kuka saa olla iloinen?

asssaaaaa

haluan nyt korjata pari asiaa, jotka terveet ihmiset luulevat olevan normaalia.
1. jos ihminen on negatiivinen, niin sille on olemassa syy: turvattomuus
2. ihminen ei itse vaikuta siihen tuleeko hänelle huono onni, mitkään ihmisen teot eivät valitettavasti ehkäise pahoja sairauksia, onnettomuuksia eivätkä takaa onnea
3. periaatteessa me kaikki ihmiset olemme samanlaisia, vain tapahtumat, elinympäristö muokkaavat meistä semmosia kuin näymme ympäristössä ja käyttäydymme
4. onnellisuus ei ole koskaan ansaittua se on tuurista kiinni

4

103

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JK

KUKA TAHANSA

• 1. Tämä on tosi. Tiedän sen omalta kohdaltani.
      2. Ihminen voi hiukan muuttaa "kohtaloaan" pitkäjänteisellä, omaehtoisella psyykenmuokkausohjelmalla. Jopa säännöllinen, fyysinen kotitreenaus voi muuttaa myös henkistä tilaa ja oloa paremmaksi.
      3. Näinpä. Suurin piirtein.
      4. "Onnellisuudelle" annan piut paut, hyvä henkinen tasapainoinen tila riittää. Siihen voi tietyin ehdoin itse paljon vaikuttaa.

Vuodessa on n.365 itsensä kehittämispäivää. Kun tästä harrastuksesta pääsee 'jyvälle', kaiken sopivan luppoajan voi käyttää tähän.
      Tällaiseksi miellän mm. pakollisen jonottamisajan kassoilla, autoillessa, ulkoillessa jne.

• henriks ijas

samaa mieltä' tuosta asiasta että itsensä kehittäminen ja pelkotilojen esto ynnä muut että saa itsensä hyvälle päälle.

• vapaudenkaipuu

Olen nuista asioista aikalailla eri mieltä.

Ykkösessä en ole ihan varma, mitä haet sanalla turvattomuus. Negatiivisuden yhistäisin nimittäin enemminki epävarmuuteen ja huonoon itsetuntoon..

Kakkosesta olen aika paljonkin erimieltä. Ihminen voi vaikuttaa terveydentilaansa ajatuksillaan, elämäntavoillaan jne. Lumelääkkeet mm. perustuu siihen, että jos ihminen uskoo voivansa parantua, niin usein myös käy. Luulen, että myös ihmeparantumiset vakavista sairauksista johtuu ihmisen uskosta siihen, että se on mahdollista. Ihmisen mieli on vahvempi kuin monet kuvitteleekaan. Monet onnistumiset ja epäonnistumisetkin on kiinni pelkästään asenteesta. Samoin menestys, lahjakkuus..

Kolmonen on ainakin osittain totta. Monet ominaisuudet on kuitenkin periytyviä. Ympäristö kuitenkin vahvistaa ja heikentää perimän vaikutuksia. Ja on toki monia asioita, joita vain ympäristö muokkaa.

Neljä. Onnellisuus ei ole kiinni tuurista. Onnellisuus on asioiden hyväksymistä sellaisena kuin ne ovat. Onni ei tule lottovoitosta, rakkaudesta, hyvästä palkasta... Onni löytyy ihmisen sisältä, asenteista ja ajatusmalleista. Onni ja tyytyväisyys on mun mielestä aika lähellä toisiaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe