En ole seurannut palstaa aikoihin, joten en tiedä onko aihe ollut täällä esillä. Varmaan joskun on ollut, mutta kysynpä silti teiltä mielipiteitä seuraavasta monia koskettavasta aiheesta.
Eli kun mies ja nainen elävät yhdessä, sekä antautuvat toisilleen lihallisessakin mielessä, niin sitten kuitenkin suhde päättyy eroon, niin:
Saako eronneet aloittaa uuden suhteen jonkun toisen kanssa?
Jeesuksen opetus hylkäämisestä ja uuden ottamisesta on että; "joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen se, tekee huorin; ja joka nai hyljätyn tekee huorin".
Voiko tuosta päätellä, että petetty on vapaa uusiin naimisiin?
(Samoin leski on vapaa uusiin naimisiin)
Parisuhde
1
151
Vastaukset 1
- näinnäen
Ensiksikin on syytä kysyä miksi on mitään lupaa erilaisille tekemisilleen kysymässä noin ylipäätänsä. Kysynkö lupaa siksi, että tekisin oikein ja sen kautta tulisin vanhurskaaksi eli pelastuisin eli pääsisin taivaaseen kuoltuani?
Jos nyt olen siinä tilassa etten ole uskossa Herraan Jeesukseen ja Hänessä vanhurskaaksi tullut, ei minua auta vaikka kuinka hyvin eläisin tai kuinka oikeita valintoja elämässäni muuten tekisin.
Jos taas olen jo uskossa Jeesukseen ja vanhurskautettu Hänessä asian kysymyksen luonne on erilainen. Uskovana minun tulisi olla avioliitossa eikä ns vapaassa avosuhteessa puolisoni kanssa. Joskus kuitenkin käy niin, että myös uskovan avioliitto kariutuu ja raamattu myöntää avioeron sydämemme kovuuden tähden. Jos vaikka mies olisi yltiöväkivaltainen, ei mielestäni vaimon ole pakko olla sellaisessa liitossa henkensä kaupalla.
Kyllä näen niin, että petetty puoliso voi avioitua myöhemmin uudelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu491155- 16805
- 63725
- 68722
- 47694
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa69678Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131615Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31585Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.9530Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45508Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i8490Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä24463- 4462
Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �104459Pitäisikö seksille asettaa huvivero?
(ja jos hankkisi todistuksen sen harrastamisesta velvollisuudesta tai lisääntymistarkoituksessa, saisi siitä vapautuksen113434Olet pelottava ilme vakavana
Sitä alkaa ajatella äkkiä kaikenlaista. Synkkiäkin juttuja. Kai tässä oma mielikuvitus kun laukkaa. 🤔😳26417- 13410
- 33398
- 30385
- 33381