Tuleva matemaattisten aineiden opettaja?

20+1

Nyt olisi muutama kysymys liittyen matemaattisten aineiden aineenopettajan opintoihin:

1. Mikä yliopisto? Missä ylipäätänsä voi opiskella matemaattisten aineiden aineenopettajaksi? (matematiikka fysiikka kemia)

2. Voisitteko kertoa kaiken nippelitiedon mitä tiedät em. aineiden opinnoista?

Kiitoksia paljon :)

7

748

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietää.

Jos haluat päästä kaikkein helpoimmalla, niin hakeudut Tampereen Yliopistoon lukemaan matematiikkaa. Fysiikan ja kemian sivuaineopinnot (60op kumpaakin) luet silloin läheisellä TTY:llä. Voit tietysti hakea TTY:llekkin lukemaan ma fy ke-pätevyyttä, MUTTA sisäänpääsy on huomattavasti hankalampaa, matematiikan opinnot ovat vaikemapia kuin TaY:lla sekä lisäksi joudut lukemaan täysin turhia insinööritieteiden kursseja.

Eli jos helpolla haluaa luonnontieteiden opeks, niin ei muuta ku TaY:lle! Lisäksi Tampere on huippu opiskelijakaupunki.

• joku

Pitääkö arvosanat tty:lle olla jotain L:n luokkaa

• Myös muualla on

Myös Itä-Suomen yliopistossa pystyy opiskelemaan matematiikan, kemian ja fysiikan aineenopettajaksi.

Lisäksi on Jyväskylä, Helsinki, ...

• Been there done that

Kyllä Tampereella opiskeleminen on kaikista helpompaa. Tuntuu että muissa kaupungeissa on vaativammat matematiikan laitokset & kurssit.

Tietty, jos haluaa oikein syventyä johonkin analyysiin tai muuhun, niin silloin Tampere ei ole oikea valinta. Pelkän open pätevyyden saa kyllä helpommalla kuin missään muualla...

• Tälläistä täällä

Tälläinen huomio, että matematiikka ainakin Joensuussa (siis kyseessä on Itä-Suomen yliopisto) tuntui aluksi aivan mahdottomalta ja helpottui siitä, fysiikka taas vaikeutui tasaisesti ja lähti suoraan lukion opeista.

Oma ongelmansa on tietysti saada tutkinto aikaan siinä tavoite ajassa ja jos vielä lukee kolmen aineen pätevyyden (kemia, matematiikka ja fysiikka) saa taatusti viettää aikaa opiskellessa (ellei kyseessä ole mikään uudesti syntynyt Einstein).

Pääsykokeista sen sen verran, että ainakin tänne oli helppo päästä lukemaan fysiikka tai matematiikkaa (muistaakseni riitti vain M jommasta kummasta matematiikan tai fysiikan YO:sta tai C kummastakin fysiikan ja matematiikan YO:sta). Tosin aineenopettajan on vielä käytävä soveltuvuuskokeissa, mutta ne tuskin ovat hankalat, jollei hakija ole täysi psykopaatti =).

• F

JKL yliopistoon pääsee lukeen fyssaa vissiin magnalla fyssasta. Opiskelu on haastavaa kyllä. Helppo päästä sisään, vaikea viihtyä. Itse hain ekan vuoden syksyllä tuohon opekoulutukseen ja tyyliin kaikki hakijat pääsivät opekoulutukseen jos eivät olleet mitään psykoja tms.

JKL:ssä vapaa sivuaineoikeus eli ihan sama haetko matikalle, kemialle vai fyssalle, jos ajattelee sitä vaan että saa pätevyyden em. ammatteihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe