Muistitehtävä

Tane

Muistitehtävässä nähtiin, miten hermoilu ja hätäily pilaa suorituksen. Riikkakin yritti opetella kaikki palikat kerralla ja sen vuoksi kävi katsomassa oikeaa järjestystä vaikka kuinka monta kertaa. Muutkin kilpailijat kävivät monta kertaa katsomassa oikeaa ratkaisua ja arpoivat järjestystä välillä ihan summassa.

Miten homma pitäisi hoitaa? Tehtävässä on yhteensä 16 kuutiota. Aika harva tuollaisessa tilanteessa muistaa 16 kuution paikan suoraan. Sen sijaan 4 kuutiota on helppo muistaa. Minä kävisin tuollaisessa kisassa katsomassa vain rivin kerrallaan. Joutuisin käymään katsomassa oikeaa ratkaisua vain neljästi. Sen jälkeen jatkaisin matkaa. Nyt kilpailijat laukkasivat katsomassa oikeaa ratkaisua monesti ja hermoilivat ja hosuivat.

Riikka oli kyllä taas ylivertainen. Hänestä näki selvästi, että halu kurkata oikea järjestys palikoiden takaa oli kova. Eipä olisi ollut ensimmäinen kerta, kun Riikka vähän oikoo kisassa.

6

1127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Strategi

      Helppoahan tuo olisi ollut rivi kerrallaan.

      • palikka

        ja eihän siitä yhdestä rivistäkäään tarvitse muistaa kuin kolme niin neljäs menee oikein...


    • Fröbelin palikka

      ihmettelin jo viime vuoden kisassa, kun Rauli ei meinannut suoriutua muistitehtävästä sitten millään. Yritti ressukka kanssa opetella kaikki 16 palikkaa kerralla.

    • minä

      Ajattelin jo etukäteen että varmasti on taas tänä vuonna tollainen palikkamuisti-tehtävä. Ajattelin mielessäni että kaikkein helpoin on muistaa 4 kirjainta kuin 4 sanaa, joten olisin opetellu aiheen/rivi ja sitten alkukirjaimet.. Paljon helpompi muistaa kuin koko sanat.. jos samalla kirjaimella alkavia sanoja, alkutavutkin menisi helpommin :)

    • rankkaa

      Askarruttaa, että oliko se juoksulenkki uuvuttanut niin paljon, että se vei muistin tai keskittymiskyvyn? Tai jännittikö niin paljon? Kyllähän nuo puuskuttivat ihan urakalla. Mutta silti hämmästelen minäkin nyt kuten myös vuosi sitten...

      • Ilkka voitti :)

        se vaijerihomma, ja siinä varmasti meni voimat aika hyvin. Ja varmasti jännittikin..Ihmettelin myös itsekin sitä, että miksi eivät opetelleet rivi kerralla vaan piti sekoilla niiden palikoiden kanssa vaikka kuinka kauan..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe