Onneksi huomen vasta iltaan!

Loppuihan se tääkin työpäivä. Kun ennen 6.a aamul aloittaa ja näin ilta 22-23 välisenä aikana lopettaa, ni eikö oo ihan kohallaan? Työ siis ette työ, vaan työ pitää mielen virkeenä ja kunnon kohdillaan. ts. ei pääse kelottumaan!

113

779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • warha #1

      kunto kohillaan tosissaan kun perse penkissä istuu sen 12h.

    • Kuljettaja 66

      Mielestäni selkein vaihtoehto olisi, että Kähärä aloittaisit oman ketjun ja kirjoittasit kaikki juttusi sinne. En omalta osaltani ymmärrä tämmöstä jatkuvaa kirjoittelua, jonka päätarkoitus näyttää olevan se, että oma nimi näkyy tämän Joukkoliikennepalstan etusivulla mahdollisimman paljon.

      Siis, ole ystävällinen Ari Kähärä ja aloita oma ketju ja kirjoita juttusi sinne. Näin teet palveluksen kaikille tätä keskustelualuetta seutaaville.

      Yt. Kuljettaja 66

      • mutta kuljettaja 66

        eikös tuo Khärä nimenomaan aloittanut oman ketjun. Sä olet vaan osallistunut ketjuun, esittämällä että vois aloittaa oman ketjun. On varmaan paljonkin asioita joita et ymmärrä, mutta ymmärrä nyt se että osallistut siihen ketjuun jonka toivoit aloittajan aloittavan.


    • bussimies69

      Eikös tuo ole laitonta ajaa noin pitkää vuoroa?
      Pitäisi vähän ajatella matkustajia että jalankulkijoita.
      Voi muuten käydä vahinkoja kuten eilen elielinaukiolla.

    • Kopoti kopoti.

      Tainnut tehdä siivoushommia ajon jälkeen ja kehuu täällä.

    • 706325

      NAIIVI KÄHÄRÄ LAITA KOKO LOPPUVUODEN TYÖVUOROT TÄNNE TIEDOKSI JA ENSIVUODENKIN JA SIIVOUSPÄIVÄT SE ON KOKO SUOMEN KANSALLE TÄRKEÄÄ. PITÄÄHÄN KAIKKIEN MITÄ NAIIVI TEKEE.

      • Kelokalle

        Kannatetaan ja ehdottomasti olen samaa mieltä Kuljettaja 66.n kanssa että Köyrijän pitäisi aloittaa ihan oma ketju , ellei peräti omat sivut mistä voisi itseään ja debattejaan ihastella itsekseen. Kukaan muu niitä tuskin haluaa kyttäillä kun kuvastakaan ei saa selvää kenen perspuoli siinä on näytillä. Että on rumaa ja sitten vielä kehuu sivistyksellään. Köyrijällä kun on niin köyhä elämä että ainoa sisältö on toisten töihin kehoittaminen. Itse tuskin mitään tekee kunhan istuu vekkihame päällä ja kirjoittelee tänne palturia. Mutta suurin osa tietää totuuden. Kohta se taas nousee takatassuilleen ja alkaa haukkua rotunsa mukaisesti että kelo sitä ja kelo tätä.


      • toinen hölmö
        Kelokalle kirjoitti:

        Kannatetaan ja ehdottomasti olen samaa mieltä Kuljettaja 66.n kanssa että Köyrijän pitäisi aloittaa ihan oma ketju , ellei peräti omat sivut mistä voisi itseään ja debattejaan ihastella itsekseen. Kukaan muu niitä tuskin haluaa kyttäillä kun kuvastakaan ei saa selvää kenen perspuoli siinä on näytillä. Että on rumaa ja sitten vielä kehuu sivistyksellään. Köyrijällä kun on niin köyhä elämä että ainoa sisältö on toisten töihin kehoittaminen. Itse tuskin mitään tekee kunhan istuu vekkihame päällä ja kirjoittelee tänne palturia. Mutta suurin osa tietää totuuden. Kohta se taas nousee takatassuilleen ja alkaa haukkua rotunsa mukaisesti että kelo sitä ja kelo tätä.

        jolka ei tiedosta osallistuvansa ketjuun , jonka ko. henkilö on aloittanut. Onko tellä jokin hahmottamisvaikeus asioiden suhteen, vai mikä saa aikaiseksi noin tyhmiä kommentteja?


    • Ent. Työtoveri

      Kähyrä pistää kuvansa joka paikkaan, narsistin piirteitä.
      Katselin tuota maajussille morsian sarjaa ja siinä ensimmäisessä jaksossa kun eräs isäntä availi morsianehdokkailtaan saamia kirjeitä, huomasin, että Kähyrän naama siellä kirjeessä vilahti, ei päässyt kyllä jatkoon, kuva ei tainnut olla edustava, mutta oli munaminiäksi hakenut kuitenkin.
      Eihän siinä mitään kun mies osallistuu, mutta se, että kantelee työkavereistaan ja nuoleskelee pomoja, kehuu myös helpoilla työvuroillaan, se on akkamaista ja hamehan hälle jo ostettiinkin.
      Persuissa tiedetään minkälainen narsisti tämä kähyrä on, siellä kyllästyttiin paskan puhumiseen ja pärstän esittelyyn totaalisesti.
      Raukkamaista on myös lakkorikkurointi ja muiden yllyttäminen rikkuriksi, se on rikos työntekijöitä kohtaan, jotka vaativay vain asiallisia työvuoroja ja tasa-arvoa myös kuljettajille, mutta eihän Kähyrä välitä, kun omat asiansa hoitaa pomojen kanssa kahden kesken ja suupielet ruskeina

    • paljon kertova

      nimimerkki sulla! Ent.(entinen)työtoveri. Kähärän täytyy olla vaikuttava henkilö, kun noita entisiä tuntuu palstalla olevan runsaasti. Vai oisko kuitenkin kyse siitä, ettei nuo entiset ole hoitaneet hommiaan, kuten kuuluu. Mutta näin se pitää ollakkin, että jokainen hoitaa omat asiansa, eikä sorru entisten kaltaiseen ala-arvoiseen toimintaan. Kelous tuntuu tarttuvan, mutta ei siitä ole kuin takassa tuoksuksi.

    • Kelokalle

      On se niin pätevä ja eteenpäin pyrkivä että pistää lyttynokkansa joka asiaan. Harmi kun ei se maajussi-isäntä huolinut ainakaan ensimmäisessä kierroksessa morsiamekseen häntä. Vaikka oli se komia kuva ja kaikki. Saattoi olla että se hame ehkä sotki hieman tilannetta isännän mielestä kun hänhän haki munavaimoa.

    • ymmärrä kuivakelo

      että susta ei ole kuskiksi ei maajussiksi, eikä edes hameen viejäksi. Sulle on toistuvasti sanottu, että hakeudu hoitoon. Ymmärrä ottaa neuvoista vaari.

      • No..No, äläpäs Käyrä

        Kelo on harvinaisen suoraselkäiseltä vaikuttava tyyppi, joka kirjoittaa kuten 90% duunareista ajattelee ja vankkumaton tuki on oikealle asialle näissä piireissä!
        Ruskea kielisiä pyrkyreitä on aina ollut ja tulee olemaan, luulevat olevansa eteviä vaikka täälläkin on tullut totuus jo selväksi. HAMEVÄKI ON AINA HAMEVÄKEÄ JA SE MAINE PYSYY ! Pikku vinkkinä käyrälälle, että ei kannata heti nimettömään viestiin kaivaa niitä hoitolaitoksiesi linkkejä ym pilleri juttuja, ne kun paljastaa välittömästi kirjoittajan. No ei kun menehän hameitten pesulle että kerkeää aamuksi kuivumaan vielä päälle..


    • Enpä nyt oo ihan varma mistä kirjoitat, mutta noita hameita ei voi oikein pestä, ku teistä ei ollu miehiä niitä tuomaan. Kyllähän te herjaa koitatte (huom. koitatte) heittää, mutta ei teistä minkään tekijäksi ole, eli kovasta uhosta huolimatta jäi mm. se mustapuna ruudullinen "skottihenkinen" (kiltti)hame saamatta. Se kun on ns. in miesmuotia nykyisin. Tosin teille kivikaudelle jääneille tuo sana muoti tai nykyaika, on jokseenkin absurdi ja vaikeasti käsittämätön asia. But, lets make more fun, show must go on.

    • weberin jugi

      Käyhärälä Käyrä, kuule ei miehet pidä mekkoa, ei mitään skottimekkoakin pidä suomalaiset miehet. Kyllä sun femiiniset taipumukses on tunnistettu.
      Myönnä pois, että hameen sait hakunilassa ja pidä sitä.
      Koita uudetaan postata sille maajussi isännälle, ehkä heltyy kun lättänaamakuvan näkee uudestaan, eikä se ikäero mitään haittaa. aitanpolulla asteleva emäntä se on maatilan elämää, kyllä sinne yksi Käyräkin mahtuu.
      Rumaa on se, että kantelet työkavereista ja istut liehittelemässä pomon kopilla, pistä nyt se kukkamekko päällesija mene bamlailemaan taas esimiesten kanssa, kyllä se siitä.
      Käyrä Relaa vähän ja ota happea..

    • Aloittaja on KAHJO

      Milloinkahan se oli kun laualtaista tuli vapaapäivä duunareille? Onko siitä 40 vuotta?
      Entäs milloinkas oli se kun lakoilla AY-liikkeen toimesta aikaansaatiin 8 tunnin työpäivät? Onko siitä melki sata vuotta?

      Bussialalla painetaan VIELÄ vuonna 2011 11-13 tunnin päiviä.!!!! Joku vielä siitä on riemuissaan. Kivahan ja mieltä virkistävää on pukilla istuskella pienellä liksalla.
      Jos ihmisellä EI ole mitään muuta kuin TYÖ TYÖ TYÖ ja TYÖ, niin on se aika kahjo.
      Aloittaja ei huomaa omaa typeryyttään: kaikki on niin pirun hienosti ja hyvin. Mitään parannettavaa työmaalla ja sen oloissa ei ole. Pääasia on että on edes jonkunlainen työ.

      Kaiken kehityksen pahin este on se kun tuollaisia kaikkeen tyytyväisiä on työntekijöitä on olemassa. 8-tuntiset työpäivät eivät ole mahdottomuus. Niitä ei ta vain haluakaan ajatella. Kähärän mukaan bussikuskin työpäivät, työajat, palkka, ruoka-ja kahvitauokojen ajoitus ja ajat, vessamahkut ja muut ovat todella hyvällä mallilla. (älä nyt rupea kehumaan kuskin saamasta palkasta, palkanlisistä, eduista, hk-kuljetuksista, työmaotivaatiosta, kuntoilusta...jne).
      Kun päivät ovat liian pitkät niin ne ovat. 8n tunnin jälkeen alkaa ne raskaimmat tunnit; vielä olisi viisi tekemätöntä tuntia ratissa...

      Ajatellaanpas näiden bussikuskin päiviä normaalityöntekijän 8 tunnin päiviin. Rupeisi tämäkin olemaan aika sippi jos joka päivä tekisi 1-5teen tuntiin ylitöitä. Kauaa ei se jaksaisi. Tosin tilipussi olisi sillä paljon paksumpi. Sekään ei pitkälle riitä. Alkaisi kyrpiin olla töissä kellon ympäri.

    • Nobin Mies

      Kirjoitit hyvin ja täyttä asiaa! Me työntekijät olemme aika kiukkuisia tälle hamemiehelle, joka, joka asiassa on sitä mieltä, että ei ne päivät pitkiä ole, aikatauluissakaan ei mitään vikaa ja palkkakin ruhtinaalline, vaikka joudumme ajamaan 11-12 tunnin päiviä, öitä ja pyhiä ja näin voimme saada alle suomalaisten keskiansion.
      Kähhärä itse ei aja huonoimpia vuoroja, pomojen kanssa kahden kesken sopii ja mielistelee, toimii kielimiehenä ja pytyn pesijänä, kantelee vielä työkavereistaankin
      Hui helkkari, hame meni oikealle ukolle, mielikseen se kyllä sitä pitääkin tämä leikkiporvari.

    • Mikä mies on KÄHÄRÄ?

      Näitä nm. -Nobin Mies- kuvaamia tyyppejä (isännän miehiä, firman tärkeimpiä työntekijöitä, kahvipuheet pomolle visertäjiä, itsensä parhaimmaksi luetteleva) on mullakin ollut muutamassa firmassa. Tosin eri alalta kuin kuljetusala.

      Mikä mies tämä Kähärä oikein on?
      Onko hän muulla alalla ollutkaan?
      Kauanko on ajanut bussia ja missä?
      Kuuluuko hän ammattiliittoon?

      Jos ajonsa pystyy puhumalla järjestämään itellee sopivaksi niin eihän siinä mitään pahaa ole. Sovin minäkin vapaapäivistä ja pekkasista ja joistain vuoroista.Aina ei onnistu. Paljon muusta ei PYSTY sopimaan.
      Ylitöitä en suostu tekemään. Olen syyksi ilmoittanut, että muutenkin on tuota vapaata liian vähän. Ei niihin enään kysytäkään.

      Mutta jos mies on nuolija ja kantelija on se anteeksiantamatonta. Hän pettää kollegansa pahimman kerran.
      Tuo tyyppi on kehityksen este. Hän vastustaa kynsin hampain kaikkea edistystä työoloihin, mm. päivittäisen työ ajan lyhentämistä koska ta ei sellaista halua.
      Ollaan isännän kanssa hyvää pataa ja samaa mieltä....Semmonen tyyppi muistetaan vielä 80-kymppisinäkin kun kartsalla tavataan....

      Tosiasiassa isäntä, ta, pomo ja kollegat huomaavat missä mennään, halveksivat tuonlaista nuolijaa. Ta ja pomo saa siittä etuakin itselleen.Tyyppi mm. ei marise, on aina samaa mieltä eikä lakkoilekaan, ei ole saikulla, kaikki sopii koska vaan jne.
      Jotkut (epävarmat) pomot tarvitsevat tuollaisia nuolijoita.

    • Moski Jasse

      Kakkara ei kuulu liittoon, toiminut lakko rikkurina.
      Tullut Lappeerannasta helsinkiin, ajoi Lappeenrannassa bussia ja toimi sielläkin pomojen kantelupukkina ja mielistelijänä, 90 luvulla tuli Helsinkiin ja heti alkoi lipusuttelu ja kahvipuheitten eteenpäin kertominen.
      Monessa eri puolueessakin on ollut ja potkittu ulos jokaisesta, kun ei sosiaalisia taipumuksia, nyt kuuluu rikkaiden porvaripuolueesen ja puhuu aina vastaan kun kuljettajat yrittävät saada normaalin mittaista työpäivää.
      Esimiesten luona viihtyy aina pitkään, ajaa yleensä parempia vuoroja lyhyempiä päiviä.
      Muitakin on yllyttänyt rikkuroimaan.

      Tykkä pitää hametta kun se on kuljettajien keskuudessa hänelle hankittu.

    • Poski-jukka

      Käyrölä ei ole mikään vakavasti otettava persoona, eräänlainen varikkoklouni, kloonaanut itsellee tuon oikestolaisuuden, kaikki mikä koskee tavallista työmiestä hän mitätöi ja kaikki mikä suurpääomaa hän puolustaa.
      Hamekaan ei tee häntä kovin kunnioittavan oloiseksi.
      Mä vihaan kanssa noita kahvipöytäkeskustelujen viestimiehiä eli lähettejä, Käyrölä on siinä hommassa kymppimiehiä.
      Mäkään en hyväksy rikkuria, työtaistelu on aina oikeutettu, niin kusiset on olot kuljettajalla, mutta Käyrölän mielestä pitää nykyisiäkin oloja vaan heikentää.

    • jukka hyvä

      viimeisten tutkimusten mukaan poskeenotto ei ole terveellistä, sillä siitä voi saada kupan kitalakeen ja sitä kautta aivoihin.

      • Idablow

        Kerro se kupansyömälle Käyräläkäymälähädälle.


    • Parta-Jugi

      Kaharaha ei ole pariin päivään naamansa näyttänytkään palstalla, onkohan ähky tullut Hakunilan hamemiehelle. Mulle teki akkamaisen teon, vasikoi mesuille aj sain runttua, sarjatkin tuli kusiset ja ei pyhätöitä, mutta arkena kusipitkää päivää. Kiitos tästt Hakunilan Poskeen ottajalle hamemiehelle Kaharahalle.

    • Niin se maailma

      muuttuu muutamassa tunnissa / yhdessä päivässä. Vielä eilen poski-jugi, mutta nyt parta jugi. Liekö tuo parta tullut poskeenoton oheistuotteena? Kaikkee turinaa tuo jugi sitte kehtaakin heittää. Jätkä ei tee duunejaan ja saa niistä sanktioita . Sitte syyttää lapselliseen tapaan siitä muita. No näitä päivässä muuttuvia "jugeja" löytyy joka varikolta ja joka talosta. Meilläkin on yks vastaava joka puhuesaan ei ilmeisesti ymmärrä volyyminappulan paikkaa, sillä meteli kuuluu yäkelrtaan saakka, kun ko. hemmo mesujen luukulla mesoaa. Tämä ex-HELB kuski muistaa kertoa kuinka hän sitä tai tätä, mutta valitettavasti omaa suurinman listan kolhuista jo varikkoalueella tehtyinä. Vikahan ei tietenkään ole entisen työnantajan eli HELB.n mutta ajattelin vaan, että ehkä joku tunnistaa.

      • Helbjuk

        Kyllä joku sinut Käyränaama ainakin tunnistaa ainakin nyt kun tunnustit huomaamattasi että yläkertaan asti kuuluu. Istut siis yläkerrassa siis ylempien pomojen jalkovälissä.


    • Parta-Jugi

      Käyrälä saa ottaa poskeensa vaan, mulle turha tulla suuta soittamaan, mulle ei hamemiehet/akat urputa.
      Hakunilassa on nähty minkälainen kantelupukki Kähähäkäyrälä on, heti jos kavereitten kanssa puhutaan, niin käyrälä juoksee pomojen luokse kielimään.
      Tuu puhumaan varikolla, jos sulla on jotain asiaa, ja huolehdi omista ajoista, sähän et osaa linja-autoa edes ajaa, pihallakin sulla vaikeuksia saada autoa parkista.
      Aika mies on koko ikänsä selvinnyt nuolemisella ja kantelupukkina toimimisella , niin ajo on sen näköistä..
      Hametta vaan päälle, kerätään sulle toinekin mekko porukalla, me ollaan ammattikuljettajat kyllästytty tuohon paskon puhumiseen ja irvistelyyn mitä sä teet.
      Sun mielestäshän kaiikki on hyvin, mitä talo sanoo, vaikka ne käskis sun seistä pytyssä päälläs niin sähän seisot ja kieli ulkona, taidat sen pomojen nuolemisen lisäksi nuolla vielä pytynkin AKKA:
      Mua viduttaa, että tommone Akka menee valittamaan pomoille ja mä ja moni muu saa paskimmat ajot sen takia EUKKO.

      • Kun sä olet kerran noin kriittinen parta/poskieskustele kanssani asioista jotka sua vaivaa
        . jos kerran olet samalla varikolla, niin ko. toimintta on jokseenkin helppoa. Mutta oletan ettei susta ole keskusteluun , silläolet pelkkä nettitrolli jugi, niin ole mies ja keskustele kanssani asioista jotka sua vcaivaa. Tosin todennäköisesti olet pelkkä nettitrolli, jolla ei ole enempää ryhtiä saati identiteettiä jola toimia. Mä luulen kyl , et sä luuhaat enempi noiden mesujen luukulla kuin mä, sillä mulla ei ole ylimääräistä aikaa ko. toimintaan. Katsos kun mä teen loikeita töitä näiden ajovuorojen lisäksi. Sulla tuota luppoaikaa tuntuu olevan.

        jos sulla on asiaan, niin olen taas huomen aamulla 5.42 varikolla tosin vain hetken, sillä sen jälkeen on pakko mennä linjoille. Aukase huomen aamulla naamasi, tai pidä se sitten lopullisesti ummessa, kun et mistään todellisesta ole tiedostava.


      • Parta-Jugi
        AriKähärä kirjoitti:

        Kun sä olet kerran noin kriittinen parta/poskieskustele kanssani asioista jotka sua vaivaa
        . jos kerran olet samalla varikolla, niin ko. toimintta on jokseenkin helppoa. Mutta oletan ettei susta ole keskusteluun , silläolet pelkkä nettitrolli jugi, niin ole mies ja keskustele kanssani asioista jotka sua vcaivaa. Tosin todennäköisesti olet pelkkä nettitrolli, jolla ei ole enempää ryhtiä saati identiteettiä jola toimia. Mä luulen kyl , et sä luuhaat enempi noiden mesujen luukulla kuin mä, sillä mulla ei ole ylimääräistä aikaa ko. toimintaan. Katsos kun mä teen loikeita töitä näiden ajovuorojen lisäksi. Sulla tuota luppoaikaa tuntuu olevan.

        jos sulla on asiaan, niin olen taas huomen aamulla 5.42 varikolla tosin vain hetken, sillä sen jälkeen on pakko mennä linjoille. Aukase huomen aamulla naamasi, tai pidä se sitten lopullisesti ummessa, kun et mistään todellisesta ole tiedostava.

        Käyrälä hei, mä jus heräsin, pikkuisen darrakin päällä, mä en kuule tule nyt tieitystä syytä sinne varikolle, mutta kun tulen niin me nähdään ja mä voin sulle sanoo mikä mieltä painaa, mutta älä revitä leukojas, ettei sun tekohampaat putoo, mä voin kiivastua.
        Kähkä käyrälä sä olet varikon musiikki mies, soitat nahkaista huilua ja yleensä polvillaan, sä olet poskeenotossa haka, duuninteostas ei ihan samaa voi sanoa.
        Pomojen eessä kyllä kumarrat ja kantelet muista kuten teit meikästäkin, etkö häpiä yhtikäs?
        Kun näen sut varikolla, mä tuon sulle sievän hameen ja varmaan laitat sen mielelläs päällesi
        Hameakka sä olet ja koko sun hommas perustuu nuoleskeluun ja muiden työkavereitten väheksymiseen, sekä heistä kantelemiseen.
        Nähään vielä ja jutellaan, ihan henkevästikin voidaan puhua, mutta sun pitää laittaa ensin hame päälle ja niiata.


      • Nobin Kuski
        Parta-Jugi kirjoitti:

        Käyrälä hei, mä jus heräsin, pikkuisen darrakin päällä, mä en kuule tule nyt tieitystä syytä sinne varikolle, mutta kun tulen niin me nähdään ja mä voin sulle sanoo mikä mieltä painaa, mutta älä revitä leukojas, ettei sun tekohampaat putoo, mä voin kiivastua.
        Kähkä käyrälä sä olet varikon musiikki mies, soitat nahkaista huilua ja yleensä polvillaan, sä olet poskeenotossa haka, duuninteostas ei ihan samaa voi sanoa.
        Pomojen eessä kyllä kumarrat ja kantelet muista kuten teit meikästäkin, etkö häpiä yhtikäs?
        Kun näen sut varikolla, mä tuon sulle sievän hameen ja varmaan laitat sen mielelläs päällesi
        Hameakka sä olet ja koko sun hommas perustuu nuoleskeluun ja muiden työkavereitten väheksymiseen, sekä heistä kantelemiseen.
        Nähään vielä ja jutellaan, ihan henkevästikin voidaan puhua, mutta sun pitää laittaa ensin hame päälle ja niiata.

        Käyrälän lyttynamaa voi mennä enemmänkin lyttyyn kun soittaa suutaan ja menee rikkuroimaan. Jugi puhuu juuri, siitä mitä mieltä kuljettajien enemmistö on tuollaisista tyypeistä.
        Noita hulluja päiviä jaksa enään tehdä, mä lähden lapiohommin, ihmisen kiusaaminen riittää, bussinkuljettaja on orja tänä päivänä ja Käyrälä suuri ruskeakielinen pelle.


      • Kähärä oikeassa
        Parta-Jugi kirjoitti:

        Käyrälä hei, mä jus heräsin, pikkuisen darrakin päällä, mä en kuule tule nyt tieitystä syytä sinne varikolle, mutta kun tulen niin me nähdään ja mä voin sulle sanoo mikä mieltä painaa, mutta älä revitä leukojas, ettei sun tekohampaat putoo, mä voin kiivastua.
        Kähkä käyrälä sä olet varikon musiikki mies, soitat nahkaista huilua ja yleensä polvillaan, sä olet poskeenotossa haka, duuninteostas ei ihan samaa voi sanoa.
        Pomojen eessä kyllä kumarrat ja kantelet muista kuten teit meikästäkin, etkö häpiä yhtikäs?
        Kun näen sut varikolla, mä tuon sulle sievän hameen ja varmaan laitat sen mielelläs päällesi
        Hameakka sä olet ja koko sun hommas perustuu nuoleskeluun ja muiden työkavereitten väheksymiseen, sekä heistä kantelemiseen.
        Nähään vielä ja jutellaan, ihan henkevästikin voidaan puhua, mutta sun pitää laittaa ensin hame päälle ja niiata.

        joten sä parta jugi voisit olla kyllä liikoja uhoilematta, sillä siinä voi käydä keplosti. Tollanen puhekkin kun voi johtaa sanktioihin, joita sun parta ei kestä. Koita nyt vaan olla elvistelemättä ja ymmärtää, että sun jorinas ei kaikkia kiinnosta saati että sun kanssa monikaan on samaa mieltä. Toi sun darra heitto kuvaa hyvin sitä, mikä luo sun ajattelusi. Sähän olet myös poski jugi, joten putsaa poskesi seuraavaa ottoasi ajatellen.


      • Parta-Jugi
        Kähärä oikeassa kirjoitti:

        joten sä parta jugi voisit olla kyllä liikoja uhoilematta, sillä siinä voi käydä keplosti. Tollanen puhekkin kun voi johtaa sanktioihin, joita sun parta ei kestä. Koita nyt vaan olla elvistelemättä ja ymmärtää, että sun jorinas ei kaikkia kiinnosta saati että sun kanssa monikaan on samaa mieltä. Toi sun darra heitto kuvaa hyvin sitä, mikä luo sun ajattelusi. Sähän olet myös poski jugi, joten putsaa poskesi seuraavaa ottoasi ajatellen.

        Tuu Käyrälä kokeilee, sulta voi leegot lentää suusta alta aikayksikön ja sulle tulee vessaan asiaan muussakin mielessä kuin pomojen kanssa, saat pestä hameesikin kun paskannat sen .
        Sä olet Käyräkähä käyrälä pellkä hame, mies et ole, tommoiset häntäkepit, jotak hänitti vaan pomoja ja ottaa nahkahuilua suuhui ei ole mitään miehiä.
        Katotaan varikolla, mä sanon suklle suoraan, mutta äklä kiivastu, koska sullehna huonosti kävis, ymmärrän sanktiolla, että pomoja pyydät apuun, mutat en minä mitään tee, mä vaan puhun ja sä lasket hamees alle eritteet, semmoine akka sä olet.


      • Elä Sie en Mie
        Parta-Jugi kirjoitti:

        Käyrälä hei, mä jus heräsin, pikkuisen darrakin päällä, mä en kuule tule nyt tieitystä syytä sinne varikolle, mutta kun tulen niin me nähdään ja mä voin sulle sanoo mikä mieltä painaa, mutta älä revitä leukojas, ettei sun tekohampaat putoo, mä voin kiivastua.
        Kähkä käyrälä sä olet varikon musiikki mies, soitat nahkaista huilua ja yleensä polvillaan, sä olet poskeenotossa haka, duuninteostas ei ihan samaa voi sanoa.
        Pomojen eessä kyllä kumarrat ja kantelet muista kuten teit meikästäkin, etkö häpiä yhtikäs?
        Kun näen sut varikolla, mä tuon sulle sievän hameen ja varmaan laitat sen mielelläs päällesi
        Hameakka sä olet ja koko sun hommas perustuu nuoleskeluun ja muiden työkavereitten väheksymiseen, sekä heistä kantelemiseen.
        Nähään vielä ja jutellaan, ihan henkevästikin voidaan puhua, mutta sun pitää laittaa ensin hame päälle ja niiata.

        Hyvä veli elä häpiä, vai ootko noin kipiä?
        Menee kyllä ihan romanii kuskien touhuiksi täällä.


    • Oli ilo olla työssä

      NÄIN VUONNA 2011

      EIKÖ TYÖNANTAJA ajattele lainkaan asiaa kuskin kannalta. TYÖPÄIVÄT OVAT KUIN URHEILUSUORITUS! INHIMILLISIÄ NE EIVÄT OLE PAITSI ALOITTAJAN MIELESTÄ!
      Heti kun voin, tämä orja poistuu muulle alalle.

      Kuntoilua on mahdoton harrastaa tommoisina päivinä kuten ei muutakaan. Tulee kotio, syö pikku ruokapalan ja menee maate. Siinä se päivä ja ilta oli. Ilta-aikaa EI OLE. Ei voi tehdä muuta kuin valmistautua seuraavaan työpäivään.
      Tosi ihania aloittajan A.Kn mielipäiviä.....

      Kerronpa tässä kuinka miellyttäviä päiviä SAIN tehdä viime viikolla vuonna 2011.
      Millä muulla alalla SAA tehdä moisia hyviä työpäiviä.

      Herätys 04:10.
      Aamulla mulla menee noin 1h kotona koska on pakko syödä kevyt aamupala, keittää termospullokahvit, väsätä eväät ja käydä p:skalla. Kun ei oo tuota kahvi- ja Wc-aikaa töissä.
      Työmatkoihin mulla menee 30min sivu.

      Työ alkoi 05:40 ja loppu 19:45. Eli aloittajaa lainaten ONNEKSI SAIN ILOLLA OLLA TÖISSÄ 12h 05 min. perse nousi 3 kertaa. 2 kertaa tauolle ja illalla pois. Putkeen ajoin 2 kertaa yli 4 tuntia.
      Palkkaa tuli noin 10stä tunnista. Kotona olinkin JO klo 20:40.
      Hassasin työhön koko päivän ajan kello 05:10 - 20:40

      Tuossa ehtosella kotio tullessa ei nälkäheikotukselta voinut mennä pikku rentoutuslenkillekään. Oli pakko nauttia kevyt iltapala, mennä suihkuun ja hetikohta maate koska:

      Seuraavana aamulla aloitinkin 05:00 hommelit. I
      loisena ja virkeänä on kiva työskennellä. Suorastaan säteilee tyytyväisyyttä ja hymyilee ystävällisesti.
      Ensimm yli tunnin tauko oli 3n tunnin kuluttua. Pakko syödä eväskahvilounas. Harkitsin käynkö paskallakin. En ehtinyt.... Pakko panna korkki perseeseen seuraavaan taukoon jasti oka oli 4 tunnin kuluttua. Sillä tauolla oli mahkut käydä jopa vessassa ja oikein syömässä. Iltapäivän viihde oli putkeen ajoa ilman kahvitaukoa. Kotona olinkin sitten JO kello 19:15.
      Olipa ILO TYÖSKENNELLÄ tuokin kiva päivä!

      Ja taaskin tuli uus aamu ja työ 06:20 - 17:15. LYHYT PÄIVÄ! IHANAA! Jopa ehti lounaspöytäänkin kun juosten meni. Termospullokahvitkin ehti nauttimaan tosin ilman virallista taukoa. 2 kertaa perse nousi ja putkeen ajoin.

    • Pääsin Kortistoon

      Olihan fakta kirjoitus, juuri tuommoista on bussinkuljettajan työ ja työajat, ei tätä päivää. Harva jaksaa kauan sitoutua työhönsä kellon ympäri pienellä palkalla.
      Ainainen kiire, stressi, ei kahvitaukoa, vessaan ei pääse, aina silloin kun hätä, työvuorot 10-12 tuntia pitkiä
      Eihän noita vuoroja kehu kuin Kähärä, joka on työnantajan juoksupoika ja Heppi-kuski, joka itse pääsee helpommalla.

    • Aasi Ajamassa

      Hakemuksia on lähetetty monelle eri alalle. Minä en jaksa, työvuorot menee näin:
      Aamu kello 6.03-18.01, kusisen tiukkaa 5 tuntia yhteen menoon kusematta ja kahvitta, seuraava päivä 6-17.00, raskasta, raskasta, seuraava päivä 4.15-15.30, seuraava päivä 13.10-20.00.
      Minä en jaksa, jos ei terveelle 39 vuotiaalle miehelle, joka toiminut bussinkuljettajana 10 vuotta ja sitä ennen kuorma-autoa 9 vuotta, muuta löydy, niin lähden nykimään sossun ovenripaa.
      Koko elämä menee kun ei aikaa perheelle, ei virtaa harrastaa mitään, liikuntaakin pitäisi harrastaa, mutta ei aikaa, ei jaksa.
      Ari Kähärä kirjoittelee täällä Skeidaa, mies on työnantajan kätyri.
      Akt:n pitää toimia ja tehdä jotain, seuraavalla sopimuskierroksella on SAATAVA parannus ja päivät reilusti lyhyemmiksi.

      • burnoutin läpi käyny

        Just ton takia mä vaihdoin työpaikka, sainkin hyvän ja säännöllisen työajan aamu alkaa 7 ja päättyy 16, viikonloput vapaat!!!! pitää kokea burnout ennen ku tajuaa!!!


      • burnoutin läpi käyny kirjoitti:

        Just ton takia mä vaihdoin työpaikka, sainkin hyvän ja säännöllisen työajan aamu alkaa 7 ja päättyy 16, viikonloput vapaat!!!! pitää kokea burnout ennen ku tajuaa!!!

        Hienoa, tuo 7-16 työaika tekee vain 90 tuntia sidonnaisuusaikaa jokaiseen kahteen viikkoon. Eikä yhtään viiden tai kuuden tunnin päivää,toisin kuin meillä ja yhtä monta vapaapäivää kuin meillä, ONNEA!!! :D Parannus melkein huomattava... ;) Noita kellon ympäri päiviä kun ei meilläkään edelleenkään ole 10 kpl kymmenestä....


      • Ala vaihdettu
        helbkuski kirjoitti:

        Hienoa, tuo 7-16 työaika tekee vain 90 tuntia sidonnaisuusaikaa jokaiseen kahteen viikkoon. Eikä yhtään viiden tai kuuden tunnin päivää,toisin kuin meillä ja yhtä monta vapaapäivää kuin meillä, ONNEA!!! :D Parannus melkein huomattava... ;) Noita kellon ympäri päiviä kun ei meilläkään edelleenkään ole 10 kpl kymmenestä....

        Hienoa on ja hienommaksi sen tekee vielä sekin että näillä ihmisten aloilla ja työajoilla se 7-16 , tai tarkemmin sanottuna nykytilanne 7-15.45 tekee vain 80 tuntia Heppi hyvä , eikä 90 tuntia. Viiden-kuuden tunnin päiviin on mahdollisuus jos joskus , omasta tahdostaan haluaa jatkaa päivää ja ottaa vapaana takaisin ja korotettuna , mitä siellä teidän firmassa ei enää pysty edes tunti tunnistakaan.
        Toivottavasti joskus pääsisitte nauttimaan 8 tunnin maksimi sidonnaisuudesta kuten toisetkin.


      • Ala vaihdettu kirjoitti:

        Hienoa on ja hienommaksi sen tekee vielä sekin että näillä ihmisten aloilla ja työajoilla se 7-16 , tai tarkemmin sanottuna nykytilanne 7-15.45 tekee vain 80 tuntia Heppi hyvä , eikä 90 tuntia. Viiden-kuuden tunnin päiviin on mahdollisuus jos joskus , omasta tahdostaan haluaa jatkaa päivää ja ottaa vapaana takaisin ja korotettuna , mitä siellä teidän firmassa ei enää pysty edes tunti tunnistakaan.
        Toivottavasti joskus pääsisitte nauttimaan 8 tunnin maksimi sidonnaisuudesta kuten toisetkin.

        Edelleen sidonnaisuusaika 7-16 työpäivänä on 9 tuntia, se 10 kertaa on tasan 90 tuntia! Jos bussikuski laskee sidonnaisuusajan kahden viikon jaksosta niin ei se paljon tuon yli mene, uskokaa pois.


      • jukupa
        helbkuski kirjoitti:

        Edelleen sidonnaisuusaika 7-16 työpäivänä on 9 tuntia, se 10 kertaa on tasan 90 tuntia! Jos bussikuski laskee sidonnaisuusajan kahden viikon jaksosta niin ei se paljon tuon yli mene, uskokaa pois.

        työhönsidonnaisuusaika tarkoittaa sitä jaksoa joka alkaa esim klo 05 aamulla ja loppuu esim klo 17 vaikka siinä olisi mitä taukoja välissä palkalla tai ei.


