kuka saa olla iloinen?

asssaaaaa

haluan nyt korjata pari asiaa, jotka terveet ihmiset luulevat olevan normaalia.
1. jos ihminen on negatiivinen, niin sille on olemassa syy: turvattomuus
2. ihminen ei itse vaikuta siihen tuleeko hänelle huono onni, mitkään ihmisen teot eivät valitettavasti ehkäise pahoja sairauksia, onnettomuuksia eivätkä takaa onnea
3. periaatteessa me kaikki ihmiset olemme samanlaisia, vain tapahtumat, elinympäristö muokkaavat meistä semmosia kuin näymme ympäristössä ja käyttäydymme
4. onnellisuus ei ole koskaan ansaittua se on tuurista kiinni

4

145

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JK

KUKA TAHANSA

• 1. Tämä on tosi. Tiedän sen omalta kohdaltani.
      2. Ihminen voi hiukan muuttaa "kohtaloaan" pitkäjänteisellä, omaehtoisella psyykenmuokkausohjelmalla. Jopa säännöllinen, fyysinen kotitreenaus voi muuttaa myös henkistä tilaa ja oloa paremmaksi.
      3. Näinpä. Suurin piirtein.
      4. "Onnellisuudelle" annan piut paut, hyvä henkinen tasapainoinen tila riittää. Siihen voi tietyin ehdoin itse paljon vaikuttaa.

Vuodessa on n.365 itsensä kehittämispäivää. Kun tästä harrastuksesta pääsee 'jyvälle', kaiken sopivan luppoajan voi käyttää tähän.
      Tällaiseksi miellän mm. pakollisen jonottamisajan kassoilla, autoillessa, ulkoillessa jne.

• henriks ijas

samaa mieltä' tuosta asiasta että itsensä kehittäminen ja pelkotilojen esto ynnä muut että saa itsensä hyvälle päälle.

• vapaudenkaipuu

Olen nuista asioista aikalailla eri mieltä.

Ykkösessä en ole ihan varma, mitä haet sanalla turvattomuus. Negatiivisuden yhistäisin nimittäin enemminki epävarmuuteen ja huonoon itsetuntoon..

Kakkosesta olen aika paljonkin erimieltä. Ihminen voi vaikuttaa terveydentilaansa ajatuksillaan, elämäntavoillaan jne. Lumelääkkeet mm. perustuu siihen, että jos ihminen uskoo voivansa parantua, niin usein myös käy. Luulen, että myös ihmeparantumiset vakavista sairauksista johtuu ihmisen uskosta siihen, että se on mahdollista. Ihmisen mieli on vahvempi kuin monet kuvitteleekaan. Monet onnistumiset ja epäonnistumisetkin on kiinni pelkästään asenteesta. Samoin menestys, lahjakkuus..

Kolmonen on ainakin osittain totta. Monet ominaisuudet on kuitenkin periytyviä. Ympäristö kuitenkin vahvistaa ja heikentää perimän vaikutuksia. Ja on toki monia asioita, joita vain ympäristö muokkaa.

Neljä. Onnellisuus ei ole kiinni tuurista. Onnellisuus on asioiden hyväksymistä sellaisena kuin ne ovat. Onni ei tule lottovoitosta, rakkaudesta, hyvästä palkasta... Onni löytyy ihmisen sisältä, asenteista ja ajatusmalleista. Onni ja tyytyväisyys on mun mielestä aika lähellä toisiaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää

Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1640
    2. Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon

Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä
      Maailman menoa
      360
      1368
    3. Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas

Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1154
    4. kolme tunnistetta kaivatustasi

Anna kolme tunnistetta kaivatussasi!
      Ikävä
      65
      1127
    5. Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?

Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s
      Sinkut
      351
      1093
    6. Kai mua vähän

Masentaa tämä kaikki. Tämä koko meidän välinen juttu on niin vaikea… Voitaisiinko molemmat lopettaa tilanteen ruokkimine
      Ikävä
      137
      979
    7. Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen

Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel
      Ikävä
      37
      892
    8. Treffi-ilmoituksia!

Tähän avaukseen voipi treffeille halukkaat laittaa oman - lyhyen - vapaamuotoisen hakunsa,burneri emaileinee). Tavoitte
      Sinkut
      204
      798
    9. Riittäisikö se

Että nähtäisiin viikonloppuisin? Naiselta.
      Ikävä
      62
      658
    10. Onko karhukanta jo liian iso? Lenkkeilijä kohtasi kontion juoksulenkillä

Rantasalmella lenkkeilijä kohtasi karhun. Kylällä karhun näkeminen on ollut tosi harvinaista. Onko karhukanta jo liian i
      Maailman menoa
      98
      651
    Aihe