Britaniassa on outoja sukunimiä:
http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satellite/Ulkomaat/1194615861607/artikkeli/brittien oudot sukunimet vahentyneet.html
Tuli mieleeni, että oletteko täällä Suomessa törmänneet outoihin sukunimiin? Itse muistan ainakin nimet: Veripää, Sikiö, Nännimäinen, Isorinta, Juntti, Hippi, Sonni, Varvas, horo, Vasaraton...
Oudot sukunimet
81
11424
Vastaukset
Kekkonen
- "kekko" tarkoittaa länsimurteissa viinalekkeriä. "Kekkonen"=pieni viinalekkeri.
Alkio
Väyrynen, eli Vaeueruenen
- lausutaan "VvÄYYrynjen" leukaa eteenpäin työntäen
Biaudet
- lausutaan "bidee" eli suomeksi alapesuun tarkoitettu pesuallas
Horna
- aikanaan kuuluisa tanssipaikka joka sortui ja sen sortuminen oli suuri...- Kekko.
http://kekkonmokki1.nettisivu.org/
Kekkonen ei ole Länsi- vaan Itä-Suomalainen nimi. Idässä ihmisillä oli sukunimet, ennen länsisuomalaisia, paitsi ruotsinkieliset.Missä minä olen väittänyt, että "Kekkonen" olisi länsisuomalainen nimi? Kerroin mitä se merkitsee länsimurteissa.
- Missä missä ????
Sologdin kirjoitti:
Missä minä olen väittänyt, että "Kekkonen" olisi länsisuomalainen nimi? Kerroin mitä se merkitsee länsimurteissa.
Missä minä olen väittänyt, että sinä olisit väittänyt, että olisi länsisuomalainen nimi? Kerroin että se on itäsuomalainen nimi.
Missä missä ???? kirjoitti:
Missä minä olen väittänyt, että sinä olisit väittänyt, että olisi länsisuomalainen nimi? Kerroin että se on itäsuomalainen nimi.
"Kekkonen ei ole Länsi- vaan Itä-Suomalainen nimi"
Tuossa edellä olevassa lainauksessa olet ikäänkuin vastannut väitteeseen, jota siis en ollut tehnyt. Luetun ymmärtäminen hoi!- HAISTA SINÄ
Sologdin kirjoitti:
Tuossa edellä olevassa lainauksessa olet ikäänkuin vastannut väitteeseen, jota siis en ollut tehnyt. Luetun ymmärtäminen hoi!PITKÄPASKA! Miksi ihmeessä kaltaistesi mulkkujen on tuotava tuo typeryys esiin? No koska ovat, niin helvetin typeriä. Ei siis ole muuta antaa.
- Kappas vaan...
Sologdin kirjoitti:
Tuossa edellä olevassa lainauksessa olet ikäänkuin vastannut väitteeseen, jota siis en ollut tehnyt. Luetun ymmärtäminen hoi!Sologdin19.10.2011 23:29
Kekkonen
- "kekko" tarkoittaa länsimurteissa viinalekkeriä. "Kekkonen"=pieni viinalekkeri
Kuinka tuo pitäisi ymmärtää. - SYÖ PASKAASI ROTTA!
Sologdin kirjoitti:
Tuossa edellä olevassa lainauksessa olet ikäänkuin vastannut väitteeseen, jota siis en ollut tehnyt. Luetun ymmärtäminen hoi!"lainauksessa olet ikäänkuin vastannut väitteeseen"
- Hahhohhohheeh!
SYÖ PASKAASI ROTTA! kirjoitti:
"lainauksessa olet ikäänkuin vastannut väitteeseen"
Onko pinna kireällä? Oliko sinulla lapsena liian pieni lakki ja niukalti leluja?
- Virtanen Masa
"Ulakko-Morottaja". Eräällä lappalaisella armeijakaverilla oli tuollainen nimi. Heh. Sukunimi "Taikina" löytyy Oulun seudulta.
- Kakkonen
Sellaset nimet on kun Jauho ja Hiiva. Tulisko niistä Pulla vai Taikina?
- Voisi tulla
Kakkonen kirjoitti:
Sellaset nimet on kun Jauho ja Hiiva. Tulisko niistä Pulla vai Taikina?
Kilju tai Kiljunen.
- Varavaraanі
Tunsin aikoinani nuoren naisen, jonka sukunimi oli Alaperä. Ymmärrettävistä syistä hän muutti sen toiseksi - vaikka nimi ei tarkoitakaan ihan sitä, mitä luulisi.
http://kaino.kotus.fi/cgi-bin/kks/karjala.cgi?a=alaperä&l=2
- Mee mökkiis
Että ootte lapsellisia!!!!
- kiva sukunimi
Kirjatankki.
- hahahaaa
Isomursu!
- parapsyko
Juuh,Isomursu-niminen opettaja oli aikoinaan Vaaralan Kansakoulussa Vantaalla.Siihen aikaan Helsingin Pitäjässä(1971)
- Nöhkömöhkölä
Biaudet oikea ääntäminen on jotain aivan muuta, kuin edellä ehdotettu.
Mutta: Hikipää, Leppäpuska, Kaveri...Lisää löytyy www.vaestorekisterikeskus.fi - vaihtoon
entä sitte pottala ja pöksyläinen ..haha aika pahoja.
- nimi kuin nimi.
Joo, on näitä outoja, niin kuin nyt vaikkapa Virtanen, Savolainen ja Nieminen - mitä nääkin on pikkuvirta ja pikkusavo ja pikkuniemi.
Onhan näitä nimiä. Hikipää. Paksujalka. Iso-Antti. Vähätupa. Rissanen. Viljakainen. Mäkinen. Kuokkanen. - NimmerkkiErkki
Kerran oli telkassa äidinkielen opettaja Elin Alapää :)
- Dick Sucker
Joo ja taannovuosina oli Tampereen puhelinluettelossa mies nimelta Ali-Runkka. Etunimeä en muista tai olisko ollut Toivo, mutta ammatti oli asetinlaitemies.
- oppaanne.
Älä, täähän on kanssa yks mainio, ja ammatinvalntakin vielä, eli urologi Ala-Opas.
kato tako kun on vaikeaa. - Dick Sucker
oppaanne. kirjoitti:
Älä, täähän on kanssa yks mainio, ja ammatinvalntakin vielä, eli urologi Ala-Opas.
kato tako kun on vaikeaa.Joo muuten, tuolla taitaa olla jossakin nettisivu ihmisten nimistä, joilla on on jotenkin nimeen yhdistettävä ammattinimike. -Sellainen taitaa tosin puuttua kuin 'kallonkutistaja' Latva-Laturi. Ja sairaanhoitaja Pipinen. Mutta puutarhuri Kasvi, meteorologi Pouta, lintutieteilijä Lokki, majuri Majuri ym.
Ei ihan tätä jutun tynkää, mutta nimiin liittyvää kuitenkin. Kunaikoinaan joskus sotien aikaan oli Karjala -lehdessä kihlajaisilmoitus: 'Kihlauksensa ovat julkaisseet hra Matti Kakki ja nti Mari Korjas'. Että siinä oli varmaan pariskunnalle myös elämän mottoa ja huoneentauluakin.. :)
- Hilarion 48
...Hartikainen on paras
- kertoi,,,
Ensio Kuranen kertoi aina olleensa kiusattu kansakoukussa.
- onhan noita..
.. omituisia sukunimiä:
Vesipää ja Kärpänen löytyivät takavuosina (90-luvulla) Porin puhelinluettelossa. Jotenkin pikkutuhmista nimistä taas on mieleen jäänyt Syväperä
Pätsi ja Pulkka ovat niinikään hassuja sukunimiä joihin olen törmännyt - Puurmmm
Törmäsin itselleni outoon sukunimeen tässä pari päivää sitten: Kihlakaski
- .
Kalle Kyrpämäki asui peräsuolijoella
- 4565y
itse tiedän henkilön nimeltä Marja Puska..
- .
George Bust
- .
Mulkkulan Matti kuulemma rakensi vittumaisenojan kämpän...
- jeedu
rönkkö
- 234234
- Hintikka
- Homola (melko vähän enää, koska kaikki vaihtaneet nimensä)
- Alakokkare- Sjoeörjga
Eikö jossain ollut Jorma Lerssi ???
- oukkidoukki
Sjoeörjga kirjoitti:
Eikö jossain ollut Jorma Lerssi ???
Kyllä on edelleen.
- 413121
Parhaiten mieleeni on jäänyt omituisista sukunimistä IHO, joka oli opettajani nimi joskus vuonna yks ja kaks.
- Varavaraanі
Toimittaja Sirkka-Liisa Sumari-Iho on muuttanut nimensä muotoon Sikke Sumari.
- jk
Ponnekas-Halunen. : DDDD Yksinäänki jo erikoisia mut vielä yhdistettynä ni jeesus.. : D Oha näitä muitaki, Lutukka, horo, Kokkare..
- mallu.
En nyt outoudesta tiedä mut puputti kuulostaa aika jännältä.
- tietoa..
Jossain Mikkelissä asuu ilmeisesti semmoinen kuin Miina Kenttä. Poikaystävää voitaneen kutsua miinanpolkijaksi sitten.
- hoikoo
Nimetön, Känninen, Puukko-Ahmed
- yks tyyppi
Naapurissa asui Vilho Väljä
- R
Takavuosilta tulee mieleen lehtijuttu, jossa haastateltiin henkilöä, jonka sukunimi oli Ö. Etunimi jääköön mainitsematta. Jos en ihan väärin muista, oli Ön suvun viimeisiä kantajia.
Nimi oli muistaakseni perua Ruotsin sotaväen ajoilta, jolloin henkilöille oli annettu tunnistamisen helpottamiseksi etunimen perään kirjain. - Bideesuihkua vaan
Alapesu on Biaudet=Bidee
- hassu nimi
Erilaiset ja erikoiset sukunimet ovat rikkaus. Koskaan ei saisi hävetä omaa nimeään ja vaihtaa sitä esim. koulukiusaamisen takia. Ja miksei aikuisemmallakin iällä voi pikkuseluiset kiusata ja kuittailla. Kukaan ei voi sille mitään minkä nimiseksi on syntynyt. Nyt vasta minulla on tarpeeksi itsetuntoa ja itsevarmuutta vaihtaa takaisin alkuperäinen sukunimeni,jonka vaihdoin 18-vuotiaana jatkuvan vittuilun takia. EI NIMI MIESTÄ PAHENNA ELLEI MIES NIMEÄ! Samaa pätee naisiin :)...
- Körkkö-kökkö
Körkkö
- sikiöö
Happo, Alavuoto, Muna, Maksa, Mömmö......
- no johan on näiden
70-luvulla haastateltiin radiossa helsinkiläistä kalamyyjää Kauppatorilla - nimi oli Anna-Stiina Silakka:}
- daagggas
Lehtiä jakaessa näin yhtä sun toista Espoolaisissa sukunimissä. Vakialueella oli aina hauska juttu kun viimeisen postilaatikon kohdalla luki Suikkari. Sitten yksittäisillä alueilla löytyi mm. Lerssi, Peura Kauris ja Hirvi vierekkäin sekä Skywalker. Viimeistä epäilen pilaksi :)
- diibu
Pöri, Köri ja Loppukaarre..
- Masa462622
Armeijassa oli aikanaan alokas Alakokkare, joku lappilainen sukunimi, ja on oikeasti olemassa.
Aiheutti iltavahvuuslaskennassa vaikeita tilanteita, kun nimi piti pystyä huutamaan pokkana, eikä luutnantin valvonnassa saanut paljoa tirskua..
Terveisiä vaan Sodankylään.- reservin herra
Oliko PionK/JPr? Itsekin aikanaan huomasin selatessani päivystyskirjaa. Sitten oli kersantti Pulju ja pioneeri Kulju.
- asdcas
Täälä Kiimingissä asuu yks Alakokkare
- Kyrpäkankaan kylä
Semmoset kun Homotti ja Persvittu.
- Sutinaa joo joo
Aikoinaan oli semmoinen tyttöjen lentopallojoukkue Alapäässä, kun "alapään koitto"..
- Dick Sucker
Joo, ja sellainen sukunimi oli kaverilla kuin Vähäkoitti. -Juha vähä koitti. Ja muita hauskoja imperfektin eli menneen aikamuodon näköisiä sukunimiä kuten Kouri, Survo, Konttas, Paski, Köyri, Pölli.
- Onnin kaveri
Onni Väistö
- Urpot!
Onko teistä kivaa naureskella toisten nimille?
- Dick Sucker
Juu, ehdottomasti on. Jos esimerkiksi nimi sattuu olemaan, kuten eräällä tutun tutulla: Anu Selin. PAM:n puheenjohtajatar on muuten nimeltään Ann Selin. Synonyyminsä siis Ann Takaa.
- ereryyyu
Nykyään kaikki Kataiset muuttaa nimensä
- pöhelö
Kahelin on niitä hauskimpia nimiä... Ja ihan olemassa oleva sukunimi tosiaan.
- L.antela
A. Terska asui (asuu ?) Terskanperällä
- - Luiro -
Suomen puolustusvoimien komentaja Ari Puheloinen ... Puhe-Loinen!
- kylläkyllä76
risto reipas ja tosi on.ystäväni asui naapurissa.
Hannu Jortikka (jortikka = kyr pä).
- 00007
Puolanka= Persenaru, ja Puotila=Persepaikka (ainakin E-Pohjanmaalla) Lapissa näin sellaisen paikannimen kuin Runkaus.
- semetary
Todella vanhoista hautakivistä bongattua:Varma Kurvi ja Aina Riski
- HegeBeibi
Valehtelematta intissä ollessani oli meidän komppaniassa tyyppi, jonka sukunimi oli Kakkinen. Aika paha, koska viittaa ulosteeseen.
- tosijuttu v.-60
Hämessä oli takavuosina avioerooikeudenkäynti, jokam koski Karvasten eroa. Haastemies huusi jutun sisään seuraavasti: karvanen Karvasta vastaan ja Jortikka sisään (oli todistaja)
- krstalokyttääjät
Kerrostalon rappukäytävästä bongattua: asukas sukunimeltään "Kyttis"
- yxyxyxyxyx
Saukkosen puoliso AsuSaukkonen ja serkku PerSaukkonen
- rfge4t
Ja jos Per on köyhä niin sillon se on Per Saukinen
Oisko muute hauska olla Satu Viitana? (käännä toisinpäin)
- eeveepee
Olli Kuhta EVP.
- oukkidoukki
On myös: Sini Sorsa ja Taavi Sorsa.
- Nuukalla miehellä
Kitunen
- samojanimiä
Eipä käy kateeksi tällä hetkellä hiltusen eeroja, niitä on useita kymmeniä eniro.fi:ssä.
- ........
tässä yksi oudoimmista sukunimistä! :D
http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1 - Toiviel
Rauman telakalla oli varastopomona Pösö ,
hieman oudoksutti alussa . - Anonyymi
Nainen, sukunimeltään Naskali, meni naimisiin miehen kanssa, jonka sukunimi oli Taipalus. Rouva otti käyttöön kaksoisnimen Naskali-Taipalus. Olen kuullut jutun äidiltäni, on kai tosijuttu.
- Anonyymi
Minä olen Halonen ja naimisiin menin naisen kanssa, joka sitten sai... tai joutui ottamaan minun sukunimen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486208Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki694075Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t193102- 343025
- 1932898
- 402522
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132449törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/192390- 1501469
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3201468