kuka saa olla iloinen?

asssaaaaa

haluan nyt korjata pari asiaa, jotka terveet ihmiset luulevat olevan normaalia.
1. jos ihminen on negatiivinen, niin sille on olemassa syy: turvattomuus
2. ihminen ei itse vaikuta siihen tuleeko hänelle huono onni, mitkään ihmisen teot eivät valitettavasti ehkäise pahoja sairauksia, onnettomuuksia eivätkä takaa onnea
3. periaatteessa me kaikki ihmiset olemme samanlaisia, vain tapahtumat, elinympäristö muokkaavat meistä semmosia kuin näymme ympäristössä ja käyttäydymme
4. onnellisuus ei ole koskaan ansaittua se on tuurista kiinni

4

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JK

KUKA TAHANSA

• 1. Tämä on tosi. Tiedän sen omalta kohdaltani.
      2. Ihminen voi hiukan muuttaa "kohtaloaan" pitkäjänteisellä, omaehtoisella psyykenmuokkausohjelmalla. Jopa säännöllinen, fyysinen kotitreenaus voi muuttaa myös henkistä tilaa ja oloa paremmaksi.
      3. Näinpä. Suurin piirtein.
      4. "Onnellisuudelle" annan piut paut, hyvä henkinen tasapainoinen tila riittää. Siihen voi tietyin ehdoin itse paljon vaikuttaa.

Vuodessa on n.365 itsensä kehittämispäivää. Kun tästä harrastuksesta pääsee 'jyvälle', kaiken sopivan luppoajan voi käyttää tähän.
      Tällaiseksi miellän mm. pakollisen jonottamisajan kassoilla, autoillessa, ulkoillessa jne.

• henriks ijas

samaa mieltä' tuosta asiasta että itsensä kehittäminen ja pelkotilojen esto ynnä muut että saa itsensä hyvälle päälle.

• vapaudenkaipuu

Olen nuista asioista aikalailla eri mieltä.

Ykkösessä en ole ihan varma, mitä haet sanalla turvattomuus. Negatiivisuden yhistäisin nimittäin enemminki epävarmuuteen ja huonoon itsetuntoon..

Kakkosesta olen aika paljonkin erimieltä. Ihminen voi vaikuttaa terveydentilaansa ajatuksillaan, elämäntavoillaan jne. Lumelääkkeet mm. perustuu siihen, että jos ihminen uskoo voivansa parantua, niin usein myös käy. Luulen, että myös ihmeparantumiset vakavista sairauksista johtuu ihmisen uskosta siihen, että se on mahdollista. Ihmisen mieli on vahvempi kuin monet kuvitteleekaan. Monet onnistumiset ja epäonnistumisetkin on kiinni pelkästään asenteesta. Samoin menestys, lahjakkuus..

Kolmonen on ainakin osittain totta. Monet ominaisuudet on kuitenkin periytyviä. Ympäristö kuitenkin vahvistaa ja heikentää perimän vaikutuksia. Ja on toki monia asioita, joita vain ympäristö muokkaa.

Neljä. Onnellisuus ei ole kiinni tuurista. Onnellisuus on asioiden hyväksymistä sellaisena kuin ne ovat. Onni ei tule lottovoitosta, rakkaudesta, hyvästä palkasta... Onni löytyy ihmisen sisältä, asenteista ja ajatusmalleista. Onni ja tyytyväisyys on mun mielestä aika lähellä toisiaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      465
      1351
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1126
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      852
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      61
      815
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      757
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      100
      723
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      72
      704
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      681
    9. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      677
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      62