Matt
28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Oletteko tulleet ajatelleeksi, kuinka vakava asia lähetyskäskyssä, on se että kasteen jälkeen opetetaan henkilökohtaista opetusta antamalla (alkup. teksti), pitämään kaikki, mitä Jeesus käski opetuslastensa pitää?
Kastamiseen liittyy myös käskyjen pitämisen opetus kasteen jälkeen.
Muutoin vasta uudestisyntynyt jää ilman maitoa.
Kastamiseen liittyy myös suuri vastuu kastetuista.
Olet valmis kastamaan, mutta olethan myös valmis opettamaan jottei "lapsi" menehtyisi kadulle?:
28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Kuka synnytti tämän lapsen ja jätti hänet kadulle vailla hoivaa?
toinen Hega
1
<50
Vastaukset 1
- alkuseurakunta
Totta
Raamatussa kastettuja alettiin opettamaan heti kasteen jälkeen ja jo
ennen kastetta.
Miksihän kirkko odottaa, että vauva kasvaa ymmärtävään ikään, ennenkuin alkaa opettamaan lasta?
"Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin.. ja he pysyivät apostolien opetuksessa, leivän murtamisessa ja rukouksessa."
Ap 2:41-42
Kasteeseen liittyy myös keskinäinen yhteys!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän48950Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll15828Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl497779- 46707
- 42644
- 36586
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30586Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE169536Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37530- 44480