maahantuonti/maahantuojat?

tiedoton?

oon koittanut googletella, mutten ole löytänyt..
tarkoituksenani olisi perustaa atk-alan yritys..
tarvitsisin siis varastooni ja helposti tilattavissa olevia atk-komponentteja suoraan maahantuojalta?
kuinka se onnistuu?
onko olemassa jotain maahantuojaa jolla on keskusvarasto, josta saa eri valmistajien komponentteja tilattua suoraan yhden firman kautta joka tuo eri valmistajien eri osia maahan?

kiitos paljon vastauksista

8

1460

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä tuolle alalle!

Ohje: Älä missään nimessä aloita tietokonelaitteiden ja tarvikkeiden kauppaa. Älä aloita. Sellainen oli 90-luvun hommia. Toistan älä aloita. Jos kuitenkin aloitat, niin Also Tampere. Mutta voivat vaatia niin isoja vuosiostoja ettei rahkeesi riitä edes aloittamiseen. Ja se taas on hyvä asia jos ei riittäneet, niin voit noudattaa alussa ollutta neuvoa, älä aloita tuolle alalle, keksi jotakin muuta.

• tiedoton?

tarkotuksena olisikin tietokoneiden kokoonpano ja asennushommia lähinnä yksityishenkilöille, niiden tarpeen mukaan itse kootut ja rakennetut paketit.. ym kunnostus/päivitys ja huoltotyöt, niin siinä tulee pakostikkin noita komponenttien vaihto-operaatioita.. eikä viittis aina lähtee erikseen joltain isommalta firmalta tilailee ns "normi" hinnoilla, kuten verkkokauppa/multitronic..
      pitäisi aina noutaa yks osa sieltä ja toinen täältä tai odotella että posti tuo, ennenkuin pääsee työstää asiaa

• sseennjj

No marketit, gigantti, verkkokauppa....... ym myy halvalla koneita!
      Turha lähtee kasaan jotakin "omia" virityksiä, keksi jotakin muuta.

Noiden aika oli joskus -90 luvulla!!!!!

• ttk.

Tismalleen näin.

Jollekin erikoiskoneelle räätälöitynä nyt varmasti aina löytää kysyntää, mutta muuten ala ei kyllä kannata alkuunkaan pienyrittäjää. Nykyään saa läppärin 300 eurolla kotiovelle, itse et saa edes tehtaalta kymmentä kappaletta tuollaiseen kappalehintaan. Täysin toivotonta. 90-luku oli ja meni, puhumattakaan 80-luvusta.

• Uskomaton p-jauhanta
        ttk. kirjoitti:

Tismalleen näin.

Jollekin erikoiskoneelle räätälöitynä nyt varmasti aina löytää kysyntää, mutta muuten ala ei kyllä kannata alkuunkaan pienyrittäjää. Nykyään saa läppärin 300 eurolla kotiovelle, itse et saa edes tehtaalta kymmentä kappaletta tuollaiseen kappalehintaan. Täysin toivotonta. 90-luku oli ja meni, puhumattakaan 80-luvusta.

voi elämän kevät kun on paskanjauhantatouhua taas =D saa joo gigantista ynnä muualta 300€ kotiovelle toimitettuna silkkaa markettipaskaa, joka ei taas ole millään tavalla verrattavissa ihan oikeisiin esimerkiksi bisnesluokan taikka kunnon komponenteista kasattuihin koneisiin. Tää aina vaan niin naurattaa kun ruvetaan puhumaan aivan pienintäkään hitusta siitä ihan realiteetistä. Varsinkin kun tuntuu välillä siltä että porukka kun täällä puhuu 90 luvusta niin vaipoissa on tainnut olla silloin toisin kuin jotkut jotka ovat silloin jo alalla töitä tehneet. ;)

• Toivoton yhtälö

>>tarkotuksena olisikin tietokoneiden kokoonpano ja asennushommia lähinnä yksityishenkilöille, niiden tarpeen mukaan itse kootut ja rakennetut paketit..>>

Uskoisit nyt, tuota ovat yrittäneet aika monet tuhannet hemmot ennen sinua jo. Siellä ei yksinkertaisesti ole olemassa markkinaa jolla pystyisit elämään.

Mutta todennäköisesti et neuvoa kuuntele. Meinaat kuitenkin alkaa ens viikolla jo rakentaa sitä "omaa super-pelikonetta", ja sitä sitten markkinoimaan lähinaapurien pennuille.

Mikäli tuolle tielle lähdet, niin parhainta menestystä tietenkin taipaleelle.

• Uskomaton p-jauhanta

Ja tässä heti perään toinen. Eihän jumalauta markkinat nenän eteen kävele jossei mitään sen asian eteen tee. Ne monet tuhannet heebot jotka pelaa taskubiljardia koneen ääressä odottaen että joku ottaa yhteyttä niin ei herranjumala siitä varmaan mitään tulekkaan. ICT alalla on niin paljon kysyntää ja tarjontaa EDELLEEN liian vähän ja vieläpä törkeillä hinnoilla Euroopassa että kaikille vain vielä tänäpäivänäkin gogogo jos siltä tuntuu ja muistaa vain hyvän markkinoinnnin ja suunittelun niin kyllä se siitä jos esimerkiksi oman elantonsa haluaa sillä tehdä.

Vois vähän nämä suomi24 urpojauhajat jotka eivät oikeasti heitä kun hatusta jotain juttuja niin pitää naamarin ummessa kunnes tietää asioista oikeasti jotain.

• ZimsSi

Jimm's:llä mm on jo palvelu jossa saa osista kootun koneen. Tuskin pystyt vastaamaan hinnalla, laadulla tai palvelulla. Älä aloita oli hyvä neuvo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1374
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1178
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      884
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      880
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      776
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      54
      746
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      101
      721
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60