"Tunnen suurta Jumalaa vain vähän: Laulu 568 Heg.laulukirja.

Sirkka-Iita

"Uskoa ei synny omin voimin, ilmaiseksi anova sen saa, sitä ansaita ei töin ja toimin, Jumala sen meille lahjoittaa, lahjoittaa:"

1. Tunnen suurta Jumalaa vain vähän.
Hän on juuri minut löytänyt.
Hän hiljaa astui elämääni tähän.
Kaiken uusin silmin näen nyt, näen nyt.
Sydän kun auki on,
sinne Jeesus tekee asunnon.
Tänään häneen uskon, näen aamuruskon.
Päivä sarastaa.
Sydän kun auki on,
sinne Jeesus tekee asunnon.Tänään häneen uskon,
näen aamuruskon.
Päivä sarastaa, sarastaa.

2. Uskoa ei synny omin voimin,
ilmaiseksi anova sen saa.
Sitä ansaita ei töin ja toimin,
Jumala sen meille lahjoittaa, lahjoittaa
Sydän kun auki on,
sinne Jeesus tekee asunnon. Tänään häneen uskon, näen aamuruskon.
Sydän kun auki on,
sinne Jeesus tekee asunnon.Tänään häneen uskon,
näen aamuruskon.

3. Olin täynnä suurta ahdistusta, Vapahtajaa hiljaa rukoilin.
Hän sanoi: Älä pelkää rangaistusta, ristillä jo sinut armahdin.
Sydän kun auki on,
Päivä sarastaa. Sydän kun auki on,
Päivä sarastaa, sarastaa."

Laulun tekijätiedot:

Melodia: Pekka Simojoki 1985
Teksti: Anna-Mari Kaskinen 1985

18

4052

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usko on ihmisen

Sirkka-Iita siteeraa/kirjoittaa harhaoppia!

Mutta totuus on, että "JUMALA on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä LUVATTU oli, annettaisiin USKOSTA VAPAHTAJAAN KRISTUKSEEN niille, jotka USKOVAT”.
      Siis USKO ei ole lahja vaan se on juuri se jolla tuo lahja/pelastus otetaan Kristuksessa vastaan,
      ”(Sillä) ilman USKOA on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy USKOA, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.”

Raamattu kehottaa meitä siis USKOMAAN Evankeliumi Kristuksesta!
      Markuksen evankeliumi:
      1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja USKOKAA Evankeliumi."
      11:24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, USKOKAA saaneenne, niin se on teille tuleva.”

Johanneksen evankeliumi:
      10:38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, USKOKAA minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
      12:36 Niin kauan kuin teillä valkeus on, USKOKAA valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte." Tämän Jeesus puhui ja meni pois ja kätkeytyi heiltä.
      14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. USKOKAA Jumalaan, ja USKOKAA minuun.
      14:11 USKOKAA minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin USKOKAA itse tekojen tähden.
      *
      Ihmisen on pelastuakseen uskottava Evankeliumi, joten se on ihmisen oma teko Jumalalle. Luetaan: Joh.6:28-30
      "Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
      Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalalle kelpaava teko, että te USKOTTE häneen, jonka Jumala on lähettänyt."

He sanoivat hänelle: "Minkä tunnusteon sinä sitten teet, että me näkisimme sen ja USKOISIMME sinua? Minkä teon sinä teet?

…….. "alkuperäisessä käsikirjoituksesta" käy siis ilmi, että KYSEESSÄ On OBJEKTIIVINEN GENETIIVI ja että jae vastaa kysymykseen; "mitä meidän pitää TEHDÄ, että tekisimme Jumalalle ---- KELPAAVIA tekoja"
      VASTAUS on siis tämä:
      -- "Se on JUMALALLE kelpaava teko, että te USKOTTE häneen, jonka JUMALA on lähettänyt."
      …. meidän TULEE siis USKOA VAPAHTAJAAN, se On se JUMALALLE KELPAAVA TEKO!!!
      *
      Tästä uskomisesta lisää:
      "Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka USKOO MINUUN, se ei koskaan janoa.
      Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ETTEKÄ KUITENKAAN USKO.
      Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO HÄNEEN, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

Ymmärtäkää siis asiat oikein!

• uskon näin.

Minä ymmärrän että usko on Jumalan teko, sanoohan Raamatussa että voiko pantteri muuttaa pilkkunsa, yhtä vähän te pahan tekoon juurtuneet, että kyllä se on Pyhä Henki joka saa meissä uskon ei me.

Onhan paljon ihmisiä tullut uskoon eivätkä ole edes kuulleet mitään evankelumia, kyllähän evakeluminkin kauttakin tulee uskoon jos ihminen ottaa sen vastaan, vaan jos ei Jumalan Henki pääsee ihmiselle puhumaan Jumalan rakkaudesta ja siitä että Jeesus on kuollut hänenkin syntien tähden, niin ei pelkkä evankelumi häntä uskoon voi saada.

• Usko on ihmisen
        uskon näin. kirjoitti:

Minä ymmärrän että usko on Jumalan teko, sanoohan Raamatussa että voiko pantteri muuttaa pilkkunsa, yhtä vähän te pahan tekoon juurtuneet, että kyllä se on Pyhä Henki joka saa meissä uskon ei me.

Onhan paljon ihmisiä tullut uskoon eivätkä ole edes kuulleet mitään evankelumia, kyllähän evakeluminkin kauttakin tulee uskoon jos ihminen ottaa sen vastaan, vaan jos ei Jumalan Henki pääsee ihmiselle puhumaan Jumalan rakkaudesta ja siitä että Jeesus on kuollut hänenkin syntien tähden, niin ei pelkkä evankelumi häntä uskoon voi saada.

Samat sanat; Oletko noin sokea/ymmärtämätön, Etkö jo itsekin huomaa mitä kirjoitat/siteeraat? HERÄÄ asiasokeudesta, sillä sinä sekoitat PELASTUKSEN ja USKON keskenään?!
        Siis USKO ei ole lahja vaan se on juuri se jolla tuo lahja/pelastus OTETAAN Kristuksessa VASTAAN,
        ”(Sillä) ilman USKOA on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy USKOA, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.”

• Nimimerkille: "usko on ihmisen"

Ihmisellä ei ole mitään hyvää itsessänsä, vaan kaikki hyvä on Jumalan armoa ja lahjaa!

Kyllä se niin on että sinä et voi mitään itsestäsi, jos Jumala ei sitä sinulle anna.

Tuo laulu toi sen kauniisti ja nöyrästi esiin, että me olemme TÄYSIN riippuvaisia Jumalasta tässäkin asiassa.

Jos sydämestäsi etsit Jumalaa ja "anot" Häneltä uskoa, niin sinä saat voiman ylhäältä tulla Jumalan lapseksi. Niin yksinkertaista se on.

"Uskoa ei synny omin voimin, ilmaiseksi anova sen saa. Sitä ansaita ei töin ja toimin, Jumala sen meille lahjoittaa."

## Se, että uskoo Jeesuksen olevan Kristus on Jumalan työtä ihmisessä,
        se on Jumalan lahja.##

Tuo oli todella hyvin sanottu.

• Usko on ihmisen
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Nimimerkille: "usko on ihmisen"

Ihmisellä ei ole mitään hyvää itsessänsä, vaan kaikki hyvä on Jumalan armoa ja lahjaa!

Kyllä se niin on että sinä et voi mitään itsestäsi, jos Jumala ei sitä sinulle anna.

Tuo laulu toi sen kauniisti ja nöyrästi esiin, että me olemme TÄYSIN riippuvaisia Jumalasta tässäkin asiassa.

Jos sydämestäsi etsit Jumalaa ja "anot" Häneltä uskoa, niin sinä saat voiman ylhäältä tulla Jumalan lapseksi. Niin yksinkertaista se on.

"Uskoa ei synny omin voimin, ilmaiseksi anova sen saa. Sitä ansaita ei töin ja toimin, Jumala sen meille lahjoittaa."

## Se, että uskoo Jeesuksen olevan Kristus on Jumalan työtä ihmisessä,
        se on Jumalan lahja.##

Tuo oli todella hyvin sanottu.

Harhaoppia kirjoitat, oletko noin yksinkertainen käsittämää tätä asiaa, vai etkö halua luopua tehdä parannusta harhaopistasi, johon olet niin kovin mielistynyt?

Sillä sinä yhä sekoitat asiat; Jumalan Voiman avulla me uudistumme, mutta se on eriasia kuin usko, sillä USKOLLA me tartumme Jumalan Lupauksiin!

PS
        Hyvää yötä te asiasokeat ihmiset, Jumala teille nämä asiat kirkastakoon, kun te uskossa sitä Häneltä anotte!
        Sillä sanoohan Raamattu; ”Mutta jos joltakin teistä PUUTTUU VIISAUTTA, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
        Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, USKOKAA saaneenne, niin se on teille tuleva.”

"Sillä ilman USKOA on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy USKOA, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.” -- ”jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, anokoon USKOSSA, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee. Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa, kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.”

• uskon näin. kirjoitti:

Oikeassa olet:

Usko on Jumalan lahja jonka Pyhä Henki saa ihmisessä aikaan. Pyhä Henki ei toimi koskaan ilman Jeesusta Kristusta, vaan hänessä ja hänen kauttaan. Kunnia Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle.

• Sirkka-Iita kirjoitti:

Oikeassa olet:

Usko on Jumalan lahja jonka Pyhä Henki saa ihmisessä aikaan. Pyhä Henki ei toimi koskaan ilman Jeesusta Kristusta, vaan hänessä ja hänen kauttaan. Kunnia Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle.

Vastaus. Oikeasa olet oli sinulle :"uskon näin."

• uskomassa

Se, että uskoo Jeesuksen olevan Kristus on Jumalan työtä ihmisessä,
      se on Jumalan lahja.

Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.

Tuo on niitä kauneimpia hengellisiä lauluja joita olen kuullut:

Anna-Mari Kaskisella on hengellisiä lauluja myöskin adventistien laulukirjassa: "Seurakunta laulaa:"Laulut: 231, 249, 266, 277, 282, 292, 294, 396, 442, 459. Lisäksi hän on suomentanut seuraavat laulut tähän kirjaan: 160, 165, 252, 361, 420.

• Usko on ihmisen

Oletko noin sokea/ymmärtämätön, Etkö jo itsekin huomaa mitä kirjoitat/siteeraat? HERÄÄ asiasokeudesta, sillä sinä sekoitat PELASTUKSEN ja USKON keskenään?!
        Siis USKO ei ole lahja vaan se on juuri se jolla tuo lahja/pelastus OTETAAN Kristuksessa VASTAAN,

• näin se on..
        Usko on ihmisen kirjoitti:

Oletko noin sokea/ymmärtämätön, Etkö jo itsekin huomaa mitä kirjoitat/siteeraat? HERÄÄ asiasokeudesta, sillä sinä sekoitat PELASTUKSEN ja USKON keskenään?!

Usko on myöskin lahja. kun minä tulin uskoon en edes uskonut vasta usko tuli pelastuksen jälkeen. Älä sekoita pelastusta uskoksi.

• Usko on ihmisen
        näin se on.. kirjoitti:

Usko on myöskin lahja. kun minä tulin uskoon en edes uskonut vasta usko tuli pelastuksen jälkeen. Älä sekoita pelastusta uskoksi.

Olet ilmeisesti kastettu väärinperustein, sillä usko ei ole lahja, eikä ketään tule kastaa joka ei USKO! ".. sillä kaikki, mikä ei tapahdu uskosta, on syntiä."

"Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille, joka USKOO ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."

• uskomassa
        Usko on ihmisen kirjoitti:

Ei sinussa, eikä minussa itsessään ole MITÄÄN HYVÄÄ, vaan kaikki hyvä tulee jumalalta Kaikkeuksien Isältä.

se on Jumalan lahja.

• Usko on ihmisen
        uskomassa kirjoitti:

Ei sinussa, eikä minussa itsessään ole MITÄÄN HYVÄÄ, vaan kaikki hyvä tulee jumalalta Kaikkeuksien Isältä.

se on Jumalan lahja.

"Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä TUOMINNUT."

Varoitettu on, siispä Hyvää yötä te asiasokeat ihmiset, Jumala teille nämä asiat kirkastakoon, kun te uskossa sitä Häneltä anotte!

Sillä sanoohan Raamattu; ”Mutta jos joltakin teistä PUUTTUU VIISAUTTA, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
        Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, USKOKAA saaneenne, niin se on teille tuleva.”

"Sillä ilman USKOA on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy USKOA, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.”
        -- ”jos siis joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, anokoon USKOSSA, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee. Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa, kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.”

Anokaa siis USKOSSA ymmärrystä, jotta Ymmärtäisitte nämä asiat oikein!

• Usko on ihmisen kirjoitti:

Olet ilmeisesti kastettu väärinperustein, sillä usko ei ole lahja, eikä ketään tule kastaa joka ei USKO! ".. sillä kaikki, mikä ei tapahdu uskosta, on syntiä."

"Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille, joka USKOO ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."

Ymmärä sinä oikein nimimerkki :"Usko on ihmisen"

Tottakai se on ihmisen, mutta se on Jumalalta saatu lahja, älä sinä väheksy Hänen armonsa runsautta!

Silloin kun ihminen menee kasteelle, hän on jo saanut Jumalalta uskon lahjan, eihän hän muutoin menisikään kasteelle.

Jumala antaa ihmiselle etsikkoajan, jolloin ihminen huomaa syntisyytensä ja tulee herätykseen. Se on Jumalan kutsua ja huolenpitoa. Sanotaan, että Jumala voi kutsua ihmistä jopa useitakin kertoja, sitä kutsua sanotaan etsikkoajaksi, herätykseksi.

Se voi tapahtua Jumalan Sanan kuulossa seurakunnassa, tai vaikkapa omassa kodissa luetun Sanan kautta. Ihmiselle tulee halu rukoilla ja anoa Jumalalta anteeksiantoa ja pelastusta, hän TAHTOO tehdä parannuksen ja tulla Jumalan lapseksi.

Minulla ainakin usko on Jumalan lahja, jonka olen saanut, en oman ansioni, vaan Jeesuksen ansion tähden. Kiitos Jeesus uhristasi minukin tähteni!

• uskomassa

"Usko on ihmisen":lle

***Mutta jos joltakin teistä PUUTTUU VIISAUTTA, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
      Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, USKOKAA saaneenne, niin se on teille tuleva.***

Tottakai uskotaan!

Mutta sanoppa sinä, kun olet noin viisas, että mistä sinun uskosi tuli?

Sirkka iita kertoi tuleensa herätykseen ja sitä kautta uskoon, siis Jumala kutsui häntä, ja hän sai sitäkautta uskon.

• Laulun sanat on A-Ö.

Anna-Mari Kaskinen on sanoittanut paljon hengellisiä lauluja ja ne ovat kaikki nöyriä ja Kristusta Vapahtajana koroittavia.

• Pjmr

Upea kappale

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      3078
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1157
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1132
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      51
      1025
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      32
      987
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      858
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      847
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      822
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      781
    Aihe