe.ku kirjoitti:
Nuo kohdat uudestisyntymisestä Jaikal on ymmärtänyt väärin ja kuvittelee,että kohta seurakuntiin kiikutetaan mädäntyneitä ruumiita herätettäväksi.
Ehkä seurakuntaan ei kiikuteta mädäntyneitä ruumiita vaikka sekin on Jumalallle mahdollista herättää mätänemistilassa oleva ruumis eloon.
Ei Jumalalla ole ongelmia. Ei tule sellaista asiaa vastaan missä Jumalalle menee sormi suuhun.
Mutta ehkä Jumala lähettää palvelijansa mätänemistilassa olevan ruumiin luokse ruumishuoneelle ja näyttää voimansa.
Ymmärtäkää tämä:
JOS MINÄ USKOISIN TOISIN JA MUUTA OPETTAISIN, JUMALANI EI OLISI KAIKKIVALTIAS. MINULLA OLISI EPÄJUMALA. EPÄJUMALAT EIVÄT KYKENE HERÄTTÄMÄÄN KUOLLEISTA. MINUN JUMALANI ON KAIKKIVALTIAS JUMALA. HÄN KYKENEE TEKEMÄÄN MITÄ HÄN TAHTOO. HÄN SANOO SANAN JA TAPAHTUU NIIN. Vertaa luomiskertomusta 1 Ms 1. luvussa ja Jeesuksen toimintaa; Jumala sanoi ja tapahtui niin. Jeesus sanoi ja tapahtui niin. Jumala ja Jeesus ei ole muuttunut.
"Sama voima on Herran, sama kuin ennenkin
kun Hän vaelsi kerran teillä Israelin."
http://www.youtube.com/watch?v=6DY4ZEWeKv8 jaikal.se kirjoitti:
Ehkä seurakuntaan ei kiikuteta mädäntyneitä ruumiita vaikka sekin on Jumalallle mahdollista herättää mätänemistilassa oleva ruumis eloon.
Ei Jumalalla ole ongelmia. Ei tule sellaista asiaa vastaan missä Jumalalle menee sormi suuhun.
Mutta ehkä Jumala lähettää palvelijansa mätänemistilassa olevan ruumiin luokse ruumishuoneelle ja näyttää voimansa.
Ymmärtäkää tämä:
JOS MINÄ USKOISIN TOISIN JA MUUTA OPETTAISIN, JUMALANI EI OLISI KAIKKIVALTIAS. MINULLA OLISI EPÄJUMALA. EPÄJUMALAT EIVÄT KYKENE HERÄTTÄMÄÄN KUOLLEISTA. MINUN JUMALANI ON KAIKKIVALTIAS JUMALA. HÄN KYKENEE TEKEMÄÄN MITÄ HÄN TAHTOO. HÄN SANOO SANAN JA TAPAHTUU NIIN. Vertaa luomiskertomusta 1 Ms 1. luvussa ja Jeesuksen toimintaa; Jumala sanoi ja tapahtui niin. Jeesus sanoi ja tapahtui niin. Jumala ja Jeesus ei ole muuttunut.
http://www.youtube.com/watch?v=6DY4ZEWeKv8Eihän noissa Raamatunkohdissa mainita mitään sinun ilmoittamasta ruumiiden herätyksestä.
- Tässä on!
Pe.ku kirjoitti:
Eihän noissa Raamatunkohdissa mainita mitään sinun ilmoittamasta ruumiiden herätyksestä.
Pekulle:
Joh. 11:38 Niin Jeesus joutui taas liikutuksen valtaan ja meni haudalle; ja se oli luola, ja sen suulla oli kivi.
11:39 Jeesus sanoi: "Ottakaa kivi pois." Martta, kuolleen sisar, sanoi hänelle: "Herra, hän haisee jo, sillä hän on ollut haudassa neljättä päivää."
11:40 Jeesus sanoi hänelle: "Enkö minä sanonut sinulle, että jos uskoisit, niin sinä näkisit Jumalan kirkkauden?"
11:41 Niin he ottivat kiven pois. Ja Jeesus loi silmänsä ylös ja sanoi: "Isä, minä kiitän sinua, että olet minua kuullut.
11:42 Minä kyllä tiesin, että sinä minua aina kuulet; mutta kansan tähden, joka seisoo tässä ympärillä, minä tämän sanon, että he uskoisivat sinun lähettäneen minut."
11:43 Ja sen sanottuansa hän huusi suurella äänellä: "Lasarus, tule ulos!"
11:44 Ja kuollut tuli ulos, jalat ja kädet siteisiin käärittyinä, ja hänen kasvojensa ympärille oli kääritty hikiliina. Tässä on! kirjoitti:
Pekulle:
Joh. 11:38 Niin Jeesus joutui taas liikutuksen valtaan ja meni haudalle; ja se oli luola, ja sen suulla oli kivi.
11:39 Jeesus sanoi: "Ottakaa kivi pois." Martta, kuolleen sisar, sanoi hänelle: "Herra, hän haisee jo, sillä hän on ollut haudassa neljättä päivää."
11:40 Jeesus sanoi hänelle: "Enkö minä sanonut sinulle, että jos uskoisit, niin sinä näkisit Jumalan kirkkauden?"
11:41 Niin he ottivat kiven pois. Ja Jeesus loi silmänsä ylös ja sanoi: "Isä, minä kiitän sinua, että olet minua kuullut.
11:42 Minä kyllä tiesin, että sinä minua aina kuulet; mutta kansan tähden, joka seisoo tässä ympärillä, minä tämän sanon, että he uskoisivat sinun lähettäneen minut."
11:44 Ja kuollut tuli ulos, jalat ja kädet siteisiin käärittyinä, ja hänen kasvojensa ympärille oli kääritty hikiliina.Noissa jakeissa ei ole jaikalin väitteiden tueksi mitään.
Ei siinä sanota että Suomen seurakunnissa kohta herätetään ruumiita eloon.- Kelleskaupunginvaari
jaikal.se kirjoitti:
Ymmärtäkää tämä:
http://www.youtube.com/watch?v=6DY4ZEWeKv8Tuohon pitää sanoa Aamen!
>>JOS MINÄ USKOISIN TOISIN JA MUUTA OPETTAISIN, JUMALANI EI OLISI KAIKKIVALTIAS. MINULLA OLISI EPÄJUMALA. EPÄJUMALAT EIVÄT KYKENE HERÄTTÄMÄÄN KUOLLEISTA. MINUN JUMALANI ON KAIKKIVALTIAS JUMALA. HÄN KYKENEE TEKEMÄÄN MITÄ HÄN TAHTOO. HÄN SANOO SANAN JA TAPAHTUU NIIN. Vertaa luomiskertomusta 1 Ms 1. luvussa ja Jeesuksen toimintaa; Jumala sanoi ja tapahtui niin. Jeesus sanoi ja tapahtui niin. Jumala ja Jeesus ei ole muuttunut. - ml213.
Tässä on! kirjoitti:
Pekulle:
11:44 Ja kuollut tuli ulos, jalat ja kädet siteisiin käärittyinä, ja hänen kasvojensa ympärille oli kääritty hikiliina.Kerroppa jaikal miksi yleensä Jeesus herätti ihmisen kuolleista esim. Lasaruksen.
Tai miksi yleensä ihmeet ja tunnusteot tapahtuivat? Tuolla asialla oli tärkeä merkitys kuten varmaan tietänet.
PS.
Herättivätkö apostolit ihmisiä kuolleista? Kelleskaupunginvaari kirjoitti:
Tuohon pitää sanoa Aamen!
>>JOS MINÄ USKOISIN TOISIN JA MUUTA OPETTAISIN, JUMALANI EI OLISI KAIKKIVALTIAS. MINULLA OLISI EPÄJUMALA. EPÄJUMALAT EIVÄT KYKENE HERÄTTÄMÄÄN KUOLLEISTA. MINUN JUMALANI ON KAIKKIVALTIAS JUMALA. HÄN KYKENEE TEKEMÄÄN MITÄ HÄN TAHTOO. HÄN SANOO SANAN JA TAPAHTUU NIIN. Vertaa luomiskertomusta 1 Ms 1. luvussa ja Jeesuksen toimintaa; Jumala sanoi ja tapahtui niin. Jeesus sanoi ja tapahtui niin. Jumala ja Jeesus ei ole muuttunut."JOS MINÄ USKOISIN TOISIN JA MUUTA OPETTAISIN, JUMALANI EI OLISI KAIKKIVALTIAS"
Meinaat siis jaikal, että sinä päätät Jumalan asioista?- Niko.
ml213. kirjoitti:
Kerroppa jaikal miksi yleensä Jeesus herätti ihmisen kuolleista esim. Lasaruksen.
