Hauska valokuva jostakin apteekista, ja lähinnä sen salaisesta lääkekaapista >>> http://yle.fi/ecepic/archive/00384/adhd_apteekki_l__kk_384086b.jpg
Onko totta että tulevaisuudessa adhd lääkkeistä kutsuja stimulantteja, ei saa enää maahantuoda suomeen, eikä liioin saa myydä suomessa.
Vaikkapa yliopiston apteekista.
Huomenna tulee Mot kello 21.00 ja siinä käsitellään lisää aiheesta adhd stimulantti lääkehoidosta.
Onko totta että adhd stimulantti lääkkeitä ei saa enää myydä
8
631
Vastaukset
- hmmm....._
Ei tuossa kuvassa esitetä mitään salaista lääkekaappia. Monissa apteekeissa lääkkeet ovat tuollaisten vetolaatikoiden takana.
mistä olet kuullut, ettei stimulantteja saisi tuoda tulevaisuudessa Suomeen tai myydä Suomessa?
Kuulostaa vähän oudolta, sillä stimulanteilla on monta muutakin lääketieteellistä käyttöä kuin adhd.
Eipä se mua haittais, jos niiden saanti kiellettäis.Se olis sitte työkyvyttömyys/sairaseläke mulle ja paljon vapaa-aikaa. Veronmaksajat siitä vaan suuttuu sit, kun pitää pitää terveitä ja luovia aikuisia kortistossa. Tuleehan se halveemmmaks, juu. - Myörre
Huomisessa MOT:ssa käsitellään KELA:n päätöstä rajoittaa metyylifenidaattilääkkeiden korvattavuutta ADHD-oireyhtymää sairastavilta aikuisilta.
Stimulantteja ei olla kieltämässä Suomessa eikä muuallakaan. - hmmm....
Nojoo. Tostahan on jo puhuttu. Pitäisk-hän meidän addien lähestyä lääkeyhtiöitä ja ilmottautua vapaaehtosiks koekaniineiks, jotta ne sais sitte tutkittua nää lääkkeet aikuisillakin. Tuntuu vaan tosi lohduttomalta ajatella että yhden kelan päätöksen takia joutuu jäämään sitte kortistoon roikkumaan tai sairaslomalle. Sossuta en sais rahaa lääkkeisiin, kun on omistusasunto.
- raakaa politiikkaa
Kyllä saa myydä ja pakko jopa ostaa, mutta Kelan tuki on myt poistettu.
- petlog
Noh nyt ei sitten enää saa .. kukaan ei tuo maahan enää ..
- aikuinen addi
Hmm.. kyllä minä ainakin saan stimulantteja, ihan reseptillä apteekista....
- Petlog
Juuh niin saakin .. Medikinet joka on jonkin sortin lääke.. Ritalin 10mg lääkettä ei enää tuoda .. Medikinet on kalliimpi..
- eof3
mitä jos kyseistä lääkettä ja alkoholia käyttää samaan aikaan tai siis meinaan että aamulla ottaa lääkkeen ja illalla jonkun verran olutta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107171Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662126- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151327- 1121267
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81203Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541126Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411061Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009