Ajattelimpa jakaa teille tarinan siitä millaista hoitoa näillä lakeuksilla saa.
Alustavaa tietoa:
Olen kärsinyt noin 4 vuotta paniikkikohtauksista ja masennuksesta, sekä kiihtymykseen johtavasta mielialankohoamisesta, johon liittyy vaikeuksia mm vaikeuksia keskittyä ja hillitä omaa puhetta. Tämän vuoden keväällä Kurikan psykiatrisella poliklinikalla pohdin lääkärin vastaanotolla, josko minulla olisi kaksisuuntainen mielialahäiriö. Parin viikon hoitokäynnit ja sairaslomaa kirjoitettiin nimellä kaksisuuntainen mielialahäiriö, tyyppi 2.
Olen ollut yhtäjaksoisella sairaslomalla 27.7 alkaen. alun perin sairaslomaa kirjoitettiin elokuun loppuun, jonka jälkeen lääkäri ehdotti sairaslomaa vähintään kahdeksi kuukaudeksi. Itse motivoituneena yrittämään puhuin sairasloman kuukauteen, jonka jälkeen haluaisin kokeilla töitä soasairauspäivärahalla. ( Nämä lääkärikäynnit siis Kurikassa )
2 viikkoa sitten kovan ahdistuksen ja masennuksen seurauksena otin illalla yhteyttä Seinäjoelle, Törnävän sairaalan akuuttipsykiatrian poliklinikalle. Pyysivät käymään ja päädyin jäämään osastolle yöksi. Seuraavana päivänä kuitenkin päätin lähteä pois koska taistelutahto selvitä ilman sairaalahoitoa oli todella kova.
Tänään 3.10 oli tarkoitus pala töihin osasairauspäivärahalla. Se ei kuitenkaan onnistunut, koska mieliala on vaihdellut erittäin paljon laidasa laitaan ja olo oli edeltävänä iltana ja aamulla erittäin ahdistunut ja pelotti oikeastaan KAIKKI. Soitin Kurikan psy.polille. ( jossa nyt uusi lääkäri jota olen nähnyt kerran aikaisemmin, viime viikolla ). Lääkäri kertoi että nyt ei saa jäädä tuleen makaamaan, nyt pitää mennä töihin. Sanoin että pelkään itseni puolesta, enkä usko selviäväni töihin seuraavanakaan päivänä. Lääkäri kertoi ettei aio kirjoittaa minulle pidempää sairaslomaa.
Tänään illalla n. klo 22 Soitin jälleen Törnävälle jossa mieshoitaja vastasi puhelimeen. Selvitin tilanteen hänelle ja kerroin edelleen pelkääväni terveyteni puolesta itsemurha ja itsenivahingoittamis ajatusten vuoksi. Mies sanoi, että nyt vain pää tyynyy ja huomenna on uusi päivä.
Eli nyt mun tilanne on että ahdistus ja itseni vahingoittamisajatukset jylläävät, huomenna pitäisi töihin, lääkäri ei suostu kirjoittamaan sairaslomaa ja mielisairaalasta vittuillaan, että mitä sä tänne soittelet. ( Ja sinnehän soittelin koska "oma lääkäri" ei ottanut huoliani kuuleviin korviinsa )
Koen että mua käytännössä ajetaan vähintään vetämään ranteet auki että oon riittävän sairas, jotta hätäni otettaisiin vakavasti.
Hienoa tämä suomen mielenterveystyö, eikös juu ?
Mielenterveyden hoitoa Etelä-Pohjanmaalla...
12
3408
Vastaukset
Täs neuvo: teet olosi mahd. hyväksi / käyt töissä.
Jatkot- psyk.esh.
Oletko joku työtävieroksuva pummi?
En usko
Itsehän olen aina puhunu sairaslomiani lyhemmäksi mitä lääkäri on suositellut :DDD Olen siis töitä pelkäävä pummi. Tuli tuossa nyt sitten oltua 1,5 viikkoa osastollakin. Huomenna tarkoitus aloittaa työt osasairauspäivärahalla. Pienessä angstissa kirjoitettu toi aloitus.
Aijaa
No jo on asiat muutamassa vuodessa muuttuneet. Ennen joutui osastolle jos lipsautti vähänkään itsariajatuksista.
Ne on ne saatanan kepukommunistit. Monttuun joutaisivat kansanviholliset.
Ei ne ota sittekään vakavasti vaikka sanoisit mitä. melkeen pitää tehdä
jotain.
Omalla kohdallani on niin että sanouduin hoidoista irti kun ne on perseestä.
Seinäjoen mielenterveystoimisto pompottaa sairasta ihmistä, ihmiseltä toiselle.
kun sairaan hoidosssa olis tarkeaa hoidon etemisen kanalta että potilaalla pysyisi luotttamaus hoitavaan tahoon.
Ja oon ottanu positiivisen ajattelun.meditaation ja tekemisen siihen tilalle.
Ja tehny paljon toitä sen eteen etten vajoa masenukseen enään kun siihen ei saa järkevää apua.
Kiitti mulle riitti.
Mutta sitten on yksityiset joista voisin mainita helingot.
koita ottaa heihi yhteyttä. Kun perusterveydenhuotoon ei voi luotaa lakeusilla.Kymmenen vuotta sitten asiat oli vielä hyvin kun meikä vietti masennus
osatojakosoni nuorisolla. Asioihin puutittiiin ihan toisella oteeella kun nykyään.
- Aloittaja-
Osaatko mainita ketään asiallista yksityistä psykiatria Sjoelta ?
- Ei voi kuin toivoa h
Kyllä varmaan on vaikea tilanne, kun itse ei hallitse omaa ambivalenssiaan ja muuta vaikeutta mitä sairauteen liittyy. Kukahan vastaa jos työ pahentaa oloasi tai sinä työtäsi? En tiedä, tämä nykymaailma on mennyt niin kummalliseksi kaiken kaikkiaan. Mitenkähän ne muut jaksavat siellä työssä?
Sairaalasta päästy n. 3,5 viikkoa sitten yhteensä 2kk osastojakson jälkeen. Jatkohoito siirrettiin uuteen paikkaan johonka sain hoitajalle ajan 5 viikkoa osastolta pääsyn jälkeen ! Minusta melkoisen pitkä aika... Lääkäri aikaa luvatiin 2012 tammikuun puoleen väliin, siis mitä vi**** ? Palasin viime viikolal töihin ja nyt taas ahdistus alkanu jylläämään niin voimakkaasti että olen jääny jälleen sairaslomalle. Vaihtoehdoiksi ei jää nyt siis kuin yksityinen psykiatri. On tää kunnallinen, varsinkin näissä pienissä pitäjissä, kovin mielenkiintoista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849