      • jukupa kirjoitti:

        työhönsidonnaisuusaika tarkoittaa sitä jaksoa joka alkaa esim klo 05 aamulla ja loppuu esim klo 17 vaikka siinä olisi mitä taukoja välissä palkalla tai ei.

        selitäpä tuo "alan vaihtajalle" kun ei se mitään minun sanomisia tunnu uskovan, minä kun en mistään mitään tiedä...


      • alaa vaihtaneelle
        helbkuski kirjoitti:

        selitäpä tuo "alan vaihtajalle" kun ei se mitään minun sanomisia tunnu uskovan, minä kun en mistään mitään tiedä...

        tuskin ylipäätään mitään edes koittaa selittää, sillä kun ASA on rikki, niin se on rikki. Me jotka elämme telluksella, emme ilmeisesti kykene noiden humanoidien ajatteluun, eikä kyllä ole väliksikään. Ko. alaavaihtanut kun puhuu toistuvasti suulla suuremmalla, olettaen että hänen turinansa otetaan vakavasti. No tietyin osin nuo Niuanniemelaiset pitää ottaa vakavasti, sillä hoidon vajavuus on huono juttu niin hoidettavaa ajatellen, kuin myös yleistä etua ajatellen.


      • Ala Vaihdettu
        alaa vaihtaneelle kirjoitti:

        tuskin ylipäätään mitään edes koittaa selittää, sillä kun ASA on rikki, niin se on rikki. Me jotka elämme telluksella, emme ilmeisesti kykene noiden humanoidien ajatteluun, eikä kyllä ole väliksikään. Ko. alaavaihtanut kun puhuu toistuvasti suulla suuremmalla, olettaen että hänen turinansa otetaan vakavasti. No tietyin osin nuo Niuanniemelaiset pitää ottaa vakavasti, sillä hoidon vajavuus on huono juttu niin hoidettavaa ajatellen, kuin myös yleistä etua ajatellen.

        Pakota en ketään uskomaan mutta jos työhönsidonnaisuusaikanne on klo 05 aamusta klo 17 iltapuolelle , niin kyllä siitä kellonympärys tulee. Laskekoot viisaammat , etenkin Heppi , montako tuntia on kun kellotaulu käydään tunti tunnilta ympäri.


      • Ala Vaihdettu kirjoitti:

        Pakota en ketään uskomaan mutta jos työhönsidonnaisuusaikanne on klo 05 aamusta klo 17 iltapuolelle , niin kyllä siitä kellonympärys tulee. Laskekoot viisaammat , etenkin Heppi , montako tuntia on kun kellotaulu käydään tunti tunnilta ympäri.

        Väitit aikaisemmin että 7-16 työhönsidonnaisuus aika 10 päivässä on 80 tuntia, siitä oli nyt puhe. Muut kyllä osaavat laskea että se tekee 90 tuntia..


      • Otetaanpa ratakiskoa; Työhön sidonnaisuusaika on se aika kun olet työpaikalla, riippumatta siitä kuinka monta taukoa on. Se on eri aika kuin työaika!! Eli 7-16 välinen aika on TYÖHÖN SIDONNAISUUSAIKAA ja se tekee 9 tuntia edelleen. Sinä et todellakaan ole Helbillä ajanut, etkä missään muuallakaan jos et osaa erottaa työaikaa ja sidonnaisuusaikaa.


      • Ja tuo nimittely kannattaa sitten lopettaa ajoissa...


      • nää alaa
        helbkuski kirjoitti:

        Otetaanpa ratakiskoa; Työhön sidonnaisuusaika on se aika kun olet työpaikalla, riippumatta siitä kuinka monta taukoa on. Se on eri aika kuin työaika!! Eli 7-16 välinen aika on TYÖHÖN SIDONNAISUUSAIKAA ja se tekee 9 tuntia edelleen. Sinä et todellakaan ole Helbillä ajanut, etkä missään muuallakaan jos et osaa erottaa työaikaa ja sidonnaisuusaikaa.

        vaihtaneet ovat niin eunukkeja, ettei ne edes tiedä lerpahtaako vai onko stondis menossa.


      • Ala Vaihdettu
        helbkuski kirjoitti:

        Ja tuo nimittely kannattaa sitten lopettaa ajoissa...

        Kyllä on tullut koetuksi nimenomaan se sidonnaisuusaika ja sen takiahan pois läksinkin koska sillä keinoin teetetään niitä kellonympäri päiviä. On se sitten osa siitä 4 tuntia aamuin illoin työaikaa tai ei , kiinni olet työssäsi sidonnaisuusajan joka tapauksessa.
        Juuri tuollaiset kaltaisesi vaikka eivät kaikki Hesarin sivuilla komeilekaan , niin ovat työnantajalle mahdollistaneet pitkät kiinnioloajat kun tyytyväisenä hyväksyvät eivätkä tunne kellotaulua , mikä kyllä kysytään ikäkausitarkastuksessakin kun menet ajokortin takia lääkäriin 5-vuosittain täytettyäsi määrätyt ikävuodet. Kannattaa muistaa sielläkin että kellotaulussa on 12 tuntia ettet piirrä 8 tai 9 tuntia muutoin voi käydä hassusti kortin suhteen.
        Niillä tauoilla nimenomaan niitä päiviä venytettiin , vaan eipä enää kovin kauaa.
        Mitä nimittelyyn tulee , niin annetaanko mulle sieltä sen takia lopputili? Ei taitane onnistua varoituskaan edes.
        Sensijaan näin ulkopuolisena , eipäs kerrota enempää , mutta muutoksia sielläsuunnassa tiedossa positiivisempaan suuntaan kunhan toteutuu pieni " sisäinen puhdistus". Sen esiaste oli aiemmin jo erään tietyn henkilön toisiin tehtäviin siirtäminen ja kehitys jatkuu...


      • Ala Vaihdettu kirjoitti:

        Kyllä on tullut koetuksi nimenomaan se sidonnaisuusaika ja sen takiahan pois läksinkin koska sillä keinoin teetetään niitä kellonympäri päiviä. On se sitten osa siitä 4 tuntia aamuin illoin työaikaa tai ei , kiinni olet työssäsi sidonnaisuusajan joka tapauksessa.
        Juuri tuollaiset kaltaisesi vaikka eivät kaikki Hesarin sivuilla komeilekaan , niin ovat työnantajalle mahdollistaneet pitkät kiinnioloajat kun tyytyväisenä hyväksyvät eivätkä tunne kellotaulua , mikä kyllä kysytään ikäkausitarkastuksessakin kun menet ajokortin takia lääkäriin 5-vuosittain täytettyäsi määrätyt ikävuodet. Kannattaa muistaa sielläkin että kellotaulussa on 12 tuntia ettet piirrä 8 tai 9 tuntia muutoin voi käydä hassusti kortin suhteen.
        Niillä tauoilla nimenomaan niitä päiviä venytettiin , vaan eipä enää kovin kauaa.
        Mitä nimittelyyn tulee , niin annetaanko mulle sieltä sen takia lopputili? Ei taitane onnistua varoituskaan edes.
        Sensijaan näin ulkopuolisena , eipäs kerrota enempää , mutta muutoksia sielläsuunnassa tiedossa positiivisempaan suuntaan kunhan toteutuu pieni " sisäinen puhdistus". Sen esiaste oli aiemmin jo erään tietyn henkilön toisiin tehtäviin siirtäminen ja kehitys jatkuu...

        Paljonko sinun lasku opillasi tekee aiemmin mainitsemasi klo. 7-16 välinen aika? Kuka sitä kelloa ei oikein osaa?


      • Ala Vaihdettu
        helbkuski kirjoitti:

        Paljonko sinun lasku opillasi tekee aiemmin mainitsemasi klo. 7-16 välinen aika? Kuka sitä kelloa ei oikein osaa?

        Helbin laskuoppi ei alkuvuodesta tuntenut 7-16 työpäiviä , eikä edelleenkään oikein tunne , mutta kohta oppii tuntemaan , vähitellen niitä 7-16 päiviäkin.
        Katsomme mielenkiinnolla ja kuuntelemme , keille kellot vielä soivat.


      • Ala Vaihdettu kirjoitti:

        Helbin laskuoppi ei alkuvuodesta tuntenut 7-16 työpäiviä , eikä edelleenkään oikein tunne , mutta kohta oppii tuntemaan , vähitellen niitä 7-16 päiviäkin.
        Katsomme mielenkiinnolla ja kuuntelemme , keille kellot vielä soivat.

        Et osaa siis vastata yksinkertaiseen kysymykseen?


    • Tuntiliksallaurakkaa

      Kohta mulla alkaa saikkukierteet kun mahaa polttelee näät älyttömät liian pitkät ruuattomat 5-6 tunnin ajoputket. saatana. Tehdäänkö me muka urakkahommia? Hä?
      Väsyttää, kusettaa, paskattaa, janottaa ja vi**taa tämä hölmö urakkahomma. Olen vakavissani siinä, että kauaa en tätä urakkahommaa tee.

      Muilla aloilla nautitaan aamupäiväkahvit tunnin-kahden kuluttua töihin tultua. Sitten on kohta ruokis ja taas kahvitunti ja pikapuoliin kotio. Palkan saavat 8sta tunnista. Jossain valitetaan kun ilmastointi humisee ja aiheuttaa vetoa. (Bussihommissa ei melua ja vetoa tuu pätkääkään.)
      ME ollaan 12-13 tuntia duunissa ja ajetaan 2x noin 6 tuntia PUTKEEN pers*ttä nostamatta! Kahvitaukoja ei ole kuin harvoissa listoissa.
      perkele JOS JOKU MUNATON HINTTI VIELÄ ON MIELISSÄÄN NÄISTÄ PÄIVISTÄ! Kouluttaa sellasta pitäs työpaikan aitojen ulkopuolella! saatana!

      Liikuntaa aamuvuoron jälkeen ei voi harrastaa yli 12 tunnin työpäivinä. Viimeinen ajoputki on välillä yli 5 tuntia PUTKEEN TAUOTTA! Per*se nouse edes kuselle. Syöminenkin jää väliin kun siihen ei oo aikaa.
      Oon alkanu ottaan mukaan jukurttipurkkeja. Riisifruttikin on aika hyvä energialähde. C-vitamiini ja banaanit on ehdottomia.
      Siltikin kotio tullessa on heikko olo kun oikee syöminen on jäänyt väliin. Ei voi mennä lenkille. Eikä voi mennä lenkille jos syö tukevasti. Tunti- kaks iltaa kotona niin on jo ruvettava tekeen uudet eväät ja mennä maate kun on helvetin aikanen herätys. Kunto se vaan rapistuu. .Kauaa tätä ei jaksa!

      • Tää oli hyvä ;D


      • alökfhiwh

        Täytyy olla MUNATON HINTTI ettei nosta persettään penkistä 6 tunnin aikana.
        Olisitte olleet valveilla koulussa, niin voisitte mennä sinne siistiin toimistohommaan, saatana mitä porukkaa..


    • Grönberin lefa

      Oli hyvä tosikertomus ja ei mikään hausdka pila, kuten luulet, vaan täyttä totta.
      Kirjoittaja sanoi osuvasti, nämä munattomat hintit , jotak kehuu pitkiä päiviä, pitäsis viedä aidan taa ja......
      Tossa oli asian idea, nämä munattomat, kuten Kahkara ja tämä toinen, mikä Heppi kuski vai mikä se oli, ne vaan kehuu, kun toiset väsyy.
      Minulla takana 5 päivää putkeen kello 6-18 eli 12 tuntia sidonnaisuus, aivan putki nyt viikonloppu vapaa ja maantai on päivä kello 5,05-16-45, että pääsee "vähän" aikaisemmin, rupeaa nupissa kieittämään aika lailla ja tään Herlkkarin kahkura. kihara vaan kehuu aj sanoo, että sinä ole niitä talutettavia ja et sinä jaksa ajaa edes 6 tunnin päivää ja ei ne päivät pitkiä ole.
      Onko tässä omaa elämää enään ollenkaan, hitto kun rupee vituttamaan , alan vaihtto, vai kela, kortisto, en haluaisi alle 5 kymmpisenä vielä nyykähtää, mutta näissä hommissa ei terveenä eläkettä saa, jso saa koskaan.
      Kahara saa vetää tumppuunsa vaan.

      • älä ny lefa

        kehtaa heittää moista tarina, sillä väite 5.stä 12 tunnin päivästä ei kestä päivänvaloa. seli seli sano veli teli. Muuten älä ota enään yhtään, sillä susta alkaa huomaamaan. Vapaat kun on tarkoitettu lepoon, ei suinkaan viikonlopun kestävään kemialliseen myrkytykseen. Toki sitä aina saa välillä Soinilaiset kopsut ottaa, mutta ei pidä unohtaa vapaapäivän todellista tarkoitusta, eli lepoa.


      • Parta-Jugi
        älä ny lefa kirjoitti:

        kehtaa heittää moista tarina, sillä väite 5.stä 12 tunnin päivästä ei kestä päivänvaloa. seli seli sano veli teli. Muuten älä ota enään yhtään, sillä susta alkaa huomaamaan. Vapaat kun on tarkoitettu lepoon, ei suinkaan viikonlopun kestävään kemialliseen myrkytykseen. Toki sitä aina saa välillä Soinilaiset kopsut ottaa, mutta ei pidä unohtaa vapaapäivän todellista tarkoitusta, eli lepoa.

        Tule käyrä Käyrälä sutimaan vaan, ethän sä ole muuta kuin hametta kantava akka, jos sitäkään, kovasti sulla tuli kiire aamulla, et ehtinyt nyt nuolla pomon pehvaa, kun huomasit, että meikäläinen tulee duuniin. Olisin esittänyt sulle kysymyksen, mutta ensi kerralla, kun vaan poskeenotoltasi ehdit, kova akka sä olet köyrimään se on nähty, koko varikko nauraa ja uusia hameita on pojat keräämässä.
        Odotellaan vaan, että, jos tulee ensi vuonna työtaistelu, niin saat kunnon rasvauksen, nimittäin rikkurin osa on niljainen.
        Otahan nyt sitten taas iltasella poskeen, jaksat aamulla puhua skeidaa pomojen kanssa ja vastustaa kaikkia olojen parannuksia, mtä tulee kuljettajakuntaan, sulla sen sijaan riittää ilmaista vessapaperia ja hameen alle talkkia.


      • Hitto että "#€¤&**aa

        Mulla oli 2 vrk vapaata! La ja su. Perjantai iltana olin kotona JO noin kello 23:20. Siinä loppuperjantai ehtoo meni kivasti. Vilahti oikein. Lauantai ja sunnuntai on mulla vapaata ja huomenna maanantaina aloittelen 04:30 työt. Herätä pitää jo 03:15. Kello tulee nyt 18. ....Jaha kohta sitä pitää mennä maate.
        Näin lyhyt saattaa olla bussikuskin viikonloppu vaikka on 2 vapaata. Yleensä viimenen työpäivä loppuu puolilta öin ja maanant. alotetaan ennen kukonlaulua. Sama työaikasysteemi on melki aina kun on vapaa tai kaksi tulossa: puolenyön aikaan lopetetaan ja helevetin aikasin alotetaan. Tämäkin ressaa.
        Oon niin puhki tähän hommaan ja lyhyisiin vapaisiin, että "#€¤&**


      • hai lefa

        valte täs, ruppee siekii myymää hevosii siin ei ressaannu.. vapaitakkii on ainakii 6 päivää viikos.


    • 1kin on liikaa

      Yksikin 13 tunnin työpäivä on liikaa. Yksikin melki 6n tunnin ajoputki on liikaa.
      Näitä 13 tunnin päiviä tulee tiliin useampi. Jokainen noista päivistä saattaa sisältää 2 kertaa ikuisuuspitkän ajoputken.
      MUUTOS ON TULTAVA!
      Sitä ennen meikä on muissa töissä.

      • Ala vaihdettu

        Taivahan tosi että yksikin yli 8 tunnin työpäivä on ihmiselle liikaa , mutta tuolla menolla mikä siellä nyt vallitsee , ei muutoksia ainakaan parempaan suuntaan tule. Ainakaan niin kauan kun Nobinalla on se joku Kähärä ja Helbillä Heppikuski jotka toimivat johdon kellokkaina. Mutta... ei mikään ole loputon...voi tulla tulevaisuudessa heillekin hetket , ettei olekaan ne tutut enää keiden selän taakse , tai polven päälle voi sujautua. Merkkejä jo ilmassa on...


    • Matti:

      Mikä ihme tää Kahara on joka tekee näitä aloituksia ja kehuu pitkiää päivillä?
      Akt:n kuljettajien vaatimuksena on saada normaalimman mittaiset työpäivät.
      Raskaassa kaupunkiliikenteessä ajetaan kellon ympäri päiviä, porukalla sumenee, tulee sairauskohtauksia ja pinna palaa, hymyile siinä kun aamusta iltaan istut penkillä ja selkää särkee.
      Tuleeko Kahara taas neuvomaan, että sinä olet talutettavia, mene sossuun ym paskaa.
      Onko tuo ihminen ihan terve?
      Miksi hän vastustaa muiden olojen parantamista, toki hän itse saa tehdä liittoon kuulumattomana, vaikka päällään seisten töitä ja vaikka paskapytyssä jos haluaa, mutta antais muille rauhan.
      Minä sairastuin alalla, pitkät päivät veivät terveyden ja nyt olen ollut jo vuoden kuntoutustuella ja en palaa enään alalle, vaikka ajoin linja-autoa 25 vuotta
      Toivon kuitenkin, että alalle saataisiin järkevämmät työajat/työpäivien pituudet, nythän alasta on tullut ulkomaalaisten kokeilu/ halpatyöpaikka ja liikenneturvallisuus on vaarantunut.

      • kuule Matti

        jos ja kun luet ja myös ymmärrät lukemasi niin ei kukaan, ei edes Kähärä kehu pitkiä päiviä. Kysehän on vain siitä, ettei noita pitkiä ole niin runsaasti, kuin mitä jotkut palstalle kirjoittavat antavat ymmärtää. Jaksoon (2 viikkoa) mahtuvat pitkät päivät kun kuitenkin rajoittuvat n. max. 3-4 päivään. ts. jaksossa on vain 30% pitkiä päiviä.

        Suurimmat huutajat ovat niitä, jotka kaikkein vähiten ovat olleet alalla tai että voivat sanoa olleensa edes 5 vuotta samassa talossa. Valitettavasti tämä ns. keskustelupalsta ei anna todellista kuvaa alasta, vaan tämä on noiden sputnikkien oksennus-astia jolla he koittavat luoda alasta sellaista kuvaa, mitä se ei todellisuudessa ole. Kaiken huipuksi ja naurettavuudeksi keskuteluketjuihin osallisttuu tahoja, joilla ei ole mitään koheesiota itse alaan.


    • Kelokalle

      Kehuu Käyrätorvi koheesionsa kanssa. Kenties vävy sanellut tekstinkin valmiiksi.
      On täällä yli 40 vuodenkin työkokemuksen omaavia eivätkä silti noin irvistele ja vähättele pitkien päivien määrää. Jo yksikin pitkä päivä on liikaa. Sitä täällä koitetaan takoa käkösen kaaliin.

      • sulla kelo

        kun ei ole mitään kokemusta, joten onkin ihmeteltävä miksi sä vingut typeryyksiäsi palstalla. Sullahan on vain henkilökohtaisia antipatioita, mutta ei mitään todellista sanottavaa itse aiheisiin. Jotakuinkin säälittävää ulostuloa sinulta.


    • A.B.

      "Kaiken huipuksi ja naurettavuudeksi keskusteluketjuihin osallistut tahoja, joilla ei ole mitään koheesiota itse alaan."

      joo mitä niin?

    • AB menikö

      yli hilseen?

      • masa headhill

        no joo, onhan se totta että osa vuoroista on pitkiä. Itse ainakin nautin tästä työn vaihtelevuudesta, Harvoin on samanlaista työpäivää, niinkuin esim. varmaankin jossain toimisto, ym. vastaavissa töissä. Työpäivät ovat välillä pitkiä, mutta hei ihan oikeesti, ei ne läheskään aina ole niitä nyt JO A-I-N-A 13 tunniksi paisuneita ajopätkiä.

        Miksi olette aikanaan valinneet la-kuljettajan uran jos ette ammatista tykkää???

        Kertokaapa yksikin hyvä asia välillä, miksi olette joskus työstä tykänneet
        Itse tuossa jo asioita mainitsinkin, siihen vaan jatkoa!! :)
        Silloin kun väsyttää, ei ole mitään töitä kiva tehdä. Ja sitäpaitsi; eihän väsyneenä saa autoa ajaakaan...
        Toivoisin tähän kommenttiin asiallisia vastauksia! Olen itsekin joskus väsynyt, silloin tietty toivoisin, että päivä olisi mahdollisimman lyhyt ja pääsisi lepäämään ja harrastamaan!

        Noo, ei ole elämää ole muutenkaan tarkoitettu helpoksi(vai onko?), aina on jotain probleemia jollain elämän osa-alueella, eikö niin!! :) Jos joku muuta väittää, uskoisin hänen valehtelevan.

        Ja hei, en ole mikään työnantajan edustaja/ kätyri ym. Kerron oman mielipiteeni. Saat olla eri mieltä tietenkin ja haukkua minua jos siltä tuntuu. Minua ei kaada kenenkään haukkumiset, täähän on vaan nettikeskustelua, joten eikun tarinaa tulemaan!


    • Vanhempi Kuljettaja

      Kyllähän jopa yksikin pitkä päivä on liian raskas, kun ikää on ja sairauksia, kuitenkaan ei ole vielä eläkeiässä.
      Huomioon pitäisi ottaa, ihmisten ikä, sairaudet ym, tuommoinen 10-11 tuntia, siellä ratin takana on kovaa , liian kovaa kun kroppa sanoo ei, kipu jäytää ja lääkärin papereita ei noteerata.
      Siksi alalle olsii saatava terveemmät, toisin sanoen lyhyemmät työpäivät, kun ikä ja sairaudet voivat tulla vastaan jokaisella, jos hengissä selviää..

      • Kelokalle

        Masa Korkeamäelle vielä tiedoksi tämäkin että la-kuljettajan ura ei silloin ollut tämmöistä kun Masa itse oli vielä leivän päällä kun sedät tulivat nuorina töihin.
        Työ oli mukavaa sen säännöllisyyden vuoksi ja päivät sopivan mittaisia ja kuljettajien toiveita työaikojen suhteen kuunneltiin. Päivät olivat 7 tuntia 39 minuuttia ja piste.Hyvin jaksoi ja nuoria kun oltiin vielä.
        Elämä ei Masahiiren mielestä ole tarkoitettu helpoksi ???
        Kummallista että joku ihan ehdointahdoin haluaa ja hyväksyy vaikeudet. Normaali terve ihminenhän nimenomaan pyrkii välttämään niitä. Mutta sekoaminen tulee la-kuljettajalle kuten nosturin kuljettajallekin , tiettyä yhtäläisyyttä , tieteellisestikin tutkittu ammattitauti torninosturin kuljettajilla ns. hiipivä hulluus.
        Probleemia varmasti lienee jokaisella , mutta se että niitä joku oikein ehdointahdoin haluaa , painuisi takaisin Karjalaan hame hulmuten.


      • kelottunut ajatus
        Kelokalle kirjoitti:

        Masa Korkeamäelle vielä tiedoksi tämäkin että la-kuljettajan ura ei silloin ollut tämmöistä kun Masa itse oli vielä leivän päällä kun sedät tulivat nuorina töihin.
        Työ oli mukavaa sen säännöllisyyden vuoksi ja päivät sopivan mittaisia ja kuljettajien toiveita työaikojen suhteen kuunneltiin. Päivät olivat 7 tuntia 39 minuuttia ja piste.Hyvin jaksoi ja nuoria kun oltiin vielä.
        Elämä ei Masahiiren mielestä ole tarkoitettu helpoksi ???
        Kummallista että joku ihan ehdointahdoin haluaa ja hyväksyy vaikeudet. Normaali terve ihminenhän nimenomaan pyrkii välttämään niitä. Mutta sekoaminen tulee la-kuljettajalle kuten nosturin kuljettajallekin , tiettyä yhtäläisyyttä , tieteellisestikin tutkittu ammattitauti torninosturin kuljettajilla ns. hiipivä hulluus.
        Probleemia varmasti lienee jokaisella , mutta se että niitä joku oikein ehdointahdoin haluaa , painuisi takaisin Karjalaan hame hulmuten.

        vaikka kelo aloitti vastaamisen Masa headhillille, niin jo päätyi taas sielunelämänsä kesto propleemaan, eli "karjalan kägöseen". Kelolla kun ei ole mitään mutta olemassa, kuin omat fantasiat ja tietyt antipatiat joilla kestää päivän aamusta iltaan. Joksenkin surkeeta on kelon elämä, mutta itsehän tuon toisaalta valitsee.

        Bussikuskin homt kun ei noteerta missään tutkimuksissa tai selvityksissä fyysisesti edes keskiraskaiksi, puhumattakaan raskaiksi. Tiettyä henkistä vaadetta ala vaatii, mutta alalle ei ole edes tarve hakeutua henkisesti epäkypsien henkilöiden. Olisikin syytä tehdä tarkka psykologinen testi ennekuin bussikursseille ketään otetaan, sillä näitä "maahisia" on ihan liikaa ratin takana.


      • Kelokalle
        kelottunut ajatus kirjoitti:

        vaikka kelo aloitti vastaamisen Masa headhillille, niin jo päätyi taas sielunelämänsä kesto propleemaan, eli "karjalan kägöseen". Kelolla kun ei ole mitään mutta olemassa, kuin omat fantasiat ja tietyt antipatiat joilla kestää päivän aamusta iltaan. Joksenkin surkeeta on kelon elämä, mutta itsehän tuon toisaalta valitsee.

        Bussikuskin homt kun ei noteerta missään tutkimuksissa tai selvityksissä fyysisesti edes keskiraskaiksi, puhumattakaan raskaiksi. Tiettyä henkistä vaadetta ala vaatii, mutta alalle ei ole edes tarve hakeutua henkisesti epäkypsien henkilöiden. Olisikin syytä tehdä tarkka psykologinen testi ennekuin bussikursseille ketään otetaan, sillä näitä "maahisia" on ihan liikaa ratin takana.

        Sinähän sen ilmeisesti tiedät miten raskasta mikäkin työ on. Työntutkijana ,menetelmäteknikkona tiedän ehkä jotakin mitä moni muu ei tiedä ja jonka tiedonkeruu rajoittuu vain pomojen kanssa bamlailemiseen nokan kipeytymisen ja ylimääräisen vaateparren saamisen kera.
        Mikäli tarkkoihin testeihin ryhdyttäisiin , kuten lentäjille tehdään, tulisi kaduille ja maanteille tilaa. Loppuisi kuljettajat.
        Katsoppas hameenkantaja. Kovin fiksut eivät niihin hommin lähde ja pakon sanelemana vaan hieman ajattelemaankin kykenevät. Siis nyt on kysymys nykytilanteesta. Ei siitä kun ennen oli toisinpäin.Nostakaa vaan rimaa niin autot jäävät seisomaan.


    • älä kelo taas

      selitä noita työntutkija juttujas, kun et edes tiedä mitä työ on.aahan sitä selittää jotain tietävänsä, vaikka ei ole mitään tuntumaa mm., joukkoliikenne alalle. Sinun kaltaisia sössäreitä on kenttä puolillaan, ja jos oikeasti tehtäisiin jo ennen työhön palkkaamista sellaiset testit kuin olisi tarve, niin todellakin puolet porukasta katoaisi samantien.

    • Zeke..

      Kahkara taas vääntää hameensa kanss, kun eukolla ei ole minkäänlaista kosketuspintaa asiaan, olis edes joviaalia, mutta kun pelkkä ruskean reiän nuolenta, jolla päässyt nykyiseen olotilaansa.
      Hauska huiomio, muuten, ei ole budogin takapuolen kuvaa näkynyt pariin päivään, mutta vastailee eri nimimerkeillä ja puhuu samoja hönkötyksiä.
      Kuljettajien työpäivää ei saa lyhentää, kun Khakura sanoo näin, vessaan pitää mennä pomon kanssa, kun khakurakin menee,
      Hamettakin pitää käyttää kun Khaukurakin käyttää jne jne.
      Eikö sulla ole muita debatteja kuin hame, missä on sun kontinatilisuus, eihän sulla ole oikeisiin töihin munaa, vaikka hukkaviiva lieneekin sun vahvuutes. Khakura hei, tötsää vähän.

    • Ratikka Mauri

      Ei voi ku ihmetellä tämän palstan osa.llistujia. Onkohan nää oikeesati jostain karanneita, sillä sen tason tarinoita henkilöt esittää. Kelo ja kumpp. koittakaa, siis koittakaa edes olla aikuisia, sillä nyt teidän jutut ovat kyllä niin lapsellisia ja ilman mitään todellisuutta, ettette voi niitä nauramatta lukea itsekkään. Tosin jos tuonkaltainen sekopilu on teille ominaista ja saatte siitä hyvänlon tunteen, niin voi vain sekä ihmetellä, että sääliä. te puhutte hameista, mutta kyllä te edustatte todellista sukkahousu pissis tasoa. Ei helkka, että itseään aikuisiksi esittävät voikin mennä noin alas. No tietty jos muuhun ei kykene, niin jollaintapaan kait sitä yrittää päteä, joskaan ymmärtämättä, mitä todellinen päteminen tarkoittaa.

      • taitaa olla hamemies

        Taas edellisenkin kirjoittanut..! Sen verran on duunari vastaisen oloinen.


      • stonari
        taitaa olla hamemies kirjoitti:

        Taas edellisenkin kirjoittanut..! Sen verran on duunari vastaisen oloinen.

        Kerro missä tuossa Ratikka Maurin tekstissä oli duunarin vastaisuutta?
        Itse en huomaa sitä.

        Tottahan tuo Maurin teksti on, vaikka kuinka ikävä persoona olisikin Kähärä niin aikalailla alaarvoista samaa toistoa olevaa tekstiä tulee kokoajan.

        Ihmetyttää vain ettei asioista voida puhua asioina vaan tuntuu olevan tärkeintä mennä henkilökohtaisuuksiin , vai tarkoittaakohan se vain ettei kyetä vastaamaan?

        Ps. en ole ikinä tavannut tuota Aria.


    • Ratikka Mauri

      tuota samaa ihmettelin itsekkin, että missä kohtaa olin duunarivastainen? On vain jokseenkin outoa, ettei kyetä keskustelemaan itse asioista, vaan luodaan vastineet pelkästään henkilökemioiden kautta. Se taas osoittaa, ettei ko. henkiläöillä ole mitään todellista sanottavaa ja että itsetunnon puute on se ainut aspekti jonka kautta osallistuminen keskusteluun luodaan.

      No jokainen taaplatkoon tyylillään, mutta turha kuvitella, että saisi jotain sympatiaa jutuilleen, varsinkaan kun niissä ei ole totuuden häivääkään. Lapsellista touhua henkilöiltä, jotka kuitenkin asettavat itsensä johonkin ns. tiedostavaan tai osaavaan kategoriaan. Vanha sanonta, suuret puheet ei suuta halkaise sopii hyvin noiden tiettyjen henkilöiden kuvaamiseen.

    • Asioita Seurannut

      Päivääkään et ole muuten ratikkaa ajanut AK. Kirjoita vaan omalla nimelläsi kun teksitin niin helposti tunnistaa.
      Tänne ei olekaan yksikään ratikkakuski kirjoittanut aiemmin, eikä kirjoita nytkään, johtunee siitä, että kaupungin homma, työtyytyväisyys korkealla ja työpäivien pituudet normaalit eli ei noita bussipuolen 10-12 tunnin päiviä.

    • Ratikka Mauri

      sorry nyt vaan asioita seurannut, mutta kyllä tälle palstalle on useampikin HKL.n ratikka kuljettaja kommentoinut. Henkilökohtaisesti olen seurannut tätä palstaa jo pitkään, enkä yhä vieläkään ymmärrä näitä joitan tyyppejä, joilla ei ole mitään sanottavaa, mutta selkeästi tiedottomuutta sekä henkilöihin, että myös itse asioihin joihin on kommentoinut. Ratikkaa olen ajanut jo tuhansia päiviä, mutta sinusta en tiedä. Tuskin lienet edes käynyt ratikan sisällä.

    • Asioita seurannut

      Sanoppa nyt Mauri sitten taas, että ei ne päivät pitkiä ole, keskimäärin 7-8 tuntia, niinhän ne ratikassa ovatkin, mutta bussipuolella, jonka ongelmista puhuttu päivät 10-12 tuntia ja kahden viikon listassa 7 pitkää päivää.

      Mauri Mauri, mikään ratkkakuski sinä et ole, et sais ratikkaa ulos hallista, sinä olet A. K. Bussinkuljettaja ja vastarannan kiiski

    • masa headhill

      en ymmärrä sinua kelokalle ollenkaan?? Olen varmaan tyhmä...mutta miksi et osaa mielpide-eroista väitellä, vaina vaan henkilöidyt samoihin typeriin hamejuttuihn. Oletko mies...., jos olet väisty turhanpäiväisistä väittelyistä ...ehkä tai ehkä ei fiksumpana sivuun....mitäs sanot? Oletko järkevä, vai tyhmä ja jatkat samaa rataa??

    • johtunee varmaan

      siitä etei kelokalle pysty keskustelemaan erllaisista näkökulmista, koska hän on yksinkertainen ja ajattelee pelkästään subjektiivisesti omista lähtökohdistaan. Kelo kun on ottanut asiakseen asettaa itsensä johonkin ylempään kategorian, vaikka sille ei ole mitään perusteita. Kelo myöskin suoltaa väitteitä palstalle, joille ei ole mitään totuudellista pohja olemassa. . kelo on henkiseltä pohjaltaa irrallaan oleva ja siten seilaa miten sattuu.Karikolla tuo tuntuu olevan jatkuvasti ilman, että edes huomaa jotta köli vuotaa.

      Kelo kuuluu niihin keskiarvokasteihin, joille ei mikään ole oikeasti koskaan onnistunut, ei työelämässä, kuin enempää muussakaan toimessa. Mahdollinen kiinneyhteys jossain paikallisessa puolueyhdistyksessä, on elämää suurempi asia ja sen kautta olettaa osaavansa ja pystyvänsä kritisoimaan kaikkea mikä on omaa ideologiaa vastaan.

      Kelohan ei kykene osoittamaan mitään todellista tälläkään saitilla, ei henkilökohtaisella osamisellaan saati koko alaan liittyvällä tiedollakaan. pääasia on kelolla tietyn henkilön mollaaminen vaikka ei tiedä ko. henkilöästä yhtään mitään. KPS (Kontulan perussuomalaiset) ei ole mikään SUPO, vaikka kelo näin olettaakin. Kelo on pelkkä reppana, jolle ei ole olemassa mitään arvonantoa.

      • Kelokalle

        No mennäänpä nyt sitten siihen KPS-aiheeseen. Mitähän siellä sattuikaan , koska ja kenelle? Juhtunee varmaan jostakin.


      • kelovaara
        Kelokalle kirjoitti:

        No mennäänpä nyt sitten siihen KPS-aiheeseen. Mitähän siellä sattuikaan , koska ja kenelle? Juhtunee varmaan jostakin.

        sulle sattui vain niin ettet kaikesta innostasi huolimatta saanut "ajatuksillesi" tukea. Jäit kaikesta ulos ja ilman sitä arvostusta jota oletit saavasi. ts. sinut ulkoistettiin kaikesta oikeasta toiminnasta. Et päässyt hallitukseen, et saanut tukea pyrkimyksellesi piiritasolla, etkä muutoinkaan ole kovinkaan suosittu, saati arvostettu KPS.n joukoissa. Joskaan ko. joukko nyt ole mitenkään muutoinkaan merkittävä, mutta sinä olet siitäkin kaikesta ulkoistettu. käyhän se toki luonnolle, kun omasta mielestään on jotain, mutta muut ei sitä oikein oivalla.

        Se on varmaa että kaikki juhtunee ;) jostakin, eikös niin.


    • Mam Cori

      Kelokalle näyttää pesseen teidät reppanat ja hamemiehet mennentullen kun näköjään alkaa taas tuo Kelo sitä...kelo tätä...kelo jne.
      Hän tietää työelämästä sillä teistä muutamat eivät ole olleet leivänpäälläkään kun hän ollut työelämässä. Se teitä ilmeisesti ketuttaa kun osaa kaataa teidän työnantajaystävälliset fraasinne. Vaikuttaa vähän siltä että olette kuin orjiksi syntyneitä. Tarkoittaa sitä kun ensimmäisiä orjia vangittiin ja vietiin orjiksi , he eivät hyväksyneet vapauden riistoa , mutta seuraava sukupolvi piti raadantaa ja pieksäntää ihan asiaan kuuluvana. Niin tekin teette kun hyväksytte pitkät päivät mitkä nykyajan tuotetta.

    • Ay 36.

      Hyvin sanottu, pitkäaikaisvangitkin sopeutuvat vuosien mittaan oloonsa, jopa Siperian vankileireillä rupesivat kehumaan olojaan, kun tarpeeksi laitostuu ja aivopestään ei osaa enään parempaa vaatia.
      Tästä samasta on kyse tässä bussinkuljettajien pitkissä päivissä ja niiden puolustelijoissa, vähän sama asia kun kysytään, että kummalla köydellä sinut hirtetään rasvatulla vai öljytyllä?
      Eihän nää kaverit mitään ruudinkeksijöitä ole, järkevä ihminen anna itseään vuosikausia kusettaa ja vielä haukkuvat ja herjaavat, jotain ajattelevaa yksilöä, joka uskaltaa tuoda mielipiteensä ja väsymyksensä julki.
      Miettikääs vähän tämän palstan tunnetun persoonan kommentteja väsyneelle, mene sossuun, sinä et jaksa ajaa edes 6 tunnin päivää, ei ne päivät pitkiä ole, mene Taivalkoskelle ym, muuta roskaa.. Kukahan se täällä on se riidankylväjä, tämä Kelohan on vain vastannut haasteeseen.

    • Kelo on mies

      Joka kertoo asioiden oikean laidan työelämästä, toisin kuin nämä hameenkantajat siipiveikot joita valitettavasti aina on ollut heikolla itsetunnollaan työnantajiaan nuolemassa. Jotkut pahimmat siipilajin edustajat kuvittelevat itsekin olevansa "yrittäjiä" vaikka suurin yritys on päästä pomojen kanssa bamlailemaan.

      • Ala vaihdettu

        Tuli selvitettyä monikin asia perinpohjaisesti ja homma jatkuu ja jakkarat heiluu...
        Kelo on mitä ilmeisimmin oikeassa. Paljastui selvä bluffi. Ei niitä työaikoja noin vaan saa. Ainakaan kuka vaan. En väitä , mutta pikkuhiljaa alan uskoa että jonkinlainen " bamlaaminen " saattaa auttaa asiassa , mutta se kun ei oikein miehiselle miehelle sovi , niin ne tietynlaiset työajat jäävät niinollen saamatta.
        Jos työnantajan toimista palstoilla tai missä tahansa , etenkin valheellisesti bamlailee , jäädessään kiinni , saattaa olla arvaamattomat seuraukset.


    • masa headhill

      onhan se nyt käsittämätöntä tuubaa, jos haluat tehdä iltaa, tai aamua- miksei se onnistuisi. Minulla on aina ollut sen verran neuvottelutaitoja, että työvuorot on lähes pääsääntöisesti sellaisia, mitä haluan tehdä, siis iltaa tai aamua, sen mukaan mitä tarvii.
      Jos sinä olet mieluinen työntekijä, eli joustat myös tarvittaessa, niin toimii se toisinkinpäin. Ja hei...ei se tarvi mitään esimiesten nuoleskelua, fiksut pärjää!
      Onhan olemassa sanonta;
      "hullu töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä"

      ja jos tuntuu siltä, että mun kommenttiin pitää heittää hametta tai jotain muuta, antaa palaa, jos se oloasi helpottaa, kun pääset "purkautumaan" En vieläkään kommentoi minuun hlökohtaisesti osoitettuja kommentteja. Asiat riitelee, jos ymmärrät, ellet niin menet hlökohtaisuuksiin!

    • Älä ole moksiskaan

      masa headhill, sillä tää alaavaihtanut on alaa vaihtanut, kun sai HELB.ltä fudut. Sitä enne sai yksityisiltä kenkää, eli kun kilpailutilanne muuttui., niin tää örkki oli niiden joukossa joille siirtokirje annettiin . Siksipä reppana on katera, kun sinä tai joku toinen on pystynyt sopimaan työaikansa itslleen sopiviksi.

      mm. Nobinalla on kymmeniä sellisia, jotka tekevät vain arkipäivää tai pelkkää aamuvuoroa. Useimmat näistä on ns. kallispalkkaisia, eli kaikki ikä-lisät omaavia ukkoja/akkoja, joten sellaiset ovat edullisia työnantajalle, kun tekevät vain arki - päivä töitä.


      Tosin eihän alaavaihtaneen kaltainen häirikkö sitä hyväksy, kun joutuu jatkuvasti etsimään paikkaansa milloin mistäkin. Ne jotka hoitaa hommansa ja osaavat hommansa, myös saavat hoitaa hommansa.

      Kateuttaan ja tuskaansa nämä alaavaihtaneet ja muut parrakkaat jugeboxit tai kelottuneet tarkit, eetteriin suoltavat

      • Ala vaihdettu

        En tiedä edes miltä kengänsaanti tuntuu kun en ole koskaan sitä mistään saanut. Viimeksi tapahtunut ammatin ja sitäkautta koko alankin vaihto tapahtui omasta pyynnöstäni ja koska tarjoutui tilaisuus vaihtaa työhön missä on sitä pelkkää arkea ja vain ja ainoastaan päivätyötä. Ei tarvitse kysellä eikä neuvotella työajoista . Ei ole katkeruutta senvuoksi mihinkään. Yksityisillä en ole ajanut päivääkään ennen enkä jälkeen edellisen työnantajani , mikä aiemmin linjavaalien ansiosta tarjosi elämään muutakin kuin vuorotonta työntekoa. Ainoastaan vain haluan oikaista täällä parin eri yhtiön kellokkaan väitettä pelkkien arkiaamuvuorojen helposta , suorastaan tyrkylle pyrkivästä saatavuudesta mikä nyt ei pidä paikkaansa. Ken ei usko , käykööt kysymässä kyseisten varikoiden päälliköiltä. Mitä tässä kinaamaan sen enempää. Minulle siitä ei haittaa koidu , en ole minkään bussiyhtiön palveluksessa , mutta olin aistivinani päälliköiden puheiden sävystä että jotka sellaisia perättömyyksiä eetteriin suoltavat yhtiön asioista että noita polttavia arkiaamuvuoroja saa kun tyhjää vaan , voi olla ettei niitä siellä palveluksessa olevana enää saakaan vaikka tähän asti olisi jonkun vuoron saanutkin.


      • no et todellakaan
        Ala vaihdettu kirjoitti:

        En tiedä edes miltä kengänsaanti tuntuu kun en ole koskaan sitä mistään saanut. Viimeksi tapahtunut ammatin ja sitäkautta koko alankin vaihto tapahtui omasta pyynnöstäni ja koska tarjoutui tilaisuus vaihtaa työhön missä on sitä pelkkää arkea ja vain ja ainoastaan päivätyötä. Ei tarvitse kysellä eikä neuvotella työajoista . Ei ole katkeruutta senvuoksi mihinkään. Yksityisillä en ole ajanut päivääkään ennen enkä jälkeen edellisen työnantajani , mikä aiemmin linjavaalien ansiosta tarjosi elämään muutakin kuin vuorotonta työntekoa. Ainoastaan vain haluan oikaista täällä parin eri yhtiön kellokkaan väitettä pelkkien arkiaamuvuorojen helposta , suorastaan tyrkylle pyrkivästä saatavuudesta mikä nyt ei pidä paikkaansa. Ken ei usko , käykööt kysymässä kyseisten varikoiden päälliköiltä. Mitä tässä kinaamaan sen enempää. Minulle siitä ei haittaa koidu , en ole minkään bussiyhtiön palveluksessa , mutta olin aistivinani päälliköiden puheiden sävystä että jotka sellaisia perättömyyksiä eetteriin suoltavat yhtiön asioista että noita polttavia arkiaamuvuoroja saa kun tyhjää vaan , voi olla ettei niitä siellä palveluksessa olevana enää saakaan vaikka tähän asti olisi jonkun vuoron saanutkin.

        ole minkään bussiyhtiön palveluksessa , sillä olet fudut saaneena sulla ei juuri tulevaisuutta, vaikkakin sulla halua olisi, niin tuskin paikkaa olisi olemassa missään bussiyhtiössä. Tosin turha sun on ketään sormella osoittaa, sillä kun sä mokaat, niin se ei ole kenenkään toisen vika. Se että joku muu pärjää alalla joihtuu vain siitä, että ko. henkilöt ovat orientoituneet alaan, kuten kuuluu. Ala kun on palveluala, joten sun kaltaisten on jokseenkin mahdottomuus toimia alalla. Mkä mahtaisi olla edes se ala jossa sä vuotta pidempään pärjäisit, tuskin mikään.

        Seliseli, kun ei ole mikään seli, vaan pelkkä toivoton seli, jolla ei ole mitään selivaikutusta.


      • tapasin tänään
        Ala vaihdettu kirjoitti:

        En tiedä edes miltä kengänsaanti tuntuu kun en ole koskaan sitä mistään saanut. Viimeksi tapahtunut ammatin ja sitäkautta koko alankin vaihto tapahtui omasta pyynnöstäni ja koska tarjoutui tilaisuus vaihtaa työhön missä on sitä pelkkää arkea ja vain ja ainoastaan päivätyötä. Ei tarvitse kysellä eikä neuvotella työajoista . Ei ole katkeruutta senvuoksi mihinkään. Yksityisillä en ole ajanut päivääkään ennen enkä jälkeen edellisen työnantajani , mikä aiemmin linjavaalien ansiosta tarjosi elämään muutakin kuin vuorotonta työntekoa. Ainoastaan vain haluan oikaista täällä parin eri yhtiön kellokkaan väitettä pelkkien arkiaamuvuorojen helposta , suorastaan tyrkylle pyrkivästä saatavuudesta mikä nyt ei pidä paikkaansa. Ken ei usko , käykööt kysymässä kyseisten varikoiden päälliköiltä. Mitä tässä kinaamaan sen enempää. Minulle siitä ei haittaa koidu , en ole minkään bussiyhtiön palveluksessa , mutta olin aistivinani päälliköiden puheiden sävystä että jotka sellaisia perättömyyksiä eetteriin suoltavat yhtiön asioista että noita polttavia arkiaamuvuoroja saa kun tyhjää vaan , voi olla ettei niitä siellä palveluksessa olevana enää saakaan vaikka tähän asti olisi jonkun vuoron saanutkin.

        hesanlinjan 21 v kuskin tuolla Lauttasaaressa, ja siinä puheeksi tuli työvuorot. Poika (n. 25v) kertoi että hän on jokseenkin aina samalla linjalla, kun ajanut vain arkiaamuja. Nyt sitten on pyrkinyt saamaan myös vkl töitä, kun tuli asunto ostettua ja siten seuraavat 29 vuotta on vielä velkaa. Joten kyllä noita arkisarjoja vaan saa ajaa, jos niitä haluaa.
        Ihan sama mitä joku kelo tai alaa vaihtanut selitää, sillä heillä kun ei ole mitään tekemistä asioiden kanssa.


    • just just

      seli seli selittäjä.Vieläkö anturan reuna kirveleen ahterissa, sillä senmukaisia nuo sun jutut ovat. Yhtä levottomia sä jutustelit varikoillakin, mutta on kuin kevät olisi saapunut pariisiin, kun isottelevaa pölinääsi ei kantaudu jatkuvasti korviin .

      Tuo kateus tuntuu vihtyvän sussa kuin yhtä tiukasti, kuin russakka tervassa. Tosin yhtäläisyyksiä teissä kahdessa loisessa on muutoinkin.

      • Ala vaihdettu

        Paljon tiedän mutta en teidän kahden viimeksi kirjoittaneen sekopollan raapustuksista oikein tolkkua saanut millään. Miten voi kenkää saada jos itse lähtee toiselle alalle ? Miten niin ei tulevaisuutta ?? Onko bussiala ainoa ala? No tietysti teille jotka joudutte tarttumaan siihen kuin hukkuva oljenkorteen kun ei muita taitoja olemassa ole.
        Toisekseen kengän saanti kenen tahansa , vaatii jonkun syyn. Voisiko arvon neidit kun hameensilitykseltänne ja vekkaukseltanne ennättänette , vastata minkä syyn oletatte olevan luulemaanne kengänsaantiin ?
        Entä kateus ? Pikemminkin sääliä tunnen sinne raatamaan jääneitä kohtaan.
        Mainittakoon neideille lopuksi ,kunhan saatte ne korkokenkännekin jalkoihinne että pääsette sipsuttelemaan sievästi kun on niin pikkujouluaikakin , että toinen kun teistä epäili mikä voisi olla ala missä vuotta kauempaa pärjäisin oltuani palvelualalla jo ennen 16 vuotta sitten aloittamaani bussinkuljettajan alaa , on pakko ikäväksenne vastata että nykyinenkin työni on palvelualalla.


    • älä selitä

      koska tiedät itsekkin että sait fudut ja tiedät jopa syyn. Sen verran on meissä muissa sivistystä, ettei kehtaa julkisesti ruveta ilmituomaan suntekosiasi ja syitä miksi mono ahteriin iskeytyi. Saathan toki selittää ummet ja lammet omaehtoisesta siirtymisistä, mutta totuus.. so on jossain tuolla ..........häpeäänhän kukaan ei halua tunnustaa.

      • Ala vaihdettu

        En tiedä mutta selvästi huomaan että jotakuta ottaa selkeästi kupoliin aika tavalla kun joku toinen menestyy .
        Kerro pois vaan syy jos todella tiedät kuka olen , mutta kertaaleen syötyä ruokaa jos puhut , selvitetään sinunkin taustasi , kuten kävi keskustelukumppanille joka kuvansa kera väitti toista kuin totuus oli. Totuus kun löytyi minun ja päällikkönsä keskustelussa. Hävisi sarjakuvasankari palstalta , tai ainakin vaihtoi nimimerkkiä.


      • Erkki Rantanen
        Ala vaihdettu kirjoitti:

        En tiedä mutta selvästi huomaan että jotakuta ottaa selkeästi kupoliin aika tavalla kun joku toinen menestyy .
        Kerro pois vaan syy jos todella tiedät kuka olen , mutta kertaaleen syötyä ruokaa jos puhut , selvitetään sinunkin taustasi , kuten kävi keskustelukumppanille joka kuvansa kera väitti toista kuin totuus oli. Totuus kun löytyi minun ja päällikkönsä keskustelussa. Hävisi sarjakuvasankari palstalta , tai ainakin vaihtoi nimimerkkiä.

        Seurattu on pitemmän aikaa ja on leikkiporvari hiljentynyt totaalisesti. Ihan hyvä asia sinänsä. Ihan hyvä kun asiat tulevat julki ja pahan lietsoja saa palkkansa. Tässä tapauksessa ei rahallista sellaista , vaan pahallista.
        Onhan perussuomalaisissa käyttäydyttävä korrektisti joten ei siis ihme ettei kyseinen henkilö sopinut sinnekään ja hänen taustansakin huomioon ottaen , tarkoitan että työntekijän kuuluukin edustaa työväen puoluetta , sotii sitä vastaan että perussuomalaisetkaan häntä hyväksyy työntekijöitä mollaavine mielipiteineen
        Erkki Rantanen
        Tammisalo


    • Alaa vaihtanut ja Erkki, on teillä vielä paljon polkua talottavana.

      • Kelokalle

        Voi Erkki ja Alaa vaihtanut minkä teitte. Juuri kun saatiin asiallista keskustelupohjaa palstalle , teidänkin kirjoitukset täyttä asiaa , mutta ne saivat taas ilmestymään tuon jonkun kadonneen koiran kuvailmoituksella varustetun kommentin tänne. Kohta se haukkuu minutkin taas vaikka miksi ja kova on opettamaan toisia tallaamaan polkuja, vaikka eivät ne hänen itsensäkään tallomat polkunsa niin kehumisen arvoisia ole.
        Kuuluu olevan työyhteisössäänkin melkoinen naurun aihe nykyään.


      • Kom Mari
        Kelokalle kirjoitti:

        Voi Erkki ja Alaa vaihtanut minkä teitte. Juuri kun saatiin asiallista keskustelupohjaa palstalle , teidänkin kirjoitukset täyttä asiaa , mutta ne saivat taas ilmestymään tuon jonkun kadonneen koiran kuvailmoituksella varustetun kommentin tänne. Kohta se haukkuu minutkin taas vaikka miksi ja kova on opettamaan toisia tallaamaan polkuja, vaikka eivät ne hänen itsensäkään tallomat polkunsa niin kehumisen arvoisia ole.
        Kuuluu olevan työyhteisössäänkin melkoinen naurun aihe nykyään.

        Keneltä se koira on kadonnut kun kuvallinen ilmoitus täällä niin monta kertaa jo näkyvissä. Että osaisi tulla hakemaan dogginsa talteen.


    • Mari lienetkö

      tietoinen, että Havi tekee yhä kierteellisiä kynttilöitä!

      • Kom Mari

        Voi olla mutta miten se liittyy tällä palstalla jonkun ilmoittaman kadonneen koiran metsästykseen ? Tykkääkö se juuri semmoisista kynttilöistä ja niilläkö se olisi helppo houkutella ja ottaa kiinni ?


      • Kelokalle
        Kom Mari kirjoitti:

        Voi olla mutta miten se liittyy tällä palstalla jonkun ilmoittaman kadonneen koiran metsästykseen ? Tykkääkö se juuri semmoisista kynttilöistä ja niilläkö se olisi helppo houkutella ja ottaa kiinni ?

        Se koira kyllä tykkää juuri sen kaltaisista kynttiöistä ja mitä paksumpia , sen parempia.


      • Ala Vaihdettu
        Kelokalle kirjoitti:

        Se koira kyllä tykkää juuri sen kaltaisista kynttiöistä ja mitä paksumpia , sen parempia.

        Te kun tunnette tarkemmin , niin kertokaapa hänen noista kummallisista mieltymyksistä. On outo tyyppi jo debatti-kirjoitustensakin perusteella , mutta mikä se naurun aihe siellä työyhteisössä ? Arvatenkin että leikkii isompaa kuin rahkeet todellisuudessa on koskaan ollutkaan , vai onko kuten toisaalla , siellä töissä olevan Jugin kirjoituksen mukaan kerrotaan , ruvennut käyttämään erikoista vaatetusta ?


      • Kom Mari
        Ala Vaihdettu kirjoitti:

        Te kun tunnette tarkemmin , niin kertokaapa hänen noista kummallisista mieltymyksistä. On outo tyyppi jo debatti-kirjoitustensakin perusteella , mutta mikä se naurun aihe siellä työyhteisössä ? Arvatenkin että leikkii isompaa kuin rahkeet todellisuudessa on koskaan ollutkaan , vai onko kuten toisaalla , siellä töissä olevan Jugin kirjoituksen mukaan kerrotaan , ruvennut käyttämään erikoista vaatetusta ?

        Ilmoittaa menevänsä sitä Jugi-kaveriansa tapaamaa kuluvan viikon perjantaina , mutta voi olla että tyssää jos vartijat ottavat kiinni vapaana kuleksivan koirannäköisen.


      • alaa vaihtanut
        Ala Vaihdettu kirjoitti:

        Te kun tunnette tarkemmin , niin kertokaapa hänen noista kummallisista mieltymyksistä. On outo tyyppi jo debatti-kirjoitustensakin perusteella , mutta mikä se naurun aihe siellä työyhteisössä ? Arvatenkin että leikkii isompaa kuin rahkeet todellisuudessa on koskaan ollutkaan , vai onko kuten toisaalla , siellä töissä olevan Jugin kirjoituksen mukaan kerrotaan , ruvennut käyttämään erikoista vaatetusta ?

        kun on joka paikasta saanut tuon Longanpaperin eli siirron johonkin, niin ei luulisi juuri kyselevän. Katsos kun on niitä jotkla pystyy ja niitä jotka saavat aina tuon paperin. Joillakin kun ei ole muuta vaihtoehtoa toistuvasti, kuin vaihtaa alaa. Sinä kuuliut tuon Timantti rossin kanssa samaan klaaniin, eli pelkkä heittopussi, jolla ei le mitää tarjottavaa ei ammatillisesti, ei fyysisesti, kuin myöskään menttaalitasolla. Kaltaisenne ovat se suurin syöpä, koko alaa ajatellen. Te ette edes kykene arvioimaan alaa, sillä teillä ei ole mitään todellisuutta alaan. Pelkkiä uuninpankopoikia, ette mitään muta.


      • Ala Vaihdettu
        alaa vaihtanut kirjoitti:

        kun on joka paikasta saanut tuon Longanpaperin eli siirron johonkin, niin ei luulisi juuri kyselevän. Katsos kun on niitä jotkla pystyy ja niitä jotka saavat aina tuon paperin. Joillakin kun ei ole muuta vaihtoehtoa toistuvasti, kuin vaihtaa alaa. Sinä kuuliut tuon Timantti rossin kanssa samaan klaaniin, eli pelkkä heittopussi, jolla ei le mitää tarjottavaa ei ammatillisesti, ei fyysisesti, kuin myöskään menttaalitasolla. Kaltaisenne ovat se suurin syöpä, koko alaa ajatellen. Te ette edes kykene arvioimaan alaa, sillä teillä ei ole mitään todellisuutta alaan. Pelkkiä uuninpankopoikia, ette mitään muta.

        Kuuleppas Karjalan käki. Lukuisia kertoja olet erehtynyt joista ensimmäinen oli kuoriutumisesi munasta Vienan Karjalassa. Toinenhan oli siirtyminen junan tuomana tänne Stadiin riesaksemme. Äskeinen kirjoituksesi jatkaa erehdystesi ja tyhmyytesi viitoittamaa tietäsi.
        En tiedä longan papereista mitään , sillä vaihdoin kokonaan toiselle alalle vapaaehtoisesti viime keväänä oltuani sitä ennen 16 vuotta bussialalla ja sitä ennen asennustöissä 17 vuotta. Kolmas alan vaihto puolisatavuotiaan elämän aikana ei taitane ihan täyttää toistuvan alanvaihdon tunnusmerkkejä.
        Mutta takinkääntäjä joka puoluetta toiseen vaihtaa suurinpiirtein kerran tunnissa , on heittoroskapussi jos mikä.
        Mene ja kohtaa vastustajasi äläkä täällä , vaikka erikoista vaatetustä käyttäisitkin , räävi suutasi.


      • Kom Mari
        Ala Vaihdettu kirjoitti:

        Kuuleppas Karjalan käki. Lukuisia kertoja olet erehtynyt joista ensimmäinen oli kuoriutumisesi munasta Vienan Karjalassa. Toinenhan oli siirtyminen junan tuomana tänne Stadiin riesaksemme. Äskeinen kirjoituksesi jatkaa erehdystesi ja tyhmyytesi viitoittamaa tietäsi.
        En tiedä longan papereista mitään , sillä vaihdoin kokonaan toiselle alalle vapaaehtoisesti viime keväänä oltuani sitä ennen 16 vuotta bussialalla ja sitä ennen asennustöissä 17 vuotta. Kolmas alan vaihto puolisatavuotiaan elämän aikana ei taitane ihan täyttää toistuvan alanvaihdon tunnusmerkkejä.
        Mutta takinkääntäjä joka puoluetta toiseen vaihtaa suurinpiirtein kerran tunnissa , on heittoroskapussi jos mikä.
        Mene ja kohtaa vastustajasi äläkä täällä , vaikka erikoista vaatetustä käyttäisitkin , räävi suutasi.

        Niinkuin ketjun alussa kirjoittaa: Onneks huomen vasta iltaan.
        Huomeniltana klo 18-19 hän esiintyy. Omien sanojensa mukaan. Epävarmalta vaikuttaa , koska eihän sinne saa koiria viedä.


      • Kom marin
        Kom Mari kirjoitti:

        Niinkuin ketjun alussa kirjoittaa: Onneks huomen vasta iltaan.
        Huomeniltana klo 18-19 hän esiintyy. Omien sanojensa mukaan. Epävarmalta vaikuttaa , koska eihän sinne saa koiria viedä.

        ainut onni, havin kierteinen? Kom Marille ei anna Paavokaan, joten nettifantasiat ovat ainut tie edes jonkin tason kliimaksiin. Eipä Mari juuri duunipaikalla hihku.


      • Partajugi

        Hei Ari "koirankasvo" Kähärä ! Kutsu on edelleen voimassa tulla tapaamaan minua face to face, niinkuin olet uhonnut jo vuosia sitten.
        Koska toteutuu, oletko sanojesi mittainen ?


    • Anonyymi

      Pitkän ajan ja monen vuoden jälkeen on kutsu edelleen voimassa niille sovintokaljoille Kähärä !!!
      Ota hameesi ja kanna sitä ylväänä ja tule sopimaan riitasi rav Pikkulintuun perjantaina klo 18 jälkeen.
      Olet kuulemma lopettanut jo rikkuroinninkin ja pullan kantamisen pomoille ja johtajille. Alkaako vanhuus painaa, vai onko jo järki tullut päänuppiin.
      Terkut myös kurdivävyllesi ja ota hänetkin mukaan ja Juhanakin sinne Pikkulintuun.

      Parta Jugi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe