Kiroilu on avuttoman ihmisen

avunhuutoa.

Taivaasta ulos heitetyiltä valheen hengiltä.

17

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • C

      Määritele kiroilu

    • noin se on.

      Kiroilu on "voimasanojen" käyttämistä, kaikesta ikävintä on kun Jeesuksen nimikin on liitetty tuohon listaan missä vilisee veetä, peetä, ässaa.hoota.Tuo kaikki tuhoaa ihmisen sisintä.

      Sydämen kyllyydestähän se suu puhuu, jos sydämestähän se kaikki paha lähtee ja saastuttaa ihmisen.

    • C

      Väitäkö siis, että per-kele on kirosana, mutta pirskutarallaa, samassa yhteydessä käytetty suuttumuksen ilmaisuna käytettynä ei ole? Onko kyse ainoastaan sanoista, jotka ovat ajan myötä muuntuneet (esimerkiksi vanhankantaiset sukupuolielinten nimitykset) ns. "arkikieleen" käytettäväksi ovat kirosanoja? Millä perusteella? Milloin sanasta tulee kirosana, vai pitääkö kyseessä olla rienaava sana? Rienaavana sanana taas ei voida esim. vit... tai kyrp... sanoja pitää (sensuroin sanat, jottei autosensuuri yllätä ja jotta voit ne ymmärtää) sillä niillä ei ole mitään uskonnollista juurta, toisin kuin saa-tanalla.


      Tiivistän sekavan jaaritteluni:
      Milloin sana on kirosana?

      • Tutki asiaa.

        Otsikkona on, että kiroilija, kiroilessa suorastaan rukoilee avuksensa sielunvihollista.
        saatana on tullut tappamaan ja tuhoamaan. hän on valheen isä. Mitä se lupaa sen se valehtelee. saatana käyttää härskejä keinoja. Tuo Taivaasta ulos heitetty villitsijä. On täällä riehunut ja aiheuttanut sotia, etnisiä puhdistuksia nälänhätää kaikenlaisia sairauksia. Kostoa, vihaa, raiskauksia, rituaalimurhia. Se organisoi omiensa avulla sodat kapinat, joka paikassa minne se menee yllyttää kapinaan.. Mutta Jeesus tuli ja teki ja tekee tyhjäksi saatanan työt. Nyt kuka hyvänsä Joka menee Jeesus ovesta sisälle saa voiman tulla Jumalan lapseksi. Raamattu vakuuttaa, että saatana on alistettu ihan tavallisenkin uskovan jalkojen alle: Jeesus riisui a s e e t hallituksilta ja valloilta ja saattoi heidät julkisen häpeän alaisuuteen. Jeesus voitti kuoleman vallat ja kuolemallaan kukisti kuoleman ja sen jolla on kuolema vallassa, se on perkeleen. Ota siis mukaasi sanoja ja tule. Käänny saatanan vallasta Jumalan tykö. Uskomalla Jeesukseen saat synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa. Sano vaikka näin. Rakas Jeesus olen eksynyt. saatana petti minut. Nyt huutelen täällä tuskissani ja hapuilen pois vankilasta. Auta minua tästä pimeydestä valkeuteen. saatanan vallasta sinun veri uhrisi ansiosta vapaaksi pimeyden teoista. Herra Jeesus sanoudun irti kaikesta mihin olen joutunut. Kiitos Jeesus että sinä et ole vielä ketään heittänyt pois joka sinun luoksesi tulee. Et siis minuakaan heitä ulos. Kiitos avusta jonka toit, minullakin on nyt oikeus tulla sinun luoksesi Jeesuksen nimessä, Aamen.

        Kuten huomaat, Sydämen asenne ratkaisee kaiken.


      • jjlkijuhy

        unohdit noista saatanan eksytyksistä mainita.seurakunnissa olevan ulkokultaisuuden,panettelun,lakihenkisyyden.katkeruuden,eripuran.raamatusta poikkeavat opit.valehtelun jne.milloinkohan seurakunta huomaa kuinka pahasti tämä saatana on sen pettänyt?


    • Kristuksen Saaatanan

      P-erkele.
      Suomalaiset kirosanat ovat voimakkaita ja ilmaisevat vahvasti tunteita. Minä ainakin kiroilen aivan helvetisti, jos joku ei tykkää niin painukoot vittuun sitten.

      • Fniss!

        "Jokaisesta turhasta sanastasi sinut tuomitaan", sanoo Raamattu.

        Mitäs tunteita ne kirosanat ilmaisevat? Olen huomannut joittenkin käyttävän samoja kirosanoja ollessaan pahalla päällä, vihaisia, hämmästyneitä, surullisia, yllättyneitä, iloisia...

        Kyllä ne tunteet ilmaisee yhtä hyvin ja paremminkin pelkällä äänenpainolla ja ilmeillä.


      • Kristuksen Saaatanan
        Fniss! kirjoitti:

        "Jokaisesta turhasta sanastasi sinut tuomitaan", sanoo Raamattu.

        Mitäs tunteita ne kirosanat ilmaisevat? Olen huomannut joittenkin käyttävän samoja kirosanoja ollessaan pahalla päällä, vihaisia, hämmästyneitä, surullisia, yllättyneitä, iloisia...

        Kyllä ne tunteet ilmaisee yhtä hyvin ja paremminkin pelkällä äänenpainolla ja ilmeillä.

        P-erkele.
        Ne voivat ilmaista vihan ja aggression lisäksi hyvin mm. sitä kuinka tosissaan on jonkin asian suhteen, tai ne voivat lisätä tarkoituksellista huumoria lauseeseen. Ne voivat vahvistaa odottamatonta vastausta yms. Vaikea selittää tälläisiä asioita, mutta uskon että ymmärrät tälläiset sosiaaliset tilanteet. Itsehän en juurikaan käytä kirosanoja ilmaisemaan suuttumistani sillä olen hyvin säyseä mies, siihen tarkoitukseen ne kuitenkin sopivat erittäin hyvin. Eli en suutu juuri koskaan vaikka joku vitun kusipää tulisi hyppimään nenille.

        Raamattu sanoo montaa muutakin asiaa, kieltämättä minua sekä huvitti ja kauhistutti kun luin raamatun. Vanha testamentti on suosikkini. En mä sit sun jumalastasi tiedä, mutta minun Jumalani ei tuollaisista tietenkään piittaa, koska hän on vittu ehdoton rakkaus. Parempi kysymys kuin se, miksi joku kiroilee on, miksi joku haluaa uskoa pahaan joka olisi Jumalan tietoisesti luomaa?


      • Jeesus on voittaja!
        Kristuksen Saaatanan kirjoitti:

        P-erkele.
        Ne voivat ilmaista vihan ja aggression lisäksi hyvin mm. sitä kuinka tosissaan on jonkin asian suhteen, tai ne voivat lisätä tarkoituksellista huumoria lauseeseen. Ne voivat vahvistaa odottamatonta vastausta yms. Vaikea selittää tälläisiä asioita, mutta uskon että ymmärrät tälläiset sosiaaliset tilanteet. Itsehän en juurikaan käytä kirosanoja ilmaisemaan suuttumistani sillä olen hyvin säyseä mies, siihen tarkoitukseen ne kuitenkin sopivat erittäin hyvin. Eli en suutu juuri koskaan vaikka joku vitun kusipää tulisi hyppimään nenille.

        Raamattu sanoo montaa muutakin asiaa, kieltämättä minua sekä huvitti ja kauhistutti kun luin raamatun. Vanha testamentti on suosikkini. En mä sit sun jumalastasi tiedä, mutta minun Jumalani ei tuollaisista tietenkään piittaa, koska hän on vittu ehdoton rakkaus. Parempi kysymys kuin se, miksi joku kiroilee on, miksi joku haluaa uskoa pahaan joka olisi Jumalan tietoisesti luomaa?

        Jumala itse kertoo ilmestyskirjassa, 20:10:
        Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti. >> Jakeen lisätiedot

        että se siitä sinun näköisestä "jumalasi rakkaudesta"
        saat:na ei itse kykene tekemään mitään oma-aloitteisesti koska hänen on saatava aina lupa. Tosin hän käyttää jumalattomia ihmisiä, kuten natsi aatua ja muitakin saatanan pettämiä seuraajiaan.
        Jeesus tuli tekemään tyhjäksi s:nan työt.


      • mjkiuyhtgh

        saisi jeesus tulla seurakuntiin siellä sitä tyhjäksi tehtävää työtä riittää.


    • Mielen uudistus!

      Olin myös kiroilija, mutta aloittaessani lukea raamattua ja tutustuessani Jeesukseen halusin vapautua kiroilusta. Muutuin mielen uudistuksen kautta, aivan niinkuin Roomalaiskirje: 12:2 sanoo:
      Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä

    • ,,,ooo,,,

      ***** *********** ********** ********* *********

    • on se vaan niin

      suomi24 on kauhee kiroilu trollipalsta

    • hjggf7

      Kiroilu on kieltämättä alhaista. Usein mieli taipuu sadattelemaan kun ihminen menettää malttinsa ja on niin maallistunut että hokee rumia sanoja ihan pienistäkin syistä. Maltti, rakkaus ja rehti mieli pitävät halvat sanat poissa mielestä. Sanotaan että likaisen suun puhdistaa sen rukoilu ja pidättyväisyys.

    • mieti porsas

      Entäs jumalauta? Pyytääkö sekin apuun taivaasta ulos heitettyjä henkiä? ;-)

      • 16 vee nuori tyttö

        Jumalauta on kirosana siksi, että sitä käytetään väärässä merkityksessä. Jos sanot jumalauta, pilkkaat Jumalaa turhalla sanan hokemisella. Jos taas huudat oikeasti Jumalaa apuun, sitä tarkoittaen, et käytä kirosanoja vaan sanot esim: " Auta Jumala!" Toki joku voi niinkin tehdä, että huutaa jumalautaa ja tarkoittaa oikeasti Jumalaa hyvällä, mutta minun mielestä se on kiroilua.

        Itsellä pääsee kirosanoja kun joku melee pieleen. Muuten en yleensä kiroile. Tiedän uskovan, joka kiroilee tosi paljon. Kyllä se pahalta tuntuu kun eräs ihminenkin kiroilee suunilleen joka toisen sanan kohdalla. Tulee sellane olo että mikä tuota vaivaa, että eikö tuo osaa olla kiroilematta. Käy sääliksi sellast ihmistä joka ei muuta teekkään kuin kutsu Saatanaa.

        Myönnän, että minun pitäisi hillitä itseeni suuttuessani ja olla kiroilematta, mutta joskus se vaan tulee ulos.. En ehkä ajattele mitä puhun. Tullessani uskoon, en kiroillut ollenkaan, mutta pikkuhiljaa alkoin ajatella että kaikki muutkinhan täällä kiroilevat. Nyt sitten päätin perehtyä asiaan uudestaan ja päätän parantaa tapojani. Tiedän, että ilman Jumalaa se ei olisi mahdollista, en halua kiroilla enää koska olen Jumalassa. Ja jos se Raamatussa kielletään niin pakko se on jättää. Rukous auttaa aina. Ihmiset rukoilkaa Jumalalta voimaa siihen, että tämä maailmaei veisi ihmistä.. Kiroilu on maallinen asia. Tai siis täällähän sen oppii ja sitä kuulee. Toki täytyy aina muistaa pyytää myös anteeksi Jumalalta. Ihminen saa anteeksi ja Jumala ei muistele enää sitä.


    • eipahalle

      Yleensä osa totuutta kiroilusta on silloin kun sanat eivät riitä kertomaan sitä mitä haluaisi kertoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2468
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2230
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2059
    5. 173
      1876
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      43
      1865
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1548
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe