Ei lotossa täysosumaa

olihan odotettavissa

Eipä ollut lotossa täysosumaa, mikä kylläkin oli odotettavissa. Kasvatetaan pottia taas, että saadaan kansa veikkaamaan hullunlailla.Eivätkö ihmiset jo tajua. Onkohan mikään oikea arvonta kun ei edes näytetä mistä ne pallot oikeasti tulevat.

30

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roosa__-27

      Samaa mieltä täysin!!!!!!!!!!

    • Älykäs

      Otan tähän aiheeseen tarkemmin kantaa, vähän ajan päästä.

      Jokin muutos on tapahtunut, jota ei ymmärrä, sillä todennäköisyydet samat.

    • vegeveks

      Lotto kehittynyt ja vastaa nykyaikaa , 30 vuotta sitten tehtiin eli lotottiin vajaa kymmenesosa riveja jotka tehtiin tosin manuaalisesti,oli jättipotti vaan 2-3 kertaa vuodessa, Tänä modernina tietokone aikana pääsemme yrittämään jättipottia noin 35 viikoa vuodessa jättipottia ja tehdään rivejä noin keskimäärin suuren voiton toivossa nafti 50 milj.riviä tai oikemmin online kone / tietokoneauttaa meitä siinä noin vajaan 43 milj rivin verran ja epäuskoiset tekevät ise vajaat 6,5 mij.riviä erillaella menestyksellä. Tosin lotossa on vaihtoehtoja reilut 15 milj. eli huonoimillaan täysosuma tuottaa muutaman satasen ja tälläisten rivien määrä on noin 378000 kpl molemmin puolin ,että todella hyvä tuuri on pelaajilla jotka saavat potin yksin tai kolmeen osaan jaettuna , isoissa veikkauksen valiiksi tekemissä porukoissa saattaa osua täysosuma jopa 200 porukan osuuden ostajalle samalle kierrokselle .

      • Älykäs

        Löytyihän se selitys aloittajan kysymykseen:

        VEIKKAUS: Loton potti nousee 7 miljoonaan euroon
        Lauantai 15.10.2011 7:01 Hellink

        TIEDOTE 15.10.2011

        -**** Eli huomatkaapa kellonaika, jolloin alkuperäinen tiedote on julkaisu.

        Eli jo aamulla on tiedetty/päätetty.


      • kaikkea kuulee
        Älykäs kirjoitti:

        Löytyihän se selitys aloittajan kysymykseen:

        VEIKKAUS: Loton potti nousee 7 miljoonaan euroon
        Lauantai 15.10.2011 7:01 Hellink

        TIEDOTE 15.10.2011

        -**** Eli huomatkaapa kellonaika, jolloin alkuperäinen tiedote on julkaisu.

        Eli jo aamulla on tiedetty/päätetty.

        Niinpä niin, ei savua ilman tulta eli olisivatko ne herrat olleet ihan oikeassa, jotka yhtenä lauantaina tuolla kylillä tokaisivat päivällä, että arvonta on jo suoritettu, kun ihmiset päävoiton toivossa veivät lappujaan.


      • Älykäs
        kaikkea kuulee kirjoitti:

        Niinpä niin, ei savua ilman tulta eli olisivatko ne herrat olleet ihan oikeassa, jotka yhtenä lauantaina tuolla kylillä tokaisivat päivällä, että arvonta on jo suoritettu, kun ihmiset päävoiton toivossa veivät lappujaan.

        Voihan olla tietysti, että joki virhe tullut, mutta aika erikoista laittaa tuollaisia

        lehdistötiedotteita lauantai-aamuna 7 aikaan.

        Nyt kyse siis veikkauksen itsensä julkaisemasta uutisesta,jonka uutistoimisto

        välittää.

        Nyt täytyy tarkastella seuraavaksi kaikki 7/39 aikaan, eri vuosina voitetut

        päävoittojen lukumäärät, miten ne vaihtelevat. Jotenkin tuntuu, että peruspotteja

        ei juuri enää mene, vaan ainaista jättipottia. Palataan astialle:)


    • fdsfdsfere

      Jotenkin tämä jatkuva itku muka "huijauksesta" on koomista. Kun vaihtoehtoisia rivejä on n. 15 000 000 ja pelattuja normikierroksella reilu puolet siitä (ja niiden joukossa päällekkäisyyttä), voidaan aika rennosti sanoa, että täysosuman löytymisen ja löytymättömyyden todennäköisyys on aika fifty/fifty. (Ei nyt ihan tarkalleen, mutta riittävän lähelle).
      No, toisaalta: jos ihmiset aidosti tajuaisivat, millaisista todennäköisyyksistä lotossa puhutaan, niin ehkä he eivät sitten enää pelaisikaan.

      • Älykäs

        Ehkäpä asia on juuri noin, plus että pelaaminen todellakin vähentynyt.

        Siksipä piti tehdä tuo "uudistus" jotta rahantulo ei vähenisi.


    • paljon seurannut

      Niin, ehkäpä ihmiset alkavat jo pikkuhiljaa oivaltamaan ja uskomaan, mikä on homman nimi aivan samoin kuin kenossa. Piti tehdä päiväkeno. Luultavasti uskottiin, että ihmiset pelaavat saman rivin sekä illalla että päivällä ja sillä sitten nähtäisiin, mitä päivällä pelataan ja sen mukaan tehtäisiin sitten iltakenorivi.

      Ja siihen en usko, että pelatut rivit eivät vaikuttaisi tai jollain lailla olisi yhteydessä "arvontoihin" tai arvontalaitteisiin. Jotenkin tuntuu, että niitä ei "arvottaisiin" ainakaan 70:stä numerosta. Peräkkäisiä numeroita ties kuinka paljon ja esim. eileniltaisestakin kokonaan esim. väli 1-12kokonaan pois, ainoastaan numero 5 oli ja samoin sarja 60. Ainoastaan yksi numero.

      Eipä ihme, että näkee hyvin skeptisiä ihmisiä kun kun jättävät sitä yhtäkin kenoriviään. "Ei missään nimessä ainakaan päiväkenoon". Jotainhan se kertoo uskottavuudesta, vai mitä?

    • Vain yksi oikea rivi

      Oliko niin että Suomen Suurinta lottopottia metsästettiin yli 53 miljoonalla rivillä

    • c1c2c

      pelaan enää 1 rivin ainostaan (joka sekin on liikaa)...hah. siinäpä kuihtuu kassat niilläkin

    • Älykäs

      Vuosi Täysosumien lukumäärä

      1986 54
      1987 58
      1988 49
      1989 54
      1990 59
      1991 73
      1992 54
      1993 59
      1994 43
      1995 56
      1996 51
      1997 42
      1998 42
      1999 49
      2000 40
      2001 46
      2002 49
      2003 41
      2004 41
      2005 52
      2006 37
      2007 53
      2008 42
      2009 41
      2010 38
      2011 27

      • Älykäs

        Hyvä, jos 40 osumaan päästään tänä vuonna, se näyttäisi olevan viime vuosien

        keskiarvo.

        Pelaaminen kait sitten vähentynyt


      • Älykäs

        Todennäköisyydet on koko ajan olleet samat, mutta rivihinta on noussut,potit

        kasvaneet, potit kasvavat rivihinnan kanssa, täysosumien määrä laskee,

        ihmisten into lotota laskee, potti menee harvemmin jakoon ja entistä useammin

        yksi saa koko potin.


      • Käry käyp
        Älykäs kirjoitti:

        Hyvä, jos 40 osumaan päästään tänä vuonna, se näyttäisi olevan viime vuosien

        keskiarvo.

        Pelaaminen kait sitten vähentynyt

        27 11 = 38. Kas kummaa, maksimissaan päästään vuoden 2010 tasolle.Juuri lanseerattu Loton uudistus toi tullessaan yhden parhaimman näytteen siitä, miten pelaajia todella kustaan silmään.

        Lottoarvonta suoritetaan virallisten valvojien iltaatoivotusten jälkeen seuraavasti. Oy Veikkaus Ab näyttää nauhalta ennakkoon kuvatun lottorivin , jonka arvovaltaiset sisäasiainministeriön virkamiehet sanelevat eetteriin, korviesi kuultaviksiu ja silmiesi iloksi. Koittakaahan itsekukin olla " virallinen valvoja " ja toistakaa ääneen näkemänne numerot jotka arvontarummusta tai myllystä putkahtaa. Jos olet tulkinnut voittorivin oikein,niin olet läpäissyt virallisen valvojan pääsykriteerin sisäasiainministeriön rahakkaisiin virkatoimiin.
        Saapas nähdä, koska Valtakunnansyyttäjä viheltää pelin poikki ?


      • Älykäs
        Käry käyp kirjoitti:

        27 11 = 38. Kas kummaa, maksimissaan päästään vuoden 2010 tasolle.Juuri lanseerattu Loton uudistus toi tullessaan yhden parhaimman näytteen siitä, miten pelaajia todella kustaan silmään.

        Lottoarvonta suoritetaan virallisten valvojien iltaatoivotusten jälkeen seuraavasti. Oy Veikkaus Ab näyttää nauhalta ennakkoon kuvatun lottorivin , jonka arvovaltaiset sisäasiainministeriön virkamiehet sanelevat eetteriin, korviesi kuultaviksiu ja silmiesi iloksi. Koittakaahan itsekukin olla " virallinen valvoja " ja toistakaa ääneen näkemänne numerot jotka arvontarummusta tai myllystä putkahtaa. Jos olet tulkinnut voittorivin oikein,niin olet läpäissyt virallisen valvojan pääsykriteerin sisäasiainministeriön rahakkaisiin virkatoimiin.
        Saapas nähdä, koska Valtakunnansyyttäjä viheltää pelin poikki ?

        Huomatkaapa erityisesti vuodet 1986-1996, jolloin täysosumia sellaiset 60 kpl

        keskimäärin vuodessa, keskiarvo 61 kpl. Nyt siis noin 40 kpl.

        Tosta on nähtävissä mikä on trendi.


      • Älykäs
        Käry käyp kirjoitti:

        27 11 = 38. Kas kummaa, maksimissaan päästään vuoden 2010 tasolle.Juuri lanseerattu Loton uudistus toi tullessaan yhden parhaimman näytteen siitä, miten pelaajia todella kustaan silmään.

        Lottoarvonta suoritetaan virallisten valvojien iltaatoivotusten jälkeen seuraavasti. Oy Veikkaus Ab näyttää nauhalta ennakkoon kuvatun lottorivin , jonka arvovaltaiset sisäasiainministeriön virkamiehet sanelevat eetteriin, korviesi kuultaviksiu ja silmiesi iloksi. Koittakaahan itsekukin olla " virallinen valvoja " ja toistakaa ääneen näkemänne numerot jotka arvontarummusta tai myllystä putkahtaa. Jos olet tulkinnut voittorivin oikein,niin olet läpäissyt virallisen valvojan pääsykriteerin sisäasiainministeriön rahakkaisiin virkatoimiin.
        Saapas nähdä, koska Valtakunnansyyttäjä viheltää pelin poikki ?

        Huomatkaapa myös, että vuonna 1986 ei vielä ollut edes online pelaamista

        ja atk-järjestelmät on koko ajan tehostuneet.


    • Tirsk

      Otetaan tyhmiltä ihmisiltä rahat pois =)

      No kohtahan on taas aika pelata lottoa ja seuraavalla viikolla vikinglottoa.
      "onnea" vaan kaikille peliin

    • rahat pois!

      Eikä ollut odotettavissa!!!!!!!!!!!!! Vai?????

      • Älykäs

        Niin tilastot vuodesta 1986 asti, jolloin 7/39 järjestelmä tuli, kertovat mikä

        on ollut suuntaus, alussa peli oli rehellinen, nyt ei ole. Tuo vain kertoo sen, että

        kaikki ei ole kohdillaan, toivottavasti mahdollisimman moni tajuaa mikä on

        ns "pelin henki" nyt, se ei ole sama mikä oli 80 luvulla ja 90 luvun alussa vielä.

        Joko pelaaminen on vähentynyt tai joku tossa nyt mättää.


    • pikkuvoitto

      Alkaja on katkera... lotonnu varmaa taas enemmän kuin normaali minimivoittolla voi saada.

      Se o vaan niin, että ei kannata lotota enempää kuin minimissään voi saada takaisin pikkuvoittona... Siis sanotaan, että paljoa yli 5e/kierros.

      Mutta se on totta, että toi päävoiton kasvuvauhti ja sit se määrä useamman jakamattoman kierroksen jälkeen on aika iso. Tai en mä tiedä harmittasko se, jos itselle nappais joskus vaikka 7 miljoonaa, nii mitä sit tänne kirjoittais....

      Jokatapauiksessa pitää asioitten olla aika huonoisti, jos keski-ikäinen ihminen ei pärjää reilulla 2 miljoonalla eurolla loppuikäänsä vaikka sit oliskin jo perheellinen. Kyllä siinäkin on jo paljoin rahaa

      • Älykäs

        Joo, niihän se on, että asiaa ei kannata ottaa liian vakavasti, mutta tuohon

        ihmettelyyni, miksi päävoittojen määrä vuodesta toiseen laskee en ole

        saanut vastaväitteitä ja keskustelua. Noihan on faktoja.

        60 - 50 - 40- kohta lähempänä 30????


      • v23v
        Älykäs kirjoitti:

        Joo, niihän se on, että asiaa ei kannata ottaa liian vakavasti, mutta tuohon

        ihmettelyyni, miksi päävoittojen määrä vuodesta toiseen laskee en ole

        saanut vastaväitteitä ja keskustelua. Noihan on faktoja.

        60 - 50 - 40- kohta lähempänä 30????

        Se ei ainakaan johdu siitä että pelattaisiin vähemmän. Kansa lottoaa miljoonilla pelataan edelleen, siellä 15 miljoonan kieppeillä pyöritään.

        Miksi musta tuntuu että maailman taloudella on jotain tekemistä loton todennäköisyyksien kanssa vaikka näin ei pitäisi olla? Rivejä on uskomaton määrä joten pakko sieltä on useammallekin osua se 7 oikein....mutta ei vaan, pottia kasvatetaan ja kasvatetaan


      • Älykäs
        v23v kirjoitti:

        Se ei ainakaan johdu siitä että pelattaisiin vähemmän. Kansa lottoaa miljoonilla pelataan edelleen, siellä 15 miljoonan kieppeillä pyöritään.

        Miksi musta tuntuu että maailman taloudella on jotain tekemistä loton todennäköisyyksien kanssa vaikka näin ei pitäisi olla? Rivejä on uskomaton määrä joten pakko sieltä on useammallekin osua se 7 oikein....mutta ei vaan, pottia kasvatetaan ja kasvatetaan

        Tietysti ainahan tuo on ollut ns tyhmyysvero, meinaatko, jotta rahaa kerätään

        Kreikkaan yms.


    • Mistähän,mistähän?

      Joo ja tällä keinolla veikkauksen liikevaihtoa. Jos ihmiset olisivat vähänkin viisaampia ja jättäisivät muutaman kerran veikkaamatta kokonaan koska on niin minimaalinen mahdollisuus saada se voitto, niin johan loksahtais arpojien ja veikkauksen herrojen naama.

      Päävoittojen määrä vuodessa sen kun laskee ja veikattujen rivien määrä suurenee - HALOO - MISTÄHÄN ON KYSYMYS????

      • Älykäs

        Niin, nuo on ihan kylmiä lukuja, joita kaivoin esiin vuodesta 1986 asti, koska

        siitä asti on pelattu nykymuotoista 7 rastia 39 rastista järjestelmää.

        Sen ymmärtäisin, jos pelin todennäköisyyksiä olisi muutettu, mutta kun ei ole.

        Väistämättä tulee mieleen, että itse arvontatapahtuma ei ole rehellinen.

        Nyt puhutaan vain osumista, ei siitä mitä sillä saa, se on ihan eri juttu.

        Minua viisaammat puhuvat loton kysyntäfunktiosta ja odotusarvoista.

        Jotenkin ne osaavat laskea tuon homman veikkauksessa, mutta miten ne

        vaikuttavat todennäköisyyksiin?


    • pidä rahat pankissa

      Jos "arvonta" on rehellinen niin sellaiseen määrään pelattuja rivejä uskoisi jo yhden täysosuman tulevan mikäli pelatut rivit eivät vaikuta "arvontaan". Aika isolla joukolla pelaajia on varmaankin ollut vuosikymmenet samat rivit joka viikko ja harvemmin on vuosien kuluessa kuullut, että sellaiseen riviin on sattunut täysosuma. Kaikki rivithän ovat Veikkauksen tiedostoissa jo ennen arvontaa ja se aika riittää kyllä tänä ATK-aikana löytämään rivin, jota ei ole pelattu. Ja minkä takia tarvii olla niin monimutkaisen näköinen laite "arvonnan" suorittamiseen eikä siitä edes kunnolla näe,mistä se pallo putkahtaa.

      Pelattujen rivien määrä kasvaa ja päävoittojen osuminen vaan pienenee.
      Ettei vain olisi suunnitelmallista kansan "pissitystä" niin lotossa kuin kenossakin.

      • Älykäs

        Kato, kato, veikkaus ottanut tämän viikon loton lehdistötiedotteeseen pohjaa

        noista kirjoituksista. Se miksi päävoittojen lukumäärä on laskeva vuodesta

        1986 sivuutetaan, vaikka siitä saakka ollut 7/39 ja sama todennäköisyys.


    • Käry käyp

      EI OLE OIKEA ARVONTA. KAKSI HYVÄKÄSTÄ NYÖKKÄÄ JA SANOO HYVÄÄ ILTAA.

      SIIHEN LOPPUU SUORA LÄHETYS. KUVA SIIRTYY VIIKKOJA SITTEN TEHTYYN NAUHOITUKSEEN JA SIITÄ NÄMÄ VIRALLISET HYVÄKKÄÄT LUKEVAT " OIKEAN LOTTORIVIN.

      KAS KUMMAA, EI TÄLLÄKÄÄN KERRALLA YHTÄÄN 7 OIKEIN TULOSTA. KUKA KUORII KERMAT KAKUSTA?

      VASTAUS: VEIKKAUKSEN TOIMITUSJOHTAJA APUREINEEN, SILLÄ HEILLÄ TUNTUU OLEVAN TULOSPALKKAUS. ON VARSIN ERIKOISTA, ETTÄ VEIKKAUKSEN TJ SAA 5 X ENEMMÄN PALKKAA KUIN TASAVALLAN PRESIDENTTI.

    • hei lopettakaa jo

      No niin, olihan se todellakin taas odotettavissa ja kansa uskoo!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe