Raamattu opettaa, että kaikki päivämme ovat Jumala tiedossa jo ennen syntymäämme. Eikä hiuskarvakaan putoa päästämme Hänen tietämättään.
Ennalta määrätty puoliso on.
Miten tunnistan?
Kun viimeksi meni väärin.
Vai menikö sittenkin oikein?
Ovatko rakkaus ja viha samaa juurta?
Kaikkein suloisin rakkaus voi vaihtua vain kiduttavimmaksi vihaksi eikä välimuotoa ole - jokaisellako meistä?
Olen niin kauan kuin muistan ajatellut tapahtumat ja kohtaamani ihmiset Jumalan lähettäminä elämääni ja miettinyt, mitä Jumala tahtoo sanoa näillä minulle.
Puolison löysin sieltä, mistä vähiten osasin odottaa. Olin varma, että Jumala hänet lähetti luokseni.
Olin onnellinen puolisostani. Jumala oli suonut minulle onnea. Puolisoni rakasti minua ja minä rakastin häntä. Olin puolisoni mielestä hyvä ihminen ja hänestä pulpahti esiin upeita osaamisia.
Vähä kerrallaan tai yhtäkkiä, en osannut havaita kummin se tapahtui, hän alkoi kiusata minua. Puhua kautta rantain vihjauksin moitteita ominaisuuksistani ja ulkonäöstäni: vaikka on viisas voi olla hullu. Olen koulutetumpi kuin hän.
Hän jatkoi voimistaen ja raaistaen kerta kerralta henkistä nujertamistani. Ruumillinen väkivalta tuli mukaan.
Ei hänellä ollut mitään aikomustakaan muuttaa pois luotani. Eikä hänellä ollut syrjähyppyjä ennen kuin muutti kehotuksestani toiseen osoitteeseen.
Ja
Raamattu opettaa, että kaikki päivämme ovat Jumala tiedossa jo ennen syntymäämme. Eikä hiuskarvakaan putoa päästämme Hänen tietämättään.
Mitä Jumala tällä puolisolla tahtoi sanoa minulle?
Teinkö jotain väärin kohdatessani hänet?
Olisiko minun pitänyt tutkia ja syynätä ja kysellä kylillä, millainen hän on, ennenkuin päästin suhteemme etenemään rakkaudeksi eikä vain iloita luottavaisesti Jumalan lahjasta, joka ei olisi voinut tulla sopivampaan aikaan?
En luota enää itseeni. En osaa valita. Rakastun väärään ihmiseen.
Jos otan aivan väärältä tuntuvan ihmisen puolisokseni, niin hänkö osoittautuu ajan kanssa oikeaksi...
Niin varmaan. Minun tapauksessani.
Antaako Jumala puolison ?
39
325
Vastaukset
- Matkalla taivaaseen
Raamattu sanoo, että kaikki hyvä tulee Jumalalta.
- ??
" Raamattu opettaa, että kaikki päivämme ovat Jumala tiedossa jo ennen syntymäämme. " Aamen näin on !
Jostain syystä en tekstistäsi löytänyt, Raamatunpaikkojen lisäksi mitään mikä kertoisi, että olet etsinyt Jumalan kasvoja (tullut uskoon? ) ja, että olisit rukoillut johdatusta elämääsi mm. Puolison etsinässä. ?
PSALMIT 25
Jumalani, sinuun minä turvaan; älä salli minun joutua häpeään, ... Johdata minua totuutesi tiellä ja opeta minua, sillä sinä olet minun pelastukseni Jumala.
Onko tämä ollut koskaan sinun rukouksesi ? - Yksin Ja Ymmällään
?? kirjoitti:
" Raamattu opettaa, että kaikki päivämme ovat Jumala tiedossa jo ennen syntymäämme. " Aamen näin on !
Jostain syystä en tekstistäsi löytänyt, Raamatunpaikkojen lisäksi mitään mikä kertoisi, että olet etsinyt Jumalan kasvoja (tullut uskoon? ) ja, että olisit rukoillut johdatusta elämääsi mm. Puolison etsinässä. ?
PSALMIT 25
Jumalani, sinuun minä turvaan; älä salli minun joutua häpeään, ... Johdata minua totuutesi tiellä ja opeta minua, sillä sinä olet minun pelastukseni Jumala.
