Taas on se aika vuodesta kun pitäisi päättää mihin tunnelmalliseen kaupunkiin kannattaa matkustaa hakemaan joulutoreilta joulunodotusfiilistä.
Minnepäin suosittelisitte matkaa?
Minne päin joulutunnelmaa hakemaan?
14
183
Vastaukset
- 10 matka
joko Englantiin tai Irlantiin minä menisin.
Ei huono. Dublin saattais olla varsin varteenotettava ehdokas. Varsinkin niiden tummat jouluoluset
Kossunen kirjoitti:
Ei huono. Dublin saattais olla varsin varteenotettava ehdokas. Varsinkin niiden tummat jouluoluset
jatkoa. .......olis mukava testata. Vai onkohan niillä semmoisia?
- Pörrääjä
Ensivuonna voisikin harkita sinne suuntaan menoa, en ole koskaan käynyt Irkuissa enkä Skotlannissa.
HYvä valinta tehty :)
- Pörrääjä
melkein voin jo aistia glögintuoksun ;)
- aurinkoinen...
No mä en osaa muuta neuvoa antaa kuin että parhaan joulun tunnelman saa
kun viettää joulun Lapissa:)
Mutta valkoista lunta pitää kyllä olla maassa,muuten ei tunnu joululta.- Pörrääjä
Itse joulu tietysti vietetään kotosalla nauttien perinteisestä joulusta, ainoastaan virittäytymistunnelmaa haetaan joulutoreilta ennen joulua. Harmi kun nämä kotomaan joulutorit ei tarjoa sitä kiireetöntä tunnelmaa mikä löytyy tuolta muista maista missä voidaan tarjota lämmikkeeksi hyväntuulenjuomia ilman että pelätään kenenkään siellä kärsivän. Joskus olen lapissakin joulun viettänyt, se ei vaan ollut minun juttu, ihan liian pimeää päiväsaikaankin.
- aurinkoinen...
Pörrääjä kirjoitti:
Itse joulu tietysti vietetään kotosalla nauttien perinteisestä joulusta, ainoastaan virittäytymistunnelmaa haetaan joulutoreilta ennen joulua. Harmi kun nämä kotomaan joulutorit ei tarjoa sitä kiireetöntä tunnelmaa mikä löytyy tuolta muista maista missä voidaan tarjota lämmikkeeksi hyväntuulenjuomia ilman että pelätään kenenkään siellä kärsivän. Joskus olen lapissakin joulun viettänyt, se ei vaan ollut minun juttu, ihan liian pimeää päiväsaikaankin.
Olen muutaman kerran käynyt Levin jolutorilla.Ihanan jouluinen tunnelma siellä ja ulkomaalaiset matkailijat tuovat lisää tunnelmaa.
No mä asun sellaisessa paikkaa missä yrittäjät laittaa joulua joka puolelle ja tapahtumia on erilaisia.Silloin on paljon ulkomaalaisia ja kotimaisia joulunviettäjiä .Jouluvaloja on joka puolella,eikä pimeys haittaa.Niin siitähän se paljon riippuu että millaisesta joulusta itse pitää.
Niin kohta täällä laitetaan jouluvalot Marraskuun alussa. Joka talossa on silloin ulkona jouluvalaistus.
- JK
POHJOIS-SUOMEEN
Mä en oo nyt kahteen vuoteen päässy käymään Tallinnassa, mutta sinnepäs tekis mieli jouluostoksille. Ottaa vaan päähän, ku nykyään ei pysty liittämään lapsen nimeä omaan passiin. Ku pitää olla ihan oma passi tai henkilökortti lapsella!!! Ja maksaa ihan sikana. Ei tämmönen köyhä pääse kyllä ikinä yhtään mihinkään. Ilmeisesti haen oman joulutunnelmani viereisestä Valintatalosta, jossa on varmaan ainakin paria eri konvehtirasiapakettia.. :P
- Pörrääjä
Ai jaa, eiks ne enää voi olla äidin passissa :/. Ei mekään olla Tallinnassa käyty muutamaan vuoteen, pari vuotta sitten oltiin joulutunnelmanetsimismatkalla Tartossa, siinä ohimennen käytiin myös Tallinnan joulutorilla Tartto kyllä voitti 6-0 Tallinnan kaikessa, kannattaa harkita jos sinne päin menee.
Mä oon konvehtilakossa jouluaattoon asti ;)
- .
Mitä on joulutunnelma? Itse ainakin eläny jo niin äärimmäisen erilaisia jouluja, että en enää oikein edes osaisi toivoa mitä erityistä sen PITÄISI sisältää. Ja mitä se on? Tietty pätkä joistakin kalentereista. Usein kyllä hyvinkin tunnelmallinen.
- Pörrääjä
Joo, eletty on jo monenmoisia jouluja, useamman kerran jopa joulun tuomia lieveilmiöitä paossa kaukomailla.
Nyt jo perinteeksi käynyt joulunalusmatka joulukuun alkupuolella saa ainakin mussa aikaan jouluvalmistelukipinän. On todella rentouttavaa viettää pitkä viikonloppu jossain ennalta tuntemattomassa kaupungissa haistellen ja maistellen joulutoreilla joulun tuoksuja ja makuja. Mukava on tuoda tuliaisiksi joulupöytään aina jotain uusia löytöjä.
Kovasti on erilainen joulumeininki Euroopan eri maissa, mutta kuitenkin pohjimmiltaan niin samanlainen. Suomessa joulutorit ovat vielä niin uusi juttu, ettei niille ole päässyt vielä syntymään käyttäjäpiiriä joka osaltaan luo sen kiireettömän, ystävällisen, omalla tavallaan lapseniloa tuottavan fiiliksen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387735Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251910- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802