Millainen rotu pienelle aikuiselle?

hevosta ostamassa

Heitelkääpäs pienelle aikuiselle (160cm/50kg) sopivia hevosrotuja. Ja nimenomaan hevosrotuja, ei poneja :D
Nyt olisi rahallisesti mahdollisuus ostaa (alle 4000 eurolla) oma hevonen, mutta en osaa päättää rotua/rotuja, että millaista hevosta rupean etsimään. Sen tiedän, että hevosen tulisi olla ruuna ja sään noin 150 cm ja sen tulisi olla varmajalkainen eli soveltua erityisesti maastokäyttöön. Luonteeltaan oppivainen, rauhallinen ja ei liikaa kuumuva (esim. ei arabia).
Kiitos vinkeistä :)!

5

221

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eestinhevos fani

Minä suosittelen suokkia tai eestinhevosta (itellä noi rodut.) (samaa kokoa olen kanssasi ja on olleet nää rodut hyviä) tai sitten vonis,issikka, haflinger tai semmonen.

• Hippuli

Suosittelisin suomenpienhevosta, taikka issikkaa, jos nyt on järkevä rodun perusteella edes etsiä. Issikat ovat varmajalkaisia, sekä erittäin mukavia maastokamuja, tietysti yksilöstä riippuen (: Mutta jos et ole ratsastanut issikalla, mennyt tölttiä tms, kannattaisi ottaa suokki.

• sokratess

no,minä nyt olen ihastunut norjanhevoseen ja säkä on 140

• Irkun omistaja

Suosittelen Irlannin Cob:bia, mutta niiden vuohistupsuja pitää aina sillointällöin lyhentää, kun pääsevät kasvamaan kavion alle.
      Sellainen olisi hyvä myös ensimmäiseksi hevoseksi, niin rauhallinen kun on, ja edes orit eivät ole yleensä hyökkääviä tästä rodusta. Säkä on n. 127-157 cm.

• _katherine_

Älä lähde ostamaan tiettyä rotua, vaan katsele kaikenlaisia hevosia, jotka sopivat sinun lompakolle.

Jokainen hevonen on oma yksilönsä. Jopa arabeista löytyy mukavia harrastepolleja, jotka ei kuumu liikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      822
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      790
    3. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      75
      613
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      49
      600
    5. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      599
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      575
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      566
    8. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      530
    9. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      527
    10. Jos se onkin niin

Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se
      Ikävä
      27
      522
    Aihe