Onko tämä ollut koskaan sinun rukouksesi ?Nikki ?? 9.10.2011 21:00
"Jostain syystä en tekstistäsi löytänyt," "tullut uskoon?"
"Onko tämä ollut koskaan sinun rukouksesi ? "
Tästä syystä et löytänyt!
Matt. 6:6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle. - ed.
Yksin Ja Ymmällään kirjoitti:
Nikki ?? 9.10.2011 21:00
Tästä syystä et löytänyt!
Matt. 6:6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.No vaikka olisit kuinka kammiossasi niin.
" Loistakoon teidän valonne, että ihmiset näkisivät ".. Aito usko aina jlk. tavalla näkyy ja kuuluu vaikka sitä ei toitottaisikaan.
Matt. 6:6 Jeesus sanoi fariseuksille, jotka halusivat ihmisten näkevän, että he rukoilevat ja ovat hurskaita. Eli he olivat tekopyhiä.
Niin onko ? - Näin se on 10.10.201
ed. kirjoitti:
No vaikka olisit kuinka kammiossasi niin.
" Loistakoon teidän valonne, että ihmiset näkisivät ".. Aito usko aina jlk. tavalla näkyy ja kuuluu vaikka sitä ei toitottaisikaan.
Matt. 6:6 Jeesus sanoi fariseuksille, jotka halusivat ihmisten näkevän, että he rukoilevat ja ovat hurskaita. Eli he olivat tekopyhiä.
Niin onko ?ed. 10.10.2011 09:09
Olen tällä aloituksellani kysymässä. En vastaamassa.
Ymmärrän kirjoittamastasi, että vastauksesi minulle on: rukoilen väärin sanoin, minusta ei loista valoa eikä millään tavalla näy "Aito usko" enkä ole "tullut uskoon".
Näiden em. syiden vuoksi Jumala ei antanut onneni jatkua. - Yksin Ja Ymmällään
ed. kirjoitti:
No vaikka olisit kuinka kammiossasi niin.
Niin onko ?ed. 10.10.2011 09:09 tivaat
"Niin onko ? "
Vastataan nyt selvääkin selvemmin, kun monta kertaa tivaat.
Ei ole rukoukseni juuri noilla sanoilla ollut koskaan.
Rukoukseni avioelämäme pahimpina hetkinä oli sanaton, itkunsekainen ja sydämeni löi pelosta niin että päässä jyskytti. - Yksin Ja Ymmällään
Näin se on 10.10.201 kirjoitti:
ed. 10.10.2011 09:09
Ymmärrän kirjoittamastasi, että vastauksesi minulle on: rukoilen väärin sanoin, minusta ei loista valoa eikä millään tavalla näy "Aito usko" enkä ole "tullut uskoon".
Näiden em. syiden vuoksi Jumala ei antanut onneni jatkua.Edellinen vastaus
Näin se on 10.10.201 10.10.2011 10:12
on kirjoittamani.
Copy-pastella kun yritin laittaan oman nimimerkkini, niin se oma nimimerkki ei tarttunut copyyn vaan oli edellinen kopioitu copyllä muistissa vielä jäljellä.
Näiden em. syiden vuoksi Jumala ei antanut onneni jatkua.
- Puolisoa en ole etsinyt koskaan. En edes sormusta katso, kenellä on ja kenellä taas ei. Olenko jotenkin outo... Ujo olen. - ed.
Yksin Ja Ymmällään kirjoitti:
Edellinen vastaus
Näin se on 10.10.201 10.10.2011 10:12
on kirjoittamani.
Copy-pastella kun yritin laittaan oman nimimerkkini, niin se oma nimimerkki ei tarttunut copyyn vaan oli edellinen kopioitu copyllä muistissa vielä jäljellä.
Näiden em. syiden vuoksi Jumala ei antanut onneni jatkua.
- Puolisoa en ole etsinyt koskaan. En edes sormusta katso, kenellä on ja kenellä taas ei. Olenko jotenkin outo... Ujo olen.Jumala on luvannut johdattaa niitä, jotka rukoillen kulkevat, se oli bointti !
Monesti me itse teemme mitä haluamme ja sitten ihmettelemme, miksi kävi näin?
Eli ihastun komeaan mieheen, mutta ajan myötä, kun todellinen "karva " paljastuu, hän ei olekkaan mikään unelmien prinssi. Vasta silloin alamme syyttää Jumalaa Miksi ? Miksi mulle kävi näin ?
Niin olen itsekkin kysellyt jsk. Miksi liittomme ei kestänyt, vaikka rukoilimme vaikka etsimme jne. Miksi lampaasta tulikin susi ?
itse olen tullut siihen tulokseen, että olisihan Jumala voinut antaa meille sen helponkin tien, vain päivänpaistetta, onnea, menestystä..!
Mutta, minkälaisia ihmisiä meistä tulee pelkällä päivänpaisteella kasvatettuina ?
Itsekeskeisiä, omaan napaansa tuijottavia jne.
En tällä kirjoituksella puollusta, pieleen menyttä suhdetta. En todellakaan, loppupeleissä me itse teemme ne mokat, itse sanomme ne kitkerät sanat, jotka
satuttavat toista.
Jumala usein kasaa niistä sirpaleita sen uuden eheän astian, jos vain me suostumme siihen.
Ps. Inhimillinen onni ei ole onnea Jumalan näkökulmasta. - Yksin Ja Ymmällään
ed. kirjoitti:
Jumala on luvannut johdattaa niitä, jotka rukoillen kulkevat, se oli bointti !
Eli ihastun komeaan mieheen, mutta ajan myötä, kun todellinen "karva " paljastuu, hän ei olekkaan mikään unelmien prinssi. Vasta silloin alamme syyttää Jumalaa Miksi ? Miksi mulle kävi näin ?
Niin olen itsekkin kysellyt jsk. Miksi liittomme ei kestänyt, vaikka rukoilimme vaikka etsimme jne. Miksi lampaasta tulikin susi ?
itse olen tullut siihen tulokseen, että olisihan Jumala voinut antaa meille sen helponkin tien, vain päivänpaistetta, onnea, menestystä..!
Mutta, minkälaisia ihmisiä meistä tulee pelkällä päivänpaisteella kasvatettuina ?
En tällä kirjoituksella puollusta, pieleen menyttä suhdetta. En todellakaan, loppupeleissä me itse teemme ne mokat, itse sanomme ne kitkerät sanat, jotka
satuttavat toista.
Jumala usein kasaa niistä sirpaleita sen uuden eheän astian, jos vain me suostumme siihen.
Ps. Inhimillinen onni ei ole onnea Jumalan näkökulmasta.ed. 11.10.2011 17:42 kirjoitat
"Jumala on luvannut johdattaa niitä, jotka rukoillen kulkevat, se oli bointti !
Eli ihastun komeaan mieheen, mutta ajan myötä, kun todellinen "karva " paljastuu, hän ei olekkaan mikään unelmien prinssi. Vasta silloin alamme syyttää Jumalaa Miksi ?"
- tuosta kirjoittamastasi en kyllä saa mitenkään kiinni.
Miten Jumala johdattaa? Kädestä pitäen? EI.
- Sitten kirjoitat "itse teemme mitä haluamme ja sitten ihmettelemme, miksi kävi näin?" Itse toimitaan ja tehdään, mitä halutaan tietysti ja joskus velvollisuudesta sitäkin, mitä ei haluta. Mitä pahaa siinä on? Ei ole muuta mahdollisuutta kuin itse tehdä, koska Jumala on salattu.
- Kirjoitat myös "Vasta silloin alamme syyttää Jumalaa Miksi ?" Milloin olisi pitänyt, kun käytät vasta-sanaa ikäänkuin se tapahtuisi liian myöhään? Olisiko pitänyt jo ennen syyttää Jumalaa, silloin suhteen alussa? En ymmärrä.
- asiaan sopivasti julistaa ja tämän ymmärsinkin ja allekirjoitan
Jaakko Herranen | 11.10.2011 11:56:56 KOMMENTTI
http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?bid=35&id=21310
”oikeasti luottaa Herran tekevän kyllä Sanansa ja Henkensä kautta haluamansa työn, kunhan Sanaa vain pidetään Rakkaudessa esillä. Ja joskus Jumala taitaa sietää virheitämme paremmin kun me jaksamme uskoa, kunhan uskomme Kristuksen evankeliumin ja annamme sen sytyttää sydämeemme rakkauden ja luottamuksen Jumalan haluun hoitaa homma valmiiksi, viimeistään ylösnousemuksessa...” - I am
ed. kirjoitti:
Jumala on luvannut johdattaa niitä, jotka rukoillen kulkevat, se oli bointti !
satuttavat toista.
Ps. Inhimillinen onni ei ole onnea Jumalan näkökulmasta." Jumala usein kasaa niistä sirpaleita sen uuden eheän astian, jos vain me suostumme siihen.
Ps. Inhimillinen onni ei ole onnea Jumalan näkökulmasta."
Tuo on juuri niin totta ! me näemme vain sen särkyneen astian, pilalle meni.Elämä on sälänä.
Katkeroidumme ja syytämme Jumalaa. MIKSI, miksi teet mulle näin, kaikki mäsänä.
Jumala korjaa rikki menneen elämämme, jos vain annamme ne palat hänelle.
Hän voi luoda uutta !
- urnuud
Ei anna Jumala mitään puolisoa. Olen odóttanut 14 vuotta.
Ei tule sua kotoa ketään töihinkään hakemaan? Sinä valitset puolisosi, eikä ketään sellainen joka on ihmisen mielikuvituksen luoma olento!
- EL.a . k:IM
http://mina.suomi24.fi/ateisti1982
Mussa on sen verran miestä, etten edes valitse puolisoa itse.
Mä tsiigaan, kuka haluiais mut.
En mä mitään mätisäkkiä ala piirittää, että ihastuu muhun.
Olen pahoillani kokemastasi surusta ja yksinäisyydestä. Hyvinä hetkinä voi tuntua helpolta kiittää Jumalaa, mutta kun elämä suistuu raiteiltaan, Hänen tarkoitustaan jää vain kyselemäään.
Itsekin koen, kuten kirjoitat, että jokainen ihminen on syystä tai toisesta elämäämme annettu. Osan kanssa on tarkoitus kulkea vain osan matkaa, toisten kanssa kauemmin. Sanotaan, että kaikkein vaikeimmat ihmissuhteet opettavat meille eniten. Tuntuu julmalta koululta, mutta varmastikin me opimme uutta itsestämme samalla.
Eläminen yksin voi olla paljon onnellisempaa kuin elämä huonossa liitossa, eikö niin. Toki toivon sinulle, että löytäisit kaipaamasi puolison. Luota vain jatkossakin sydämeesi. Kun antautuu kohdattavaksi ja rakastettavaksi, antautuu myös satutettavaksi, näinhän se on. Jos varjelemme itseämme onnelta järkiperustein, elämä voi jäädä kovin tyhjäksi.
Elämä on juuri tässä hetkessä. Jos kohtaat ihmisen, jonka kanssa olet onnellinen, rohkaisen nauttimaan siitä hetkestä. Tulevasta ei tiedä kukaan. Jatkuuko onni vai päättyykö? Kukaan ei tiedä, muu kuin Jumala.
Ja ajasta yksin voi olla myös onnellinen, siinäkin on paljon hyvää. Kuuntele sydäntäsi ja luota rakastavan Jumalan johdatukseen. Olen monet kerrat huomannut, että itse olen liian malttamaton - Hän kyllä tietää, kuulee ja vastaa minulle parhaalla tavalla. Tämän saat myös itse uskoa kohdallesi.
pappi Sonja- järjissään oleva
"Hän kyllä tietää, kuulee ja vastaa minulle parhaalla tavalla."
Eikö kaikki vieläkään tajua, että hän ei tiedä mitään, ei kuule, eikä vastaa! - body
Olemme usein idealisteja, ajattelemme että joku päättää puolestamme ja saa syyt niskoilleen jos valinta oli väärä.
Kyllä meidän on oltava realisteja, sillä kyllä elämä ohjaa, kohtalo sallii, mutta itse päätämme ja valitsemme ja itse niistä joko iloitsemme tai kärsimme.
Me olemme maisella matkalla kuitenkin " yksin " ja vain tavalliset tallaajat matkassa. - Yksin Ja Ymmällään
Kiitos neuvoista ja myötätunnosta!
Merkilliseltä tuntuu, että puolisoni tuntui niin ihanalta. Kosketuksen jos minkä nyt ajattelisi kertovan ihmisestä totuuden.
Näin kävi. Ihmettelemään jäin.
Enpä tainnut oppia mitään. Kun en ymmärrä ollenkaan, mitä tein väärin.
En vihaamaan ole ryhtynyt koko vastakkaista sukupuolta.
Toisenlainen tulee olemaan kuitenkin seuraavan suhteeni alku: enemmän puhumme, haluan löytää sielunkumppanin, joka kertoo sisimmistä tunteistaan, murheistaan, peloistaan. Enää en tyydy enkä usko vain sanattoman hyvän tuntuisen kosketuksen luomaan luottamukseen.
Miten teillä muilla menee? Tai on mennyt rakkausasioissa?
Osaatteko rakastua oikeaan ihmiseen, jonka kanssa elämä sujuu kuin tanssi?- Yksin Ja Ymmällään
Ps. luultavasti sittenkin opin jotain :)
koska olen ajtellut kuten edellä kirjoitin "Toisenlainen tulee olemaan kuitenkin seuraavan suhteeni alku" - tv121
yksi ja ymmällään.
Minulle rakkaus on tullut tietämättäni tai yrittämättäni elämäni suolaksi.Minulla ei ole ollut mitään erityisiä vaatimuksia millainen rakkaani pitää olla se millainen hän on on kai hänen asiansa millainen haluaa olla.Kukaan ei ole täydellinen toiselle se olisi hyvä ymmärtää.Avoliitto ajankanssa muovaa molempien käsityksiä elämän tarkoituksia aivan toiseksi kuin ne on nuoruudessa ollut ja antaa ymmärrystä että rakkaani on se ensimmäinen ihminen kenen luottamuksen ja kenen avulla rakkauttamme ja kuka on tärkein lähimmäinen kaikessa ilossa ja surussa.En ole koskaan erityisesti rakkautta ajatellut se on vain tullut itsekseen jonka on ajanmyötä oivaltanut.En ole rakkauttani jokapäivä ilmoittanut koska se ilmanee jokahetki teoissani huomioon ottamisenani ja tukemisenani sekä ohjaamisenani joka on sovitettava yhteiseksi.Vaimoni on huonon hetken ilo ja turva ja minä kykyjeni mukaan haluan olla samoin.Me emme pyri näyttelemään vaan elämään ja kohtaamaan elämän haasteet yhdessä yhteiseksi hyväksi toisillemme.Opimme toisiltamme kaikkea hyvää ja pahat pyrimme minimoimaan niiden elämänlaadun huonontavana tekijänä.Mitä enemmän puhuu sitä enemmän alkaa tuntemaan toisiaa ja voi etsiä yhteistä rakentavia elementejä ollakseen yhtä.Vaimoni suru ja ilo on meidän yhteisiä ja toisinpäin.Yhdessä jaksaa moninverroin paremmin kuin yksin jokainen vastoinkäyminenkin yhteisenä ja myskin yhteinen vastuunotto antaa arvokkaan lisän ja kunnioituksen aviopuolisoonsa.Yhdessä siis aina kaikessa.Lopuksi ei pidä koskaan unohtaa kiitosta toisilleen ja Jumalalle että on antanut riittävästi viisautta oman,Omien elämien rakentamiseen ja sitäkautta nauttimiseen elämästä ilman pahempia kuvitteellisia tavoitteita.Yhteinen ilo yhteinen suru ne on se kantava voima. - tv121
tv121 kirjoitti:
yksi ja ymmällään.
Minulle rakkaus on tullut tietämättäni tai yrittämättäni elämäni suolaksi.Minulla ei ole ollut mitään erityisiä vaatimuksia millainen rakkaani pitää olla se millainen hän on on kai hänen asiansa millainen haluaa olla.Kukaan ei ole täydellinen toiselle se olisi hyvä ymmärtää.Avoliitto ajankanssa muovaa molempien käsityksiä elämän tarkoituksia aivan toiseksi kuin ne on nuoruudessa ollut ja antaa ymmärrystä että rakkaani on se ensimmäinen ihminen kenen luottamuksen ja kenen avulla rakkauttamme ja kuka on tärkein lähimmäinen kaikessa ilossa ja surussa.En ole koskaan erityisesti rakkautta ajatellut se on vain tullut itsekseen jonka on ajanmyötä oivaltanut.En ole rakkauttani jokapäivä ilmoittanut koska se ilmanee jokahetki teoissani huomioon ottamisenani ja tukemisenani sekä ohjaamisenani joka on sovitettava yhteiseksi.Vaimoni on huonon hetken ilo ja turva ja minä kykyjeni mukaan haluan olla samoin.Me emme pyri näyttelemään vaan elämään ja kohtaamaan elämän haasteet yhdessä yhteiseksi hyväksi toisillemme.Opimme toisiltamme kaikkea hyvää ja pahat pyrimme minimoimaan niiden elämänlaadun huonontavana tekijänä.Mitä enemmän puhuu sitä enemmän alkaa tuntemaan toisiaa ja voi etsiä yhteistä rakentavia elementejä ollakseen yhtä.Vaimoni suru ja ilo on meidän yhteisiä ja toisinpäin.Yhdessä jaksaa moninverroin paremmin kuin yksin jokainen vastoinkäyminenkin yhteisenä ja myskin yhteinen vastuunotto antaa arvokkaan lisän ja kunnioituksen aviopuolisoonsa.Yhdessä siis aina kaikessa.Lopuksi ei pidä koskaan unohtaa kiitosta toisilleen ja Jumalalle että on antanut riittävästi viisautta oman,Omien elämien rakentamiseen ja sitäkautta nauttimiseen elämästä ilman pahempia kuvitteellisia tavoitteita.Yhteinen ilo yhteinen suru ne on se kantava voima.tv121
Korjaus kirjoitukseeni.Kirjoitin avoliitto pitää olla avioliitto.
- tutkinut
Kyselet, mitä tein väärin. Kysymys on ehkä hiukan lohduton, itseä syyttävä. Toki epäonnistuneessa suhteessa on hyvä kysyä, mikä on minun osuuteni, että emme osanneet elää yhdessä. Mutta teitä oli kaksi.
Hyvissä merkeissä alkanut rakkaudellisen suhde voi muuttua - ei kuitenkaan Jumalan tahdosta ja Jumalans uunnittelemana, vaan meidän inhimillisten ihmisten väärien tekojen ja ymmärtämättömyyden seurauksena.
Oli murheellista lukea, ettät eidän onnellisesti alaknut suhteenne kariutui. Älä kuitenkaan jää syyttämään itseäsi. Sanoit jo oppineesi jotain. Oppimisesi kanssa katsele eteenpäin.
Edelleen toivon johdatusta
Saara, perheneuvoja
kuunteleva_kirkko- Yksin Ja Ymmällään
Kiitos, Saara, perheneuvoja!
Näinhän se on, että meitä oli kaksi. Minä olin se halukkaampi keskustelemaan ja hakemaan tukea asiantuntijaltakin suhteemme mentyä vaikeaksi. Puolisoni ei ollut halukas kohtaamaan oman käytöksensä julkituloa keskusteluissa - ei minun kanssani eikä varsinkaan ulkopuolisen kanssa.
Itsesyytöksiä helposti nousee pintaan, kun omassa lähipiirissäni tuttaviani ja ystäviäni kohdatessani se olen minä, joka on epäonnistunut parisuhteessaan - ja vain minä, ei entistä puolisoani, sitä toista epäonnistujaa, ole näkyvissä. Epäonnistumiseni tulee niin raskaana suoraan yksistään minua kohti.
- asdfasdfsadfdsfdsfg
Mikään ei mennyt väärin.
Pysy selibaatissa ja odota että Vaimosi tulee takaisin.
amen.
...niin minä ainakin teen. - sadfgasdfasgasdgasdg
tosin: Puhut pelkästään PUOLISOSTA!!!! ELI olenko oikeassa: Hän on samaa sukupuolta kanssasi??????????
...jos olen... niin et ole kristitty ollenkaan, tee parannus. - EL.a . K.IM
Yksin Ja Ymmällään
Koita mussukka muistella niitä hyviä aikoja mitkä koitte.
Sillä toisella saattoi olla oma rukous kanssa tsiigattavana.
Jos tunnet olevan yksin, niin laita kätöset ristiin.
Jos saat vastauksen, niin elä murmuta jälkeenpäin.
Ne pettymykset jostain syystä kuuluu ihmiseloon. - Näin se on
Ketjun aloittaja on ilmeisesti joutunut avioliittoon luonnehäiriöisen narsistin kanssa. Silloin avioero on ainoa oikea ratkaisu.
Lue Raimo Mäkelän kirja "Naamiona terve mieli", niin tajuat, mistä on kyse.- Yksin Ja Ymmällään
Näin se on 10.10.2011 09:48
Kyllä vaan, hän ehkä oli luonnehäiriöinen narsisti.
Rakastin häntä ja toivon hänelle hyvää ja että poistumiseni luotaan saisi hänet ajattelemaan jatkossa tarkemmin, miten läheisintään kohtelee.
Kiitos kirjavinkistä!
- j.j.j.j.j.jj.
Toivon aloittajalle tulevaisuudessa pelkkää hyvää ja olen pahoillani että olet joutunut kokemaan tuollaista.
Mutta niinhän on että Jumala loi elämän. Elämää ei voi kukaan kahlita, Jumala voisi mutta sitten sille pitäisi antaa joku muu nimi kuin elämä. Jumala ei suunnittele tulevaisuuttasi vaan tulevaisuudellasi on vapaat kädet, tapahtuu mitä tapahtuu... sitä ei voi ihminen tietää. Jumala sen kuitenkin tietää mutta ei ole sitä sinulle suunnitellut.
On hankala selittää miten Jumala tietää tulevaisuutesi. Kuvittele että tiputat pallon maahan ja sitten voit pysäyttää ajan mutta että itse kykenet olemaan siinä pysähtyneessä ajassa. Voit käyttää vaikka tuhat vuotta miettiäksesi mihin se pallo lopulta päätyy ja miten se vierii. Kun sitten pallo tippuu maahan niin näet että se vierii juuri niinkuin oletit. Jumala näkee ihmisten asiat.
Ihminen hakee läheisyyttä, siihen on elämämme kehittynyt ja se on yksi perusta elämän jatkumiseen. Omalta osaltaa ihminen ylläpitää elämän jatkumista. Elämän kunnioitus on kunnioitusta Jumalalle ja Hänen luomistyölleen. Vaikka elämä murjoo niin pysymällä kiinni sen liepeissä on suurta kunnioitusta Jumalalle. Jumala näkee kuinka toiveikas ihminen ponnistelee saadakseen elää ja rakastaa. Ketä Jumala ei voisikaan rakastaa niin paljoa kuin sitä joka kynsin ja hampain rakastaa elämää.
Monesti puolison löytäminen on tuskaista. Mutta toivoa ei kannata heittää sillä samalla heittää otteen elämästä. - yksi monista
Nostan tämän vanhan ketjun, kun asia on aina ajankohtainen - niille ketä se koskettaa.
Miksi joillekin siunaantuu hyvä puoliso ja toiset saavat hirviön? Mitä Jumala tarkoittaa salliessaan tällaisten asioiden tapahtuvan vilpittömälle uskovalle??
En usko, että nämä 'siunatut' olisivat parempia uskossaan.
Vähän ihmettelen tämän palstan ylläpitäjien (usein pappeja) yleistä "rentoa" asennetta avioliiton kariutumiseen, tyyliin 'ei sitä voi koskaan tietää, miten onni kestää'.
Montako avioeroa on Raamatussa? Miksi ihmiset eivät enää pidä kiinni lupauksistaan 'rakastaa niin myötä- kui vastoinkäymisissä'?
Rakkauden loppu = hylkääminen, vaikka konkreettista eroa ei otettaisikaan. Rakkaus ei tee toiselle mitään pahaa. Mutta nälviminen, kiusaaminen, jopa fyysinen pahoinpitely on selvä merkki hylkäämisestä.
Ja Jumala vihaa hylkäämistä. Tuomitsen hylkäämisen. - . Avoliitossa .
En ole saanut, vaikka riparista alkaen olen sitä rukoillut. Lopulta sorruin avoliittoon, kun muutakaan ei ole ja yksinasujana vaivuin epätoivoon. Jos joku haluaa, niin saa esirukoilla puolestani, kun omat rukoukseni eivät näköjään riitä.
Kiitos ja anteeksi..AVOLIITOSSA. Ei se niin pahaa ole. Raamatussahan ei ole esimerkkejä meidän tapaisesta vihkimisestä, vaan avioon riitti kun oltiin sänkypuuhissa.
Muuten kyllä kaikkea saa odottaa kuolemaan asti, jos Jumalalta alkaa odottamaan jotain konkreettista.- . Avoliitossa .
helsinkijokkeri kirjoitti:
.AVOLIITOSSA. Ei se niin pahaa ole. Raamatussahan ei ole esimerkkejä meidän tapaisesta vihkimisestä, vaan avioon riitti kun oltiin sänkypuuhissa.
Muuten kyllä kaikkea saa odottaa kuolemaan asti, jos Jumalalta alkaa odottamaan jotain konkreettista."vaan avioon riitti kun oltiin sänkypuuhissa. "
Nykyajan Suomessa sänkypuuhat riittää ehkä just ja just siihen, että moikataan kun kohdataan.
Toisaalta lait ja tavat ohjaa avioliittoa avoliittomaiseksi, joten paljon eroa ei avolla ja aviolla kieltämättä enää ole. . Avoliitossa . kirjoitti:
"vaan avioon riitti kun oltiin sänkypuuhissa. "
Nykyajan Suomessa sänkypuuhat riittää ehkä just ja just siihen, että moikataan kun kohdataan.
Toisaalta lait ja tavat ohjaa avioliittoa avoliittomaiseksi, joten paljon eroa ei avolla ja aviolla kieltämättä enää ole.Ja vielä sellaista, että Suomessa kirkolliset vihkimiset alkoivat vasta joskus 1700- luvulla. Aiemmin Euroopassa eletitin yhdessä kuka milläkin tavalla, ei ollut lakeja eikä tarkkoja sääntöjä. Silloin oli homoliittojakin.
Mutta meidän yhteiskunnassa on tarkat lait ja säännöt, joita olemme yrittäneet noudattaa parisuhteissakin. Mutta ei kannata turhaa miettiä elääkö sääntöjen mukaan; yksineläminen on ainakin mielenterveydelle kaameaa.
- Ensimmäinen osuus
Hieman muisteluita.
Olen jokaisessa elämänvaiheessani, koulu-, työ- tai muussa ympäristössä kiinnittänyt huomiotani, etsinyt / löytänyt sen ympäristön minua kiinnostavimman ominaisuuden suhteen parhaimman vastakkaisen sukupuolen edustajan. Enimmäkseen, siis hyvin monissa tapauksissa tilanne on jäänyt tarkkailun asteelle tai olen varovaisen huomaamattomasti tehnyt itseäni tiettäväksi tarkkailuni kohteelle.
MInun kohdallani se kiinnostavin ominaisuus on ollut älykkyys. Mitä olen seurannut heidän elämänvaiheetaan jälkeenpäin, olen huomannut, että ilman minun väliintuloani kyseiset henkilöt ovat kiivenneet omissa yhteisöissään hyvin pitkälle huipulle.
Se, jonka suhteen tein voimakkaimmin töitä saadakseni hänet puolisokseni, oli uskovainen ja hän vei minut sellaisiin elämänpiireihin, jossa minusta itsestänikin tuli uskovainen.
...nyt lähden syömään yhdessä hänen kanssaan ja jatkan tätä kirjoitustani joskus...- Toinen osuus
...jatkuu...
Nyt olemme jo molemmat eläkkeellä, niin on mahdollista syödä yhdessä keskellä päivää. Pyydystin häntä jo koulunpenkillä ja koulupäivien jälkeen aktiivisesti monta vuosikymmentä sitten ja hyvän sain. Ja niin sai hänkin.
Pidän tätä liittoa taivaallisena järjestelynä ja johdatuksena, vaikka piti siinä koko ajan inhimillisestikin toimia. Olemme tukeneet toisiamme ja rohkaiseet yhteisessä uskossamme.
Yhdessä jatkuvasti eläminen koulii kyllä ihmistä itsekkyydestä pari-yhteisöllisyyden suuntaan. Perhe on yhteisyritys.
Niin sitten vielä se älykkyys. Olemme voimistaneet sitä toisissamme ja tuhlailleet toisillemme. Emmekä ole uhranneet voimavarojamme perheen ulkopuoliseen ansiotyöelämään, vaan toisillemme.
- Nasse.
Raamatun, Jumalan sanassaan antaman käskyn mukaan raiskaamalla naisen sinun täytyy ottaa hänet vaimoksesi.
Sisäministerimme joka johtaa mm. poliisien toimintaa on antanut ymmärtää että Raamattu ohittaa suomalaisen lainsäädännön.
Missä siis ongelma? - totuuseioletoisenlai
Avoliiton ja avioliiton ero. Kunnon kristitty ei elä koskaan avoliitossa.
- EL.a.IM
Yksin Ja Ymmällään
Ei.
Olet vain hämillään suhteen loppumisesta. Mutta menisit uudestaan samaan suhteeseen. Yksinäisyys on vaikeata hanskata. Jos voisit valita, niin menisit uudestaan samaan suhteeseen. Siis sen suhteen alkuajoille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511903
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131826Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va391674- 1061250
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961228- 851208
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4121110- 62889
- 49841
- 50836