Puhuiko Aadami arabiaa?

Kieli poskessa on

Uusi tutkimus kertoo, että ihmiskunnan alkukieli on perusrakenteeltaan "yodamainen" on perusrakenteeltaan ns. subjekti-objekti-verbi (SOV) -tyyppiä.

http://yle.fi/uutiset/tiede_ja_tekniikka/2011/10/esi-isamme_kuin_yoda_puhuivat_2957759.html

Suomen suora sanajärjestys on subjekti-verbi-objekti aivan kuten heprean tai englannin ja useiden muidenkin. Alkuperäistä SOV-mallia esiintyy mm. arabiassa, baskissa ja saksassa.

Eli ennen Baabelin tornia ei puhuttu ainakaan hepreaa eikä suomea. Oliko aadamin ja Jumalan äidinkieli sittenkin arabia?

7

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hehh.

      Adam puhui hepreaa.
      Kaikki muut kielet ovat tulleet senjälkeen.
      Arabia on alkeellisempi kieli kuin heprea ja erityisesti kirjoitettuna.
      Kymmenen käskyäkin oli heprean kielellä. ja sitä kirjoitettiin jo tuolloin.
      Egyptistä on löydetty vanhoja hepreankielisä tekstejä kiviin kirjoitettuina.

      • Kieli poskessa on.

        "Adam puhui hepreaa.
        Kaikki muut kielet ovat tulleet senjälkeen."

        Et sitten ymmärtänyt linkin artikkelista mitään?


      • > Arabia on alkeellisempi kieli kuin heprea

        Millä kriteereillä määrittelet kielten "alkeellisuuden""?


      • > Arabia on alkeellisempi kieli kuin heprea

        Onko esperanto alkeellisempi kuin arabia kun siinä on lähes täysin säännölliset taivutusmuodot ja vähemmän synonyymeja?

        Tai onko englanti alkeellisempi kuin arabia kun sen murteet poikkeavat toisistaan vähemmän kuin arabian murteet?

        Kertoisitko oman määritelmäsi alkeellisuudelle?


      • JOS arabia on alkeellisempi kieli kuin heprea, silloinhan arabia on VANHEMPI kieli kuin heprea. Vai meinaatko että kielenkehitys kulkee modernista alkeelliseen?


      • a.
        Kieli poskessa on. kirjoitti:

        "Adam puhui hepreaa.
        Kaikki muut kielet ovat tulleet senjälkeen."

        Et sitten ymmärtänyt linkin artikkelista mitään?

        Aadam, Aabraham ja Mooses puhuivat samaa kieltä. Ja voimme kutsua sitä ihan oikeutetuksi hepreaksi.

        Aabraham puhui arameaa ja heprea on siitä erkaantunut murre. Aabrahamista on vain muutama sukupolvi Aadamiin ja muutama sukupolvi Moosekseen, joten ei ole mitään todellista syytä epäillä etteivätkö nuo miehet puhuneet käytännössä samaa kieltä.


    • Aadami?

      Tarkoitatko Aatamia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe