OTETAANKO FLUNSSAROKOTUS TÄNÄKIN SYKSYNÄ ???

monica

Minä olen ottanut joka syksy rokotteen mutta viime kerralla olin niin kipeä, että silloin ajattelin, että en ota seuraavana syksynä eli nyt.

Mutta kuitenkin on tullut mieleen että jospa tarvis ottaa sittenkin, ajatukseni on epävarma, mitä teen, siksi kysynkin teiltä,

Mitä mieltä te olette rokotuksesta, ja onko sinut rokotettu joka vuosi?? Jos ei, niin oletko sairastanut (kovan luokan) flunssan.

27

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joutavoinen

Flunssahan on sellainen tasapuolinen vitsaus ei sitå tiedä milloin se iskee ja keneen. Olen kyllä ottanu sen rokotteen monena vuonna nyt vanhemmiten ja ei oikein pahaa flunssaa ollu, jos oikein muistan. Kyllä otan sen nytkin ja vastaki, koska aikamoisia nuhia on joskus aikaisemmin ollu.

Ei kylläkään jokavuosi ja peräkkäisinä vuosinakaan ei ole tarvinnut potea sitä. Mutta justkun luulee, että on päässyt eroon koko taudista, niin silloin se saattaa tulla oikeein kuumeen kanssa, eikä ole mukavaa se.
      Minulle ei kyllä ole aiheuttanu mitään mainittavia oireita se rokotus. Tykkään, että on se ollut hyvä suoja mielestäni kannattaa rokotuttaa itsensä.

• jjoutavoinen

Kyllä se piikitys auttaa minä en ole juuri ollut moneen vuoteen flunsassa, kun olen ottanut piikin.

Mutta muistanko väärin, että se olisi nyt jotenkin yhdistelmä rokotus, viime syksynä kun sai piikin, niin siinä jo silloin oli sitä toistakin ainetta, (en nyt kuolemakseni muista nimeä) enkä Googleta,

Mutta sinä hyvämuistisena jjoutava muistat varmaan, mitä tarkoitan, ja epäilen että siitä juuri tulin niin kipeäksi, oli kuin olisi ollut kova flunssa, ja kesti muutama päivän.

• pillerimieheteriksee

Minä en ota mitään rokotteita, ruoka on vaan niin tasapuolista, kun harrastelenkin sitä, että.

Ei tarvitse vitamiini-PILLEREITÄ.

• abzfgds

Viime syksynä otin rokotteen ja aikomus on ottaa tänäkin syksynä.
      Edellisvuonna sairastin influenssan ja olin puolikuntoinen pari kuukautta.

• texsanell ek

Taatusti otan rokotuksen, viime vuonna en ottanut ja nyt olen potenut melkoisen flunssan kurkkukipuineen. Liikkeellä sitä kuulemma on, mutta uskon että rokotus olisi suojannut, kun en vuosiin ole minäkään saanut tartuntaa.

• Sinäkin olet rokotuksen kannalla ja olet huomannut tehon, olen kyllä samaa mieltä. Et ilmeisesti tullut kipeäksi rokotuksesta ?

• joutavoinen
        monica kirjoitti:

Sinäkin olet rokotuksen kannalla ja olet huomannut tehon, olen kyllä samaa mieltä. Et ilmeisesti tullut kipeäksi rokotuksesta ?

Sika, se sana on sikainfluenssa, se oli siinä lisätehosteena, sitte jonotettiin kun se oli myöhässä. Ei minulle mitään siitä aiheutunu oireita.

• joutavoinen kirjoitti:

Sika, se sana on sikainfluenssa, se oli siinä lisätehosteena, sitte jonotettiin kun se oli myöhässä. Ei minulle mitään siitä aiheutunu oireita.

jjoutavoinen

No niinpä tietysti olikin, mutta nyt on varmaan myöskin sitä lisä tehostinta, mahtaakohan olla ne vanhat varastot käytössä, kun niitä tilatiin niin paljon.

Hällä väliä, jos vaan ajaa saman asian.mutta en ole vielä huomannut mitään juttua rokotteista, että minkälainen se on, ja koska sitä aletaan jakamaan.

• monica kirjoitti:

Sinäkin olet rokotuksen kannalla ja olet huomannut tehon, olen kyllä samaa mieltä. Et ilmeisesti tullut kipeäksi rokotuksesta ?

En, pientä paikallista arkuutta rokotuskohdassa lukuunottamatta, ja vilunväristyksiä, ja sitten ohi:D

• En ole ikinä ollut herkkä infektiotaudeille, joskus työaikoina melkein toivoin itsellekin flunssaa, kun se kaatoi työkavereita ja aiheutti kiireen lisääntymisen työpaikalla.
      B-influenssan sairastin joskus 1990 luvulla. Influenssa on kova tauti, lihaksetkin särki joka paikasta ja lämpö nousee korkealle.
      Viime vuosina olen käynyt ottamassa rokotteen, kun ei siitä mitään haittaakaan ole ollut, ehkä hyötyä sittenkin.

• Jo ainakin 15-vuotta.
      Alkupäähän oli maksullinen ja erikseen hoidettava.

Kyse oli yhden sortin matkavakuutuksesta.

Useimpina talvina, helmikuun tietämissä, teimme jonkun lämpimän meren risteilyn lisäviikkoineen.
      Joskus korvasimme sen kiertomatkalla.

Flunssan osuminen kyseiseen ajankohtaan olsi inhottanut joten yritimme varmistella terveydentilaamme.
      Kertaakaan emme ole sairastuneet.

• kyllä nyt jo jylää flunssa, ja taitaa ottaa koville kun ystäväni ilmoitti tänään että hän on tavatoman kipeä ja kurkku eritoten ja yskii mahdottomasti, Hän varmaan sai tartunnan mieheltään joka sairasti viikko sitten samallaisen flunssan.

Tuntuu siltä että pitäisi saada tuo rokotus aikaisemmin kun tautikin jyllää jo syyskuun puolella ja rokotuksia ruvetaan antamaan lokakuulla, eiköhän näin ole. Ja eikös se kestä 2 viikkoa ennenkuin se rokotus antaa suojan.

Sainkohan ystävältäni flunssan siemenen? parin päivän päästä sen tietää.

- Kaikille sairastuneille toivotan pikaista paranemista.....

Juokaa kuumaa mehua ja pysykää vuoteessa.

• Katleija

Influenssa A- ja B-virukset aiheuttavat vuosittain epidemioita joulukuun ja huhtikuun välisenä aikana ja influenssarokotukset kannattaa suunnitella alkaviksi marraskuussa, ja niin ne näyttävät olevan suunniteltukin.
      Influenssarokotteita on toimitettu jo kuntiin alkaen viikosta 37 ja toimittaminen jatkuu vielä viikolla 43.

Niinkuin Monica kerrot flunssia jyllää jo nyt, mutta niihin ei rokotusta ole. Yleensä kausi-influenssa ilmestyy ensin varuskuntiin ja muutenkin siitä tiedotetaan kyllä hyvin.

• Katleija, kuuntelitko eilen uutisia niin siellä sanottiin että rokote on jo tullut ja rokottaminen aloitetaan niin pian, kun saavat jaettua ne.

Ja nyt on vasta lokakuu, sinulla oli toisenlaista tietoa ? Että vasta marraskuulla rokotetaan.

Luitko sen päivittäis lehdestä vai mistä ?

• Katleija
        monica kirjoitti:

Katleija, kuuntelitko eilen uutisia niin siellä sanottiin että rokote on jo tullut ja rokottaminen aloitetaan niin pian, kun saavat jaettua ne.

Ja nyt on vasta lokakuu, sinulla oli toisenlaista tietoa ? Että vasta marraskuulla rokotetaan.

Luitko sen päivittäis lehdestä vai mistä ?

Tiedot katsoin täältä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen sivuilta. Sieltä löytyy myös millä viikolla mikin alue saa rokotteet käyttöönsä.

http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/influenssarokotukset/

• ilostaitken

Samalla,jos antasivat vanhuuden kiukkuiluun rokotuksen kyselkääpä.?

• Atolfia

Olin juuri neljännesvuosikontrollissa lääkärissä ja hän oikein teroitti, että muista nyt mennä rokotettavaksi. Olenkin aina ottanut flunssarokotuksen, vaikka en tiedä, onko se auttanut. Aina olen jonkinlaisen nuha-yskä-flunssan sairastanut. Ehkä se tulee kuitenkin lievempänä.

• ullamirjami****

Sain kanssa Viimeviikolla Kutsun Infulenssa rokotukseen ,ja olen jokavuosi sen ottanut.
        Viimevuonna vaan tuli otettua ne molemmat, kun oli se Sikainfluenssa rokotuskin melkein samaan aikaan
        .En ole sairastanut sinäaikana kun on ollut toi koira niin kovaa lunssa kun sain sen sikarokotuksen jälkeen . .Tuli kertaheitolla niinkovatpöpöt että meinas miummu heittää veivinsä.
        Mutta nyt onkin vaan otettava se jokavuotinen . Onneksi en kuulu mihinkään riskiryhmään , Olenkoos jo kirjoittanut tästä aikaisemminkin , mutta ei kai se haittaa.

• ullamirjami**** kirjoitti:

Sain kanssa Viimeviikolla Kutsun Infulenssa rokotukseen ,ja olen jokavuosi sen ottanut.
        Viimevuonna vaan tuli otettua ne molemmat, kun oli se Sikainfluenssa rokotuskin melkein samaan aikaan
        .En ole sairastanut sinäaikana kun on ollut toi koira niin kovaa lunssa kun sain sen sikarokotuksen jälkeen . .Tuli kertaheitolla niinkovatpöpöt että meinas miummu heittää veivinsä.
        Mutta nyt onkin vaan otettava se jokavuotinen . Onneksi en kuulu mihinkään riskiryhmään , Olenkoos jo kirjoittanut tästä aikaisemminkin , mutta ei kai se haittaa.

Otin kerran ja olin todella sairas koko syksyn.
        Onneksi tyttäreni hoitsu ei ottanut niitä sikapiikkejä lapsilleen eikä itselleen.
        Tämä kokoomuksen entinen kansanedustaja punatukkainen entinen lekuri käski kaikkille sairaanhoitajille antaa lopputilin,jotka eivät rokotuta itseään.
        Voi kun toi dementia on läsnä ja muisti pätkii

• Atolfia, minäkin olin eilen lääkärissä ja hän mainitsi myös että voisin ottaa rokotuksen ja minä sanoin että olenkin ajatellut ottaa, mutta kun hän katsoi tietsikasta, milloin oli edellinen rokotus annettu niin olin ollut tammikuulla, niin hän sanoi vielä että se rokotteen vaikutus on vuosi, että päätä itse otatko.

Kun laskeskelin niin nyt on 8-9 kk siitä kun piikin sain, niin ajattelin että taidan nyt jättää väliin.

Se edellinen rokote (jalostettiin) eikö olekkin hieno sana, kanan munassa, mutta tämän vuotinen apinassa.

Tuliko oikein ?

muistan lukeneeni niin ?

• JokunSeljavaarahan se oli,nyt muistin

• vanha hoitaja

Ihmiset sotkevat flunssan influenssaan.
      Jos kokee todellisen influenssan niin sen kyllä tietää eikä naurata. Tulee niin kova kuume ja heikkous ettei sängystä tahdo ylös päästä edes vessan tarpeisiin.
      Sitten helposti saa jälkitautina esim. keuhkokuumeen.

Ennen hoidin potilaita ja näin monta kuolemaa joten ehdotan jokaiselle yli 60 vuotiaalle rokotusta, sillä vanhempana sairaus on vakavaa.

• Kyllä lunssarokotus on syksyn ohjelmassa. Oli viime talvi (muistini mukaan, johon ei ole luottamista :)) jokseenkin flunssaton, samoin edellinen, joten taitaa se piikki tehota tähän mummeliin.

• Nonniii, nyt se on sitten otettu se yhistetty sika-kausi-influenssarokotus. Tulkoo flunssa jos tulee, mutt'ei ainakaan influenssa.
      Oli meitä harmaapäitä siellä yli viisikymmentä käytävän kahta puolen. Saihan siellä pitkän aikaa vuoroaan ootella, mutte eipä ollut muuta tähtellisempää tälle päivälle puukattukaan. Ai poljinhan minä samantien kauppaan vähän ruokatäytennystä hakemaan. Ostinpa uutta huulipunaakin samalla.

Alkakaa männä piikille!

• Olen ottanut roktteen jo useampana vuonna ja olen säästynyt flunssalta, lauantaina on tarkoitus taas mennä.
      Tuntuu kuin hyttynen pistäis,i eikä mitään jälkihaittoja ole tullut. Usein hyttysen pistosta seuraa aikamoinen kutina.

Jos minulta kysytään sanon menkää piikitykseen.

• No niin, oli nii tutunomane ketju et oikei piti ruveta kahtomaa et kuka se on nostant täne uuvellee, Katleijaha se löysi tämän ketjun tuolta menneisyyvestä.

Vai ootte te jo olleet piikillä, mie taijan tehä silviisii ku miut on pistetty viime tammikuulla, nii eiköhä siin oo vielä virtaa eli oisko hänessä voimaa vielä kun mie kuulin et vuuven se kestää voimassa,

Nii sehä tarkottais et miul ois just vähäse vaijjaa vuosi siit viimosesta piikistä.

Tietääks siint asiast kukaa mitää, onkos se noin.

• Satu* tässä vielä

mietiskelee, mennäkö vai eikö mennä, ''to be or not to be'' terveyskeskuksessa piikiteltävänä.

Flunssani alkoi aika hiljattain. Se on nyt jo ohitse ollut viikon, mutta sittenkin melko lähellä.

Rokotusaika loppuu 18.11. Jos menen, menen vasta silloin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2866
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      25
      2058
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      112
      1568
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1329
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1258
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1196
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1036
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      954
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      901
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      877
    Aihe