Tai miksi yleensä ihmeet ja tunnusteot tapahtuivat? Tuolla asialla oli tärkeä merkitys kuten varmaan tietänet.
PS.
Herättivätkö apostolit ihmisiä kuolleista?>
Kyllä. - ml213.
Kelleskaupunginvaari kirjoitti:
Tuohon pitää sanoa Aamen!
>>JOS MINÄ USKOISIN TOISIN JA MUUTA OPETTAISIN, JUMALANI EI OLISI KAIKKIVALTIAS. MINULLA OLISI EPÄJUMALA. EPÄJUMALAT EIVÄT KYKENE HERÄTTÄMÄÄN KUOLLEISTA. MINUN JUMALANI ON KAIKKIVALTIAS JUMALA. HÄN KYKENEE TEKEMÄÄN MITÄ HÄN TAHTOO. HÄN SANOO SANAN JA TAPAHTUU NIIN. Vertaa luomiskertomusta 1 Ms 1. luvussa ja Jeesuksen toimintaa; Jumala sanoi ja tapahtui niin. Jeesus sanoi ja tapahtui niin. Jumala ja Jeesus ei ole muuttunut.Jumala ja Jumalan aivoitukset eivät ole muuttuneet, mutta apostolinen aika on jo takana päin ja kukaan tämän päivän ihminen ei ole apostoli. Apostoleilla oli tärkeä merkitys Raamatun ilmoituksia laadittaessa.
Nyt ihminen vain lukee näitä tapahtumia, mutta ei tee apostolien tekoja. Apostolien teot ovat kirjaimellisesti apostolien tekoja. - uteliaisuus vaivaa..
Niko. kirjoitti:
>
Kyllä.Missä kohtaa Raamattua on ilmoitus kuoleista herättämisestä??
- Mikko.
ml213. kirjoitti:
Jumala ja Jumalan aivoitukset eivät ole muuttuneet, mutta apostolinen aika on jo takana päin ja kukaan tämän päivän ihminen ei ole apostoli. Apostoleilla oli tärkeä merkitys Raamatun ilmoituksia laadittaessa.
Nyt ihminen vain lukee näitä tapahtumia, mutta ei tee apostolien tekoja. Apostolien teot ovat kirjaimellisesti apostolien tekoja.Silloin oli Pyhä Henki voimissaan ja toimi alkuseurakunnan aikaan. Ihmiset tosiaankin tottelivat Jeesuksen sanaa, toivat omaisuutensa yhteiseen käyttöön ja autettiin köyhiä, tuohan oli Jeesuksen tarkoitus.
Sitten Paavalin aikaan alkoikin jo muuttua, kasasivat omaisuutta itselleen. Samaa peliä nytkin, uskovilla Pankkitilit pursuaa, on ainakin pari autoakin käytössä, kesämökit, hienot asunnot ja samalla köyhiä kuolee nälkään.
Mites Jumala nykyään pystyy toimimaankaan, ei kertakaikkiaan löydy uskoa. - Niko.
uteliaisuus vaivaa.. kirjoitti:
Missä kohtaa Raamattua on ilmoitus kuoleista herättämisestä??
Vastaukseni siis siihen, että kyllä apostolit herättivät ihmisiä kuolleista.
- utelias...
Niko. kirjoitti:
Vastaukseni siis siihen, että kyllä apostolit herättivät ihmisiä kuolleista.
Näytä asia Raamatun ilmoituksin. Missä kohtaa apostolientekoja tämä asia on mainittu?
- Niko.
utelias... kirjoitti:
Näytä asia Raamatun ilmoituksin. Missä kohtaa apostolientekoja tämä asia on mainittu?
Pietari herärri Dorkaksen:
"Mutta Joppessa oli naisopetuslapsi, nimeltä Tabita, mikä kreikaksi käännettynä on: Dorkas; hän teki paljon hyviä töitä ja antoi runsaasti almuja.
Ja tapahtui niinä päivinä, että hän sairastui ja kuoli; ja he pesivät hänet ja panivat yläsaliin.
Ja koska Lydda oli lähellä Joppea, niin opetuslapset, kun kuulivat Pietarin olevan siellä, lähettivät kaksi miestä hänen luoksensa pyytämään: "Tule viipymättä meidän tykömme".
Niin Pietari nousi ja meni heidän kanssansa. Ja hänen sinne saavuttuaan he veivät hänet yläsaliin, ja kaikki lesket tulivat hänen luoksensa itkien ja näytellen hänelle ihokkaita ja vaippoja, joita Dorkas oli tehnyt, ollessaan heidän kanssansa.
Mutta Pietari toimitti kaikki ulos ja laskeutui polvilleen ja rukoili; ja hän kääntyi ruumiin puoleen ja sanoi: "Tabita, nouse ylös!" Niin tämä avasi silmänsä, ja nähdessään Pietarin hän nousi istumaan." ( Apostilien teot, luku 9 )
Paavali:
"Niin eräs nuorukainen, nimeltä Eutykus, istui ikkunalla, ja kun Paavalin puhe kesti niin kauan, vaipui hän sikeään uneen ja putosi unen vallassa kolmannesta kerroksesta maahan; ja hänet nostettiin ylös kuolleena.
Mutta Paavali meni alas, heittäytyi hänen ylitsensä, kiersi kätensä hänen ympärilleen ja sanoi: "Älkää hätäilkö, sillä hänessä on vielä henki".
Niin hän meni jälleen ylös, mursi leipää ja söi; ja hän puhui kauan heidän kanssansa, päivän koittoon asti, ja lähti sitten matkalle.
Ja he veivät pojan sieltä elävänä ja tulivat suuresti lohdutetuiksi." ( Apt. 20 ) Niko. kirjoitti:
Pietari herärri Dorkaksen:
"Mutta Joppessa oli naisopetuslapsi, nimeltä Tabita, mikä kreikaksi käännettynä on: Dorkas; hän teki paljon hyviä töitä ja antoi runsaasti almuja.
Ja tapahtui niinä päivinä, että hän sairastui ja kuoli; ja he pesivät hänet ja panivat yläsaliin.
Ja koska Lydda oli lähellä Joppea, niin opetuslapset, kun kuulivat Pietarin olevan siellä, lähettivät kaksi miestä hänen luoksensa pyytämään: "Tule viipymättä meidän tykömme".
Niin Pietari nousi ja meni heidän kanssansa. Ja hänen sinne saavuttuaan he veivät hänet yläsaliin, ja kaikki lesket tulivat hänen luoksensa itkien ja näytellen hänelle ihokkaita ja vaippoja, joita Dorkas oli tehnyt, ollessaan heidän kanssansa.
Mutta Pietari toimitti kaikki ulos ja laskeutui polvilleen ja rukoili; ja hän kääntyi ruumiin puoleen ja sanoi: "Tabita, nouse ylös!" Niin tämä avasi silmänsä, ja nähdessään Pietarin hän nousi istumaan." ( Apostilien teot, luku 9 )
Paavali:
"Niin eräs nuorukainen, nimeltä Eutykus, istui ikkunalla, ja kun Paavalin puhe kesti niin kauan, vaipui hän sikeään uneen ja putosi unen vallassa kolmannesta kerroksesta maahan; ja hänet nostettiin ylös kuolleena.
Mutta Paavali meni alas, heittäytyi hänen ylitsensä, kiersi kätensä hänen ympärilleen ja sanoi: "Älkää hätäilkö, sillä hänessä on vielä henki".
Niin hän meni jälleen ylös, mursi leipää ja söi; ja hän puhui kauan heidän kanssansa, päivän koittoon asti, ja lähti sitten matkalle.
Ja he veivät pojan sieltä elävänä ja tulivat suuresti lohdutetuiksi." ( Apt. 20 )PIETARI LYDDASSA JA JOPPESSA
Apt. 9:32-43
--
Onkohan näiltä kuolleista herättäjiltä jäänyt huomaamatta se, että Jeesus antoi opetuslapsilleen voiman parantaa sairaita ja jopa herättää kuolleita. Ei sitä valtaa ole muille annettu.
Se on vakavaa leikkiä, jos joku todella nykyaikana uskoo voivansa herättää kuolleen. Ei heille ole annettu sellaista valtaa.Jaikal ei sentään ole saanut muita mukaan ideaansa herättää haudasta kaivettuja ruumiita seurakunnan tiloissa.
Lieneekö Jaikal sitten saanut innostuksensa Markku Koivistolta, joka kyllä epäonnistui puuhissaan.Olisiko viisainta jättää ne kuolleitten herättämiset sille, jolle se kuuluu ?
- ml213.
Kun Jeesuksen toiminnan aikana ja apostolisena aikana tapahtui ihmeitä kuten kuolleista herättämisiä, niin niillä oli ...a-i-n-a...... sama tarkoitus eli Jumala teki nämä teot Jeesuksen ja apostolien kautta, että ihmiset uskoisivat Nasaretin Jeesuksen olleen Kristuksen Jumalan Pojan.
Ja jos nuo ihmeteot esim. kuollesta herättäminen tapahtuisi myös tänä aikana, niin sama tapahtuisi samasta syystä eli uskonnollisuuden hapatuksen oikaisemiseksi että Jeesus Kristus on edelleen Jumalan Poika ja Jumala on Pojan Isä.
Niin, tätäkö jaikal ja muut kaipaatte. Eikö tiedän uskossanne ole paha ristiriita. Te haluaisitte tästä todistusta ihmetekojen kautta, mutta koko uskonne tässä hetkessä kieltää sen.
"Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden; mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä". Joh. 20:30...31
Jaikalin uskoon ei sovi, miten Jumala on Pojan Isä,- vaikka hän toivoo todistusta tästä kuolleista herättämisen kautta. Tänä päivänä ihminen mahdollistuu uskomaan Nasaretin Jeesuksen Kristukseksi Jumalan Pojaksi,- jonka Isä on siis Jumala. Niin, ilman kuolleista nousemisen ihmettä. Ihmiselle tätä varten on annettu Sana/Raamattu ja jos ihminen ei ymmärrä ja usko Sanaa, niin turhaa on kuolleista herättämiset. No hyi! Olen samaa mieltä avaajan kanssa. Mutta tältä väärältä profeetalta puuttuu hengellinen kokemus, joka antaa luvan profetoida!
'Tätä se tarkoittaa' kirjoitti 2.10.2011 klo 17:54
>"Ekivaari näkyy ymmärtäneen tämän kuolleista herättämisasian."<
Kiitos Jumalalle, kun sinäkin, Tätä se tarkoittaa' näyt sen ymmärtäneen! Vain sillä sydämen uskolla on merkitystä, minkä Jumala on vapauttanut ja avannut kuolettavan kirjaimen orjuudesta, [Matt.16:17; Room.10:10]
Olen huomannut, että Mikko pyrkii vilpittömästi irti lihan mukaisesta kuolettavan kirjaimen vankeudesta, ymmärtämään hengellisiä asioita hengellisesti, Jumalan tahdon mukaan, sillä Raamattu on kieltämättä ristiriitainen lihan mukaan selitettynä, kun verrataan Hengen mukaiseen selitykseen.
Nyt kuitenkin lihan mukaan selittäjät hyökkäävät hengellisiä Mikon sydämen ajatuksia vastaan ja nimittelevät häntä pahasti. Hyökkääjät tahtovat holhota ja hallita toista ihmistä, jotta voisivat taluttaa häntä oman tahtonsa mukaan.
Jumala on antanut meille poikansa Jeesuksen Kristuksen herraksi ja välimieheksi sekä ylipapiksi. Mitähän jos vaatijat jättäisivät pois itse ottamansa tuomarin tehtävät Kristukselle, jonka Isä on asettanut välimieheksi! [Room.8:31-35]
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3731574- 741503
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3631467Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀481211- 631170
Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht361039Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆2521008vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163908Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20877Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40875