HUONO TUURI

Apua tarvitseva

Juuh, en edes oikein tiedä mistä aloittaisin, on niin paljon asioita kerrottavana. Puolivuotta olen yrittänyt joten kuten nyt saada asiani kuntoon, tuloksetta. Olen jopa yrittänyt puhua eri ihmisten kanssa, mutta sekään ei ole auttanut. Joten pyydän nyt edes hyviä neuvoja ja toivon että on muitakin sellaisia, joilla olisi samanlaisia kokemuksia kuin minulla.
Eli puoli vuotta sitten muutin kotoa pois ja samalle paikkakunnalle kuin missä kihlattuni asuu. Kaikki vaikutti miltei täydelliseltä, ajattelin että vihdoin voin aloittaa sellaisen elämän , josta olen aina haaveksinut ja unelmoinut. Mutta jos olisin tiennyt , mitä seuraavaksi tapahtuu , en kyllä tiedä enää olisinko sittenkään muuttanut tänne.
Noh, asunto oli yksityiseltä, kunnalliselta en saanut , vaikka olin ollut jonossa ties kuinka kauan. Kumminkin ongelma oli se että miten saisin kaikki tavarani kuljetettua toiselle paikkakunnalle. Kaveri (joka on toisaalta vain tuttava, emme ole pahemmin tutustuneet - > jostain kesäleiriltä , lapsuudenkaveri) , tarjoutui kuskiksi ja sanoi että saisimme kamppeet kuljetettua hänen autollaan. Ajattelin että sehän on hyvä juttu että saamme ne niin yksinkertaisesti sitten sinne.
Matka sujui ihan ongelmitta muuten, mutta huomasin että tämä "kaverini" hermostui ihan oudoista ja pienistä asioista ja alkoi huutamaan minulle ihan ilman mitään syytäkin. Olimme tätä tapaamista ennen tavanneet vain kerran, eikä silloin ollut mitään ongelmia, toisaalta en ollutkaan hänen seurassaan kuin muutaman tunnin.
Matka kesti monta tuntia... siinä ajassa tämä "kaverini" alkoi puhua ihan hulluja. Mielenkiintoisin asia minkä hän sanoi, oli se että : "Minulla on puukko tässä autossa, tekis vaan mieli joskus puukottaa sut hengiltä". Olin silloin kyllä peloissani. Tässä ihmisessä koko käytös muuttunut. Jos kävimme kahvilla matkan varrella niin hän oli taas ihan normaali.
Sitten hän kerran kysyi että suoraan vai vasemmalle. Kysyin että miksi. Hän alkoi huutamaan niin että pelkäsin tärykalvojeni puolesta. Sanoin että suoraan sitten, kun hän huusi että "NO PÄÄTÄ NYT!!!" sitten hän alkoi huutamaan että voi vittu minun kanssani kun vasemmalla olis ollu alko. Ja mun syy taas koko homma.
Aloin saamaan paniikkikohtauksia ja minua ahdisti valtavasti. Olin koko ajan herkässä mielentilassa, koska tämä kaveri jatkuvasti huusi minulle ja komenteli minua. Jopa 2. vuotispäiväni meni siinä että olin tämän kaverini kanssa, kun hän ei suostunut lähtemään kotiinsa.
Sitten kun hän viimein lähti, ilmeni toinen ongelma, Vuokranantajani oli oikea stalkkeri. Hän alkoi soittelemaan päivittäin minulle, että missä olin, jos olin kotona ja minuila oli kavereita, hän kyseli heti keitä he olivat ja ovatko he ns. "luotettavia". Joskus en edes jaksannut vastata näihin puheluihin kun niitä tuli koko ajan.
Tämä vuokra-asunto sijaitsi siis samalla tontilla kuin vuokranantajan asunto.
Sitten eräänä päivänä heräsin töihin ja keitin itselleni kahvit. Yhtäkkiä ovi avautui ja oli aikamoinen pelko kun kuullostaa siltä et joku on omilla avaimillaan tulossa minun kotiini!
Vuokranantajani tuli tyynesti sisään ovesta ja meni tuosta noin vain makuuhuoneeseeni. Kyllä siinä vähän silmät ymmyrkäisinä tuli tuijoteltua että mitäs tämä tällainen on.
Vuokranantajani vaati että näyttäisin työsopimukseni. Tällaiseen en suostunut, sillä eihän mitkään minun ja työnantajani väliset sopimukset hänelle kuulu. Hän käski minua toimittamaan ne hänelle jälkeenpäin.
Sitten hän kysyi että onko minulla vuokrasopimus missä. Sanoin että niiden tärkeiden paperien joukossa jotka olivat pöydällä.
Hän otti sen ja sanoi että tarkistaa jonkun sopimusehdon siitä. Sanoin että asia on ok. Tämä vuokranantaja sitten katosi siinä ennen kuin huomasinkaan - mutta samoin vuokrasopimus.
Pyysin sitä useasti takaisin, mutta tuloksetta.
Sitten vuokranantaja sitten ilmoitti että hän myy asuntonsa/asunto on jo myyty. Ja että minulla on n. 1kk aikaa kerätä kamppeeni ja muuttaa pois (vuokrasopimuksessa luki että 3kk irtisanomisaika), mutta milläs todistin kun vuokrasopimusta ei enää ollut. Epäilenkin nykyään että oli ihan suunniteltu juttu tämä koko homma.
Vuokranantaja soitteli päivittäin että milloin piti tulla mittaamaan ties mitä seinää jotain ihme remonttia varten. Sitten hän soitteli ja luetteli mitä mulla on kaapissa! Eli vähän ihmetytti että tarvitseeko mun vaatteita ja tavaroita penkoa jossain seinän mittauksessa!

13

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apua tarvitseva

      TEKSTI JATKUU...

      Sain tarpeekseni ja lähdin pois jo etuajassa koska en kestänyt enää.
      Jäin asunnottomaksi 1-2 kk ja majailin kavereideni luona. En saanut kämppää mistään.
      Asuntofirmoissa sanottiin että on ihan mahdotonta että on noin käynyt. Ja sanoin että on ensimmäinen ja aivan varmasti viimeinen kerta kun yksityiselle menen.
      Sitten oli kaverin lakkiaiset ja siellä puhuttiin että jos lukio ollenkaan kiinnostaa niin kannattaa ilman muuta hakea.
      Hain lukioon ja sain opiskelija asunnon.
      Olin sitten onnellinen siitä että olin asunnon saanut. Eipä aikaakaan kun kämppikseni ilmaantui paikalle...
      Kämppikseni ottaa vavaroitani jääkaapista, tekee minusta aiheettomia valituksia ja rikosilmoituksia, laittaa tavaroitani roskikseen yms. Ajattelin että pitihän tämä olla taas mun tuuriani...
      Että näin taas.
      Nyt sitten työkkäristä haukuttiin tämä koulunkäynti lyttyyn ja sanottiin että lopeta lukio ja mene töihin. Minulle sitten pistettiin karenssi alle, ei ole rahaa lukiokirjoihin. Töitä olen etsinyt kiivaasti että saan kaiken maksettua, yksi työhaastattelu onneksi huomenna.
      Nyt sitten kun on nämä kaikki muut asiat painaneet päälle niin koulukin on alkanut menemään huonosti! Ja siinä ei ole muuta ongelmaa kuin se että lähtee tämäki kämppä alta, jos ei opiskelu suju.
      Olen umpikujassa!
      Jokaikinen asia mitä olen yrittänyt niin on jollain tavalla mennyt totaalisesti pieleen, ja minulle on sanottukin että miten voi olla noin huono tuuri,
      Ajateltiin että asuisin poikakaverin kanssa niin ois ainankin helpompaa kestää kaikki, mutta sekin on mahdollista vasta n.2-3 vuoden päästä, kun hän asuu tukiasunnoissa.
      Nykyään ei ole päivääkään, jolloin en ajattelisi luovuttamisen mahdollisuutta...

    • kääkätti

      Kai sulla nyt hyvänen aika on elämässäsi joitakin vähän vanhempiakin ihmisiä, jotka voisivat jeesata. Isä, Äiti, mummot, kummit, sedät, tädit jne... Ellei ole niin etsiydy kuntasi sosiaalityöntekijälle ja kerro koko juttu. Sieltä tulee sitten viimeistään joitakin neuvoja ja apuja. Yksi vaihtoehto voisi olla vaikka koulusi kuraattori tai terveydenhoitaja, he ainakin osaavat neuvoa mihin pitäisi mennä ja mitä tehdä.

      • Apua tarvitseva

        Lisäystä...
        Mummot ja isoisät ovat kuolleet , äiti itsekin pahoissa veloissa ja asuu toisella puolella Suomea , samoin isä joten heistä nyt ei paljon iloa ole , lisäksi lisättäköön se että äiti on alkoholisti , joten edes mitään järkevää keskustelua hänen kanssaan saa harvoin aikaiseksi. Kummit asuvat myös eri paikkakunnalla.


    • Apua tarvitseva

      Olen käynyt juuri näillä sosiaalityöntekijöilläkin , ihan turhaan. Ovat , itse asiassa viime viikolla tuli kolmannen kerran selväksi, että he eivät minun elämälleni mitään voi tehdä eivätkä mitenkään auttaa. Kävin jopa seurakunnan diakonilla juttelemassa , mutta ei hänkään paljon mitään voinut tehdä. Kirjoitti pari ruokalappua ,etten nälkään kuole. : (
      Ainut hyvä asia elämässä on poikakaveri , ja jos sen menetän niin sitten ei ole kyllä enää mitään.

    • Vaikea elämä

      Tosi hankala tilanne sinulla :( Tuo on just outoa kun yrittää opiskella, että voi olla yhteiskuntakelpoinen niin työkkäri tai kela vaikeuttaa jollainlailla asiaa. Minulla on omakohtainen kokemus kelan suhteen, että sain pari vuotta sitten 1000 € laskun kun he perivät maksamiaan tukia. Työkkäri on myös asettanut useita karensseja kontuilleni.

      • Vaikea elämä

        Niin ja tuo kelan perintä meni ulosottoon asti kun vaikea oli yhtäkkiä maksaa opiskelijan noin suuri summa kun piti oppikirjat, vuokra yms kulut saada maksettua.


    • Apua tarvitseva

      Juuri näin. : ( Tässä kuussa en edes kaikkia kirjoja joutunut hankkimaan ja kaverini, joka myös asuu opiskelija asunnoissa, pelotteli että jos en tarpeeksi suorita kursseja niin lähtee kämppäkin alta.
      Vaikeaa on. :( Nyt vielä pitäisi selvitä hankalan kämppiksen kanssa joka ei ollenkaan halua tulla toimeen kanssani. Yhteiselo käytännössä lähes mahdotonta.
      Jos menen kotiin, saan kuulla pelkkää uhkailua ja raivoamista. Kämppiksen keskustelutaso on siis sitä että hän huutaa ja syyttää minua kaikesta mikä hänellä on sattunut menemään pieleen.
      Onneksi sentään voin viettää aikaani poikaystäväni luona...
      Toivon todella että tilanne pian selviää. Mutta ainakin olen saanut työpaikan joten säännöllinen rahantulo ei enää ensikuusta alkaen ole sitten mikään ongelma. : )
      Se onkin ainut hyvä aasia viimeisen puolen vuoden asia... kunhan nyt se sentään olisi ja pysyisi... jollain tavalla on joka asian kohdalla alkanut pelkäämään että nekin viimeiset asiat jotka onnistuvat, menevät jotenkin nurin.
      Viime aikoina on ollut juuri sitä että kun yhden asian saa kuntoon niin seuraava kaatuu niskaan ja tahti vaan kiihtyy. :(
      Mutta ensi kuuta odotellessa. Toivotaan että asiat lähtisivät pikkuhiljaa parempaan suuntaan. : P

    • henrik ijäs

      sillä oli huono joka tappo perheensä mustavalkoinen talo vissiin .

      • henrik ijäs

        iltasanomat iltalehti kirjoitti


      • henrik ijäs

        puukottaa vaimonsa 8-vuotiaan laposen ja tappaa itsensä pannuhuoneeseen.
        ei saa


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        puukottaa vaimonsa 8-vuotiaan laposen ja tappaa itsensä pannuhuoneeseen.
        ei saa

        perhetappoja kuulee aina silloin tälläin


    • jk

      v ai iin

    • 62336

      Tommosta se on kommunistivaltioissa ,köyhää ja kurjaa. Kiitos äänestävien.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2342
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1970
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      175
      1766
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1747
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1651
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1629
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1524
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe