Millainen rotu pienelle aikuiselle?

hevosta ostamassa

Heitelkääpäs pienelle aikuiselle (160cm/50kg) sopivia hevosrotuja. Ja nimenomaan hevosrotuja, ei poneja :D
Nyt olisi rahallisesti mahdollisuus ostaa (alle 4000 eurolla) oma hevonen, mutta en osaa päättää rotua/rotuja, että millaista hevosta rupean etsimään. Sen tiedän, että hevosen tulisi olla ruuna ja sään noin 150 cm ja sen tulisi olla varmajalkainen eli soveltua erityisesti maastokäyttöön. Luonteeltaan oppivainen, rauhallinen ja ei liikaa kuumuva (esim. ei arabia).
Kiitos vinkeistä :)!

5

226

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eestinhevos fani

Minä suosittelen suokkia tai eestinhevosta (itellä noi rodut.) (samaa kokoa olen kanssasi ja on olleet nää rodut hyviä) tai sitten vonis,issikka, haflinger tai semmonen.

• Hippuli

Suosittelisin suomenpienhevosta, taikka issikkaa, jos nyt on järkevä rodun perusteella edes etsiä. Issikat ovat varmajalkaisia, sekä erittäin mukavia maastokamuja, tietysti yksilöstä riippuen (: Mutta jos et ole ratsastanut issikalla, mennyt tölttiä tms, kannattaisi ottaa suokki.

• sokratess

no,minä nyt olen ihastunut norjanhevoseen ja säkä on 140

• Irkun omistaja

Suosittelen Irlannin Cob:bia, mutta niiden vuohistupsuja pitää aina sillointällöin lyhentää, kun pääsevät kasvamaan kavion alle.
      Sellainen olisi hyvä myös ensimmäiseksi hevoseksi, niin rauhallinen kun on, ja edes orit eivät ole yleensä hyökkääviä tästä rodusta. Säkä on n. 127-157 cm.

• _katherine_

Älä lähde ostamaan tiettyä rotua, vaan katsele kaikenlaisia hevosia, jotka sopivat sinun lompakolle.

Jokainen hevonen on oma yksilönsä. Jopa arabeista löytyy mukavia harrastepolleja, jotka ei kuumu liikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      108
      2227
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      843
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      47
      818
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      776
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      518
      725
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      625
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe