haluan nyt korjata pari asiaa, jotka terveet ihmiset luulevat olevan normaalia.
1. jos ihminen on negatiivinen, niin sille on olemassa syy: turvattomuus
2. ihminen ei itse vaikuta siihen tuleeko hänelle huono onni, mitkään ihmisen teot eivät valitettavasti ehkäise pahoja sairauksia, onnettomuuksia eivätkä takaa onnea
3. periaatteessa me kaikki ihmiset olemme samanlaisia, vain tapahtumat, elinympäristö muokkaavat meistä semmosia kuin näymme ympäristössä ja käyttäydymme
4. onnellisuus ei ole koskaan ansaittua se on tuurista kiinni
kuka saa olla iloinen?
4
120
Vastaukset
- JK
KUKA TAHANSA
1. Tämä on tosi. Tiedän sen omalta kohdaltani.
2. Ihminen voi hiukan muuttaa "kohtaloaan" pitkäjänteisellä, omaehtoisella psyykenmuokkausohjelmalla. Jopa säännöllinen, fyysinen kotitreenaus voi muuttaa myös henkistä tilaa ja oloa paremmaksi.
3. Näinpä. Suurin piirtein.
4. "Onnellisuudelle" annan piut paut, hyvä henkinen tasapainoinen tila riittää. Siihen voi tietyin ehdoin itse paljon vaikuttaa.
Vuodessa on n.365 itsensä kehittämispäivää. Kun tästä harrastuksesta pääsee 'jyvälle', kaiken sopivan luppoajan voi käyttää tähän.
Tällaiseksi miellän mm. pakollisen jonottamisajan kassoilla, autoillessa, ulkoillessa jne.- henriks ijas
samaa mieltä' tuosta asiasta että itsensä kehittäminen ja pelkotilojen esto ynnä muut että saa itsensä hyvälle päälle.
- vapaudenkaipuu
Olen nuista asioista aikalailla eri mieltä.
Ykkösessä en ole ihan varma, mitä haet sanalla turvattomuus. Negatiivisuden yhistäisin nimittäin enemminki epävarmuuteen ja huonoon itsetuntoon..
Kakkosesta olen aika paljonkin erimieltä. Ihminen voi vaikuttaa terveydentilaansa ajatuksillaan, elämäntavoillaan jne. Lumelääkkeet mm. perustuu siihen, että jos ihminen uskoo voivansa parantua, niin usein myös käy. Luulen, että myös ihmeparantumiset vakavista sairauksista johtuu ihmisen uskosta siihen, että se on mahdollista. Ihmisen mieli on vahvempi kuin monet kuvitteleekaan. Monet onnistumiset ja epäonnistumisetkin on kiinni pelkästään asenteesta. Samoin menestys, lahjakkuus..
Kolmonen on ainakin osittain totta. Monet ominaisuudet on kuitenkin periytyviä. Ympäristö kuitenkin vahvistaa ja heikentää perimän vaikutuksia. Ja on toki monia asioita, joita vain ympäristö muokkaa.
Neljä. Onnellisuus ei ole kiinni tuurista. Onnellisuus on asioiden hyväksymistä sellaisena kuin ne ovat. Onni ei tule lottovoitosta, rakkaudesta, hyvästä palkasta... Onni löytyy ihmisen sisältä, asenteista ja ajatusmalleista. Onni ja tyytyväisyys on mun mielestä aika lähellä toisiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1217266Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4965408Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513335Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162641Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t492350Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681288Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431282En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771252Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111169- 1111143