-ostin harrastajalta viljakäärmeen, -08 syntynyt. entinen omistaja ei ole pitänyt koskaan talvilepoa käärmeelle joten pidänkö itse sille levon vai..?
-käykö terraarion kosteuttamiseen sellainen tavallinen suihkepullo missä on ollut esim.hiusten hoitoainetta (pesen tietenkin sen hyvin)?
-käärmeen ruuminlämpö on alhaisempi kuin ihmisen, eli onko sillä jtn tiettyä aikarajaa kuinka kauan käärmettä voi kädessä pitää?
-mikä on paras pohjamateriaali käärmeelle?
-siivotaanko terraario silloin kun käärme syö? tästäkin olen saanut montaa erilaista tietoa.
-kuinka monen päivän jälkeen syömisestä voi käärmeen ottaa käteen? tästä myös olen kuullut erilaisia versioita.
talvilevosta ja muusta
1
420
Vastaukset
- tanniitti83..
talvilepo ei ole välttämätön, voit pitää pari kuukautta talvilevolla esim. sammuttamalla siksi ajaksi valot ja lämmityksen.
Viljakäärme ei tarvi kosteutusta! liika kosteus aiheuttaa keuhko ja suomutulehduksia. pelkkä vesiastia terrassa riittää mihin käärme mahtuu kokonaan.
Käärmettä voi kyllä kädessä pitää, mutta tämä ei ole mikää syli lemmikki joten mieluusti käsittelyt vähemmälle, koska käärme stressaa joka kerta kun menet sitä sörkkimään ja sitten voi alkaa paastota eli ei syö enää ollenkaan.
Terrasta on hyvä siivota aina ruokailun yhteydessä käärmeen jätökset ja vaihtaa vesi.
Käärmettä ei tule käsitellä ruuan jälkeen muutamiin piviin ettei sulatus mene sekaisin tai käärme oksenna ruokaansa ulos stressin vuoksi.
pohjamateriaalina esim. mörttiröpö tai hake. ei missään nimessä hiekkaa eikä pölyvää purua!
paljonko terraariossa on lämpötila?
millainen lämmittelypaikka?
minkä kokoinen terra?
jos haluat enemmän tietoa hoidosta, laita minulle sähköpostia [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1851559
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2041481Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä441144Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad44846- 14720
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30711Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21710- 36691
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .20646Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46617