MerCruiser 4.2L 220 Hv Bayliner Ciera 2858 Flybridge

TiedostaKiitollinen

Onko riittävä teho 220hv 3700kg painavaan Beukkuun .Jakaako nostaa liukuun täydellä kuormalla , kestääkö moottori pitkään.Kenellä ois kokemusta.
MerCruiser 4.2L 220 Hv onko kestävä moottori.

18

3695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voistietääkkin

Toki kattavimman palautteen saat olemalla mainitsematta oknko kyseessä sähkö-, polttokenno-, höyry-, raskaspolttoöljy, hybridi-, alkoholi-, bensa-, vai dieselmoottori.

• Valittaja_LKV

Osta multa suorat Putket siihen, niin kyllä huutaa!

• perkinssi

voi jeesus noita tolloja joilla on taas aamulääkkeet jääneet ottamatta.
      Mulla on samanlainen venepaketti ja enimmäkseen kuljemme puolison kans kahden eikä liukuunnousuongelmia oo ollut hyvä vene ja vakaa ajettava, tosin rantapuuhissa sivutuulelle herkkä. Keulapotkuri on tarpeellinen. eikai noita dieseleitä saa ajamalla rikki vaan huonolla hoidolla. Matkavauhti 18kn huiput n21kn. toki ainahan kone on omistajan mielestä liian tehoton. Kannattaa lukea kipparin testi 1/08 jossa sai hyvät arvostelut

• äöolikyj

Laittaisit siihen vielä Välittäjä_LKV:n Suorat Putket ja sen superturbiinisyl.kannet, niin pääset akkas kanssa yli sataa sinne jonnekin ja pois ei minnekään!

• tronikki

Terve, en mä muuta kun että eikö se vähän napakammin luulisi menevän? Onko Bravo2 -vetolaite? Silloin kannattaa kokeilla teräspotkuria, iso vaikutus, ainakin mulla oli (Vähän kevyempi vene 250 hv)

Ja onko tuo kone tosiaan "vain" 220-hepainen jos se on 2000-luvulta? 4,2l D-Tronic (250 hv) tuli Suomeen jo v. 1999. Onko Beikuissa jokin "budjetiversio" k.o. koneesta?

• perkinssi
        tronikki kirjoitti:

Terve, en mä muuta kun että eikö se vähän napakammin luulisi menevän? Onko Bravo2 -vetolaite? Silloin kannattaa kokeilla teräspotkuria, iso vaikutus, ainakin mulla oli (Vähän kevyempi vene 250 hv)

Ja onko tuo kone tosiaan "vain" 220-hepainen jos se on 2000-luvulta? 4,2l D-Tronic (250 hv) tuli Suomeen jo v. 1999. Onko Beikuissa jokin "budjetiversio" k.o. koneesta?

kyllä se on vaan 220hp ilman mitään digitaali tekniikkaa joten tuunaaminenkin on aikalailla isotöistä

• 1+1

Taas jälleen joku vähä-älyinen KÖYHÄ kadehtii...

• tuhnulainen

Ei kyllä mun mielestä voi olla järkevän tehoinen kone noin isoon veneeseen! Meillä on 2455 Bayliner 230 heppasella bensakoneella, se tuntuu sopivalta siihen. Matkavauhti 22 ja huiput 28. Ja tuo vene on yli metrin pidempi, painaa melkein tuplasti, on huomattavasti korkeampi ja leveämpi!

Edellä kirjoitettiin että 2858:lla "Matkavauhti 18kn huiput n21kn.". Ei se voi mitenkään hyvällä kierrosalueella käydä?!

Eikö noissa muuten ole alkuperäisenä ollut jotain 330 heppasia?

• 2850

Terve.
      Minulla samanlaisessa veneessä kad 42 230hp. Huiput gps:llä 29 solmua 3700rpm ja matkavauhtina 23 solmua ja 3300 rpm. Koneen kompressori antaa hyvän väännön matalillakierroksilla liukuunnostossa ennen kuin turbo herää joten kestää hyvin kuormaa.

• FrankZane

Ehdottomasti liian tehoton kone tuohon veneeseen ! Tyynessä kelissä vielä pärjäilee, mutta mietis kun joudut kaasun kanssa säätelemään ajoa vähänkään pahemmassa aallokossa, tai sitten kun nopeusrajoitusten takia tulee useampia liukuun nousuja, niin kyllä aika tuskaiseksi tuolla moottorilla menee.

• Pasi Jaakkola

Onko ne suorat putket vielä myynnissä, tarttis vaihtaa vanhat, kun ovat hapettuneet.

• poiku7jyh

Laittaisit siihen vielä Välittäjä_LKV:n Suorat Putket ja sen superturbiinisyl.kannet, niin pääset akkas kanssa yli sataa sinne jonnekin ja pois ei minnekään!

• Jari Pesonen

Ei nykyään kannata laittaa suoria putkia.
        Wickström-insinöörit on moottorimiehen avustuksella kehittäneet mullistavan 3-spiraali-vaimentimen, jossa veden ja pakokaasujen balanssi takaa paremman tehon.

Näin kehitys etenee veneilyssä, kun oikeat miehet on suunnittelemassa planeetapyöriä ja kuparoituja jaloteräsveneitä.

• rakentaja

Toi 4.2 on kutoskone ja siinä ei kyllä väännöt riitä,5,7 riittää just ja just siihen bravo1 ni pärjäät

• -Mercruiser-

Hei haloo!!!
        Kyseessä on diesel kone, itse viittaat nyt bensakasiin. Hevosvoimia tärkeämpi on vääntö minkä kone tuottaa ja dieselissä se on aivan eri luokkaa kuin bensamyllyssä. Mitä niillä 300hv:lla tekee jos kone tuottaa sen vasta maksimi kierroksilla.

• Olet väärässä
        -Mercruiser- kirjoitti:

Hei haloo!!!
        Kyseessä on diesel kone, itse viittaat nyt bensakasiin. Hevosvoimia tärkeämpi on vääntö minkä kone tuottaa ja dieselissä se on aivan eri luokkaa kuin bensamyllyssä. Mitä niillä 300hv:lla tekee jos kone tuottaa sen vasta maksimi kierroksilla.

Teho se on kun venettä kuljettaa, vääntö on vain yksi tehon osatekijä joka ei yksin tee tai vie mitään.
        Lisäksi samanlaisissa bensiini ja dieselmoottoreissa vääntömomentti on dieselissä n. 40% PIENEMPI.

• es320

Mulla oli vastaava yhdistelmä. Jyrkkäpohjainen vene vaatii isot konetehot. ei Noussut kunnolla neljän kuormalla liukuun. Vaihdettiin talvella 100hv isompi kone ja Bravo 3 vetarilla ja nyt on ihan eri vene. huiout yli 35kn ja matkavauhti 23-26. kulutus matkavauhdillan 1,45-1,65 mailille

• FrankZane

Toi sun kulutuslukema on kyllä liian optimistinen ! Ei sitten tasan mene tolla, jos kyseessä bensakone ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe